/spanien/barcelona/forum/14774.aspx/spanien/barcelona/forum/14774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-06-21 00:11
Kan någon bekräfta om den där bruden som intervjuar Casilias är hans tjej?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-20 23:54
Ämne: Jag vet att man bruk....Håller med, ska bli intressant o se om Malaga blir La Ligas Man City.

Det är positivt för La Liga att en shejk kommer in i en "liten" klubb som Malaga i dagsläget, nu har de råd att köpa ganska så bra fotbollsspelare ute i Europa.

Men det gäller o handla smart o inte slösa pengar på floppspelare. De borde sikta på att få in spelare som kan sätta en god balans på mittfältet och en god striker skulle passa Malaga fint, inte en helt ny startelva.
Barcelona petersays
2010-06-20 23:30
Jag vet att man brukar klaga när shejker köper lag. Men jag är verkligen nyfiken på vad som kan hända med Malaga om alla rykten är sanna.

Vítor Baía som sportchef och Jesualdo som tränare. Förmodligen med inebörden att en hel del portugisiska spelare byter sida om gränsen.
Barcelona CuléAndrés99
2010-06-20 23:21
Reklam är förbjudet. Du är varnad! /Mod
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-20 23:06
Hetfield

Okej, så man ska ta in dessa spelarna i truppen med inte i startelvan? Vad är vitsen?

Jaja, de som vill leva i historien får göra det, själv lever jag i det krassa nuet.
elbraco
2010-06-20 22:59
Enligt mig så förtjänar han som skadade Elano en eller flera matchers avstängning, hatar såna avsiktliga saker, fatta att han hans ben kunde åkt att världens väg där.
För det andra är Kaita en äcklig filmare. Jag tycker det är ett hån mot Kaká när han så avsiktligt springer in i honom och filmar så tydligt med full vetskap om att Kaká redan har ett gult kort. Ursäkta att jag lackar ut lite men sånt gör mig upprörd...Tur att Brasilien redan är vidare då.

Innan VM trodde jag faktiskt att Dunga skulle bli en pajas likt Maradona, men killen har ju koll. Många klagar på deras spel men själv tyckte jag att dagens match var underhållande och innehöll mycket. Har trott sen VM startade att Brasilien tar detta (trots Dunga!).

Rambla//
Nähä? Fan va roligt att dom bytte tröjor när de spelar i samma lag (for now) :) visar på respekt mellan dem!

Pep.G//
Hehe, det var ett skämt. Vill inte heller se han i Barca :)
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-20 22:56
Mojito

Jag tror mer att han menar:
Baptista-Diego
Nilmar-Pato
Josue/Elano-Ronnie

Sätt in en vass Ronaldinho som kan servera bollar till Kaka, Fabiano, Robinho och Pato så kan det bli magiskt.
Fan ta Dunga, på allvar.
Valencia rågi
2010-06-20 22:55
Rivaldo_gudarnas gud.

När tillräckligt mycket står på spel betjänar alla spelare sin färg. Fabiano gjorde det idag, Busquets mot Real Madrid och inte minst mannen,myten,legenden "Rivaldo" kommer nog visas i topp 5 listor över fula handlingar ett bra tag framöver. Det är inget nytt inom fotbollen och jag blir förvånad över din reaktion med tanke på ditt nick.
Barcelona tikitaka
2010-06-20 22:55
Låter bra :)
2010-06-20 22:52
Rivaldo

Så du vill se Ronaldinho i stället för Robinho, Diego i stället för Kaka och Pato i stället för Fabiano?

Same "shit" different names säger jag då.

Och ja, fotbollen har blivit mer cynisk, kanske därför Barca förlorar mot Rubin & Inter och Spanien förlorar mot Schweiz, eller?

Jag tycker inte man kan ha kravet på Brasilien att spela joga bonito spelet när de inte har spelare som klarar av det längre. I alla fall inte sett över 90 minuter och inte utan att riskera att förlora.
Barcelona Pep.G
2010-06-20 22:51
elbraco

Han är duktig Robinho men helt ärligt, vad behöver vi han till när vi har en Pedro som är yngre och bättre ? Dessutom gratis och skapar inget trubbel alls.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-06-20 22:50
Rambla//

Och därför skiter jag (som alltid hållt på dom) i brasilien. Som Socrates säger. Det är ett brott mot det brasilianska kulturarvet det Dunga har fövandlat selecao till. Dom har kvalité att kunna va minst lika effektiva men 10 gånger så underhållande som dom är idag. En bättre coach hade haft med Ronaldinho,Diego Motta och Pato och fått det att fungera. Dunga har med Josue, Elano och Babtista. Och spelar fotboll som ett gammalt tyskt lag. Ett skämt!
2010-06-20 22:45
tikitaka

Nej, det är ingen allvarlig skada. Han är bara inte spelklar än inför morgondagens match. Den här skadan (kan vara en gammal) drog han på sig under den senaste VM matchen.

Om det skulle bli så att Spanien åker på problem mot Honduras (världen går under i så fall) så tror jag inte att han spelar matchen mot Chile heller.

Han vilas nog till åttondelsfinalen, räknar med att Spanien tar sig dit.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-20 22:45
tikataka,

Vet faktiskt inte, det framgick inte i artikeln :S
2010-06-20 22:44
Ämne: Rivaldo_gudarnas gud....
Hetrfield//

Ja det gör han. Men som du säger det är inte 7 åriga flickor på plan. Kaka har tillräckligt med rutin för att kunna förutse en sån situation och reagera korekt. Han kunde gott stått kvar och tagit emot smällen och på så sätt fixat ett gult (det andra) och utvisning på Keita. Men väljer istället att sträcka ut armbågen. I vilken annan situation som helst så är en armbåge i bröstet gult kort. Då skall det även va det i den situationen.

Fattar dock inte hur det där kan bli den stora snackisen efter matchen. Det överlägset vidrigaste var för mig Fabianos handjonglering som ledde till 2-0 och dödade matchen. Sen när han blir frågad av domarn så skakar han bara på huvudet. Det där är smutsigt om något. Till alla dom som kritisera Henry. Vart är ni nu? Men detta skedde ju mot Elfenbenskusten och vem bryr sig om ett afrikanskt lag ellerhur?
Barcelonistas
2010-06-20 22:42
tycker de var rätt utav dommarn att visa ut kaka. armbåge rakt i mage ok keita överdriver men solklart rött.
Barcelona tikitaka
2010-06-20 22:42
Allvarligt skadad eller???
Barcelona Rambla~
2010-06-20 22:40
Rivaldo

Om du läser interjuver med Dunga lär du få veta ganska snabbt att han skiter fullständigt i att spela snyggt. Det är vinst som räknas och ingenting annat.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-20 22:39
Iniesta är skadad och missar matchen imorgon :/
2010-06-20 22:38
Ämne: Kritisera Brasilöien....
Mojito//

Brasilien har kvalitéen att kunna spela vackert och vägvinande. Precis som vi och spanien gör. Den teorin om att fotbollen skulle ha blivit mer synisk håller inte. Man har spelare som Diego, Pato och Ronaldinho hemma. Om en Coach misslyckas med att integrera 3 så uppenbara talanger in i ett lag på 4 år så är han misslyckad.
2010-06-20 22:35
Rivaldo_gudarnas gud

Men kom igen, vi pratar om vuxna män, inte om 7 åriga flickor (ber om ursäkt om det finns 7 åriga flickor här inne).

Det var inte ens så farligt, Keita gick in tydligt bara för att jävlas med Kaka, han fiskade ju efter det kortet.
2010-06-20 22:31
Domarna förtjänar en avrättning, en efter en.

Blir så jävla trött på hur de agerar, vad fan är det för jäkla utbildning de betalar för? Jag skulle inte bli förvånad om de får sin utbildning på gatan.

Ber om ursäkt, jag är bara otroligt förbannad på den låga nivån under VM och i ligorna. Sånt skit ser man inte ens i Allsvenskan.
Barcelona Rambla~
el Flaco

Din tolkning är nog korrekt. Keita springer mer in i Kaka och han höjer armen instinktivt för att ta emot krocken. Åker Kaka ut så bör nog även Keita åka ut pga sitt fusk.
Kritisera Brasilöien hur mycket ni vill, men fotbollen i stort har blivit mycket mer cynisk och jag kan förstå Dunga som inte vill bjuda på gratis chanser till motståndarna som endast har riskminimering på agendan.

Skönt att de kan göra 3 mål trots allt.

Sen kan man alltid diskutera enstaka situationer, men det krävs alltid två för att dansa. Brasilien drar nytta av att de har bättre spetskompetens, simple as that.

Kul att Atletic tog steget upp. Bättre konkurrens kan leda till bättre talangutveckling.
Det enda negativa är väl om de blir ett bottenlag och det blir trist moral i truppen. Sånt kan snarare stjälpa talangutvecklingen.

Till sist undrar jag vem "Ben Afra" är i marängernas silly-season blogg... ;-)
2010-06-20 22:30
Ämne: Kom igen, det börjar....
Hetfield//

Om han blir överkörd blir det gult på Keita istället och Kaka spelar vidare. Han sätter in en armbåge i bröstet på motspelaren. Solklart gult och därmed utvisning!

Fabianos mål med dubbla handpåsättningar va ju smutsigt öppenbar dessutom. Där avgjordes mötet definitivt. Brasilien va bättre men sålänge det bara stog 1-0 tror jag elfenbenskusten haft en hyffsad chans att vända matchen.

Ps: Brasilien kommer vinna vm trots att det är det tråkigaste brasilianska lag sen 1990.
Barcelona petersays
2010-06-20 22:24
Kul att se att det är bra stämning efter matchen iaf.

Brassarna klara, vilket iofs är bra för Portugal, men ändå tråkigt för dom som gillar rolig fotboll. Visst Brassarna spelar bitvis ok, men det kommer ALDRIG att bli intressant spel med Dunga kvar. Enda anledningen till att jag änskar ut Brasilien är att jag vill ha bort Dunga nåt så fruktansvärt mycket.
Aléx
2010-06-20 22:23
ElTriplete

Jag hatar det här Brasilien mer o mer, deras spel påminner mig om Inter.
Jävla clown till tränare och en massa bollywoodstjärnor till spelare.
2010-06-20 22:22
Kom igen, det börjar bli löjligt, det känns som att så fort någon säger "armbåge" så ska spelaren åka ut.

Det var inte heller armbåge, han lyfte bara armen för att skydda sig, vad är alternativet? Bli överkörd?
Barcelona Rambla~
2010-06-20 22:22
Kul att Yaya och Alves kramar om varandra och byter tröjor.
Barcelona ElTriplete
2010-06-20 22:21
-
Annons: