/spanien/barcelona/forum/14742.aspx/spanien/barcelona/forum/14742.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-22 22:35
Argentina har gjort det bra under gruppspelet, men hur kommer spelet att se ut om man ställs mot t.ex Spanien eller Brasilien?

Det såg allt för stillastående ut under vissa delar av den första halvleken, och det är bara otur för Grekland att Samaras missar målet när det är i stort sett öppet mål.

Men Argentina visar hur man ska spela fotboll i sina bästa dagar, så jag hoppas att de går långt.

Var det bara jag som njöt av fansens hyllning till Diego genom att sjunga: "Dieeeeeeego Maraaaadona"? :P
Barcelona el Maestro!
2010-06-22 22:35
Ämne: Messis match idag va....
Messi har ingenting att bevisa.
Han var markerad matchen igenom. Ingen kan prestera bra om man markeras hela tiden med en spelare. Skulle du kunna göra det själv eller?
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-22 22:33
ElTriplete/

Att se Maradona och Messi fira ett VM-guld hade nog varit lite mer än "helt okey". Det hade varit episkt. ;P

Men det är långt kvar tills dess.
Barcelona ElTriplete
2010-06-22 22:31
el Flaco

Håller fullständigt med. Riktigt roliga att titta på och jag hoppas det går bra för de, ett VM-guld skulle väl vara helt okej, right? ;)
Barcelona tano
2010-06-22 22:31
Ämne: Messis match idag va....
Åt kommenterade inlägget säger vi: L O L....

Din defintiion på bra är aningen världsfrånvänd. Messi låg som vanligt i argentinas spel bakom de flesta farliga lägena. Han var godkänd trots punktmarkering. Är det bra för att vara Messi? Nej, om det är vad du menar så kan jag ge dig halvt rätt. Men allmännt bra? Självklart var han det. Annars har högst en handfull spelare i detta VM varit bra...
Barcelona ElTriplete
2010-06-22 22:30
F_C_B

Skämtar du med mig? Mycket att bevisa? Haha...
2010-06-22 22:29
Ämne: Jag är totalt föräls....
Och jag som trodde att Argentina skulle få det kämpigt under gruppspelet! Istället har de haft ett ganska välfungerande anfallsspel och även väluttänkta och inövade fasta situationer.

De är fortfarande darriga i försvarsspelet emellanåt, men mitt helhetsintryck är jävligt positivt när det gäller Maradonas lag. Utan tvekan det roligaste laget i VM så här långt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-22 22:28
addeh

Messis smile efter att Palermo hade gjort 2-0 visar hur mycket han bryr sig om laget/spelarna. Sköna bilder!
Barcelona Cúles
2010-06-22 22:27
Trots att Messi inte kommer upp i normal standar så är han klart bästa spelaren i turneringen hittils, bara målen som saknas. Hur sjuk är inte killen egentligen? Och alla här vet att han är dem stora matchernas man!
Barcelona F_C_B
2010-06-22 22:27
Messis match idag var allt annat än godkänd. Han misslyckas precis med allting förutom dem 5-10 sista minuterna.
Det kan bero på att han inte spelar i sin riktiga position, men den som tycker att Messi var bra ikväll, kan inte veta mycket.

Jag hoppas att han visar sig längre fram i VM för han har mycket att bevisa om han ska försvara "Världens bästa fotbollsspelare".

270 minuter och ändå inte ett Messi mål.
2010-06-22 22:26
Då blir det alltså Sydkorea för Uruguays del, ska bli en intressant match. Det är nog svårt att hitta två lag med så pass skilda fotbollsfilosofier och mentalitet. Uruguays fotbollsrepertoar innehåller många psykningar, välplacerade armbågar och fysiskt råvilja. Sydkorea däremot är extremt disciplinerade och lugna i sitt tänkande och i sina ageranden.

Jag hade faktiskt hellre velat mötta Argentina i åttondelen, bara för att få bevittna den sydamerikanska klassikern. Det hade kunnat bli en absolut magiskt, men också en galen tillställning med tanke på all historik och tradition lagen emellan.
Atlético addeh
2010-06-22 22:23
Under sista 10 visar ju Messi att han är världens bästa spelare just nu. Synd att han har sådan otur match efter match med målskyttet men hans kroppsspråk tyder på att han är allt annat än ledsen, även om jag tror ett mål hade varit bra för honom.
Barcelona ElTriplete
2010-06-22 22:22
Det här har utan tvekan varit Messis VM! Fyfan vad synd att han har sån otur med att göra mål. Fantastiska målvakter och stolpar står i vägen för trollkarlen, riktigt synd...
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-22 22:20
Jag är totalt förälskad i Argentina, deras naiva spel är så oerhört mer underhållande än det Italien, Brasilien osv. visar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-22 22:18
Och direkt när Messi får en liten bit yta så skapar han ett par chanser.
Skönt för honom, skönt för Argentina!
ponta p
2010-06-22 22:17
Palermo broR!
2010-06-22 22:17
Lol, gubben Palermo kan fortfarande hitta målet.
elbraco
2010-06-22 22:16
Ämne: elbraco //

Men ha....
Jo men jag är inte säker på att det är officiellt än :P men jag är inte säker som sagt!

Barca o Mort!//
Jo, det är sant men ändå :)

Sååå ja Messi! Assist!
Barcelona Barca o Mort!
2010-06-22 22:14
elbraco

Javisst du har rätt. Tänkte bara att det var rätt onödigt att kommentera hur tråkigt dom spelar eftersom de bara "kan" spela på ett sätt.

Superdansken Bendtner

Förstår dock inte hur du tänker när Puyol och Iniesta inte platsar ;)
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-22 22:13
Messi har ju inte tur i detta VM direkt :/
Gunner - Kanouté
2010-06-22 22:06
elbraco //

Men har inte Yaya Toure skrivit på för Man City?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-22 22:06
haha, Di Michelis av alla...

Messi har verkligen ingen rolig dag på jobbet.
Totalt utraderad och misslyckas med det mesta.
Hoppas han kommer igen i 8-delen.

Får se om Grekland vågar framåt nu då...
Barcelona Gabriel
2010-06-22 21:58
SuperDansken Bendtner

Finns inte en chans att Persie eller Cesc går före Iniesta.
elbraco
2010-06-22 21:39
Ämne: Bästa möjliga Arsena....
Personligen tar jag Yaya Toure före Song (ja, jag vet att han har utvecklats enormt denna säsongen) och Puyol före Vermaelen alla dar i veckan ;) men hade inte bangat RVP.

Tror Argentina sätter 3 nu i andra halvlek.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-06-22 21:34
Jag är själv grek men jag måste säga att vårt landslagt är patetiskt och så jävla tråkigt. Nu satte tysken in en 7e back!!! Det finns verkligen inga gränser för honom. Han är kapabel att spela med 10 backar om han så känner för det.
SuperDansken Bendtner.
2010-06-22 21:33
Bästa möjliga Arsenal/Barcelona skulle jag ställa upp såhär:

Valdes
Alves - Pique - Vermaelen - Clichy
Song
Xavi - Cesc
Messi - Villa - v.Persie

Sicket lag alltså, de skulle vara nästintill oslagbara;-)

Skulle vara kul o få er (Barca) i samma CL-grupp som Arsenal. Arsenal skulle förmodligen ha ett starkare lag då än fjolårets kvartsfinal, eftersom skadorna inte börjat hagla än.

Arsenal är faktiskt normalt sett starkare under första halvan av säsongen:-)

Nu slutar vi diskutera Cesc tycker jag, går inte att komma överens/övertyga den andre om sin sak ändå;-)

Väl mött!
Atlético addeh
2010-06-22 21:33
Domaren passar bättre in i Primiera Division än i ett världsmästerskap. Skam.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-06-22 21:26
Karagounis är den mest irriterande fotbollsspelaren på den här planeten.
Barcelona Hetfield- arrested Development
Den uzbekiske domaren är väldigt bra, kan man inte kidnappa honom och ta honom till Spanien :P?

-------

Ni har lite för höga förväntningar, ni måste komma ihåg att Grekland är som bäst ett mediokert lag, det innebär att de måste vara primitiva.
Det vann ju EM genom att tråka motståndaren till döds.
elbraco
Ämne: elbraco

Ja vad fö....
Jag föreslår att du läser igenom mitt inlägg innan du yttrar dig. Jag skrev ju knappast att det var fel eller rätt eller hur dom borde spela, jag konstaterade bara fakta, eller hur?
Vem fan är så dum och tror att Grekland kan vinna över Argentina genom offensivt spel? Inte jag iaf, jag förstår jag också vad Grekland försöker göra.

Läs vad jag egentligen skriver innan du kommer med dina dryga kommentarer tack.
Annons: