/spanien/barcelona/forum/1476.aspx/spanien/barcelona/forum/1476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-03-23 01:19
Schalke have "firmly rejected" a €37m (£29.2m) offer from Barcelona for 20 year old Leroy Sané, says @DiMarzio.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-03-23 01:16
Att kolla på Piqués periscopes är fan guld alltså haha. Jag fattar nästan ingenting av vad Barca-spelarna säger men likväl skrattar jag ändå. Alla är så jävla sköna och man ser att de verkligen är som en familj.
Barcelona Davids3
2016-03-23 01:13
@Liunil Masse:

FC Barcelona - Blaugrana Nation på fb. Har många följare och brukar skriva autentiska grejer. Men detta kan ha varit ett tidigt 1 april skämt, för hittar inget när jag googlar. Vi får se imorgon.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-23 01:09
[QUOTE=Davids3]BREAKING: Suarez's banned for 3 additional national team games after showing up to training intoxicated. Suarez is yet to make a statement. Haha, ännu en i ledet som missar landslagsspel. Är detta på skoj eller, trodde 1 april var först om 8 dagar. [/QUOTE] woah, källa?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-23 00:22
Athletic defender Aymeric Laporte (21), who has a 50M buyout clause, is Barcelona's main centre back option for this summer. [md]

Ser fortfarande inte storheten i den här spelaren! Speciellt inte den här säsongen.

Men, tidningarna måste säljas eller?
Någon som är sugen på Laporte med den prislappen ?
Barcelona Davids3
2016-03-23 00:13
BREAKING: Suarez's banned for 3 additional national team games after showing up to training intoxicated.
Suarez is yet to make a statement.

Haha, ännu en i ledet som missar landslagsspel. Är detta på skoj eller, trodde 1 april var först om 8 dagar.

Och källan är? Det blir en tillsägelse här för att källan saknas.//Mod.
Barcelona Z_Z
2016-03-22 22:24
@Vlom:

När vi kommer såpass långt in på fönstret som augusti så är chansen att han redan lämnat Leicester rätt stor skulle jag säga.
Mod
2016-03-22 18:20
Det som har hänt i Belgien och det som händer varje dag på hela planeten är fruktansvärt. Man blir rent av förbannat (milt sagt!). Men vi diskuterar fotboll och främst FC Barcelona här. Flera inlägg har raderats. Låt oss fokusera på fotbollen här inne. Mod
Vlom
2016-03-22 16:42
@Zyzz:

Neymar lär definitivt missa den matchen iallafall, brassen själv har sagt att han vill vinna Brasiliens allra första OS-guld i fotboll. Copa América Centenario avslutas i slutet av juni så det är nog fullt möjligt att vi får se en hel del av de sydamerikanska stjärnorna här i Stockholm. Angående EM, spelas finalen i mitten av Juli så nog kommer de europeiska spelarna att missa matchen ifall om dessa skulle nå långt i slutspelet. Men ifall om deras respektive land blir utslagna tidigt i turneringen, så lär väl dessa spela i Stockholm kan jag tänka mig.
Vlom
2016-03-22 16:32
inb4: Mahrez kommer att vara namnet på allas läppar härinne under sommarens transferfönster fall om algeriern gör 2-3 mål mot oss.
Barcelona Smogen
2016-03-22 16:24
Jag såg Barca vs Man U i Göteborg och maken till avslagen tillställning och har jag nog aldrig sett. Riktigt värdelöst tyvärr, inget av lagen var på något sätt intresserade av att göra annat än att promenera omkring på gräsmattan. Däremot kändes det ändå rätt lyxigt att gå utanför hemmet, promenera bort till Ullevi, ta en öl på vägen och sen se Barca lira fotboll. Finns en risk att matchen i Sthlm blir samma sak, men på något sätt var det ändå värt det.
Barcelona enkos
2016-03-22 16:22
Härligt med matchen mot Leicester i Stockholm. Frågan är bara vilka kommer att vara med med tanke på att det är Euro och Copa och hur mycket spelarna får ledigt efter det.
Vlom
2016-03-22 16:17
Henok Goitom spelar alltså i La Liga säsongen ut, jävligt trist dock att han valde nedflyttningskandidaten Getafe. Hoppas att jag ej jinxar nu, men vill verkligen se honom floppa stenhårt.
Barcelona Zyzz
2016-03-22 15:54
Vad tror ni om oddsen att Barca har med MSN i matchen mot Leicester? Det blir väl B-laget som spelar va?
Barcelona Halilovic
2016-03-22 15:43
barcastuff ?@barcastuff 18 minför 18 minuter sedan
Official: Barcelona confirm pre-season friendlies against Celtic (30 July - Dublin), Leicester (3 August - Stockholm) and Liverpool #fcblive

Matchen mot Leicester spelas på Friends Arena, biljetter släpps den 25 april.
Barcelona enkos
2016-03-22 14:56
@Liunil Masse:
Jag tror inte det är något illa med nån av dem och ser det positivt att de inte är med sina landslag utan vilar sig ordentligt. Många lag brukar mörka skadorna för minsta lilla och släpps inte iväg till landslag men skulle spela match för laget om det var nödvändigt direkt . ps. Jag är säker att de tre bildar mittfält i el clasico.
Barcelona DM1982
2016-03-22 14:08
[QUOTE=Davids3]Henok Goitom till Getafe. Kul med ännu en svensk till la liga! Hoppas han lyckas bra där! [/QUOTE] Ser ut som han får lira med dem i segunda så dåligt som det går för laget.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-22 13:53
Official: Rakitic has a calf injury and won't take part in the two upcoming CRO friendlies #fcblive Först Iniesta, sen Busq och nu Rakitic. Hm...
Barcelona Davids3
2016-03-22 13:51
Henok Goitom till Getafe. Kul med ännu en svensk till la liga!
Hoppas han lyckas bra där!
Barcelona Kröjff
2016-03-22 13:32
Det där med att dela in mittfältare i defensiva respektive offensiva sådana när man sätter kvalitetsstämpel, har jag aldrig riktigt begripit mig på. Hur otroligt jävla bra måste en s k DM vara, för att denne ska kunna mäta sig med andra mer offensivt lagda kollegor i nån form av omröstning, för att därigenom ens kunna komma ifråga som "världens bäste" mittfältare?

Och en naturlig följdfråga blir givetvis hur bristfällig en offensiv mittfältare får vara defensivt sett, för att denne trots sina offensiva styrkor ska strykas från listan på kandidater till titeln "världens bäste" mittfältare. Eller för att driva det hela till sin yttersta spets: Är Neuer världens bäste målvakt för att han är bra på fötterna och relativt ofta agerar långt utanför straffområdet för att starta anfall? Eller är det snarare därför att han oftast motar bollar från att gå i mål på bästa möjliga sätt?

Kanske dags att även dela upp målvakter i två kategorier enligt principen att den och den visserligen är överjävligt reaktionssnabb på linjen och en riktig höjdare i luften, men för dålig på fötterna strax utanför straffområdet, för att anses som "världens bäste" på "sin position".

Barcelona El Messias
2016-03-22 13:29
Har någon kolla på vad som har hänt med Rakitic? Han har blivit skadad
Barcelona Reymar
2016-03-22 11:12
Gio style

What? Busquets är överlägset världens bästa DM men att säga att han är bästa mittfältaren i världen är att ta i.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-22 01:25
[QUOTE=Erik Satie]Det är FAN vad negativ du är efter ETT OAVGJORT resultat. De är väl människor de också? Bara för att man gör en dålig match behöver man inte vara slut som spelare. [/QUOTE] Jag skriver inte att Messi är slut, verkligen inte, men att han inte ger allt i vissa matcher och det gör att spelet blir lidande då det kretsar kring honom. Btw, du själv har klaga något extremt på Messi efter poängtapp denna säsong.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-22 01:17
Busquets är världens överlägset bästa DM finns absolut ingen som ens är nära. Den jämförelsen med Iniesta och Modric är helt åt helvete för fan. Två offensiva mittfältare mot en defensiv? Busi är anledningen till att passningsspelet går snabbare, han släpper på ett tillslag, tappar sällan bollen, bryter ner sina motståndare, kan lägga raka genomskärare förbi motståndarnas press. Busi tom droppat ner ibland för att hjälpa försvaret. Den som inte ser Busis storhet kan ta och följa en annan sport!
Barcelona Gio Style
2016-03-22 01:10
Reymar

Ett Barcafan som inte insett Busquets storhet, nu har man sett allt.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-22 01:06
[QUOTE=Barca4life98]Enligt Eurosports dagliga nyhetssvep så kommer Pogba säkerligen att komma till oss tillsammans med Denis Suarez i sommar. Frågan är vem/vilka som måste lämna? Arda? Rakitic? Vi kanske struntar i att värva anfallare och Spelar med Arda och Denis som yttrar och Roberto som högerback permanent? Egentligen så vet jag inte om Pogba behövs. Han är riktigt bra men är det värt det undrar man? [/QUOTE] Då kan man ställa sig frågan hur vi ska ha råd med Pogba? Vi ryktas ha €60M att spendera i sommar och då kommer en mittback värvas in. Förmodligen Laporte som har en utköpsklausul på €50M... Pogba känns inte realistisk för fem öre.
Barcelona Kröjff
2016-03-21 23:31
@Reymar:
Om dess två nämnda spelare "bara" är "några" av dom som är "överlägsna" Busquets, så råder det minsann inte samma brist på superba mittfältare i världen, som det sagts göra när det kommer till mittbackar av absolut bästa klass. Iniesta är eller var inget dåligt val. I all synnerhet som utöver att han är en fantastisk spelare i sin bästa stunder och mindre lyckad i sina sämsta - precis som exempelvis en viss Sergio Busquets - också råkade bli mäkta populär även i Spaniens mest rojalistiska klubbar så som Real Madrid och Espanyol; i och med sitt VM - mål och tillhörande t-shirt. Men nog har även den genomsympatiske Iniesta väl haft sina beskärda del av diverse formsvackor och mindre lyckade insatser över tid? Och då inklusive den här säsongen, trots att att han med ålderns rätt fått flerfaldiga tillfällen att hämta nya krafter från skillnad till stöttepelaren själv, Sergio Busquets (oersättlig). På tal om Luka Modric, så må han vara det närmaste en någorlunda fullödig och framförallt välbehövlig tvåvägsspelande mittfältare som Real Madrid lyckats skramla fram under den här säsongen. Men det säger ju i ärlighetens namn inte tillräckligt mycket. Och det går väl heller knappast med hedern i behåll hävda att Modric mer än någon annan i världen förutom just Iniesta, på "kontinuerlig" basis visat en klass med klubblaget och Kroatien, som gör honom till en av dom två främsta kandidaterna vad beträffar den omtalade konungakronan i mittens rike? Vad sen Sergio Busquets anbelangar, så måste man förstå att det bara är i bjärt kontrast till hans formidabla fotbollsförståelse och briljanta förmåga att äga stora ytor av planen i kraft av sin blotta blick vilken gör att han trots sin relativa långsamhet allt som oftast ligger steget före, som i hög grad bidrar till att han i all den stund som han för ovanlighetens skull lyser med sin egen frånvaro på rätt plats vid rätt tillfälle, ibland kan upplevas som "bedrövlig". Precis som med Messi är det myntets baksida med att vara så obeskrivligt bra, när man väl är i sitt förhållandevis vanliga esse. Men du för ditt vidkommande verkar ha bestämt dig för att istället stirra dig helt blind på undantagen som bekräftar regeln. Och att Busquets retat gallfebern på mången maräng m fl, är ju inte någon hemlighet. Sturska katalaner har en benägenhet att bli hatobjekt hos en skara fans med fascistiska rötter, som har galenpannor typ Pepe och Ramos till publikfavoriter. Och kanhända tillhör du själv den kategorin som fortfarande ser rött, så fort Busquets återfaller i gamla synder genom att förstärka, filma och och försöka övertyga domaren om vilket beslut som är rätt respektive fel i tid och otid. Somliga tycks helt enkelt inte tåla åsynen av den till synes sturske katalanen, som i hög grad bidragit till att Real Madrids samling bucklor som erövrats i La Liga under årens lopp, så smått börjar bli historiska i ordets mer bokstavliga bemärkelse. Kanske är det också därför du hellre ser "El Jefecito" som "krigat" till sig en mittbacksplats i brist på äkta konkurrens i Barcas bakre led än hemmasonen Gerard Piqué, i rollen som lagkapten för Kataloniens stolthet? Om du sen är ett troll som vi inte bör mata, lika lite som man ska kasta pärlor för svin, låter jag vara osagt.......
Barcelona Barca4life98
2016-03-21 22:25
Enligt Eurosports dagliga nyhetssvep så kommer Pogba säkerligen att komma till oss tillsammans med Denis Suarez i sommar. Frågan är vem/vilka som måste lämna? Arda? Rakitic? Vi kanske struntar i att värva anfallare och Spelar med Arda och Denis som yttrar och Roberto som högerback permanent? Egentligen så vet jag inte om Pogba behövs. Han är riktigt bra men är det värt det undrar man?
Vlom
2016-03-21 21:59
Onekligen så måste man förstås finna det hela löjeväckande när Casemiro försökte sparka ner Reyes och ersättare att göra det när bollen inte ens var i närheten av spanjoren längre... Ju mer jag ser av Casemiro, desto mer ogillar jag honom starkt. Filmar, ger fula eftersläng och så vidare... Ska bli intressant att läsa reaktionerna hos marängerna när Casemiro drar till korvkiosken ett antal gånger mot oss nästa vecka...
Vlom
2016-03-21 21:27
@Davids3:
Ett spanskt TV-program intervjuade samma kvinna (Madridista) som blev träffad av Messi. Hon sade att Messi kunde väl ha träffat någon annan samt att Barcelona bad henne om ursäkt, Dessutom fick hon biljetter till att se en match på Camp Nou.
Annons: