/spanien/barcelona/forum/14773.aspx/spanien/barcelona/forum/14773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-22 12:42
Lokmaninho

Haha! Jag skulle ha skrattat under el Clasico om han var kommentator. :)

----

addeh

Dessutom så är Torres oftast skadad, men tro inte allt för mycket på ryktet. Jag har redan lagt det åt sidan då det inte låter så trovärdigt. Vad händer med Pedro, Bojan, Jeffren m.m om Torres kommer in, och eventuellt Fabregas?

Äh, jag orkar inte med Silly Season.
Atlético addeh
2010-06-22 12:39
Helt ärligt vad ska vi med Torres till? Vi har redan Villa, som inte ska spela på en kant utan centralt.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-06-22 12:38
Hahhahaha Titta !!

Ttiti titiit tiitit titiit henryyyy :)
Barcelona Nesto
2010-06-22 12:20
Gabriel.
Om du förstår Katalanska så rekommenderar ja Joaquim Maria Puyal och Joan Maria Pou.
Riktigt härliga killar.
Sök på "Gol Messi vs Getafe narrat per Puyal - Full HD" så får du ett riktigt underbart klipp från Messis Getafe mål
elbraco
2010-06-22 12:04
Alltså, jag fattar inte hur ni Arsenalfans konstant orkar sitta på Barcas forum och whina om Fabregas.
Elsafrånunderjorden, du har ju varit här x antal gånger och skriver alltid samma sak, har du inte fått något vettigt svar än eller tycker du det bara är kul att sitta i underdogsitsen och gråta medan Arsenal är så perfekta?
Barcelona Hyder
2010-06-22 12:01
L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa

Ja, det är Joseba det handlar om, inte Fernando. Kul i alla fall att Sociedad rustar upp, sakta men säkert.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-06-22 10:46
Är det den Llorente som spelar i Villarreal va? För om det är den andra skulle det inte vara ett smart byte...
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-22 10:38
Äh, vad ska Fabregas göra i Barcelona? Han kan ju alltid knyta Xavi's skor.

Galen silly season (som vanligt), nu står det att klubben har bett Raiola att försöka få honom till Milan. Det skulle passa Zlatan att spela där, delvis för att han får vara lagets viktigaste spelare och delvis för att Milan spelar i CL. Juventus, Inter och Milan, snacka om lojalitet.

Liverpool vill ha 60 miljoner för Torres, men Sandro vill bara ge 45 miljoner eftersom att Villa kostade 40 miljoner. Vilket lag i världen kan stoppa Villa-Torres-Messi?

Och sist men inte minst, Villa gjorde en grym match, men han blir lite för slarvig och ivrig ibland. Jag blev väldigt imponerad av att se Villa på kanten, han behärskar den positionen väldigt bra.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-06-22 10:32
Frodo: Bortse från om Wenger/Arsenal har gjort något liknande/annat fel. Fokusera på Barcelona.
Tycker du att de spelare och ledare i Barcelona som kommenterar om Fabregas beter sig rätt/bra/schysst? Tycker du inte att de bryter mot en uppenbar regel? Är det inte fult spelat av dem?

Upp till vem som helst att svara.

Det var någon som sa att ni skulle sätta er i sitsen att en klubb betedde sig så med Messi, Iniesta eller annan som ni en gång i tiden värvat, hur skulle det kännas? Och nej, jag jämför inte de tranferna med Fabregas.
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-22 10:22
Gabriel/

Det är Carlos Martinez. Han och Canal plus expertkommentatorn Michael Robinson är en grym duo och en av mina personliga favoriter.
Barcelona --Xavi--
2010-06-22 09:27
några som köpt biljetter till matchen eller ???
Barcelona *
2010-06-22 03:26
Ämne: En fråga. Ta en titt....
Carlos Martinez
Barcelona Frodo
2010-06-22 01:56
H.Alavi

För ett ögonblick trodde jag att det stod Fernando Llorente! Det hade varit livsfarligt för hans del. Men skön värvning och intressanta derbyn att invänta nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2010-06-22 01:54
En fråga. Ta en titt på Villas mål i länktipset och lyssna på kommentatoren. Har för mig att han är Spaniens canal plus kommentator. Han är så fruktansvärt bra, har hört honom ett flertal gånger och har allvarligt talat hört en bättre kommentator.

Nu till min fråga, vet någon vem han är och vad han heter? El flaco?!
Barcelona Frodo
2010-06-22 01:53
Gilberto

Sure, visst kan de det. Men oftast svarar spelare att "spelare X" är bra blablabla osv. Inga konstigheter. Särskilt när spelarna ifråga känner varandra väl vilket flera Barcelona-spelare gör, dels från ungdomslagen och dels från landslaget.

Vad ledningen gör kan inte vi här på forumet påverka. Som sagt, hade det varit upp till oss hade majoriteten velat se Cesc stanna kvar i Arsenal. Men kommer han, så kommer vi inte gråta blod. Han är en duktig spelare som passar vår spelmodell men inte en spelare för startelvan.

Jag förstår inte varför ni kommer in hit varje dag för att ta ut era frustrationer på oss. Tycker du att det är logiskt att göra det?

Cesc vill hit. Er ledning vet om det. Vår ledning vet om det. Er ledning kör på kortet att han är en spelare under kontrakt. Vår ledning vet att Cesc vill hit, att han är en spelare från den egna akademin som försvann under "tråkiga" omständigheter och att man inte tänker betala stora summor för en spelare från den egna akademin. Vår ledning tänker förmodligen även att vi har bättre mittfältsspelare än Cesc samt två stora mittfältstalanger på gränsen till A-laget som man kan ge chansen ifall Cesc inte kommer.

Därför ligget budet på ett pris som enligt er är för lågt. Det är inget mer än taktik i en svår övergång. Cesc kör på det säkra kortet och är tyst i media för att inte hamna i onåd hos Arsenal-fansen ifall övergången inte går igenom.

Sen tycker jag det är märkligt att ni klagar på "tricksen" Barcelona använder sig av när det är allmänt känt att Wenger använder sig av suspekta metoder för att värva spelare. Fråga Bourdeaux president vad han anser om Arsenals metoder. Barntrafficking i fallet Merida och väldigt många "sätta ut kroken i smyg" för unga talanger och "vänta" ut spelare till free transfers.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-22 01:45
Joseba Llorente är klar för Real Sociedad!

Då får vi en extra kryddning på derbyt i Baskien mellan Sociedad och Bilbao. :P
Atlético Wilshere#19
2010-06-22 01:42
Fabregas har sagt att han lämnar över frågorna kring sin egen framtid till Wenger och sin agent, samt att han endast lägger fokus på VM i detta nu. Det är det han har sagt i stort sett och han har åtminstone inte brutit mot några löften...

Barcelona däremot, de gick ut och sa att man skulle respektera (jag vet inte om de vet vad det ordet faktiskt betyder men iallafall) Arsenals beslut om de var fast beslutna om att Fabregas inte är till salu - och det vet vi ju hur det gick. Det tog väl knappt ett dygn efter Arsenals meddelande på deras officiella hemsida innan man satte igång med media-tugget igen.
Fabregas skulle förvisso ha kunnat dementera dessa rykten och sagt att han kommer att stanna i Arsenal även nästa säsong men nu är det ju så att Fabregas har en vilja att spela för Barcelona samtidigt som han vill visa all sin respekt för Wenger (samt klubben och fansen) och som han även vill betala tillbaka genom att vinna några titlar med klubben innan han lämnar.

Han är nog riktigt kluven i detta beslut, det är jag övertygad om, så det är väl kanske inte så konstigt att inte har pratat allt för mycket om detta ändå, don't you think?
Spanien Gilberto#19
2010-06-22 01:25
Frodo//

Det är ju faktiskt tillåtet för spelare att dra den gamla klassikern "inga kommentarer" på frågor om andra lags spelare från journalister.

Och, ja, vi vet att Cesc vill spela för Barcelona! Det är hans hemstad och ett av världens bästa lag! Däremot så räknar vi med att han är tillräckligt mycket Arsenal och Wengers man för att ändå respektera sitt kontrakt och ge allt för Arsenal. Det är ite direkt så att han är 32 år gammal och ser sista chansen. Cristiano Ronaldo var inte direkt dålig i Manchester United sista säsongen trots att han uttryckte sig tydligt om att han helst ville spela för Real Madrid.
Barcelona Frodo
2010-06-22 01:16
Öagunner

Vad det gäller spelarkommentarerna är spelarna bara diplomatiska när de säger att de gärna ser att Cesc kommer. De får en fråga om Cesc. De svarar att han är en duktig spelare som passar Barcas spelmodell. De är hans vänner och ger honom beröm helt enkelt. Vad förväntar du dig att Messi ska svara när han får frågan om han vill att Cesc ska komma? Jo, de har spelat i samma ungdomslandslag och han ger ett diplomatiskt svar där han säger att Cesc är en duktig spelare som passar i Barca.

Det är knappast så att exempelvis Messi bryr sig särskilt mycket om han kommer eller inte när han har bättre spelare som Xavi och Iniesta i laget. Detsamma gäller de övriga spelarna som försöker vara snäll mot sin landslagskompis.

Sen vill majoriteten på det här forumet att Cesc inte ska komma så jag förstår inte varför ni dagligen ska komma in hit och klaga? Om ni vill hitta en bov i dramat är det Cesc. Ni kan inte blunda för verkligheten att han vill hit. Ni borde istället kanske kolla på er själva och fråga er varför era bästa spelare vill lämna er?
Spanien Gilberto#19
2010-06-22 01:06
När det kommer till kritan så spelar det mindre roll vad Cesc vill i det här fallet. Arsenal äger honom och bestämmer om/när han ska säljas. Att han någon gång vill spela för Barcelona förstår nog de alla, han kommer att lira för er i framtiden. Men det får vänta tills hans kontrakt med Arsenal gått ut eller att Arsenal ändrar uppfattning om han behövs i laget eller inte. Då kan ni låna lite mer och ge oss vår miljard.

Men det är klart, han kan ju grina allt vad han bara orkar tills Arsenal släpper honom, det finns det ju spelare som gör. Men i så fall så kan ni gott ta honom, för då är det dags att omvärdera Cesc Fabregas som professionell fotbollsspelare och inte minst lagkapten.
Barcelona Henry#14
2010-06-22 00:48
Hetfield - arrested Development//

Jo, men även om Cesc vill till Barcelona så har ju Arsenal Football Club officiellt sagt att man inte kommer/vill släppa kaptenen. Varför fortsätter då Barca med dessa onödiga uttalanden hela tiden?

Sen har ju Cesc sagt att han inte vill lägga sig i vilket betyder att om Arsenal släpper honom så vill han till Barca men annars så kommer han ändå ge sitt allt i Arsenaltröjan. Så har jag förstått det.

"[..] du borde väl vara arg på Cesc som kan döda hela såpan genom att säga : "Jag vill stanna i Arsenal"."

Det är ju det han har sagt under hela säsongen och även åren innan. Barca är väl för dumma antar jag..
Barcelona Öagunner (1886)
2010-06-22 00:48
el flaco//
Fabregas sa senast i mars att han ville stanna i Arsenal...

Irritationen beror ju lite på att det är så många spelare inblandade och uttalar sig. Aldrig varit med om något liknande tidigare vad gäller spelarkommentatarer om rykten.
2010-06-22 00:37
Gilberto 19

Ilskan eller irritationen är så missriktad att det är sanslöst, du borde väl vara arg på Cesc som kan döda hela såpan genom att säga : "Jag vill stanna i Arsenal".

Men det är ju givetvis lättare att skylla på Barcelona när lagkaptenen i Arsenal är rena lammet.
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-22 00:28
Gilberto#19/

"Försök sätta er in i hur det skulle kännas om ni varje halvår fick höra att Messi "i princip är klar" för en annan klubb?"

Eftersom Messi flera gånger har gått ut och sagt att han inte vill lämna klubben och att han t.o.m. har hintat att han vill lägga skorna på hyllan i Barcelona så hade det inte stört mig ett dugg.

I fallet med Cesc-såpan så önskar jag bara att spelaren själv går ut till medierna och yttrar orden: "Jag vill stanna i Arsenal, punkt slut" för att ta död på den här parodin.

Personligen för min del hade inget gjort mig lyckligare än om Fabregas stannar i London.
2010-06-22 00:24
Hetfield//
Perez? Såvitt jag vet betalade ni en affär värd ungeäfär 800 miljoner allt som allt för en fem år äldre Zlatan.

Fabregas var med vid förra titeln för övrigt och har hur mycket ass som helst, gjorde att avgörande mål mot Milan borta för några år sedan om det prestationer i Europa du vill ha. Men vänd på det. Hade Xavi klarat en regning vinter away game i Stoke- on- Trent? (okej haha hade inget med saken att göra).
Spanien Gilberto#19
2010-06-22 00:22
Barcelona kom med ett bud på Cesc Fabregas - Arsenal tackade bestämt nej och poängterade att man vill behålla honom och att han är under kontrakt, samt att man förväntar sig att Barcelona ska respektera detta. Det borde inte vara något snack om saken. Men det spelar tydligen ingen roll när Barcelonas officiella hemsida skriver precis vad de vill ändå.

Det är väl knappast olagligt på något sätt men ni måste ändå förstå att det sticker i ögonen på oss Arsenalfans. Försök sätta er in i hur det skulle kännas om ni varje halvår fick höra att Messi "i princip är klar" för en annan klubb?

Snälla spärra mig inte som ni gjorde sist. Jag tycker inte att jag bryter mot era forumsregler med det här inlägget.
Barcelona Barca4eva
2010-06-22 00:21
Det budet var nog bara ett första bud, precis som Alves kontraktsförslag.
elbraco
2010-06-22 00:19
Ämne: Förlåt om jag är änn....
Ja men det betyder ju ingenting eller hur? Det visar bara att han vill komma hit, men samtidigt säger han inte att han vill lämna Arsenal, därav ordet OM.
Sedan fattar jag inte Barcas låga bud, vad det hade för syfte...
2010-06-22 00:19
Öagunner

Säger vem? Bara för att Perez är korkad nog att betala 70 miljoner för Kaka så betyder det inte att Cesc är per automatik värd 40-50 miljoner.

För det andra, vad har Cesc bevisat på de stora scenerna? Han står i Xavi's skugga i landslaget, han har inte vunnit några titlar med Arsenal och det är klart att han framstår som PL:s mest tekniska mittfältare när PL består av statyer till spelare.
Ja visst, du kan ta fram all statistik i världen, men jag blir inte övertygad av sånt.

Ta det ner ett snäpp, vi klarar oss utan Cesc, det är inte så att Cesc är världens bästa mittfältare.
2010-06-22 00:13
Förlåt om jag är ännu en jobbig gooner som kommer in hit men Fabregas sa ju att han skulle gå till Barcelona om han lämnade Arsenal. och i vilket fall som helst måste ju eran ledning lägga ett högre bud än 350 miljoner kr.
Annons: