/spanien/barcelona/forum/14764.aspx/spanien/barcelona/forum/14764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-06-23 13:17
Seriöst har vi värvat Juan Mata eller det står så överallt??
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-06-23 12:53
Villa/Silva//

Det verkar inte som det är många som förstår en värvning av Mata, inklusive jag själv. Visst, Juan Mata är en väldigt duktig spelare och ung dessutom men Barcelona har redan Pedro, Jeffrén och i viss mån Bojan på den position. Tror inte på detta rykte förrän någon av Barcelonas eller Valencias officiella hemsidor bekräfta övergången.

Dessutom ska det tilläggas att även David Villa kan spela till vänster i anfallet om Zlatan stannar eller om Torres kommer.
Barcelona Larsson1333
2010-06-23 12:50
Villa/Silva

Jag tror det har lite att göra med att Rosell förmodligen vill ha sålt zlatan.

På så sätt kommer villa/bojan ta mittpositionen i anfallet och på kanterna finns då bara pedro,messi och jeffren kvar, mata blir då den sista och man har 6 anfallare/yttrar
Barcelona Easyglider
2010-06-23 12:49
Ämne: Easyglider

Omkrin....
Tack!
Valencia Villa/Silva
2010-06-23 12:33
Enligt goal så har Mata redan skrivit på för Barca. Visserligen är inte goal den mest pålitliga sidan men jag känner ändå en viss oro. Men varför vill Barca i första hand köpa Mata då ni har Pedro, Bojan och även Villa på den vänstra kanten??
Barcelona el Maestro!
2010-06-23 12:13
Busquets hatarna. Här får ni lite att bita i:

Del Bosque praises Busquets. “If I was a player, I would like to be like him”.

Inte så konstigt att tränarna gillar honom. Han är speciell med sin unika spelstil. Lätt att förälska sig i den killen, med andra ord.
Barcelona The Reporter
2010-06-23 12:10
Är det dyrt att gå på en Joan Gamper match?
Barcelona Pep the King
2010-06-23 11:58
Mata ryktet är väl från Marca? Jag hoppas det inte stämmer. Jag tror inte på de.
Barcelona Klint
2010-06-23 11:56
Easyglider

Omkring mitten/slutet av juli

el Flaco

Instämmer. Det ter sig onekligen märkligt om antagonisterna Txiki och Rosell helt plötsligt skulle börja samarbeta. Att ha Laportas högra hand kvar i ledningen skulle i princip vara detsamma som om Laporta själv skulle samverka med den gode Sandro. Även om han gjort ett bra arbete för klubben är det nog bäst för båda parter att Txiki lämnar.
Barcelona Easyglider
2010-06-23 11:53
När kommer spelschemat för nästa säsong?
Barcelona ★Sami★
2010-06-23 11:47
Nej ingen Mata! Vi har redan Bojan och Pedro!
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-23 11:33
Från absolut ingenstans så står det att vi ska köpa Mata för 20 miljoner, då får jag fråga hur Barcelona och Valencia tänker.

Barcelona: Varför vill ni köpa en högst medioker ytter när man har Pedro, Bojan och Jeffren som är redo att axla rollen?

Valencia: Vill ni ens kämpa om ligatiteln och CL? Ni kan ju inte sälja Villa, Silva (?) och Mata om ni har några som helst ambitioner.

Och sist men inte minst, Milan skickar ju 100 olika signaler varje dag. Ena dagen så är Berlusconi fast besluten att köpa Zlatan, den andra dagen så säger Galliani att priset är alldeles för mycket.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-23 11:25
Angående Txikis framtid som sportchef tycker jag nästan det hade varit bättre för klubbens del att han lämnar eter den 30 juni. Trots att jag anser att han har gjort ett bra jobb de senaste sju åren så finns det en fara om han fortsätter, med tanke på att Txiki inte alltid kom överens med Rosell under de två åren de arbetade tillsammans.

Dessutom så är Txiki i mångt och mycket en av Laportas främsta förtroendemän och jag kan bara föreställa mig vad medierna kan komma att koka upp under säsongen om ett eventuell och hypotetisk triangeldrama mellan Rosell, Txiki och Laporta.

Det vore nästan bättre att Rosell tar in en ny sportchef som förhoppningsviss kan ha en lika bra relation med Pep som Txiki har haft. Därmed vänder man blad och styrelsen kan börja om på ny kula.
Barcelona Riiio!!
2010-06-23 11:25
Kika till höger under "current club" hehe ;)

*Länk*........... För 5 minuter sen stod det barcelona och under FC Barcelona whole squad så fanns Mata med. Nu har de ändrat till Valencia igen =)
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-06-23 11:18
Men det Gonzalo säger e fan sant! Vad ska vi göra med Mata? Vi har redan pedro Jeffren och bojan. Sjukt dåligt värvnigen om Barca nu värvar Mata.
Barcelona ihefsu
2010-06-23 11:01
Ämne: elbraco

Det enda ....
Förvisso, men det verkar som elbraco inte tycker det är särskilt lämpligt att kasta kaktusar i ballonghus, om vi säger så.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-06-23 10:57
elbraco

Det enda jag skrev var att FCB gjorde en dålig silly, inte att RM alltid har gjort klockrena nyförvärv alla år rakt igenom.
elbraco
2010-06-23 10:51
Ämne: Hade jag vart Pedro,....
Haha, kommer från en madridista :) oh the irony.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-06-23 10:46
Hade jag vart Pedro, Jeffren eller Bojan hade jag vart sjukt besviken om Mata värvas, totalt onödigt. Men ni värvade inte direkt bra förra året så det skulle inte förvåna mig.
Barcelona Villa7
2010-06-23 10:03
Finns det någon som säkert vet om ryktet om mata.. Är han verkligen klar för barca?
Barcelona Rambla~
2010-06-23 08:46
"Men tyvärr så är han inblandad för mycket i uppbyggnadsfasen för att han ska göra sig själv rättvisa, det är något som veron och macherano kan sköta."

Mascherano stå för uppbyggnadsfasen? Jo men han är ju verkligen en kreativ spelare med passningsspelet som sitt adelsmärke.

Veron, en föredetting som slår bort nästan varje passning som igår? Jo tjenare.
There is only one "hombre"(G.I.P)
2010-06-23 04:16
Hyder//

Ifall du tycker att Messi var bra idag så får du tänka om, jag tyckte att han var helt under isen under dem första 80 minuterna. Med tanke på hur mycket boll och hur lite han fick uträttat. Idag ville han så gärna göra mål och tog alldeles för svåra beslut.

Men däremot så lovade hans 2 första matcher väldigt mycket, han kanske inte var fenomenal, men han var väldigt bra. Man kanske skulle önska att han var lite jämnare under matcherna, men fortfarande finns det mer att ta av på messi.

Har jag fel?

Men med tanke på hur Maradona försökt göra allt för att Messi ska trivas, så har han gett honom den position han gillar, han låter allt gå via Messi, han lät Messi vara kapeten sista matchen istället för veron. Det är nästan omöjligt för Messi att inte då prestera, fler stjärnor i argentina har fåt undekasta sig till messi.

Tyvärr så tycker jag att maradona gör fel som låter messi stå för allt kreativa, messis styrka ligger i sista tredjedelen av plan där han är dödlig. Men tyvärr så är han inblandad för mycket i uppbyggnadsfasen för att han ska göra sig själv rättvisa, det är något som veron och macherano kan sköta.

Atlético addeh
2010-06-23 03:51
Ligan drar igång 28 Augusti. Nästan så man redan börjar längta, även om sommaren precis har börjat.
Canaletes
2010-06-23 03:23
Okeeej.. Det här är just en såndär WTF?! moment

Från ingenstans så är Juan Mata klar för Barcelona för €20milj för dem kommande säsongerna enligt Onda Cero och Radio MARCA

Helt onödigt imo eftersom vi redan har Bojan, Pedro, Jeffren o nån till som supersub.
Och tror inte heller det är sant.
Barcelona Hyder
2010-06-23 01:51
Messí visar bara på vilka dimensioner han besitter i sitt spel i och med sina prestationer hittills i VM. Han är en playmaker utan dess like (Xavi och Iniesta exkluderade) och ger de två anfallarna det dem behöver för att göra mål. Maradona sa ju själv innan turneringen började att allt skulle gå via Messí, i mitten. Det är precis vad som har skett. Han går till och med ner till backlinjen och hämtar boll för att sedan vara med och bygga upp genialiska anfall. Att han sedan är en målskytt av högsta rang, det vet vi redan. Över 40 mål två säsonger i rad säger det mesta. Nämn en spelare som stått för sådan statstik.

Det som gör Messí ännu större är att han fick bära kaptensbindeln under dagens match samt hans kommentarer efter matchen. Han säger bland annat att han absolut inte bryr sig om han inte gör mål så länge han kan hjälpa laget att göra mål och vinna matcher, och jag tror på honom. Han blir otroligt glad när hans lagkamrater gör mål.

Grande Messí!
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-06-23 00:51
H.Alavi

Det där kommer att trissa upp Zlatan - Milan ännu mer, även om Galliani har sagt att det inte blir någon Zlatan i Milan.

Man undrar ju hur bra kommunikation dem har inom den klubben. Ena dagen läser jag att Berlusconi lovar att köpa Zlatan, sen dyker Galliani upp och säger att det inte kommer att hända.
Barcelona Larsson1333
2010-06-23 00:46
Messi har inte gjort några mål visst, det har inte rooney, torres, ribery heller gjort

Även fast han inte gör mål spelar han bra och som någon sa, det är klart han tappar boll ibland, han är en spelare som utmanar och har mycket boll, bolltapp ingår också då

Låt alla andra klaga på att han inte leverar i landslaget osv, kolla istället nästa säsong när han sänker real två gånger om

Han är trots allt världens bästa
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-23 00:03
Enligt EMD så har Rosell frågat Galliani om Milan vill spela i Joan Gamper mot FCB på Camp Nou.

Om Milan tackar ja, så kommer Ronaldinho att återvända till Katalonien, Barcelona, Camp Nou. Fan vad stort det skulle vara!
Barcelona tano
2010-06-22 23:51
F_C_B det är du som är rolig. Du skriver om orealistiska förväntningar och dessa måste Messi uppnå för att på något sätt vara godkänd? Suck...

Håller helt enkelt inte med dig om att han inte gjorde något bra före de sista tio minuterna. Visst tappade han en del boll. Inget ovanligt det brukar han göra i Barca också. En spelare som försöker dribbla och göra det lite oväntade tappar boll. Speciellt när man har sådan hård uppvaktning.

Jag säger inte att Messi gjorde en strålande match. Han gjorde det bra varken mer eller mindre.
elbraco
2010-06-22 23:39
Ämne: H.Alavi: "Att föra e....
woooooooooooord. precis så tycker jag med.
Annons: