/spanien/barcelona/forum/14750.aspx/spanien/barcelona/forum/14750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2010-11-30 21:27
Jag har inte sett någon lägga upp målen från igår med våra favoriter från RAC1 som kommentatorer så jag gör det nu.

Låt oss säga så här: det var länge sen jag skrattade så mycket som jag gjorde under 3:02 och 4:10. Lycka och komik på hög jävla nivå.

José! ñam, ñam, ñam,? ñam, ñam!

Herregud vad driftigt sagt!
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-11-30 21:27
Jag tycker ni är hårda mot Ramos, det är ju en riktigt duktig back.

Utvisningen var ett resultat av besvikelse. Hela andra halvlek hade Ramos det djupt olyckliga uttrycket han haft i de senaste årens El Classico: "Varför i h...e spelar jag i fel lag, det vore mycket roligare att vara med de andra". Fast han skulle säkerligen aldrig erkänna att han hamnat fel.

En annan som ser uppgiven och djupt olycklig ut är Casillas, rätt mycket "varför blir jag alltid lämnad ensam mot de bästa av forwards". Han såg också ut som om han bara längtade bort från tillställningen och skulle vilja byta med Valdes.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-30 21:23
Lol åt hela situationen.

Valdes springer från straffområdet till där Pep stod bara för att skälla ut C.Ronaldo för att han puttade Guardiola. Lojalitet va :P?

Jag tycker lite synd om marängerna, de har dreglat efter Mourinho i flera år, det var deras sista kort. Om Mourinho misslyckas, vad ska de göra då? De har lyckats förstöra två lovande stortränare under processen (Pellegrini och Juande Ramos).
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-30 21:20
Dani Alves=The King,

haha men visst är det skönt att det alltid slutar på samma sätt?

Real är som en heliumballong som blåses upp, sväller och stiger mot skyn. Tills Barca sticker hål på den och den faller pladask ner igen. Sen blåses en ny ballong upp för att sedan möta Barca-nålen och falla nedåt igen... så har det sett ut de senaste åren. För mig får det gärna fortsätta så i många år till framöver.

Frågan är vad som tillslut kommer att bryta denna trend - att Real faktiskt slår oss tillslut, eller att de tillslut inser att de inte är någon idé att kaxa upp sig inför varje El Clasico för att de vet hur jobbigt det blir efteråt?
Barcelona el Flaco
2010-11-30 21:13
Jag är personligen ingen stor förespråkare för skadeglädje, men fan vad jag njöt över att se Ronceros utspel efter la manita. Maken till en mer omognare vuxen människa får man leta efter.

Props till Canaletes som länkade klippet.
Barcelona Sam
2010-11-30 21:13
1.70-ligan.

Vi får hoppas så. Jag tror dock inte att det råder några tvivel hos Pep. Han vet att Jeffren är nyttig spelare och tror inte han släpper iväg honom i första taget, om Jeffren nu inte på egen hand väljer att söka lyckan någon annanstans.

Jag ser Jeffren som en perfekt spelare att kasta in när det är en 10-15 minuter kvar. Han springer sönder motståndarlaget och skapar enorma ytor. Han påminner lite om Giuly i funktion men är betydligt bättre på nästan alla punkter och då är han bara 22 år gammal.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-11-30 21:12
C.A.K //

Ja de är typ vid såna situationer vi behöver Ibra, minns landskapen sverige spanien. Zlatan tackla Ramos hehe ärthjärnan sa något till Ibra och Ibra gick fram till Ramos hyshade och puttade honom medans Ramos bara stog still och såg livrädd ut.

Så jävla fegt att gå på spelare som Messi ..
Nicname
2010-11-30 21:11
Jag är personligen ingen stor förespråkare förskadeglädje, men fan vad jag njöt över att se Ronceros utspel efter la manita. Maken till en mer omognare vuxen människa får man leta efter.

Props till Canaletes som länkade klippet.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-30 21:08
Sam,

Tycker precis som du, och att Pep valde att sätta in honom igår ser jag som något väldigt positivt. Visst, matchen var avgjord och det var en självklarhet att göra tre byten. Men jag ser det ändå som ett tecken, eller en indirekt hälsning, att han tror på Jeffren i framtiden.
2010-11-30 21:06
1.70-ligan //

Hehehe så rätt, frågan är vart är pajkastar ligan som skrev innan match. Råkade klicka på en real artikel innan match höll på att spy. Men visste att de inte skulle dröja länge innan de försvan som de altid gör efter en förlust..
Barcelona Sam
2010-11-30 21:04
Måste bara säga att jag är så glad att Jeffren fick hoppa in igår och gjorde mål. Jag hoppas att han kan hålla sig skadefri en längre period då jag definitivt vill se mer av killen. Han har en underbar speed och verkar inte lida av storhetsvansinne. Ser honom gärna som en framtida truppspelare!
Barcelona C.A.K
2010-11-30 21:01
Dani Alves=The King // Zlatans reaktion mot Ramos vid en sådan situation skulle vara guld värd att skåda. Fan va pisk Ramos skulle få.
Canaletes
2010-11-30 21:01
Katalanska.nr.9

haha så skön hur Diarra bara typ säger: Jag ut?! F*CK NO!! Mig skämmer du inte ut!

Att Mou ens tänker att ta ut nån spelare när det står 4-0 och minut 87...
Barcelona Katalanska.nr.9
2010-11-30 20:59
Canaletes

Videon på när Diarra inte vågar sig in på plan, är nog det bästa jag sett på länge och sammanfattar gårdagens match ganska bra.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-30 20:53
Dani Aves=The King,

Men vi måste ha överseende, Real behöver all hjälp de kan få :P
Skämt så sido, börjar också irritera mig på att de fördelar de får hela tiden... men man får försöka att inte bry sig. Det är under Barcas värdighet att börja tjafsa. Låt Real hålla på, så svarar vi ute på planen istället.
Barcelona kev
2010-11-30 20:52
thiago alcantara

Gud vad jag älskar Engelska kommentatorer. Hahaha Sköna dem är.
2010-11-30 20:43
Har alltid ogillat Ramos alltid. En riktig ärt hjärna i mina ögon.
Ärthjärnan har tur att de är gentlemen han möter hade Zlatan vart på plan hade Ramos inte kunna gå ut lika lungt..

Sen att han bara får 1 matchs avstängning OTROLIGT börjar bli trött på att Real gynnas hela tiden..
elbraco
2010-11-30 20:41
Skojar dom eller? Ujfalusis tackling var ett smek på pungen i jämförelse, om ni ursäktar språket. Skämt åsido så är straffet ett jävla skämt, börjar förstå varför alla smålag jämt ska grina över hur fotobllsförbundet är partiska...
Barcelona thiago alcantara
2010-11-30 20:41
grabbar lyssna på va komentatorn säger om madrid backerna vid 4-0 målet
miami beach
Barcelona Frodo
2010-11-30 20:24
Ramos tog ett taktiskt gult kort mot Ajax i CL. Jag undrar om han trodde att det röda kortet igår också var taktiskt. Han är ju jävligt korkad så det skulle inte förvåna mig...

el Flaco

Det har varit standard ett tag nu med Reals avstängningar och upphävda kort.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-30 20:23
Vem hade väntat sig något annat? Vi får vara glada att Real inte lyckades upphäva utvisningen helt och hållet.
Canaletes
2010-11-30 20:20
12 videos med intervjuer och allt från El Clásico från spanska CANAL+
Barcelona el Flaco
2010-11-30 20:06
Domaren Iturralde Gonzaléz skrev inte ens ner i sin rapport om knuffen från Ramos på Puyol, inte heller om situationen mellan Pep och C. Ronaldo. Men även utan knuffen på Puyol så borde Ramos få minst två matchers avstängning efter hans våldssamma kapning på Messi. Är dock inte förvånad att Madridspelaren kom undan med ett sådant lindrigt straff.
Barcelona L!VOZ
2010-11-30 19:59
Antiklimax
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-11-30 19:57
Satt och kollade på Ramos hur han sparkar ner Messi i slutet av matchen, och det jag inte kan förstå är att när man blir så utspelade och överkörda att man väljer att skämma ut sig mer med en sån spark =/ att han får bara 1 match avstängning är bara för mig otroligt..
Canaletes
2010-11-30 19:51
Länka/skriv roliga bilder/videos eller skämt från matchen igår haha.
Här är en:

-Va inte tjurfäktning förbjudet i Katalonien? Med tanke på alla OLÉ's man hörde och förnedringen :P
PedroRodriguez
2010-11-30 19:40
Pep.G

Ja du med Xavi är inget otroligt. Kolla länk.
Barcelona NoGo™
2010-11-30 19:38
Basuuka

Aha jo det stämmer nog, läste lite för snabbt där.

Ja det är sjukt att Ramos inte får samma eller hårdare straff än Ujifalusi.
Barcelona Basuuka
2010-11-30 19:35
Nogo

Såsom jag förstod det så är det 1 match ban, och den andra nån sorts av prövotid i 3 år och gäller inte om han uppför sig.

Det är ju förfan skandal om Mourinho och Ramos kommer båda 2 såhär lätt undan.
Barcelonistas
2010-11-30 19:31
en real fan frågade mig idag va ja tror om deras chanser i cl.

jag svarade: ni har bra chanser med tanke på vilka kontakter mourinho har, bla: Benquerenca och bleekere som räddade mourinho föra säsongen i cl.
Annons: