/spanien/barcelona/forum/14752.aspx/spanien/barcelona/forum/14752.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-27 20:57
Hur fan kan domaren inte se att det var offside på Tevez
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-27 20:56
Domarna i detta VM, vad f-n håller de på med???
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-27 20:55
goooool!!
Barcelona F_C_B
2010-06-27 20:44
Japp, där kunde Messi passa Tevez som var i riktigt bra läge, men väljer att skjuta. Oftast vill han för mycket och det kan kosta.
Valencia Villa/Silva
2010-06-27 20:43
Jag tror inte att jag har sett Messi så himla sjävlvisk som idag. Han passar nästan inte en enda gång och försöker göra allt på egen hand. Fyfan hur mycket bättre han hade varit om han lär sig att passa lite oftare.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-06-27 20:39
Men kära Messi, du måste lära dig att passa mer.
Tevez och Higuain hade bra lägen, istället väljer Messi att skjuta från kanten.
Barcelona Barca4eva
2010-06-27 20:26
Argentinaaa XD
Atlético addeh
2010-06-27 20:21
Hetfield /

Eller en trebackslinje bestående av Otamendi-Burdisso-Heinze och sätta in Veron på mitten igen. Jag måste säga att Demichelis har varit Argentinas svaga länk i detta mästerskap.
2010-06-27 20:19
addeh

Jag skulle föredra att ha Heinze bredvid Burdisso. Men valet mellan Heinze och Demichelis är som pest eller kolera.
Atlético addeh
2010-06-27 20:16
Hetfield /

Vem ska annars spela brevid Burdisso i Samuels frånvaro? Tråkigt för Gabi Milito att han inte blev uttagen, tycker han är flera snäpp bättre än Demichelis.
2010-06-27 20:15
Ämne: Hetfield
Demichelis....
Jag föredrar Messi som mittback än Demichelis.
Barcelona ★Sami★
2010-06-27 20:14
Hetfield
Demichelis och Burdisso startar för Samuel är skadad.
2010-06-27 20:12
Demichelis startar igen?

Have some mercy..
Atlético addeh
2010-06-27 20:11
Messidinho_10 /

Jajjamen, det stämmer.
Barcelona ★Sami★
2010-06-27 20:10
Argentina Argentina:)
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-27 19:53
Messidinho_10

Ja det är nog sant. Jag minns inte att han gjorde något mål i VM 2006, så det stämmer tydligen.
Barcelona Rambla~
2010-06-27 19:49
På tal om kameror i målet. De finns ju redan där! Klockrenare repriser från tv-bolagets kameror i målet går inte att få. Det är ju bara att använda dessa. Hur svårt kan det vara? Jo, man måste ta ett beslut i Fifa om det innan det kan införas. Det samma gäller domare som sköter respektive straffområdet. Ett beslut måste tas.
elbraco
2010-06-27 19:45
Håller med Smogen, ser mycket hellre måldomare istället för kameror, för då komemr det krävas att man även ska kunna döma spelare för filmning etc. i efterhand. SJälvklart ska fula tacklingar bestraffas, men om det är småsaker som händer i varje match är det ju för mycket...
Barcelona Messidinho_10
2010-06-27 19:37
Är det sant att Rooney inte har gjort nåt VM mål överhuvudtaget?
Barcelona Frodo
2010-06-27 19:32
Engelsmännen och supportrarna kommer först och främst skylla på domaren. Sedan Capello. Och slutligen spelarna. Det är märkligt hur spelarna ofta får ta den sista smällen (ibland finner de iofs någon spelare som syndabock).

En spelare som Gerrard har varit bedrövlig hela säsongen i Liverpool och är detsamma i VM. Men han är något av en gullegris i England och undkommer ofta kritik. Lampard, Rooney och Terry har också varit riktigt dåliga. De flesta engelska spelarna har en dålig funktionell teknik och det har visat sig återigen genom hela gruppspelet och även idag.

Sen tycker folk att Capellos laguttagningar är det som gjort att England är så dåliga? In med Crouch? Är folk seriösa när de tror att han ska rädda England? Joe Cole? Han besitter en viss talang men har varit skadad och petad i Chelsea hela säsongen. Spelarna på bänken är bara såna som kan göra en marginell skillnad. De har helt enkelt för dåliga spelare. Titta på deras mottagningar och passningsspel så förstår man hur dålig deras grundläggande teknik är för att gå långt i ett mästerskap.

Ursäkter som för stor press, "det är medias fel", domaren, Capello etc kommer att florera. Samtidigt kommer flera av spelarna, gissningsvis Gerrard, komma undan. Däremot tror jag att Rooney kommer att få mycket kritik.

Vad det gäller Tyskland var de helt enkelt mycket bättre idag. De har flera unga spelare som är väldigt intelligenta och tänker fotboll. Väldigt bra organisation, spelare med bra funktionell teknik och mycket bra spelsinne. Det bästa med Özil är det han har innanför pannbenet. Otroligt intelligent, mycket bra rörelsemönster där han alltid hittar ytor för sig själv och sina medspelare och har ett oerhört lugn vilket man ofta inte ser hos unga spelare.
Barcelona Barca4eva
2010-06-27 19:22
Straffområdesdomare skulle vara jävligt bra, man har ju redan testat det..MEN det värsta är att de också är mänskliga och kan missa grejer. Därför är kameror bättre att ha, men S.O-domare skulle inte vara så pjåkigt.
Barcelona Messidinho_10
2010-06-27 19:18
Ähh skit i kamrorna sätt en domare bakom varsit mål.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-27 19:17
Smogen //

Vad ska räknas som en filmning då?

"Kalle, 28 år kanske kastar sig för att undvika att få benet brutet" - filmning eller inte?
Barcelona Smogen
2010-06-27 19:14

Sätt in kameror, hur ofta blir det diskusion om en boll är över mållinjen? Inte så att det kommer förändra spelet nämnvärt. Det jag tror FIFA är rädd för är om man vill ha kameror för att sen se andra saker, rött kort, straff, filmning etc.

Men håller verkligen med, det var dags för kameror för 20 år sedan, skaffa det bara.

Och se för fan till att kunna stänga av klara filmare i efterhand. Visst kommer det snackas om vem som filmat och inte, men något måste göras åt eleändet. Dessa patetiska filmare håller ju på att förlöjliga sporten över hela världen.
Barcelona Messidinho_10
2010-06-27 19:13
Snart bara 1 timme kvar.
Någon mer än jag som börjar bli lite små nervös innan Messis match?
2010-06-27 19:12
Istället för att skylla på domaren så borde England ta en titt på varför deras "gyllene" generation med en mästare till tränare är så usla.

De lagen som spelar catenaccio liknande spel har åkt ut (Frankrike, Italien, Grekland, England osv), vad säger det om dagens fotboll?
Barcelona ihefsu
2010-06-27 19:11
Jag röstar för straffområdesdomare. Det har fungerat mycket bra, vad jag märkt, i Europa League. Att man inte har det i VM är nånstans mittemellan ett mirakel och ren idioti.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-06-27 19:03
Spelar ingen större roll nu, det där med Lampards mål. Det går inte att göra något åt i efterhand. England kan inte få ett mål i efterhand. Det som är relevant nu är vad FIFA kommer göra åt detta? Om dem gör något åt det (kameror, extra domare), kommer då UEFA också att sätta in det i dem stora ligorna?

Kameror kommer givetvis innebära spelavbrott, men är samtidigt den lösning som innebär bäst resultat.
Med domare vid kortlinjen kommer det gå betydligt snabbare, nu när alla även kör headset och dylik. Samtidigt så kan dem hjälpa till vid fasta situationer när det händer saker i straffområdet. Kamerorna lär väl bara bli för mållinjen. Risken för att dem tar fel beslut är ju större, än för kamerorna (när det kommer till mållinjen).
Barcelona tikitaka
2010-06-27 19:02
aah exakt tack :)
Barcelona ihefsu
2010-06-27 19:01
tikitaka

Catenaccio!
Annons: