/spanien/barcelona/forum/14766.aspx/spanien/barcelona/forum/14766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas Pio pio
10/16/2010 16:29
El Flaco

Då går jag emot denna soci. Jag vill hellre att klubben inte är skuldsatt som i längden kan innebära att klubben försvinner. Vi har nog missat den stora bilden här, många klubbar missköter sin ekonomi - Real Madrid, Barcelona, Man Utd, Liverpool osv osv. I Frankrike är det lagstiftat att klubben måste redovisa eget kapital (positiv sådan) för att överhuvudtaget kunna starta en säsong. Att låna pengar om och om igen från olika banker, omförhandla dessa lån osv är inte gynsam för någon. Titlar i all ära (något Laporta gjorde bra), men ingen nämner om siffran 2,5 miljoner euro som man betalat för att hyra privatdetektiver. Skrämmande för fan.
Barcelona 1.70-ligan.
10/16/2010 16:27
el Flaco,

Okej då är jag med. Intressant att höra vad de har att säga till sitt försvar. Stort tack för tog dig tid att berätta :)
Barcelona el Flaco
10/16/2010 16:24
1.70-ligan: "Och till sist, innebär detta några konsekvenser för Laporta?".

Församlingen höll även en omröstningen om ifall man ska ställa Laporta och hans styrelse till svars för deras agerande och resultatet blev tight. 468 röstade för att den förra styrelsen ska ställas till svars, 439 var emot och 113, bland annat Rosell, röstade blankt. Därmed kommer Laporta och hans styrelse vara tvungna att förklara sitt agerande och motivera de höga räkningarna och det faktumet att skulden har ökat de senaste två åren.
Barcelona 1.70-ligan.
10/16/2010 16:13
El Flaco,

Åhfan, det är rätt tunga siffror. Vad kommer detta innebära för klubben? Många klubbar har ju förvisso skulder och som en medlemsägd klubb är man ju inte tvingad att gå med vinst, men det är klart att skulder är inget man vill ha.. tror ni man kommer fortsätta ha ca 50 milj euro att spendera på somrarnas silly season?

Och till sist, innebär detta några konsekvenser för Laporta? Hörde att man pratade om skadestånd innan.
Jag tycker Laporta har gjort fantastiskt mycket bra för klubben, men jag begriper inte hur man kan spendera så stora summor på spelare man sedan inte ens vill ha.. pengar rakt i sjön! Känns oerhört naivt.
Barcelona westinho
10/16/2010 16:08
test
Barcelona Derrobarca
10/16/2010 16:02
Sry tippade fel...3-2 till oss :)
Barcelona el Maestro!
10/16/2010 16:01
Kul, nu kan jag se matchen på HD-kanalen ikväll. Det är verkligen skillnad på kvaliteten, bildmässig och ljudmässigt!
HD-kanalen ingick tydligen i mitt gamla Canal + paket, (Canal +1, 2, extra och HD) men jag saknade HD-box.

Vad jag gjorde är att jag köpte en HD-box som är ansluten till Comhem.
Boxen kostade med mig 500 koronor och jag kan även se en del andra HD-kanaler.
Boxen kostade 2500 kronor egentligen men jag sänkte priset till 500 kronor genom att förnya TV abonnemanget som jag inte har haft bindningstid på sen flera år tillbaka.

Kanske något att fundera på för er också som sitter med ett gammalt avtal men som saknar HD-box?
Barcelona el Flaco
10/16/2010 15:56
1.70-ligan/

Styrelsen har avslöjat vissa delar av Due Diligence-rapporten, som omfattar Laportas och hans styrelses utgifter de senaste åren. Bland annat hade man en förlust på 79,6 miljoner euro förra säsongen och klubbens totala skuld ligger nu på 430 miljoner euro.

I Due Diligence står det även hur pass mycket pengar Laporta & Co har slösat på caterings, restaurangbesök, privata jet och deras VISA-räkningar. Medlemsförsamlingen har röstat och godkänt styrelens redovisning.

Se länktips för Due Diligence-rapporten från klubbens hemsida.
Barcelona 1.70-ligan.
10/16/2010 15:46
Har jobbat hela dagen, kan någon vänlig själ sammanfatta vad som hände under möttet i Barcelona tidigare idag? :)
Atlético addeh
10/16/2010 15:09
Just med tanke på att det har varit uppehåll känns det ändå skönt att vi ställs mot ett lag som Valencia. Dom leder serien, därav borde inte inställningen och motivationen vara något problem alls ikväll. Efter förra landslagsuppehållet mötte vi ett heltaggat Hércules som spelat ihop sig under två veckor medan de flesta av våra spelare var ute och kämpade för sina i dina landsfärger. Även om inte Valencia har lika många landslagsspelare som Barcelona har de ändå en hel drös vilket betyder att båda lagen har haft snarlika förutsättningar när det gäller förberedelserna. Ser ni skillnaden?

iTots units fem força! (Rosell ej inräknad)
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
10/16/2010 15:00
Fyfan vad skönt det ska bli att se Barca spela igen efter 2 veckors uppehåll. Och just mot Valencia :)

Jag säger som Martin Mutumba, det ska bli shooow!
Atlético addeh
10/16/2010 14:47
Skön video som får en att tagga till lite extra för vad som komma skall. Även om den gjordes inför ligan, passar den alldeles utmärkt även nu.
Barcelona LaSagradaFamília
10/16/2010 14:42
Nu är pengasummorna så stora att de spelar nära på större roll än titlar... utgifterna måste ner, en del av värvningarna var nära på kriminella. Det är också ganska galet hur hög lön en del spelare har. Jag tror nog att spelare som Xavi, Messi och Puyol inte skulle ha något emot en lönesänkning med tanke på hur mycket de redan tjänat.
Barcelona deluX
10/16/2010 14:28
Tagga tills ikväll , hoppas på vinst :)
Atlético addeh
10/16/2010 14:19
el Flaco

Det var bland de bästa jag har läst, vilken oerhört klok man som sade de orden. Om Rosell skulle sälja Iniesta/Messi eller någon av de andra själarna i laget bara för att gå plus rent ekonomiskt kommer han förmodligen gå samma öde till mötes som Andrés Escobar gjorde efter sitt självmål mot England i VM 1994. Han blev skjuten med 12 skott i ryggen.
10/16/2010 14:10
Varför stället Earl (från my name is Earl) en fråga?
Barcelona Hyder
10/16/2010 13:57
FcB - I Motgång Och Framgång!

Veetle ger dig allt som oftast möjligheten att streama GOL TV:s HD kanal. Visst, det är inte lika bra bild som du skulle få på din Tv med exempelivs C+HD men jävlar vilken bra bild det är ändå. Det är exempelvis ljusår bättre än att titta på Tv över det analoga nätet. Jag skulle säga att det håller åtminstone digitalbox-nivå beroende på vad du har för uppkoppling osv.

Att det finns så fina streams nuförtiden gör det ju bara enklare att låta bli att stödja hycklare som C+.
Barcelona el Flaco
10/16/2010 13:56
En soci slog huvudet på spiken i sin diskurs till Rosell. Han sa att det viktigaste för honom är inte att den förra styrelsen gjorde fel i köpet av Zlatan, utan snarare att klubben fortsätter vinna titlar som man har gjort de senaste åren. Någon i Rosells styrelse lyfte för en stund sedan Manchester United som ett exempel för en klubb med sund ekonomi och denne medlemmen påpekade att United inte har vunnit några titlar och att de har sålt Cristiano Ronaldo.

Barcelona har aldrig varit en säljande klubb, vi värvar dyrt och när vi inte längre behöver de så säljer vi de till ett lägre pris än för vad vi värvade honom för. Och eftersom medlemmarna inte får ut en vinst från klubben bryr han sig mest om att fortsätta vinna titlar, inte att Barça går i vinst. Han attackerade Rosell med att säga att denne kan komma att sälja Iniesta eller Messi bara för att avsluta sin mandatperiod med plus i den ekonomiska aspekten.
10/16/2010 13:45
Hyder

Kan du snälla förklara hur man streamar i HD :)?
Barcelona Siempre Barça
10/16/2010 13:45
Barcelona VS Valencia 3-0 Ha trick av messi
Barcelona Siempre Barça
10/16/2010 13:44
Föra året kunde man titta på alla la liga matcher hos fotbollskanlen för 50 kr, de som tv4 sport visade inte på tv.

så jag undrar om man kan titta på matchen på nätet hos canalplus hemsida??
Barcelona Hyder
10/16/2010 13:42
FcB - I Motgång Och Framgång!

Alla som har köpt Canal+ för att titta på La Liga i alla fall.

Att betala så mycket pengar för att inte ens kunna se en toppmatch som kvällen bjuder på är ett skämt. Visst, betalar man för det dyraste paketet så behöver man inte ora sig men det är absolut inte värt pengarna. Mina lösningar på detta problem är att streama i HD när det är matcher mot bottenlag och mittenlag. När det vankas större matcher som den mot Valencia ikväll så beger jag mig till min favorit sportbar i Stockholm. Jag sparar pengar, blir inte lurad av någon och behöver inte ha dåligt samvete. Den dealen gillar jag i alla fall.
10/16/2010 13:38
Alla som har Canal+ har blivit grundlurade..

Det är min åsikt iallafall
Barcelona Vampíro
10/16/2010 13:34
el Flaco:

Haha, co-signar inlägget. Livestreamiing förre Canal Plus alla dagar i veckan!
Barcelona el Flaco
10/16/2010 13:29
*Drar en lättnaden suck över att jag inte köpte Canal+ innan säsongen drog igång*
Barcelona Vampíro
10/16/2010 13:25
Säga vad man vill om TV4 men det var iaf gratis och de visade alla matcherna, sen så kunde man ju alltid stänga av ljudet om man inte ville höra Kåmark & co. Canal Plus är ju bara usla, de tar hundratals kr i månaden och så lägger de viktiga matcher på kanaler som alla inte ens har. Känns som att deras utlovade La Liga satsning dog ut sekunden då klubbhoran lämnade ligan.
Barcelona GDS-17
10/16/2010 13:22
Vaa? Visar inte canal plus barca vs valencia?
10/16/2010 13:22
@C.Andrés:
Det blir nog extremt svårt att få tag på biljetter, skulle jag tro. I andra hand kostar de nog några tusen
Atlético addeh
10/16/2010 13:17
Det känns verkligen som man kastar alla pengar i sjön när Canal+ väljer att visa elitseriehockey istället för en La Liga-toppmatch. Jag har varit relativt nöjd med Canal+ hittills, men saknaden av TV4 Sport, som i alla fall visade de matcher jag ville se, är numera stor.
Barcelona C.Andrés
10/16/2010 13:14
Hej,var ett tag sedan jag skrev sist men har ett par frågor att ställa angående El Clasico.

Ett par kompisar åker ner nu i slutet av månaden till Barcelona för att studera i ett par månader. Vi har alltid velat gå på El Clasico och nu ska vi försöka att göra det. Idén var att jag fixar eget boende och flyg medans dom tar hand om biljetterna.
Fast då undrar jag,kan dom faktiskt köpa biljetter till matchen eller om ALLT är slutsålt. Hemsidan säger att det är slutsålt men att det några dagar innan kommer släppas ett antal biljetter,men kommer dessa vara extremt dyra? Känns inte så lockande att boka flyg+hotell för att sedan inte få någon biljett.

Tack på förhand!
Annons: