/spanien/barcelona/forum/14748.aspx/spanien/barcelona/forum/14748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-07-30 20:55
älskabarcelona

Det samma kan sägas om vår Thiago, helt under isen han också. Den enda som slet och försökte var ju Oriol på mittfältet. Pacheco, Keko, Canales, Thiago, de kreativa spelarna var alla odugliga i andra halvlek. Det är sådant som coachen ska fixa till.
Barcelona älskabarcelona
2010-07-30 20:53
Imponerad av Batra . Påminer väldigt mycket om Lucio . Sen undrar ja vad håller Canales på med ? Killen har spelar seniorfotboll och spelar helt bedrövligt idag . Såååå överskattad spelare!!
Barcelona Jack Ryan
2010-07-30 20:53
Synd om Spanien. Men dom kunde inte avgöra matchen och då kan man åka på skit mål...
Barcelona Rambla~
2010-07-30 20:52
Jag begriper inte hur Spanien kan förlora mot detta mediokra Frankrike. De har ett lag som är klasser bättre ändå lallar de bara runt på planen när Frankrike blir aggressiva i andra halvlek. När de ligger under så spelar de bara runt bollen istället för att lyfta in bollar i frankrikes straffområde. Den där coachen Luis Milla är lika usel som vanligt.
Barcelona Smogen
2010-07-30 20:42
vilket uselt försvarsspel av spanien...trist
Atlético addeh
2010-07-30 20:26
Hyder

"Visst är det så att B-lagsspelarna nu får skifta hur mycket Pep vill mellan a-laget och b-laget? I och med att man tillhör Segunda nu? Hoppas att jag har rätt."

Det stämmer, Pep får låna spelare hur mycket han vill den kommande säsongen.

Kunde för övrigt inte gett någon bättre förklaring än den du på Senna. Han är klockren.
Barcelona el Flaco
2010-07-30 20:23
Hyder/

Håller med om att Senna hade varit ett bra alternativ, men Zubi gick som sagt ut idag och dementerade att klubben har varit ute efter honom. Vi får se hur det utvecklar sig under den kommande månaden.

"Visst är det så att B-lagsspelarna nu får skifta hur mycket Pep vill mellan a-laget och b-laget? I och med att man tillhör Segunda nu? Hoppas att jag har rätt."

Ja, det stämmer. Läste om det på klubbens hemsida för några veckor sen.
Barcelona Hyder
2010-07-30 20:19
el Flaco

Co-sign. Därför skulle Senna vara perfekt. Han är rutinerad, väldigt bra med fötterna, billig, erfarenhet av spansk fotboll och han har redan spelat med Xavi och Iniesta (vi vet alla vad det ledde till). Då har jag inte ens nämnt att han är en personlig favorit också men det kanske var rätt tydligt :)

Oriol kan då ta steget upp som en mycket, mycket mer erfaren och mogen spelare om ett år alternativt får han kanske känna på en del a-lagsspel i Copa del rey eller mindre ligamatcher.

EDIT: Visst är det så att B-lagsspelarna nu får skifta hur mycket Pep vill mellan a-laget och b-laget? I och med att man tillhör Segunda nu? Hoppas att jag har rätt.
Atlético addeh
2010-07-30 20:16
Bartra drar ut på en dribblingstur á la Lucio. Härligt att se!
Barcelona Jack Ryan
2010-07-30 20:13
Bartra!!!
Barcelona kev
2010-07-30 20:09
oj oj Frankrike bjuder på motstånd.
Barcelona el Flaco
2010-07-30 20:00
Ämne: Är rätt så säker på ....
Hur mycket jag gillar Oriol Romeu så ställer jag mig tveksam till huruvida han är redo för att agera back-up till Busquets redan den kommande säsongen. Ser hellre att klubben värvar in en billig, rutinerad och temporär pivote för att sedan flytta upp Romeu längre fram. Ett år i Segunda A med regelbundet speltid hade varit positivt för ynglingen.
Barcelona Okkapokka
2010-07-30 19:47
Är rätt så säker på att detta Spanska U19 skulle klå Frankrikes A-lag också.

Hoppas också att Oriol flyttas upp och får chansen istället för att vi köper in någon annan. Han har varit prickfri i den här turneringen än så länge. Även om nu U19 ligger ett par snäpp under den högsta nivån såklart. Men det är något att fundera på i alla fall, helt klart.
Atlético addeh
2010-07-30 19:28
tarrak

Madrid är ju bäst i världen på att förstöra talanger så hoppas för hans egen skull att han söker sig till en annan klubb.
Barcelona tarrak
2010-07-30 19:24
Madrids Rodrigo har väl inte varit speciellt dominant i den här turneringen, men det är omöjligt att undgå att se vilken framtida klasspelare han är. Bara att hoppas att de sjabblar bort honom.
Atlético addeh
2010-07-30 19:22
1-0 Spanien. Vilket jävla smörpass! Det måste varit turneringens snyggaste. Läckert av Pacheco. Fint avslut av Rodri också.
Barcelona RimuZ
2010-07-30 19:19
Har inte det. Sitter på ett segt internet :(
Atlético addeh
2010-07-30 19:18
Ämne: Stream någon? Är på ....
Duglig stream finns i länktips.
Malibou
2010-07-30 19:16
Ämne: Stream någon? Är på ....
om du har sopcsat på datorn finns de en riktigt bra stream från myp2p fast med rysk kommentator tror ja :P
Barcelona RimuZ
2010-07-30 19:15
Stream någon? Är på jobbet och har tråkigt :P
Barcelona marcus (barca)
2010-07-30 19:13
Gud är störst! - Pep el rei!

Problemet den säsongen var ju inte att det var överflöd på spelare, utan mer att Ronaldinho tappat allt han hade samtidigt som relationen med Eto´o var dålig (just på grund av det?)

Henry hade sedan svårt att anpassa sig till ligan och fick inte ut maximalt av sitt spel. Säsongen efter var däremot något helt annat!
Malibou
2010-07-30 19:12
Ämne: Vem är Spaniens u-19....
Keko
Barcelona Antonio Puerta
2010-07-30 19:11
Vem är Spaniens u-19 landlagskapten, tacksam för svar!
Atlético addeh
2010-07-30 19:04
Ska bli intressant att se om Thiago kommer vara lika dominant som vanligt ikväll.
Puyol-nollkoll
2010-07-30 18:40
Frodo //
För er som har Eurosport 2, så går det även bra att se finalen där!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-07-30 18:04
petersays //

Håller med dig Pep är nog en utav världens sämsta tränarer när de gäller värvning. Men de kan bero på att han är lite orutinerad..
Barcelona el Flaco
2010-07-30 17:59
Ämne: tror nån att ryktena....
Zubi fick frågan om Marco Senna idag under presskonferensen och han förnekade att man hade tagit kontakt spelaren. Zubi sade även att man inte har gjort några moves på transfermarknaden när det gäller att plocka in en ny pivote och tillade att man istället har inriktat sina blickar åt det som redan finns tillgängligt inom klubben.

Det kan förvisso vara ett taktiskt uttalande för att inte spä på ryktena som har förekommit i tidningarna de senaste dagarna, men vem vet.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-07-30 17:52
Det här problemet i anfallstrion påminner mig om 07/08, när Henry värvades och vi redan hade Messi - Eto´o - Ronaldinho. Har fortfarande mardrömmar om den säsongen.
David_Villa 7
2010-07-30 17:49
tror nån att ryktena om senna kommer gå igenom ?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-30 17:41
elbraco

Jag håller med om att det är lite klurigt. Speciellt nu när Villa finns i laget också. Lyxproblem helt klart. Zlatan eller Villa? Eller blir det båda på plan samtidigt? Vart ska dem spela, osv...
Tänker inte ge mig in i något sånt än. Ville bara skriva att just Zlatan är som bäst i den mer släpande rollen. Det är i alla fall vad man har sett under hans karriär.
Annons: