/spanien/barcelona/forum/14757.aspx/spanien/barcelona/forum/14757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-24 22:03
Jag ber er grabbar. Kolla vad Juan Manuel Mata gör med Albiol på Spaniens träning. Fan va sjuukt!
Barcelona Rambla~
2010-06-24 22:02
Jag är imponerad av Honda. Trots att han inte är speciellt stor, jo för att vara japan kanske, så fungerar han utmärkt som target för Japan. Klockrena mottagninar, hittar alltid ett alternativ eller slår en lång kross med sin vänsterfot på läppen till en medspelare. Från div 2 i Holland direkt till världsfotbollen på någon säsong. Det är imponerande.
Barcelona ElTriplete
2010-06-24 21:59
Åttondelarna som är klara:

Uruguay - Sydkorea

USA - Ghana

Holland - Slovakien

G1- H2

Argentina - Mexiko

Tyskland - England

Paraguay - Japan

H1 - G2

Väldigt intressanta matcher om ni frågar mig. Ska bli spännande imorgon då Grupp G och H ska avgöras.
Barcelona Rambla~
2010-06-24 21:46
Danmark är som Sverige under Lagerbäck. Bra i kvalen men har ingenting att sätta emot i själva slutspelet. De har också haft Morten Olsen som förbundskapten i 10 år vilket säger det mesta. I det här kvalet var väl Danmark aningen bättre än Sverige.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-24 21:46
Japans Keisuke Honda & Tulio Tanka är härliga lirare
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-24 21:44
Ämne: Ämne: jösses,....
Real Madrid spelade tråkig fotboll redan innan Mourinho värvades, men med portugisen på tränarbänken kommer Florentino vara tvungen att dela ut gratis kuddar till hemmasupportrarna. Snooze-fotboll att vänta på Bernabéu.
Barcelona DM1982
2010-06-24 21:40
Ämne: jösses, redan kommer....
Läste också den och började nästan skratta. Han kör ett försvarstal redan innan säsongen ens har börjat. Han vet om att Real kommer spela "tråkig" fotboll och måste på något sätt försvara det.

Varför dra in Barcelona i det hela?

Nej, Real kommer spela tråkig fotboll, precis som Inter har gjort med Mourinho. Det vet hela världen om, så även maränger. Men lite gulligt var det trots allt, att försvara sig redan nu för den trista fotboll som de kommer visa upp.

Tacka vet jag Barca som ger underhållning.
2010-06-24 21:38
Ämne: Bendtner lägger fris....Lite klasskillnad om vi ska jämföra japanernas frisparkar med Bendtners patetiska försök. :P
Barcelona Rambla~
2010-06-24 21:37
Bendtner lägger frisparkar, snälla.

Abbe:

Ja just det, han om någon är ju känd för sin vänsterfot och frisparkar. Han satte ett par fina strutar under sin tid i Celtic.
Barcelona Abbe.
2010-06-24 21:37
Japan har satt två frisparkar, och Nakamura är inte ens på planen :-).
Barcelona Rambla~
2010-06-24 21:35
Smogen

Det roligaste var ju ändå när han kontrade cynisk med synsk. Haha, vad har de två orden med varandra att göra förutom att de låter snarlika?

Japan imponerar med sin organisation måste jag säga. De behöver ett oavgjort men lägger sig trots det inte på försvar. Härlig inställning och helt välförtjänt. Jag gillar brassebacken Tulio Tanaka. Han är en skön spelartyp. Vad gör Danmark i Vm kan man ju fråga sig?
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-06-24 21:30
Hur underbara är inte Japan? Endo verkar vara en skön lirare.

Smogen. Det är samma person som skrev att han tyckte att Xabi var bättre än Xavi.
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-24 21:15
Härligt, uppfriskande med ett lag som vågar spela fotboll.

Go Japan!
barca#1
2010-06-24 21:12
Ja! 1-0 till HOLLAND!!!!!!!!
tycker dock att Elia borde få spela.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-24 21:07
Japanerna vet hur frisparkanas ska slås, hoho
2010-06-24 21:02
Damn, vilka frisparkar!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-24 21:01
Men endo(!), den här var snyggare...
Barcelona Abbe.
2010-06-24 21:00
2-0, frispark igen!
Barcelona Smogen
2010-06-24 20:53
Honda är rätt känd för sina frisparkar, ännu en för youtube...
Barcelona Smogen
2010-06-24 20:52
jösses, redan kommer Drilon (La Voz Blanca: Ödesdigra Misstolkningar) med ett försvarstal om Reals spel nästa säsong genom att påstå att Mourinho spelar offensiv fotboll. Detta genom att bland annat säga saker som att, "se bara på Maradona, han säger att Mourinho är en idol, och dom spelar inte offensivt."
Eh...what? Hur går det resonemanget ihop?
Förstår inte hur man med den bästa viljan i världen kan påstå att Mourinho brukar spela offensiv fotboll. Fast det kanske är med samma vilja som många Madristas sa saker som "Robinho är bäst i världen", nej vi menar "Robben är bäst i världen", nej förresten, fel det är ju "C.Ronaldo är bäst i världen"...

Låt mig istället hånskratta åt denna krönika och säga: Bara för att Mourinho ofta spelar "antifotboll" och något av den mest defensiva fotboll som världen skådat sedan Drillos glada dagar behöver han inte göra det med Real. Han har överaskat förr och lär göra det igen.
Barcelona Rambla~
2010-06-24 20:50
Vilken frispark av Honda. :-O
2010-06-24 20:30
Barca4eva/

Ifall Brasilien slutar etta i sin grupp så har jag för mig att det finns en hypotetisk chans att de kan få möta Argentina i en eventuell final.

ihefsu/

Det där kriget hade ingenting med fotboll att göra. Honduras och El Salvador hade under den perioden dåliga politiska relationer och militären och politiker från bägge sidorna utnyttjade det där för att starta ett krig. Att säga att det kriget urartade efter en simpel VM-kvals möte vore fel.
Cob
2010-06-24 20:28
speciellt efter matchen
Cob
2010-06-24 20:27
Ämne: Ämne: Kan någ....
Jo det är en hatmatch=)
Hoppas supportrarna klarar av att hålla sig lugna hur det än går
Barcelona ihefsu
2010-06-24 20:23
Inget kickar mellan-/sydamerikanerna till att vara passionerade om sin fotboll. El Salvador och Honduras, va... Shit pommes.
Barcelona Barca4eva
2010-06-24 20:19
Undrar om det är möjligt för Argentina att möta Brasilien i final? Eller möts de innan?
Barcelona Barca el rey
2010-06-24 19:31
Ämne: Kan någon här inne f....
dom överdriver o tror att det är en derby match mellan england o tyskland. visst ett klassiskt möte men inte en hat match skulle jag tro. inget kan mäta sig med Brazil och Argentina, riktigt derby, de hatar varandra, och skulle de mötas i finalen då skulle de vara kaos
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-24 19:06
Jaha, jag lider med Italien, men jag kan inte säga att jag är särskilt förvånad.
Italien förtjänade inte att vinna VM 2006, de var ytterst nära på att åka ut mot Australien, men som vanligt så fick de en straff.

Barcelona Pep.G
2010-06-24 19:03
★Sami★

Haha tjaa du förutom kriget mellan dem så har det varit rätt goa matcher mellan dem. Brukade kolla på EuroGoals när jag var liten och är det en match jag har i näthinnan så är det matchen mellan dem två där England leder under stora delar av matchen. Bierhoff hoppar in och gör 2(?) nickmål och matchen går därmed till förlänging och sedan straffar.

Är det bara jag som saknar Eurogoals ?
Barcelona NoGo™
2010-06-24 19:03
Vi får inte glömma Birros alla hatar Italien snyft snyft snack efter matchen också, det var ju bara för roligt :D
Annons: