/spanien/barcelona/forum/14746.aspx/spanien/barcelona/forum/14746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-06-27 16:52
Hur ... kan folk vara emot att införa målkameror som i ishockey exempelvis???
Barcelona Smogen
2010-06-27 16:51
Äntligen äntligen äntligen kommer vi få målkameror i fotboll! Att det inte gjordes för 20 år sedan är en stor skandal, men efter det här måste det komma. Engelsmännen kommer aldrig tillåta att detta upprepar sig.

och förövrigt börjar jag bli jävligt trött på alla domartabbar, gör något åt det!
Barcelona Rambla~
2010-06-27 16:47
Hur fan kan man missa det målet? Den är ju så solklart inne.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-06-27 16:43
Förlåt, men det är otroligt svårt för en linjedomare att se om bollen är inne när den studsar så snabbt ner, jag förstår inte varför konservativa gubbar ska behöva stoppa utvecklingen av kameror eller en extra domare vid målet.

+ : Klose och Özil
-: Rooney. Du ska vara den som leder England till VM final?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-27 16:43
Villarato!
2010-06-27 16:42
Vad är oddset för att det kommer en kompensationsstraff eller liknande???
Barcelona Rambla~
2010-06-27 16:41
Tyskland är för orutinerade. De skulle ha dragit ner på tempot efter 2-0. Nu får England hjäp när tempot är så högt med sin kick and run-fotboll. Lite kyligare tack Tyskland. De skulle spelat av halvleken i ett lugnare tempo och säkrat.
Barcelona Rambla~
2010-06-27 16:39
Den var inte inne 1966 när England vann VM. Nu är den tydligt inne.

Karma? :D
Match igen.

Var den inne? Jo, tack.

Herregud vilken scenförändring.
Tyskarnas höga tempo bjuder in engelsmännen i matchen då de senare inte förmår hålla ett högt tempo själva.
ponta p
England har vaknat! Å där blev dom blåsta på ett solklart mål :S risiga domare!
2010-06-27 16:38
Lol, jag som tänkte gå ut och grilla för att jag trodde att matchen skulle bli urtrist..

Det ska vara mål för England där.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-27 16:38
Hahahahahahaahahaha...
Barcelona Rambla~
2010-06-27 16:36
Muller, vilken spelare, så arbetsvillig och samtidigt så spelintelligent.

Var är Lampard? Spelar han i detta VM? Han som ska vara så överlägsen alla mittfältare i världen. Han har ännu inte synts till i detta VM.
Barcelona el Maestro!
2010-06-27 16:35
Hehe, jag skulle vilja se Capellos min just nu. Hur frustrerad han måste vara!
Jag hoppas att tyskarna kör över engelsmännen totalt.
2010-06-27 16:35
Plockhandsken?

Sitter Kåmark och kommenterar hockey eller :) ?
2010-06-27 16:34
Så mycket för att Capello skulle täta Englands defensiv och göra de till ett mästarlag.

Mission Impossible ;)?
Barcelona Rambla~
2010-06-27 16:33
Kolla Kloses yttersida till Muller och sen Mullers osjälvliska lyfning till Podolski. Vilket anfallsspel. Fantastiskt vackert mål.
2010-06-27 16:32
Så underbart att se engelsmännen totalt utspelade.

Gerrard bara går omkring på sin kant och ser allmänt ointresserad ut. Bara att köpa Perez...

Aléx
2-0..hahaha..Gonatt England =)
Barcelona Rambla~
England är så utspelade så jag fattar ingenting. :D
Haha, Tyskland leker :D
Barcelona Noissde
2010-06-27 16:24
Tyvärr så har nog Rafael Marquez gjort sitt i Barca. Bättre för honom att lämna.
Barcelona Rambla~
2010-06-27 16:21
Haha, mediokra England gör ett juniormisstag på en utspark. Först Terry och sen Upson. Härlig vilja Klose visar när han bryter sig fram.

Deutschland, Deutschland, Deutschland!
Aléx
2010-06-27 16:20
JAAA..1-0 Klose :)
2010-06-27 16:00
Är Pontus Kåmark fostrad i IK Franke!? haha, det visste jag inte.

Ska man ta det som en komplimang att man spelat i samma klubb som Kåmark eller? Antar inte ;)
2010-06-27 16:00
Delarocha

Hey, inte jag som jämför, det är hela fotbollsvärlden som jämför Messi med Pele och Maradona. De säger att han måste göra dittan och dattan för att bli bättre, är inte det att jämföra två olika epoker?

Jag säger bara att det var betydligt lättare att göra mål som en anfallare vid den tiden än det är i dagens fotboll där standarden och utbildningen har blivit mycket bättre bland försvarare.

Visst, det är irrelevant att jämföra två olika tider med varandra, men det är löjligt när folk ska stänga in spelare i vissa fack och säga: "Ingen kommer att nå upp till Pele och Maradona".

Antingen så jämför man inte eller om man nu ska jämföra så gör man det rättvist. Ingen med lite vett i skallen kan säga att det Pele gjorde för 40-50 år sen är lika imponerande som det Messi gör nu.
Barcelona Jontteee
2010-06-27 15:59
Fan va jobbigt och tråkigt att hela Spanska landslaget ska ryktas till Barca. Allvar!? Juan Mata!! Jag ser hellre Robinho där än Mata. OK, Mata kanske jobbar lite mer för laget, MEN det är inte en sån storskillnad och offensiv behöver jag inte ens snacka om och ni är ju inte blinda ni ser att Robinho är en sån roll i Brailianska landslaget som han skulle få i Barca.

Vi alla vet att Pep Guardiola är bästa tränaren, men sämst på att värva spelare!
Delarocha
2010-06-27 15:41
Nesto

Dina argument är ganska ologiska då nivån i dåtiden motsvarande ju den nivån alla spelare hade. Samtliga spelare var sämre fysiskt, bollen var ju annorlunda för alla etc. Förutsättningarna var annorlunda men likväl var dem för alla. Knappast så att 20% av alla spelarna tränade som spelare gör idag och resten jobbade som bartender i halvtidsvilan. Allt har förändrats och förändringar har ju förändrat allt, alla spelares förutsättningar etc.

Sen att jämföra idag med dåtiden är ju idiotiskt det med. Alla sporter går ju framåt och utvecklas. Det är ju som med friidrott och världsrekord, de flesta sporters rekord slås ju ständigt då sporten utvecklas. Det är ju samma i fotboll.

Knappast så att fotbollen nådde en peak 1958 där den var som sämst och som ingen någonsin kommer kunna toppa.

Hetfield

Varför ska en spelare som var bra för 50-år sedan placeras in 50 år framåt i tiden? Pele var bäst för sin tid och därmed var han bra. Annars kommer ju alla säga detsamma om en spelare som Messi. Om 20-30 år har ju någon kommit och är ännu bättre, då är Messi helt plötsligt dålig då han "antagligen" inte kan göra detsamma i framtidens fotboll. Bedöm spelaren för det han presterade utefter de förutsättningar som gällde då och vad han presterade under sin tid och med de motståndarna som fanns då. Allt annat är helt onödigt och direkt ologiskt då det aldrig går att påstå att någon är bäst genom tiderna eller ens jämföra spelare.
Barcelona Nesto
2010-06-27 15:23
Ämne: Jag är säker på att ....
Exakt.
Kollar man på spelarnas fysik idag och på 50 talet så är de en extrem skillnad. Kolla på Ronaldo,Drogba och Puyol liksom. 85 kg bara kött.
På 50 talet hade man knappast en sån fysik.
Och hur svårt var det egentligen att göra mål i den Brasilianska ligan på 50-60 talet?
Allt är så grymt mycket svårare nu. Alla dribblingar är mycket avancerade, taktiken likaså. Bollen flyger åt alla möjliga håll.
tror att Ronaldo(Äkta) skulle kunna göra ungefär lika bra som Pele om man satte honom 20 år i brasilien på 50 talet.
Pelé känns för mig ganska hypad och håller Maradona som etta.
2010-06-27 15:19
Heywood

Det är andra tider nu. Fotbollen har utvecklats till en multimiljards industri där standarden har höjts enormt mycket sen Pele och Maradona spelade. Jag vill inte förminska det de har gjort som spelare, men frågan är om de skulle dominera i dagens fotboll?

Sen kan man ju vrida det åt andra hållet, nu för tiden så har domarna en större roll, det är deras roll att skydda spelarna från skador. Titta bara på Van Basten, stackaren fick avsluta karriären tidigt pga. alla smällar han fick eftersom att han var så pass överlägsen.
Annons: