/spanien/barcelona/forum/14751.aspx/spanien/barcelona/forum/14751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-06-23 21:46
Vad var det jag sa? Özil!!
elbraco
Där fick han äntligen sätta mål...
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Faaan
Atlético addeh
2010-06-23 21:42
Ämne: Hetfield

Visst är....
Vilka spelare gillar inte Barcelonas sätt att spela fotboll, förutom grekerna då? Jo alla.
elbraco
2010-06-23 21:35
Ämne: Ämne: Özil är....
Jag väntar på Arsjavin och Van Persie med :).
Och Clichy. Och Fabregas. Kanske Song med som backup. Nasri hade inte suttit fel heller.

känner ni lugnet före stormen?
Barcelona Rambla~
2010-06-23 21:32
Hetfield

Visst är det så. ;)
Faktum är att många av dessa unga talanfulla offensiva och tekniska mittfältare ofta gillar Barcas sätt att spela fotboll. Özil, Gourcuff mfl.
Barcelona FCB(R.I.P PUERTA)
Hoppas på Australien så att vi får se både Tyskland och Ghana i åttondelen.

Bla. Kevin-Prince Boateng och Özil förtjänar att spela vidare.
Barcelona ★Sami★
Alla Arsenal spelare vill juh komma till Barca:)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-23 21:30
Ämne: Özil är culé, han dr....
Hehe jag sitter bara och väntar på när Arshavin kommer hit :P
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-23 21:29
Rambla

Arsenal är ju språngbrädan till Barcelona ;)

*Väntar på Rödvit Tomtemor*
Barcelona Rambla~
2010-06-23 21:26
Özil är culé, han drömmer om Barcelona. Hamnar han i Arsenal och gör succé så vet vi var han till slut hamnar. :P
Barcelona Rambla~
2010-06-23 21:24
Ghana är ju riktigt bra alltså. Lite väl ineffektiva bara, de krångar till det för mycket när de väl får en bra chans. Jag blir mer och mer imponerad av denna Annan. En skön liten lirare som är så trygg med bollen och spelar med ett sånt lugn. Samtidigt som jag vill ha ett möte mellan England och Tyskland så unnar jag verkligen Ghana att gå vidare. Det klart bästa afrikanska laget i VM enligt mig. Tänk om Essien varit helt frisk och spelat. Snacka om att de hade varit en klass bättre.
Atlético addeh
2010-06-23 21:21
el Flaco - Garra Charrúa /

Jag tror inte Zlatans plats i startelvan är så himla säker. Pedro-Villa-Messi känns hetare än en formation med Ibra, fast det är upp till Pep att avgöra.
Atlético addeh
2010-06-23 21:17
Lusnos - David Villa #7 /

Jag tycker också han har spelat fantastiskt under mästerskapet, påpekade bara att det var ett dåligt avslut. I ett VM-slutspel måste man kräva att en spelare, spelar ingen roll om det är en back eller anfallare, ska avsluta bättre än så.

Jag hade inte heller haft något emot att se honom i barcatröjan, underbar spelare att kolla på.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-23 21:16
Hetfield/

Om nu vi nu köper el niño Torres så kan vi nog räkna med att el Guajes utgångsposition kommer ligga till väntser i anfallet. Samma sak lär gälla ifall Zlatan stannar.

Säljs Zlatan och vi däremot ersätter honom med en kantspelare så lär Villa ta över rollen som striker.
2010-06-23 21:08
el Flaco

Vi vet att Guardiola avgudar Cruyff, så jag tror att det han säger kommer att påverka Guardiola.

Mamma mia, en stekhet Villa som viker in och en Torres som går på djupled med Messi, Xavi, Iniesta som serverar och en Busquets som stänger ytorna. Kan det räknas som epic?

Özil är ju väldigt bra, är främst imponerad av hur intelligent han är, löper ständigt rätt och gör sig tillgänglig hela tiden.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-23 21:08
addeh //

So? Alla spelare gör dåliga avslut, killen är fantastisk.

Hade blivit överlycklig om han kom till Barca men förmodligen hamnar han väl i Arsenal.
Atlético addeh
2010-06-23 21:04
Uselt avslut av Özil på friläget.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-23 21:00
Özil - Killen kommer bli hur bra som helst, fantastisk!
Barcelona ★Sami★
2010-06-23 20:55
Özil hur kan du missa!
2010-06-23 20:53
Hetfield/

Angående Cruyffs uttalanden kring Villa så var det mest en spekulation och teori från holländaren. Jag hade själv samma tanke från början eftersom jag antog då att Zlatan skulle stanna. Nu är det lite mer osäkert kring det senare.

Angående Arbeloas nominering så måste det ha varit some good ass weed som juryn rökte på. :)
Aléx
2010-06-23 20:52
Det borde bli,

Bästa målvakt: Valdes
Bästa försvarare Pique
Bästa innermittfältare: Xavi
Bästa offensiva mittfältare: Pedro
Bästa anffallare: Messi

Största överraskningen: Don Pedro såklart

Allt annat är skandal..och vad gör Arbeola bland alla dessa duktiga lirare?
Atlético addeh
2010-06-23 20:51
Ämne: el Flaco

Glöm int....
Rambla /

Även Marc Bartra har tagit stort ansvar i försvaret i Fontás & Muniesas frånvaro och gått in som mittback. Hoppas han blir uppflyttad till A-truppen kommande säsong.
2010-06-23 20:45
Enligt Cruyff så kommer Villa inte bli en klassisk nr 9, han kommer att spela mer på kanten för att kunna vika in (likt matchen mot Honduras).

Senaste nytt är ju att Sandro är redo att lägga 46 miljoner för Torres, vilket låter rimligt. Man lär ju sälja Zlatan för samma pris, så det blir ett indirekt byte rakt av.

el Flaco

Arbeloa? Vad har de rökt?

Please send the spliff to me.
Valencia Villa/Silva
2010-06-23 20:42
Ämne: Villa/Silva

Llore....
Llorente är en konstig typ. Visserligen har ekonomin förbättrats under hans ledning men sättet han styr klubben känns otroligt tveksamt. Han sparkar viktiga medlemmar av klubben en efter en. Sedan att han sparkade Fernando Gomez som har gjort några riktigt bra spelarköp känns ochså väldigt, väldigt underligt. Llorente påstår att det har med ekonomin att göra men jag tror att han försöker bygga upp någon sorts diktatur.
Gomez gick själv ut och sa att det hade inget med ekonomin att göra och att Llorente vill styra allt helt själv.

Men visst borde mannen själva sin stolthet och ta in Keirrison. Det hade varit det bästa.
Barcelona ★Sami★
2010-06-23 20:40
Fan vad jag gillar Özil.
2010-06-23 20:31
Valdés, Piqué, Xavi, Messi och Pedro har blivit nominerade till ligans bästa spelare i sina respektive positioner av det spanska ligaförbundet LFP.

Tränarna för de 20 lagen i hösta divisionen ska rösta fram vinnarna, medan samtliga spelare i Liga BBVA ska rösta fram den bästa spelaren och den bästa spelaren. Fair Play priset röstas fram av fansen.

Årets nominerade:

Bästa målvakt: Palop (Sevilla), César (Valencia), Valdés (Barcelona).

Bästa försvarare: Arbeloa (Real Madrid), Domínguez (Atlético de Madrid), Piqué (Barcelona).

Bästa innermittfältare: Xabi Alonso (Real Madrid), Xavi Hernández (Barcelona), Javi Martínez (Athletic).

Bästa offensiva mittfältare: Pedro (Barcelona), Pedro León (Getafe), Jesús Navas (Sevilla).

Bästa anfallare: Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Higuaín (Real Madrid), Messi (Barcelona).

Största överraskningen: Pedro (Barcelona), De Gea (Atlético de Madrid), Canales (Racing).
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-23 20:31
Fy fan vad arg Kevin-Prince Boateng såg ut under tyska nationalsången

Kom igen Black Stars hoppas K-P Boateng sätter ditt en
Barcelona Rambla~
2010-06-23 20:30
Villa/Silva

Llorente borde slopa stoltheten och försöka låna in K9. Ja även Henrique hade nog inte gjort bort sig i Valencia.
Barcelona Rambla~
2010-06-23 20:29
el Flaco

Glöm inte Gerard Deulofeu. Speciellt imponerande är det av Sergi Gómez som faktiskt har fått ersätta både Fontas och Muniesa stora delar under våren. Han har petat tidigare ordinare mittbackar.
Annons: