/spanien/barcelona/forum/14778.aspx/spanien/barcelona/forum/14778.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-06-19 10:58
Ämne: Hehe, hans texter är....Angående vem som kan ersätta Toure, är ni medvetna om att Victor Sanchez kommer tllbaka till Barca från Xerez.
Kanske skulle han kunna fungera som back-up till Busquets? Han är ju som bekant en spelare som kan spela i många olika positioner. Dessutom har han faktiskt skaffat sig La Primera erfarenheter.

Tidningarna skriver att han kommer tillbaka till Barca i sommar. Får han inte en reservplats på bänken i Barca då lär han gå vidare till en annan La Primera klubb i nästa säsong.
Atlético addeh
2010-06-19 10:36
Rambla~ /

Ja han verkar intressant. Youtube är alltid youtube men hans passningsspel skulle passa in bra i vårat tiki taka spel. :)
Barcelona Rambla~
2010-06-19 10:23
Hehe, hans texter är verkligen knepiga.

Jo, angående ersättare till Yaya. Jag blev nyfiken på denna Étienne Capoue som EMD har som en av fyra kandidater att ta över efter Yaya. Capoue är U21-kapten, 1,89 lång och verkar ha fysik och snabbhet som mest utmärkande attribut. Han verkar ju riktigt lovande. Visst, jag et att youtube är en sak men man får ändå en liten uppfattning om hur han behandlar boll, slår passningar och hur han är i det fysiska spelet. Se själva.
Barcelona petersays
2010-06-19 10:07
Jag blir fortfarande oproportionerligt provocerad av allt som J.Janerique skriver för Madrid!

What's up med alla j*kla understrykningar i senaste texten?!
Barcelona petersays
2010-06-19 10:01
"Veloso hade varit intressant men jag gissar att han kostar för mycket han också. Det som är bra med honom är att han kan spela på flera positoner precis som Yaya. "

Jag är mycket intresserad för vad som händer när VM är slut. Att Yaya lämnar känns plötsligt helt ok. Ang. Veloso så kanske man kan få honom för 20? 15? Hur bra förhandlare har vi egentligen? Ärligt talat så känns 15M som ett rimligt pris, tror hans buy out ligger på 25-27 och hans kontrakt till 2013. Men jag tror samtidigt att han verkligen vill lämna. Han är 24 år och för att anpassa sig till en ny liga krävs minst ett år. En låndeal för någon av våra egna defensiva mittar från Atletic vore kanske en bra grej i samma veva.
Barcelona true_barca_fan
2010-06-19 02:28
VM 2010 är bland det sämsta VM jag har någonsin sett.
Barcelona Alex xoxo
2010-06-19 01:46
Jag tror på riktigt att Marquez kan gå in och göra bra matcher som pivote när Busquets är frånvarande. Han har gjort det bra i Mexico med en förvånansvärd speluppfattning och positionssäkerhet.
Delarocha
2010-06-19 01:30
Barcelona har ju förövrigt aldrig haft reklam på sina tröjor och kommer antagligen aldrig ha det.
elbraco
2010-06-19 00:53
Vad jag vet betalar man en viss procent av klubbens omsättning men jag kan ha fel.
Barcelona ihefsu
2010-06-19 00:37
Ämne: Problemet är att man....
Läget är väl så att Barcelona betalar UNICEF en viss summa pengar snarare än att det är en "ideell överenskommelse"...
elbraco
2010-06-19 00:27
Ämne: Problemet är att man....
Jo jag vet det men jag funderar på om man har haft en sponsor bakom som man tjänat pengar på annars? Men jag antar att man har flera sponsorer genom skor etc så man lär ju gå plus ändå...hoppas dock dom behåller UNICEF :)
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-19 00:20
Problemet är att man kan ju inte köpa en in en 28 åring och tro att han kommer att kunna anpassa sig till spelet, man måste ha en relativt ung def. mittfältare som kan få tiden att anpassa sig.

elbraco

Hela UNICEF grejen är ideellt, så man tjänar absolut inga pengar på det, sen att det har gynnat Barcelonas "image" är väl en helt annan femma. Jag tror inte att Sandro kommer att bryta samarbetet med UNICEF.
elbraco
2010-06-19 00:16
Dum fråga, men om Barca skippar UNICEF-loggan nästa sösong och kör på en sponsor, kommer man dra in mer pengar då eller har man fått pengar genom att göra reklam på andra sätt för sponsorn man har men inte visar pga UNICEF?
Atlético addeh
2010-06-19 00:12
Jag tycker Anthony Annan, Ghanas mittfältsankare, vore ett bra alternativ. Han gjorde en riktigt stabil insats i första matchen mot Serbien i Essiens frånvaro.
Barcelona tikitaka
2010-06-19 00:09
jaa, han skulle ju säkert kosta runt det vi kmr få för yaya. Men lite synd bara att pep är kär i Busi för Toulalan hade passat in perfekt!! hos oss.
elbraco
2010-06-19 00:08
Rambla//

Kostade Touré bara 9 mills?? Jävlar vilken förtjänst...

Villa/Silva//
Trots att jag gillar det du skriver håller jag inte med! Mexico har imponerat tycker jag, Sydkorea har väl inte varit så dåliga som iaf jag förväntade mig heller...Det enda storlag som håller sig någorlunda över vattnet är väl Brasilien som iaf har en vinst!
England - fail!
Tyskland - fail!
Spanien - fail!
Italien - fail!
Barcelona Rambla~
2010-06-19 00:05
Heh, Toulalan är ju allt för bra för att nöja sig att vara backup. Dessutom är han knappast billig. Veloso hade varit intressant men jag gissar att han kostar för mycket han också. Det som är bra med honom är att han kan spela på flera positoner precis som Yaya.
Barcelona tikitaka
2010-06-19 00:04
Vem tycker ni är lämplig till den back-up platsen då? Själv skulle jag vilja ha veloso eller Toulalan.
Barcelona Rambla~
2010-06-19 00:03
el Flaco

Busi är bättre än vad många inser. På den positionen behöver man inte glänsa, bara se till att stå rätt i positionspelet och vara bekväm med bollen vid fötterna. Det är Busi, och han kommer att bli bättre på det. Jag är dessutom säker på att man värvar in en fysisk stark spelare, om än inte en spelare med stjärnstatus som Yaya har idag.
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-19 00:01
För några veckor sen fruktade jag att en försäljning av Touré skulle ha samma negativ effekt för oss som Madrid drabbades av när de sålde Makélélé, men idag är jag betydligt mer optimistisk. Känner på mig nu att vi kommer klara oss med Busi och eventuellt med en back-up spelare i den positionen, som jag räknar med att klubben värvar in.
Barcelona Rambla~
2010-06-18 23:54
Hetfield

Jag har förlikat mig med tanken för länge sen. Efter det att hans agent började gråta ut i pressen ännu en gång förstod jag vart hän det lutade. Jag gråter heller inte blod. Vi får äckligt bra betalt, det ska vi inte sticka under stolen med. För en gångs skull, kanske ska tilläggas.
2010-06-18 23:49
Är det bara jag som är likgiltig? Jag menar, visst, det är synd att tappa en så bra och mångsidig spelare, men jag vill inte ha en spelare som går runt och ser ut som att hans hund har dött.

Jag tackar för allt han har gjort, men jag gråter inte blod. Det här är bäst för alla, han får en rejäl löneökning, betydelsefull roll och chansen att spela med brorsan och vi får en rejäl hacka.
Barcelona Rambla~
2010-06-18 23:38
Vad är det för j-a skämt? Måste City vara så desperata att de måste störa Yaya och Elfenbenskusten genom att skicka ner läkare för att göra en medical mitt under pågående Vm? Vilka amatörer. De kunde väl gott vänta till efter Vm?

Barca får €28m, en nätt liten förtjänst. Tre gånger så mycket man betalade, han kostade €9m. Yaya själv får €7m årligen. Nej då, han går inte alls för pengarna. :P
2010-06-18 23:35
Ämne: Ämne: Den som....
Damn right!
Barcelona Rambla~
2010-06-18 23:34
Ämne: Den som startade hel....
En sk pungspark menar du? :D
2010-06-18 23:30
Den som startade hela "Gago är den nye Redondo"-snacket när han först kom till Madrid förtjänar en spark mellan benen.
Barcelona tikitaka
2010-06-18 23:29
vad tycker ni om Giovanni Dos Santos hittills? En av VMs bästa spelare?
2010-06-18 23:27
Det skulle inte förvåna mig om Gago chockar hela världen genom att ta av sig masken, sen står Paris Hilton där. Det skulle i alla fall förklara varför han är så dålig.
Delarocha
2010-06-18 23:11
Det sämsta med en eventuell värvning är dock att då riskerar Gago att bli petad. Alltid gillat när han är på plan. Han måste ju vara världens mest överskattade spelare. Lyckats lura till sig en bra karriär.
Barcelona C.A.K
2010-06-18 23:11
vart fan är VM-magasinet?
Annons: