/spanien/barcelona/forum/14772.aspx/spanien/barcelona/forum/14772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka
2010-06-20 22:42
Allvarligt skadad eller???
Barcelona Rambla~
2010-06-20 22:40
Rivaldo

Om du läser interjuver med Dunga lär du få veta ganska snabbt att han skiter fullständigt i att spela snyggt. Det är vinst som räknas och ingenting annat.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-20 22:39
Iniesta är skadad och missar matchen imorgon :/
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-06-20 22:38
Ämne: Kritisera Brasilöien....
Mojito//

Brasilien har kvalitéen att kunna spela vackert och vägvinande. Precis som vi och spanien gör. Den teorin om att fotbollen skulle ha blivit mer synisk håller inte. Man har spelare som Diego, Pato och Ronaldinho hemma. Om en Coach misslyckas med att integrera 3 så uppenbara talanger in i ett lag på 4 år så är han misslyckad.
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-20 22:35
Rivaldo_gudarnas gud

Men kom igen, vi pratar om vuxna män, inte om 7 åriga flickor (ber om ursäkt om det finns 7 åriga flickor här inne).

Det var inte ens så farligt, Keita gick in tydligt bara för att jävlas med Kaka, han fiskade ju efter det kortet.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-20 22:31
Domarna förtjänar en avrättning, en efter en.

Blir så jävla trött på hur de agerar, vad fan är det för jäkla utbildning de betalar för? Jag skulle inte bli förvånad om de får sin utbildning på gatan.

Ber om ursäkt, jag är bara otroligt förbannad på den låga nivån under VM och i ligorna. Sånt skit ser man inte ens i Allsvenskan.
Barcelona Rambla~
el Flaco

Din tolkning är nog korrekt. Keita springer mer in i Kaka och han höjer armen instinktivt för att ta emot krocken. Åker Kaka ut så bör nog även Keita åka ut pga sitt fusk.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Kritisera Brasilöien hur mycket ni vill, men fotbollen i stort har blivit mycket mer cynisk och jag kan förstå Dunga som inte vill bjuda på gratis chanser till motståndarna som endast har riskminimering på agendan.

Skönt att de kan göra 3 mål trots allt.

Sen kan man alltid diskutera enstaka situationer, men det krävs alltid två för att dansa. Brasilien drar nytta av att de har bättre spetskompetens, simple as that.

Kul att Atletic tog steget upp. Bättre konkurrens kan leda till bättre talangutveckling.
Det enda negativa är väl om de blir ett bottenlag och det blir trist moral i truppen. Sånt kan snarare stjälpa talangutvecklingen.

Till sist undrar jag vem "Ben Afra" är i marängernas silly-season blogg... ;-)
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-06-20 22:30
Ämne: Kom igen, det börjar....
Hetfield//

Om han blir överkörd blir det gult på Keita istället och Kaka spelar vidare. Han sätter in en armbåge i bröstet på motspelaren. Solklart gult och därmed utvisning!

Fabianos mål med dubbla handpåsättningar va ju smutsigt öppenbar dessutom. Där avgjordes mötet definitivt. Brasilien va bättre men sålänge det bara stog 1-0 tror jag elfenbenskusten haft en hyffsad chans att vända matchen.

Ps: Brasilien kommer vinna vm trots att det är det tråkigaste brasilianska lag sen 1990.
Barcelona petersays
2010-06-20 22:24
Kul att se att det är bra stämning efter matchen iaf.

Brassarna klara, vilket iofs är bra för Portugal, men ändå tråkigt för dom som gillar rolig fotboll. Visst Brassarna spelar bitvis ok, men det kommer ALDRIG att bli intressant spel med Dunga kvar. Enda anledningen till att jag änskar ut Brasilien är att jag vill ha bort Dunga nåt så fruktansvärt mycket.
Aléx
2010-06-20 22:23
ElTriplete

Jag hatar det här Brasilien mer o mer, deras spel påminner mig om Inter.
Jävla clown till tränare och en massa bollywoodstjärnor till spelare.
2010-06-20 22:22
Kom igen, det börjar bli löjligt, det känns som att så fort någon säger "armbåge" så ska spelaren åka ut.

Det var inte heller armbåge, han lyfte bara armen för att skydda sig, vad är alternativet? Bli överkörd?
Barcelona Rambla~
2010-06-20 22:22
Kul att Yaya och Alves kramar om varandra och byter tröjor.
Barcelona ElTriplete
2010-06-20 22:21
-
Sillyseason
2010-06-20 22:21
Ni måste skoja.. Han höjer väl inte armbågen på något negativt sätt, han drar upp handen lite. Spela roll att han lirar i Real, det där var ett HELT felaktigt beslut..

Skall man kunna söka upp närmsta spelare och kuta rakt in i sidan på honom för att få honom utvisad? vart är världen på väg...
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-20 22:20
Min tolkning är att Kaká tog upp armen för att skydda sig från kollisionen i den situationen. Men fuck it, det spelar ingen roll. Brasilien kommer ändå vinna och då hade Kaká förmodligen få vila den sista gruppspelsmatchen ändå.
Barcelona westinho
2010-06-20 22:19
Ämne: Ämne: Är det ....
Visst bjuds det på större ytor, men det tar inte bort faktumet att det är underhållande.
Barcelona ElTriplete
2010-06-20 22:16
Alex

Nu tar vi det lugnt... Kaka har aldrig varit någon bråkstake så det här chockar mig lite faktiskt. Visst, det var lite filmning men armbågen ska inte vara där.
Barcelona Rambla~
Visst så överdriver Keita när han tar sig åt ansiktet, vilket är pinsamt bara det, men Kaka sätter en armbåge i bröstet på honom oavsett vilket.
Kaka förtjänade inte kortet.
Men wow vilken skillnad, de är redan klara för slutspelet, nu får väl Kaka spela golf eller något tills kvalet börjar.
Aléx
2010-06-20 22:15
Kaka vilken idiot, jävla clown.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-20 22:14
Rött på Kaka!
Barcelona petersays
2010-06-20 22:12
Teater från Fabiano. Härligt...
Barcelona Rambla~
2010-06-20 22:12
Äntligen, korgkossen Kaka får ett gult kort. Jag trodde inte domarna hade gula kort i fickorna för honom. Drygat sig flera gånger under matchen.
Barcelona Rambla~
2010-06-20 22:11
Ämne: Är det bara jag som ....
Lite skillnad på ytor när man har 3-0 eller hur? Med tanke på att deras 2-0 är ett fuskmål som aldrig skulle ha godkännts så vet man aldrig hur det gått om det stått 1-0 lite längre in i andra halvlek.
Barcelona westinho
2010-06-20 22:09
Är det bara jag som tycker att Brasilien bjuder på en fin show? 3-1 och flera fina nummer är för mig underhållande iallafall.
Barcelona ElTriplete
LÄNKTIPS: Dunga vs. Ronaldinho ;)
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Man ser att Alves ej är vann att spela som ytter tappat boll i 2 farliga lägen
Barcelona Rambla~
2010-06-20 22:07
Härligt pass från Yaya till Drogba. Pinsamt hur de dryga brassarna gapar om offside. Skönt att elefanterna visar att det går och göra mål på detta Brasilien.
Barcelona DM1982
2010-06-20 22:05
Brasilien spelar riktigt bra och är stabila. Men vilken tråååkig match, trodde att det skulle bli den bästa matchen i VM fram till nu.

Nu måste det hända något snart med VM, det är helt klart det tråkigaste VM sedan 1986.

Sedan är det bara att konstatera, afrikanska lag har gått bakåt. Kamerun ute ur VM, Elfenbenskusten dåliga, Ghana sådär. Och de vill ha fler platser i VM, kom igen.

Annars är dagens bästa att Italien kryssade mot amatörlaget Nya Zeeland, skulle vilja se Birros uppsyn när domaren blåste av.
Annons: