/spanien/barcelona/forum/14775.aspx/spanien/barcelona/forum/14775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Villa/Silva
2010-06-23 18:19
Ämne: Ämne: Ämne....
Känns jävligt konstigt av Barca att köpa Henrique för 8 miljoner för att sedan inte låta honom spela alls. Samma sak med Keirrison som väl kom till klubben för liknande summor. Men jag tycker att Barca har en bra mittback i Henrique. Det känns väldigt onödigt att gå och värva nån annan. Ännu en Chygrinskey(ingen anning hur det stavas) värvning hade skadad barca rejält. 25 mil för ingenting hahahaaha. Pep vet bäst.

Jävlar vilken intensitet USA-Algeriet matchen hade. Jävligt skönt att USA avancerade. Tänk om dem gör samma sak som i Confederations Cup och når final. Repis, USA Vs Brazil.

Barcelona Rambla~
2010-06-23 18:10
Ämne: Finns det någon här ....
Jag läste någonstans att hans lön tom höjs den sista säsongen av hans kontrakt. Uppåt 12m lär han tjäna sista säsongen. Så nej tack, tack och bock men nu är det dags att gå skilda vägar.
Barcelona Rambla~
2010-06-23 18:08
När ska Defoe komma i målbrottet? Han låter ju som en liten grabb. :D
Barcelona Tibidabo
2010-06-23 18:07
Finns det någon här på forumet som vill se Henry i truppen nästa säsong?Varför?

Jag säger nej tack.(Vid tveksamhet, klicka på länken;)

Més que un club!

Barcelona Rambla~
2010-06-23 18:06
Ämne: Om Tyskland vinner m....
Hoppas de skickar ut patrasket. Tyskland är bra, de ska bara vidare.
elbraco
2010-06-23 18:04
Om Tyskland vinner möter dom England i 8del tydligen...
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-23 18:03
Ämne: fyfan va synd om slo....
Haha, heja USA! :)

Barcelonistas
2010-06-23 17:59
fyfan va synd om slovenien
Barcelona Rambla~
2010-06-23 17:58
Ämne: Ämne: För någ....
€8m kostade Henrique. Ja, plus 2m om han spelar ett visst antal matcher per säsong, men som det ser ut i dagsläget lär ju inte det inträffa inom den närmaste tiden.
Barcelona Rambla~
2010-06-23 17:51
Vilken skandal. Domaren friade en solklar straff för Slovenien. Fy fan alltså, England måste så klart vidare anser Fifa.
Valencia Villa/Silva
2010-06-23 17:04
Ämne: För några år sedan h....
Men tillhör inte Henrique Barca?? Jag tycker att han gjorde ett ganska ok jobb i Santander och förstår inte varför Barca ej tar tillbaka honom. Ni värvade väl honom för så högt som 10 mil euro?

elbraco
2010-06-23 17:01
Förresten, Yaya toure skulle ju presenteras för Man City i måndags...har det hänt än?
Valencia Villa/Silva
2010-06-23 17:01
Ämne: Ämne: Sa inte....
Det är som jag sa innan K9 blev värvad, "finns ingen anledning till värvningen och han kommer att sluta up som Ricardo Oliveira". Jag hoppas för hans egen skull att han hittar en klubb som har större förtroende för honom. Som Betis hade
för Oliveira då han satte 23 mål säsongen 04/05.
elbraco
2010-06-23 17:00
För några år sedan hade Villa varit en stor värvning (vilket det nu är med men) nu verkar det bara som man tänker på vem man ska värva näst...var är den kända kontinuiteten. Själv säger jag nej tack till Mata och hoppas på möjligtvis en billig def mitt/mittback.
Atlético addeh
2010-06-23 16:31
England spelar ju riktigt övertygande.
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-23 15:46
Ämne: Sa inte Fiorentina n....
Jo, Fiorentina har tackat nej. Det ser ut som att K9 skickas till Brasilien, snacka om att kasta runt honom.
Äh, lika bra det. Jag tycker inte att han har "Barcelona" kvalitéer, han skulle bara stoppa Bojans utveckling om han kom hit.

Ibland så värvar Barcelona spelare där man bara tänker "Öh". Vad var poängen med att värva K9 när man redan från dag 1 visste att Pep inte var intresserad?

Barcelona Barca4eva
2010-06-23 15:46
Förstår inte varför Keirrison ens värvades lol.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-06-23 15:23
Sa inte Fiorentina nej till ett fortsatt lån av Keirrison?
Barcelona marcus (barca)
2010-06-23 15:15
Delarocha

Självklart ska vi ha tålamod och jag skulle absolut inte vilja att Bojan lämnar överhuvudtaget men det börjar kännas som om vi stampar på samma jordplätt varje år och det känns frustrerande.

Chygrinski på lån till Valencia. Vore inte det de ultimata?
Barcelona älskabarcelona
2010-06-23 15:09
Vad tycker ni om att värva Robinho ? Ersättare till Henry . Robinho är fantastisk i sina bästa dagar . Med hans ankomst så skulle ja tro att även Neymar kommer ner till Barcelona efter nån säsong .
Delarocha
2010-06-23 15:05
marcus

Iniesta tog inte en plats i startelvan förrän han var typ 23 år. Så tycker vi ska ha tålamod.
Barcelona marcus (barca)
2010-06-23 14:45
Är det någon som vet hur klubben faktiskt ställer sig till Keirrison? Är Fiorentina intresserade av att göra affären permanent?

Ni gillade Caceres, men enligt källor som jag själv vet träffat på honom pratar om en spelare som är väldigt arrogant och "kung"(saknar ödmjukhet). Han saknar alltså den delen som Xavi pratat om förr, Zeny.

Det passar sig inte att ha en bänkspelare med en attityd som sedan skapar problem för gruppen. Jag älskade hans glidtacklingar och han var en spelare som var väldigt underhållande att titta på med många egenskaper för att utvecklas till en stjärna men det är viktigt med harmoni.

Därför passar han tyvärr inte in i Barcelona.

Jag älskar ödmjukheten Pep hela tiden letar efter. Där har vi troligtvis ett väldigt stort skäl till att man lade hela 25 miljoner euro på vår resliga Ukrainska spelare. Förutom att han hade dem defensiva egenskaperna hade han också rätt mentalitet vilket fick vår klubb att verkligen satsa oavsett pris.

Det känns lite som att det är denna säsongen som Bojan får på sig att utveckla sig. Detta har man sagt flera år och han är fortfarande väldigt ung men får han inte chansen iår måste han flytta på sig. Oavsett om det gäller lån eller försäljning. Han har allt som krävs och hans säsongsavslutning var fantastisk men det börjar bli negativt för både Barcelona och spelaren själv ifråga att det inte lossnar.

Angående Jeffren är det ganska roligt att innan föregående säsong så visade spelaren större potential än Pedro och titta vem som är bäst idag? Det visar att förtroende och rätt utveckling är allt.

Samma sak gäller Thiago. Han har under den lilla speltid han fått visat större potential än både Dos Santos och Jeffren men man vet verkligen aldrig vad som kommer hända nästa säsong. Vem tar det stora steget?

Flytta upp Bartra, Använd Marquez som defensiv mittfältare. Han har visat förut att han klarar positionen galant och med förtroende och speltid kan det bli väldigt bra!

Frågan är om Kerri, Chyg och Henrique tänker. Hade jag fått välja hade dom 3 blivit sålda så Muniesa kan få chansen i A-laget. Samtidigt hade inte en säsong i Segundan skadat heller för honom. jag är kluven!

Atlético addeh
2010-06-23 14:24
Alvés /

Eller så sparar man pengarna och flyttar upp Bartra till A-truppen istället. :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-23 14:24
"Positiva" nyheter ang. Mata affären, nu nekar Javier Gomez, vice president i Valencia, att Mata är klar för FCB.

Valencia har än så länge inte fått några bud på Mata.

Edit: Smogen hann före.
Barcelona Smogen
2010-06-23 14:22
Valencias vicepresident förnekar att det finns en uppgörelse om Mata. Säger att man inte ens fått några anbud.
Barcelona Smogen
2010-06-23 14:19

Kommer Mata känns det ju extremt konstigt om inte Zlatan och Henry lämnar. Lämnar dessa båda herrar finns det ju plats för honom, men inte annars.

jaja...litar inte särskilt mycket på Onda Cero, när fler medier (sport, emd) säger samma sak utan att citera onda kommer jag bli mer orolig.
Barcelona Alvés
2010-06-23 14:16
Så onödigt med en värvning av Mata.. Med dom pengarna kan man värva en backup till Alvés..
Barcelona Villa7
2010-06-23 14:09
Ska även tillägga att om Mata kommer så ska han acceptera att pedro är favorit till startplatsen annars vill jag inte han ska ens köpas.
Barcelona tano
2010-06-23 14:07
Blir verkligen konfunderad om Mata köps in...
De pengarna finns det bättre användning för. Om inte annat för den av Rosell påstått "urkassa" ekonomin...
Barcelona Villa7
2010-06-23 13:59
Hoppas desamma här, för pedro är en personlig favorit, tagit världen med storm. Skulle det va så att både ibra & henry lämnar då har vi pedro bojan, messi, villa, jeffren och keirrison som kommer in som får nog en ny klubbdestination för ytterliggare utlåning.

Jeffren är inte lika pålitlig och har inte samma kontinuitet som de andra anfallarna och därför vill de nog ha en som mata. Pep som ni vet är väldigt bra på att omskola spelarna så de kan spela på flera positioner och därför kommer nog göra något åt mata, eller kanske ändra formation.. Återstår att se! MEN om någon av ibra eller henry stannar motförmodan så vill jag heller inte ha mata.

Tycker att om barca ska köpa in mata så ska de ha sålt ibra o henry först.
Annons: