/spanien/barcelona/forum/14759.aspx/spanien/barcelona/forum/14759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2010-06-20 21:31
Kanske dags för Svennis att ta ut iskalla Kalou och sätta in Gervinho?
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-20 21:30
petersays

En del av mig önskar att Brasilien åker ut tidigt så att den där jävla igelkotten Dunga kan få försvinna. Den nostalgiska delen av mig vill se Brasilien gå långt, man är ju kluven här.

el Flaco

Jag kommer ihåg en berättelse att Dunga ogillade Ronaldinho för att han spelade för fint, jag har för mig att han skällde ut Ronaldinho när han var en yngling för att han gjorde sombrero finten. Det säger väl en hel del om hans syn på finlir. Jag är säker på (ursäkta språket) att han går hem och onanerar till tråkmatcher som slutar 1-0.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-20 21:29
Kom igen Elefanterna!
Barcelona BlueRed - I’m with Coco!
2010-06-20 21:28
el Maestro!

"Det han inte riktigt klarar idag är kanske att spela bra i ett spelförande lag."

Precis så jag tänker också. Och med det sagt så passar han inte in i det brasilianska landslaget. Visst kontrar brassarna in ett mål då och då, men överlag så är det ju ett spelförande lag. Platsar gör han, men han passar inte in där.
------
Heywood Jablome

Fifa 11 = Barça Atletic! Tänkte inte på det, ska bli kul. :)
Barcelona tikitaka
2010-06-20 21:27
vad slutade matchen för athletic då?

Haywood, Nu finns det äntligen ett lag man kan vara när barca är upptaget :D
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-06-20 21:24
Ska bli kul att spela FIFA 11 med Barca Atletic :-)

Jag tror att Barcelona ska ha som mål att försöka hålla sig i Segunda. Kan bli en väldigt bra värdemätare på talanger som vill spela i A-laget. Barca Atletic kan ju inte komma upp mer i seriesystemet.

En stor dag!
Barcelona el Maestro!
2010-06-20 21:24
Ämne: Man borde ju inte be....Om han är värd pengarna vet jag inte men Kaka är väldig bra, enligt mig.
Han rör sig otrolig bra, är aldrig stillastående och han spinger som en gasell med bollen.
Mourinho kommer att ha mycket nyttja av Kakas snabbhet. Han passar in så bra i ett kontringspasserad spelstil.

Det han inte riktigt klarar av idag är kanske att spela bra i ett spelförande lag.
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-20 21:22
Jag har tappat räkningen över antal gånger som jag gäspade under första halvleken. Skulle inte förvåna mig om Dunga säger till sina spelare inför matcherna att inte lira snyggt och underhållande. Tänk vad som hade hänt ifall brassarna hade börjat dansa samba ute på planen, stackars Dunga hade fått en hjärtattack.
Barcelona petersays
2010-06-20 21:22
Statistiktönten i TV4-studion är den mest menlösa människan jag sett i TV. Som en ännu värre Sladjan. Totalt ointresserad och ointressant.
Barcelona petersays
2010-06-20 21:21
Som jag håller med. Sitter och hoppas att vad som helst ska hända för att Brasilien ska förlora! Domartabbar, skador, meteornedslag, oväntat utbrott av smittkoppor, en svärm av gräshoppor som landar på planen.
2010-06-20 21:19
Förlåt, men det här är inte Brasilien, Dunga har våldtagit Brasilien.
När jag var liten så brukade jag längta till varje Brasilien match, nu klipper jag hellre naglarna.

Rambla

Det sägs ju att Berlusconi ska storsatsa nu när en hel del spelare försvinner/är avdankade, så vem vet? Jag håller tummarna att han köper Zlatan.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-06-20 21:17
olele olala ser del barça és el millor que hi ha.

Nu börjar det svåra. Stannar Luis Enrique? Kommer klubben att kunna behålla sina talanger? Detta är stort!

Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-20 20:56
Vilken rökare!
Barcelona petersays
2010-06-20 20:54
Man borde ju inte bevilja Florentino Perez ansvarsfrihet vid nästa möte hos marängerna. Jag talar såklart om värvningen av Kaka. Maken till överskattad spelare har jag nästan ALDRIG skådat. Hur i hela fridens namn kan han vara den typ tredje dyraste övergången någonsin? En medioker säsong i Milan, följt av en direkt dålig säsong i Madrid (särskilt sett till förväntningarna) och hela tiden riktigt tama insatser i landslaget.

Edit: Och där knäppte han mig på näsan med en assist. Nåja.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-20 20:30
Enligt sportbladet kommer Hleb stanna i Barca över nästa år, se där ja!
Barcelona Rambla~
2010-06-20 20:25
Det där kommer aldrig att ske. Kan du se Milan lägga upp minst 40m för Ibra? För att inte tala om hans lönekrav. Nog för att Berlusconi hade haft råd med det om han varit på det humöret men i dagsläget lägger han inte sådana pengar på Milan.
2010-06-20 20:15
Nej men ser man på, Berlusconi är beredd att slösa pengar! Grisar kan tydligen också flyga..

Jag hoppas att detta blir roligt, jag bryr mig inte om vem som vinner idag men jag vill se en händelserik och spännande match.
Barcelona Meessii10
2010-06-20 20:11
Jag vet att i Sverige så finns det en regel som säger att ifall två lag som sammarbetar o sen lyckas spela sig upp till samma serie, då bryts sammarbetskontraktet automatiskt. Gäller samma sak i spanien elr?
Barcelona petersays
2010-06-20 20:11
Nu hoppas jag att vi får se Brassarna åka på stryk här!
Barcelona el Maestro!
2010-06-20 20:10
Ämne: Jag undrar om Luìs E....Han blir nog inte kvar men det finns då andra som kan ta över. Sergio exempelvis som tränar ännu yngre spelare idag.
Det blir spännannde för småtingarna, Sergio Roberto, dos Santos och Thiago med flera. De kommer att skaffa sig viktig erfarenhet.
Barcelona Rambla~
2010-06-20 20:06
Jag undrar om Luìs Enrique blir kvar? Det sägs att Mallorca är sugna på honom som tränare till nästa säsong.
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-20 19:59
Gaspart stay losin'?

Och på tal om Sant Andreu så var det i den klubben som Joan Laporta och Sandro Rosell först lärde känna varandra då de båda två spelade tillsammans i ett par år.
Barcelona Rambla~
2010-06-20 19:58
Nästa säsong blir det Barça Atlètic - Betis på Miniestadi. :D
Atlético addeh
2010-06-20 19:58
DM1982 /

Det finns ganska många spelare i nuvarande Atlétic som inte skulle bli aktuella för spel i A-laget. Men jag håller med dig i din tanke, rutin blandat med talang brukar ofta vara en bra kombination.
Barcelona Rambla~
2010-06-20 19:57
Ämne: Kul för laget att ko....
Man kan ju hoppas att de klarar sig kvar bara. Mittenlag hade varit perfekt, speciellt för alla unga talanger som skaffar sig nyttig erfarenhet.
Barcelona DM1982
2010-06-20 19:56
Kul för laget att komma upp till segundan men jag är inte säker på att det är så bra. Det kommer troligen inte funka med bara unga talanger där (om vi inte ska åker ner igen fort) utan vi måste få in lite rutin. Det innebär att en del yngre spelare måste bytas ut mot äldre som ändå inte kommer vara aktuella för a-laget.

Barcelona Jax12
2010-06-20 19:54
Vilken säsong Barcelona gör! Är oerhört stolt över Atletic men även över Barca som klubb som i år totalt vunnit 15 titlar, vilket är klubbrekord för en säsong! Laporta lämnar verkligen klubben med fanan högt!
Barcelona Rambla~
Sant Andreu-fans är inga duvungar de heller. De gav sig på domarna och några Atlètic-spelare. Självklart rusar Boixos Nois in och ska försvara spelarna.
Barcelona Rambla~
Boixos Nois är tydligen sugna på en fajt med SA-fans.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-20 19:53
Skandalscener.
Annons: