/spanien/barcelona/forum/14768.aspx/spanien/barcelona/forum/14768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Raúl - Den bäste kaptenen
2010-08-28 22:32
The Leader

Glöm inte hans tredje år.
Barcelona Rambla~
DM1982

Ett litet problem bara. Athletic vägrar sälja och Llorente vill inte annat än att vara kvar i klubben.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
Rambla~

Sluta nu, det gav inte alltid resultat att bänka honom.. När han var bänkad mot Real hände inget, men så fort han blev inbytt gjorde han det avgörande målet.. Har ni redan glömt?
Barcelona Barcaista1992
2010-08-28 22:31
Lätt att gnälla på Pep en dag som denna, och visst fan har ett par (läs många) värvningar han gjort gått åt helvete. Henry spelade ju redan i barca när pep kom, och var en viktig kugge 08-09 då han gjorde 2 mål på bernabeu å va stabil i CL under den säsongen. Chyg va ju helt enkelt tillräckligt bra. Det är ju inte Pep som bestämmer hur mkt pengar de skall lägga på spelarna, det är va ju Laporta och nu Rosell som styr budgeten, och Pep påverkar ju dom naturligtvis, men att lägga 700 millar på Zlatan, när pep säger att han är hans drömspelare å att det va han som främst ville ha dit honom är ju solklart fail. Men man skall inte glömma att Zlatan gjort sig omöjlig i fler klubbar men sin pizzabagare till agent. va samma visa i Ajax och Juventus. Tycker Zlatan visar en jävla brist på respekt för sina gamla polare i Inter, framförallt Moratti som gjorde precis som Zlatan ville då han önskade att gå till Barca förra sommarn. Visst harvi tappat mkt cash på den här skiten, men nu har vi Pedro-Villa-Messi vilket säkert kommer funka bättre än Villa-Ibra-Messi. Jag är inte orolig, visca barca !
The Leader
2010-08-28 22:30
DM1982, när spelade Robinho i Chelsea?

Det är förmodligen City du syftar på. Robinho var inte särskilt lyckad där men Robinhos första två år i Real Madrid var lyckade däremot.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-28 22:30
The million dollar question är nu vem får nr 9? blir det Bojan?
Barcelona Rambla~
2010-08-28 22:29
Dahleone

Hur kan det vara fel när det hela tiden gav resultat att bänka honom. Barca hade inte vunnit ligan utan honom. Jag vet, de hade kanske heller inte vunnit om han inte avgjort mot Madrid på Camp Nou, så ta inte upp det. Men om vi koncentrerar oss på vårsäsongen och slutet av den. Han presterade inte, rörde sig knappt, han försökte inte ens kämpa sig i form. Han var likgiltig. Då är det rätt att bänka en spelare oavsett hur stor stjärna han anses vara. Det är min åsikt.
Atlético addeh
2010-08-28 22:28
pomaskibarca

Jag tror det är precis sådana som du Rambla hoppas försvinna. Det är en tidsfråga innan du blir spärrad.
Barcelona Napao
Ämne: Realmadrid-Ronaldo9-....
Ja vart är världen på väg då en real fan klagar på annat lags spelarköp,men detta är inte bra en mycket tråkig dag för oss Barca fans.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
Är du besviken på tränaren?

– Mycket besviken. Jag vet inte om han är rädd för mig.

– När jag kommer in i ett rum lämnar han det ofta...

Haha ja det är nog orsaken Zlatan....
David_Villa 7
2010-08-28 22:27
roligt att barca köppt masherano en bättre deffensiv mittfälltare kan man knabbt hitta, sammtidigt tråkigt med zlatan men håller med om att han inte platsar i barcelonas spelsystem och hoppas nu att dom andvänder pengarna och köper en vänster ytter forward, tex ribery elr robben
Barcelona el Maestro!
Ämne: Ämne: Jag mås....
Hehe, du är ärlig i alla fall. Credit för det.
Barcelona pomaskibarca
Pga ditt språk åker du också på en spärr. /Red
Barcelona DM1982
2010-08-28 22:26
Otroligt skönt att affären till slut är klar.

Ekonomisk är det ett fiasko av stora mått. Hoppas att klubben lärde sig att inte spontanköpa spelare för enorma pengar, man måste göra sin läxa först innan man köper spelare.

Pep ska inte ha fria tyglar när det gäller värvningar, någon i klubben måste våga säga till honom. Som det ser ut nu så kan han peka på någon, sedan ska han köpas.

Skönt att Zlatan drog till slut, det hade aldrig funkat. Vi kan debattera till domedagen, faktum är att Pep, Zlatan och pizzabagaren aldrig skulle kunna jobba ihop. Det skulle i slutändan påverka laget och det skulle även påverka resultaten. Nu blev det som det blev, det är bara att leva med det.

Derbyna Milan-Inter kommer i alla fall inte jag missa. Tyvärr är Milan för svaga, Zlatan bytte ner sig rätt så hårt. Kanske kan de vinna italienska cupen, inget annat.

Robinho till Barcelona? Lärde sig Pep inget från Zlatan-historien? Killen har strulat i Real och han strulade i Chelsea. Vad ska vi med honom i klubben? Satsa på att köpa Llorente från Bilbao, det är en bra spelare och det var en sådan spelare vi ville ha med Zlatan.
Atlético addeh
2010-08-28 22:26
Det syntes redan när Zlatan gav den där bamsekramen till Ronaldinho inför Gamber-matchen att svensken skulle krita på för Milan. I själva verket tror jag Ibra mer än gärna hade velat stanna kvar och kämpa för sin plats, men när det inte klickar med en tränare samtidigt som det går trögt i spelet såg han nog inga andra alternativ.

En anfallstrio bestående av Ronaldinho, Ibrahimovic & Pato ser på pappret ruskigt intressant ut. Hade inte dessa brassar tillhört Milan vet i sjutton om svensken hade signerat något kontrakt. Fungerar dem bara tillsammans har nog Zlatan hittat ett par lekkamrater inför framtiden.
Barcelona Rambla~
2010-08-28 22:25
Tänk, i morgon blir det här ett lugnt och avslappnat forum igen. Gud vad skönt det ska bli. Zlatan lämnar Barcelona och hans svans av fanboys drar här ifrån.

Det är nästan så det är värt den låga transfersumman bara det. :)
Barcelona Barca 1899
Frågan är vilken affär som är sämst Chyg eller Ibra?

Svar: Ibra. Chyg är rena drömvärvningen om man jämför med Ibra.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Moderator:

Menade inte att låta otrevlig, det kan inte vara kul att vara modd när alla Zlatanister ventilerar känslorna just nu.

---------

Nåja, jag får ta paus från forumet tills resten av Zlatanisterna har försvunnit till Milans forum.
Barcelona tano
2010-08-28 22:24
Att folk kan skriva som om de vet Zlatan, Pep eller säg Messi är som person. ngen av er har träffat dem privat. Allas vår syn är speglad till 99% av vad media skriver, vilket i mångt och mycket är enbart förtal, osanningar spekulationer och överdrifter. Att folk inte förstår detta är tråkigt.

Fotboll på planen är bara ett spel, inte en djup social disskussion. Man kan inte veta hur en människa är från hur de spelar fotboll. Hur man ens kan tro något sådant är för mig en gåta. En gåta jag inte vill förstå djupare.

Jag vet lika lite som er hur Z är. Kanske är han en skitstövel kanske har han bara haft otur i det sociala spelet. Kanske är Pep boven, i slutändan spelar det ingen roll. Läget är som det är, bara acceptera och gå vidare. Barcelona kommer klara sig. Zlatan säkerligen likaså, dock kommer han som många skrivit säkerligen inte vinna lika mycket som i Barca.

Lite mer kärlek skulle behövas...
Moderator
2010-08-28 22:23
Hetfield: Dem blir spärrade, oroa dig inte.
-------
Dags att vissa höjer nivån på sina inlägg. Spärrar kommer att delas ut, ofta utan varning! Detta gäller också utomstående. /Mod
Barcelona pomaskibarca
visst, vi förlorade en massa pengar på zlatan+chyg dealarna och visst jag är glad att vi har det starkaste anfallet i ligan. Men som svensk så är det alltid synd om Zlatan, det måste ni hålla med om? speciellt när han gjorde en såbra första säsong i det STÖRSTA laget i europa.

tycker det är amatöraktigt av pep, unrdra om inte han skulle få gå istället. även om att han har vunnit titlar sen han kom. vilken tränare hade inte gjort det i barca med det laget vi har?
Barcelona el Maestro!
"Jag måste erkänna en sak, om nu Guardiola har undvikit Zlatan så är det väldigt omoget och ruttet."

Kom ihåg att alla sagor har två sidor. Vi vet faktiskt inte vad Zlatan har sagt till Pep som har retat upp så att han försöker att inte hamna i konfrontation med Zlatan. Sanningen kommer nog att komma fram så småningom.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-28 22:22
Haha, Marängen blev spärrad men inte Tupac, Wut?
Real Betis Dahleone
2010-08-28 22:21
@pomaskibarca

Jag läste artikeln med Larsson med, Zlatans första sägong var mycket bra rent sportsligt. Hans första period gjorde komiskt nog att hans period efter jul framstod som oerhört dålig. Trots att han var fenomenal mot Arsenal och höll Barca kvar mot Bremen (var det va?).

Jag tycker att det hör till en tränares viktigaste uppgifter att hålla sina stjärnor glada. Pep gjorde rätt som bänkade Zlatan någon match när han var i dålig form. Men när han gång efter gång bänkar Z till förmån för Bojan tyckte jag redan då att han gjorde fel.
Barcelona westinho
2010-08-28 22:19
Ämne: Varför är det ingen ....
Haha själv tycker jag han är väldigt underhållande, sitter här och flinar varje gång jag läser hans inlägg :)
Barcelona Tompa
Ledningen har gjort en urusel affär och Pep har inte kunnat hantera en spelare alltid velat vara i centrum. Mitt intryck är ändå att Zlatan fungerade bra i laget under hösten men något hände under vintern. Pep VILLE ha Zlatan i Barca ändå blev det pannkaka. Nä, att hantera "speciella personer" verkar sannerligen inte vara Guardiolas starka sida.

Men att helt plötsligt börja kalla Pep en "B-tränare" är löjligt. Vi har vunnit 8 titlar sedan han tog över.

Nu får vi blicka framåt, tur att vi har David Villa i alla fall.
Barcelona LEO KUUNG
Berlusconi hotade säkert rosell hahaha
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne: Inte ofta dina in....
Säger namnen Robinho, Sneijder och Robben dig något?

Robinho, hur mycket respekt visade ni honom när ni använde honom som en spelpjäs för att få Cristiano?
Sneijder och Robben, har en klubb gjort dummare försäljningar dom senaste 5 åren?
Barcelona messinah!
2010-08-28 22:18
Dani Alves=The King:

"Att vinna 6 titlar med den trupp han hade till sitt förfogande är inte omöjligt."

Jag drar härifrån nu, orkar inte mer. Första NÅGONSIN att göra detta, och du säger det som att han vann ligan bara eller nått.

Jag håller med dig helt och hållet att pep inte är bra på att välja spelare (KÖPA dom gör inte han eller förhandlar för dom).
Men att förminska hans handlingar, vilket i praktiken var att utföra det omöjliga är bara löjligt, min personlig åsikt.

Zlatanic_Bazz:
"Uppenbarligen spelade Ibra dåligt av annan anledning än dålig form? Att bli pissad på av sin tränare KAN ju faktiskt spegla av sig på plan? "

Gå och lägg dig, ska bli så skönt att person som dig kommer hänga i milans forum nu.
Zlatan fick spela match efter match trots att han sög, efter ett tag fick det vara nog. Jag hade bänkat honom långt innan guardiola gjorde.

Nu ska jag iväg. Ciao :)
Barcelona pomaskibarca
2010-08-28 22:18
hade varit årets om zlatan hade gått till real, personligen hatar jag real. Men jag hatar ocskså pep nu.

saknar laporta.
Annons: