/spanien/barcelona/forum/14779.aspx/spanien/barcelona/forum/14779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-09-10 13:08
Hm, var det så? Ja då är ju Panas insats ännu bättre då Barcelona knappast gick för oavgjort då.
Barcelona AlexC
2010-09-10 12:54
Där har du faktiskt fel Rambla. Barça mötte Pana borta i tredje omgången och hemma i fjärde. Därmed kunde Barça inte varit kvalificerade inför bortamatchen i Aten.

;)
Barcelona Rambla~
2010-09-10 12:34
Ämne: Ämne: Enligt ....
Det var även tänkt att vi skulle slå Rubin Kazan förra säsongen. Se hur det gick, förlust hemma och "bara" oavgjort borta. Det samma mot Stuttgart, ett turligt oavgjort borta.

Dessutom, vill minnas att vi 2005 eller om det var 2006, bara fick 0-0 borta mot Pana. Trots att matchen på Camp Nou slutade med 5-0. Visserligen var vi redan vidare från gruppen när bortamatchen spelades. Oavsett vilket, en bortamatch i CL ska en seger aldrig tas ut i förskott.
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
2010-09-10 12:07
DM1982 //

Haha, får skylla på att jag inte var riktigt vaken, var för slö för att skriva Panathinaikos(?) och skrev då PAOK, haha

Aja, galna var dom oavsett!
Barcelona DM1982
2010-09-10 11:43
Ämne: Enligt länktips så v....
Det är inte PAOK det där, det är Panathinaikos. Det är två olika lag.

@ AndreD

Sjätte bästa ligan i världen? Är du seriös?

Jag har hyffsat bra koll, jag är född i Grekland. Ligan intresserar mig inte särskilt mycket men lite hänger jag med. Jag är helt säker på att vi vinner enkelt både hemma och bort, inga problem. Det skulle vara bra mycket jobbigare för oss om vi hade fått Twente eller något liknande lag.

Hur som helst, vi får se hur det går.
AndreD
2010-09-10 10:53
Det enda jag har att säga om PAOKs supportrar:

Hamna inte i bråk med dem.
2010-09-10 10:03
Enligt länktips så verkar PAOK ha en rejäl huligan firma, Gate 13.
AndreD
2010-09-10 09:29
Ämne: Ämne: DM1982
....Du har ingen bra koll på grekiska ligan ser jag.

Olympiakos är på nedgång, de fick totalt stryk av nästan alla lag i el-cl playoffen i Grekland. De åkte ut i el-kvalet mot något israeliskt lag.

Paok åkte ut mot ajax på bortamål, och vann över fenerbahce, de kom bara trea i ligan. Trean i ligan slår andra europeiska topplag.

Mästarna Pao som vi ska möta har slagit bl.a. inter.

Grekiska lag är inte speciellt bra? Läs första meningen jag skrev.
Jag rankar Grekiska ligan som sjätte bästa ligan i världen.

Hemma kommer Barca vinna med, säg, 2 mål? Borta i Aten kommer det bli riktigt svårt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-09-10 09:22
Klint//

Riktigt bra krönika om Barcelonas nya och forna storspelare! Bra jobbat (igen)!

En liten rättning bara: Thiago Alcántara är ju fan så mycket rock n' roll en fotbollsspelare kan vara! ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-10 09:03
Men grekiska lag är väl bra på hemmaplan. Likt klubbarna i Turkiet har de ju galna fans. Tror bortamatchen mot Panathinaikos kan bli riktigt svår. Men på hemmaplan bör vi vinna.

Angående spelarna i La Masia så är det helt sjukt hur mycket talang. Förra säsongen trodde man ju Fontás och Muniesa var de stora talangerna, och när vi hade skadekris så hoppade helt plötsligt Bartra in från ingenstans.

Och när man snackade om att de tre skulle flyttas uppp i A-laget så fick Sergi Gomez starta mot Sevilla i Supercup-finalen. I alla fall jag hade aldrig hört talas om honom. Så nu har vi fyra backtalanger som alla har pitential att nå A-laget.
Barcelona DM1982
2010-09-10 07:05
Ämne: DM1982

Bara för O....
Vi får se vad som händer när lagen möts. Jag är fullkomligt säker på att Barcelona kommer vinna tämligen enkelt, de grekiska lagen är inte speciellt bra. Visst är Panathinaikos bättre än Olympiakos just nu men jag hade faktiskt varit mer orolig (inte speciellt mycket hur som helst) om vi hade mött Olympiakos istället.

Varför ska Puyol spela mot Hercules? Inte ens om han är helt frisk borde han behöva spela, vi har bra mittbackar som täcker upp. Till CL-matchen kan han komma tillbaka, Hercules ska vi slå alla dagar i veckan på hemmaplan.
2010-09-10 00:15
Pep the King //

Var du tvungen, nu blev jag påmind igen av hur mycket jag saknar mitt älskade Lejon =(
Barcelona Pep the King
2010-09-09 23:55
Etoo
Atlético addeh
2010-09-09 23:29
Puyols skada verkar läka snabbare än väntat. Under kvällens träningspass deltog han med övriga laget.
Med risk för att slå upp skadan hoppas jag dock att kaptenen får se matchen mot Hércules från läktarplats.
Barcelona Rambla~
2010-09-09 23:01
tarrak

Jag läste någonstans att han inte var helt nöjd med att Merida drog till Atlético i sommar som Bosman. Han sägs ha mumlat "tapping up" mer än en gång i sömnen på nätterna.

Karma?
Barcelona Rambla~
2010-09-09 22:58
Ämne: Då det är den katala....
Och de lär väl spela "‘Els Segadors" antar jag.
Barcelona tarrak
2010-09-09 22:55
Ämne: "Skulle de bli ....
De enda han lyckats med ja. Som tur var lyckades Barcelona vinna en prejudicerande strid i Merida-fallet där klubben tilldömdes €3 miljoner, vilket effektivt satte stopp för engels... förlåt fransmännens hökande utanför La Masia. Om man ska tro tidningarnas skriverier så är han fortfarande och rycker i varje ung kille som kan kicka till 10 och har ett utgående kontrakt, men jag antar att det inte är lika lockande att göra en Cesc nuförtiden.
Atlético addeh
2010-09-09 22:55
Då det är den katalanska nationaldagen på lördag kommer det firas lite extra på Camp Nou innan matchen mot Hércules. Med musik och katalanska symboler lär det bli en mäktig inramning på arenan inför matchen.
Barcelona Rambla~
2010-09-09 22:54
Gonzalo

Du kan vara säker på att Wenger även gamar sig utanför där RM Castilla håller till. Så även med Atléticos och Sevillas cantera. Han har en massa scouter i Spanien.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-09 22:52
Gonzalo Il Pipita - "Hombre"

Bara för att han "bara" fick de så betyder det inte att han inte tafsar på alla. Han var ju även ute efter Busquets ett tag, och han lär ta Gai.

Den där Wenger är riktigt äcklig.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-09-09 22:50
"Skulle de bli det så lämnar de så fort Wenger "råkar" tappa en hundring på gatan utanför La Masia."

klockrent Alavi den yngre!:)

Men hur ofta händer det att Wenger gamar sig utanför La Masia?

Fabregas och Fran Merda är ju dem enda han lyckats "sno".
AndreD
2010-09-09 22:48
elbraco

Du skulle sett i somras då de hade hyrt in riktiga amatör-journalister när de ordinarie var på semester.
Hampus Hagman kommer jag aldrig glömma som gjorde fel i exakt varje artikel han skrev.
AndreD
2010-09-09 22:47
DM1982

Bara för Olympiakos har vunnit ligan fler gånger en PAO betyder det inte att de är bättre just nu, eller hur? Det är som att säga att Real är bättre än Barcelona.

Det tredje bästa laget är verkligen inte AEK. Paok var nära att slå ut Ajax i cl-kvalet och vann över fenerbahce i el-kvalet. Kallar du det dåligt? AEK låg ju bland de sista när de mötte Everton. En riktigt bra avslutning gjorde så de blev fyra.
elbraco
2010-09-09 22:40
Ämne: Sjukt mycket pengar.....
Fotbollskanalen är största failsidan.
Läs t.ex. hur dom skriver att vi fick 20 miljoner KRONOR för transfern. Jo tjeeeena.
Barcelona ★Sami★
2010-09-09 22:11
Sjukt mycket pengar.
Barcelona tarrak
2010-09-09 22:05
el Flaco

Får ta och göra det. Även om Laporta har gjort mig besviken på många sätt, så är det fascinerande att se vilken trollbindande utstrålning han besitter. Det ska även bli intressant att se om man kan få någon uppfattning om hur pass populär han är nu för tiden.
Barcelona el Flaco - Animo a los 33!
2010-09-09 21:53
Tarrak/

Har inte läst något, men han lär säkert göra ett framträdande och befinna sig på plats under demonstrationen. Håll utsikt efter honom i det främre ledet. ;)

Även klubben har förberett några inslag innan matchen mot Hércules. Bland annat ska en katalansk flagga på 252 kvadratmeter vecklas ut.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-09 21:52
Ämne: Bojan poserande i ma....
Det vart ju en riktig tur att jag inte köpte en Bojan tröja med #11 på ryggen, hade varit en grov fail. Ändrade mig i sista sekund för Xavi#6 :P
Barcelona tarrak
2010-09-09 21:48
Åker till Barcelona på lördag och det slog mig nu att det är katalanska nationaldagen. Ingen som hört något om att Laporta ska hålla tal eller leda någon demonstration som han gjorde förra året?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-09-09 21:41
Ska bli intressant att se vad Mascherano kan åstadkomma i Barcelona tröjan, tillsammans med Adriano.

----

Det gäller för de unga talangerna att inte bli beroende av pengar. Skulle de bli det så lämnar de så fort Wenger "råkar" tappa en hundring på gatan utanför La Masia.

Senaste ryktet ang. Wenger och La Masia är att fransosen är ute efter Oriol Romeu. Hur mycket sanning det ligger i artikeln som en Sport skribent skrev för ett antal dagar sedan vet jag inte, men det skulle inte vara roligt om han lämnade.
Annons: