/spanien/barcelona/forum/14743.aspx/spanien/barcelona/forum/14743.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-06-25 16:40
FC Barcelona en Mi Corazón
Hahaha. Pim Pam Pim Pam!!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-25 16:29
★Sami★

Hahaha guti har nog mest pim-pam pim-pam i skallen :D
Barcelona ElTriplete
2010-06-25 16:25
Själv sitter man inte och vet inte vilken match man ska titta på.

Portugal försvarar och satsar på kontringar medan Brasilien kör på halvfart och inte har så mycket att sätta emot.

Elfenbenskusten dominerar och gör mål mot ett lamslaget Nordkorea.

Farsan tittar på den andra matchen.
Barcelona ★Sami★
2010-06-25 16:22
FC Barcelona en Mi Corazón
Handen på hjärtat så finns det väl ingen. Jo en spelare som gillar Pepe. Är väl Guti:)
2010-06-25 16:18
★Sami★

finns någon person med lite vett i skallen som gillar pepe?
Barcelona Pep the King
2010-06-25 16:17
Fan vad tjock Kaka har blivit i Ansiktet.
Barcelona ★Sami★
2010-06-25 16:15
Fabiano gillar inte Pepe:)
Barcelona Messidinho_10
2010-06-25 15:56
Jasså har han fått det?? Trodde han var skallig.

Edit: Alves STARTAR!!!
2010-06-25 15:56
hahahaha ser ut som pepe har ett överkört djur på skallen
Barcelona ElTriplete
2010-06-25 15:51
Pepe har fått hår på skallen...
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-25 15:47
Mojito/

Jag håller alltid på de latinamerikanska lagen. ;)

Nä men skämt åsido så hoppas jag att både Chile och Spanien tar sig vidare, men om bara kan bli ett av dessa lagen så står jag naturligtvis bakom Chile.
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-25 15:47
Idag får vi hoppas på att Portugal vinner, jag vill att Spanien möter Portugal än Brasilien.
Barcelona haeger
2010-06-25 15:41
Sami

19 Juli.
Du vet väl att Barcelona har en officiell sida?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-25 15:40
Vår vän Undinao Mallenco har fått förmånen att åter döma en match i VM vilket väl får ses som en oförtjänt sådan efter dennes tidigare insats.

Gissar på att han åter stjäl showen och sätter lite pengar på att han kommer visa ut Drogba...

Spanien - Chile kommer dömas av en Mexican vilket underlättar kommunikationen på plan.

El Flaco, gissar på att du håller lite extra på Honduras idag va :p
Barcelona ★Sami★
2010-06-25 15:07
Någon här inne som vet när Barca spelarna börjar träna?
2010-06-25 14:43
Hetfield/

Personligen har jag inte sett Özil spela mer än två matcher totalt och bägge dessa har varit under detta VM:et (jag missade första mötet mot Australien), så jag kan inte direkt uttala mig om hans färdigheter som fotbollsspelare. Jag syftade mer på att rent generellt är det svårt som utomstående att komma in i Barças sätt att spela. Finns långt ifrån någon garanti för succé.
2010-06-25 14:37
el Flaco

Özil har ju en större chans att kunna komma in i laget och prestera med tanke på erfarenheten.
2010-06-25 14:34
Ämne: Özil är ju mer eller....
"Jag tycker att man litar alltför mycket på canteran, det är ju ingen garanti att Thiago kommer att bli bra i Barcelona."

Det är väl inte heller någon garanti att Özil eller någon annan spelare utifrån ska lyckas i Barcelona? Att komma in i triangelspelet är långt ifrån en enkel uppgift, oavsett om man är en lite mer erfaren spelare.
2010-06-25 14:29
Özil är ju mer eller mindre Tyskland motor, det skulle inte vara helt fel att ha honom i laget.
Jag tycker att man litar alltför mycket på canteran, det är ju ingen garanti att Thiago kommer att bli bra i Barcelona.

Härlig fotbollsdag idag, man får ladda upp med chips och öl! :)
Barcelona Barcadinho.
2010-06-25 14:22
Vilken harlig kvall igar. Jag trodde aldrig att jag skulle halla tummarna for Slovakien. Italien borta redan nu ar kanon gott. Senast det hande var i VM 78. Jag gillar inte deras fotbolls stil. Tiden med Paolo Rossi ar sa lange sen.
2010-06-25 14:21
Visst skulle Özil stoppa upp Thiago en aning, samtidigt behöver Barca en mittfältare i detta nu.
Och Thiago är inte riktigt där ännu.

Det är den lagdel som ser tunnast ut, särskilt om Hleb försvinner igen och Yaya verkar vara på väg till City.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-06-25 13:51
Ämne: EMD skriver att Hleb....Özil är riktigt bra, fantastisk teknik och grymma djupledslöpningar. Men vill ändå inte ha honom i Barça. Thiago har potentialen att bli dubbelt så bra. Deras spelstil är ganska lika också. Fördelen är att Thiago kommer från canteran och kan komma in i A-laget utan några problem med anpassning.
2010-06-25 13:48
H.Alavi/

Inga nya namn har figurerat i tidningarna de senaste dagarna och det har inte heller förkommit några riktigt konkreta nyheter den senaste tiden.

Det sägs att Tourés flytt till City kommer offentliggöras så fort Elfenbenskusten har åkt ut VM, vilket de förmodligen lär göra.

Vi får nog vänta tills Rosell tillträder som president för att läsa något nytt från värvningsfronten om vilka spelare som köps in till klubben.

Barcelona H.Alavi - R.I.P MJ!
2010-06-25 13:43
el Flaco

Nu har jag jobbat en hel del och har inte hängt med på sistone, men vem är "närmast" FCB enligt tidningarna?

Alou Diarra har nämnts. Miguel Veloso är en personlig favorit till en backup plats, men inte så troligt att han accepterar bänken.
2010-06-25 13:35
H.Alavi/

Vi hade den diskussionen kring Marquez framtid för några dagar sen här inne på forumet.

Även om Rafa har spelat bra på pivote-positionen för Mexiko så brukar han ha svårt att prestera efter att ha varit bänkad under en längre period och/eller när han kommer tillbaka från
skadeuppehåll.

Det såg vi inte minst under den gångna ligasäsongen i Barça.
2010-06-25 13:30
el Flaco

Marquez har imponerat på sin position under VM så jag har ingenting emot att ha honom som backup ifall Busquets får sin startplats i elvan.

Men samtidigt så vet man också att om Marquez sitter på bänken allt för mycket så försvinner formen.
2010-06-25 13:27
H.Alavi/

Jag har läst att Henry och Barça kan komma till en överenskommelse där man river fransmannens kontrakt och han åker och spelar soccer i USA.

Vad gällande Rafa Marquez så hävdar hans agent att flera klubbar är efter honom men Marquez själv vill avvakta och prata med Rosell och Pep Guardiola efter VM innan han fattar sitt beslut.
2010-06-25 13:19
Något nytt kring Marquez och Henry? Jag hittar inget på nätet.

----

Det är FCB som förlorar på det här, varför i helvete ska man köpa spelare som man inte tänker använda? Chyg tar priset. :P
Barcelona Pep the King
2010-06-25 12:42
Känns som alla spelare vill spela för Barca. Arshavin Özil Bendtner. Arshavin hade juh på sig en Barca tröja.
2010-06-25 12:17
Rambla~

Med tanke på att Henrique i princip var startspelare i Leverkusen tror jag inte han skulle nöja sig med att vara tredjeval.

Men det är som du skriver troligtvis bara spekulationer från EMD för att ha något att skriva om över huvud taget.
Känns som att 1 juli är en vändpunkt för Silly Season, och mycket kommer nog bli klarare efter detta datum.

Ska bli intressant att se vad Rosell har att komma med gällande spelartruppen.
Annons: