/spanien/barcelona/forum/14741.aspx/spanien/barcelona/forum/14741.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - R.I.P MJ!
2010-06-25 13:30
el Flaco

Marquez har imponerat på sin position under VM så jag har ingenting emot att ha honom som backup ifall Busquets får sin startplats i elvan.

Men samtidigt så vet man också att om Marquez sitter på bänken allt för mycket så försvinner formen.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-25 13:27
H.Alavi/

Jag har läst att Henry och Barça kan komma till en överenskommelse där man river fransmannens kontrakt och han åker och spelar soccer i USA.

Vad gällande Rafa Marquez så hävdar hans agent att flera klubbar är efter honom men Marquez själv vill avvakta och prata med Rosell och Pep Guardiola efter VM innan han fattar sitt beslut.
Barcelona H.Alavi - R.I.P MJ!
2010-06-25 13:19
Något nytt kring Marquez och Henry? Jag hittar inget på nätet.

----

Det är FCB som förlorar på det här, varför i helvete ska man köpa spelare som man inte tänker använda? Chyg tar priset. :P
Barcelona Pep the King
2010-06-25 12:42
Känns som alla spelare vill spela för Barca. Arshavin Özil Bendtner. Arshavin hade juh på sig en Barca tröja.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-25 12:17
Rambla~

Med tanke på att Henrique i princip var startspelare i Leverkusen tror jag inte han skulle nöja sig med att vara tredjeval.

Men det är som du skriver troligtvis bara spekulationer från EMD för att ha något att skriva om över huvud taget.
Känns som att 1 juli är en vändpunkt för Silly Season, och mycket kommer nog bli klarare efter detta datum.

Ska bli intressant att se vad Rosell har att komma med gällande spelartruppen.
Barcelona Rambla~
2010-06-25 12:09
Mojito

Det är inte ens säkert att Werder behåller både Mertesacker och Naldo. Oavsett vilket, tredjeval som mittback i en klubb som Werder borde Henrique vara nöjd med.

Fast jag tror inte att detta är något hett rykte utan mest till för att fylla spaltmeter i tidningen. Det passar dessutom ypperligt nu när Özils insatser i VM uppmärksammas. Det lär vara en del storklubbar som lär hugga på honom nu efter VM, speciellt med tanke på att hans kontrakt går ut nästa år.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-25 12:05
Rambla~

Özil är ett vettigt alternativ till Silva som dessutom inte skulle kosta lika mycket i varken lön eller transfersumma - särskilt om man då kan erbjuda spelare som delbetalning.

Sen vet jag inte om Hnerique är så sugen på att behöva konkurrera med Martesacker & Naldo, känns som han hade fått nöta rätt mycket bänk.
Hleb skulle däremot kunna ta Özils plats på direkten i Werder.
Barcelona Rambla~
2010-06-25 12:01
EMD skriver att Hleb och Henrique båda kan erbjudas för Özil. De har ju gjort sig ett namn i Bundesliga. Barcelona har följt Özil under minst 3 säsonger (det har väl flera klubbar gjort antar jag, så inget unikt precis). Det att han är en vänsterfotad version av både Iniesta och Xavi gör honom intressant för Barcelona. I en intverju för Uefa.com för någon vecka sen sade han: "Jag har varit ett fan av Barça sen jag var liten. Det är klubben i mina drömmar. Jag tycker om att se deras matcher och skulle älska att en dag få spela brevid Leo Messi."

Hm, känns som ett standardsvar som typ alla unga talanger brukar säga på en fråga om en viss klubb eventuellt visar intresse.
Barcelona Rambla~
2010-06-25 11:50
Det verkar inte som om K9 får någon försäsong med Barça. Pep verkar säker på sin sak utan att ens behöva se honom tillsammans med resten av truppen. Ibland är Pep allt bra tjurig. LIte synd kan man tycka.

Racing propsar på Henrique samtidigt som de anser att Barça ska stå för merparten av lönen. Henrique har ett långt kontrakt, det går ut 2013, och nu höjs också hans lön. Självklart vill ju då Racing att Barcelona står för den delen som höjs. Det nämns också att han inom någon säsong kan ansöka om ett EU-pass. Fluminense i Brasilien har också visat intresse för Henrique
Barcelona Rambla~
2010-06-25 11:43
Det är nog som El Kaiser är inne på, man är nog så illa tvungen. Ungefär samma som hände med Eto'o när Pep ville sälja honom inför triplete-säsongen. Zlatan är för dyr och har en för hög lön. Det finns knappt någon klubb som klarar av att värva honom.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-06-25 11:40
★Sami★//

Är det samma sak som innan? Får man inget vettigt bud på Zlatan så stannar han.
Barcelona ★Sami★
2010-06-25 11:37
Enligt sport.es så kan Guardiola ge Zlatan en ny chans. Vad tycker ni om det?
2010-06-25 11:34
Ämne: Ämne: Be hono....
Co-signar Hetfields co-sign om det som Rambla skrev.
2010-06-25 11:33
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-25 11:30
Ämne: Be honom lova dyrt o....
Co-signar 100 gånger om. Om jag får se Kåmark nästa säsong så kommer jag att spy.
Barcelona Rambla~
2010-06-25 11:22
Be honom lova dyrt och heligt att vi slipper Kåmark som bisittare. Det känns som det viktigaste som jag ser det.
Real Madrid Hassan
2010-06-25 11:20
Hej allihopp!

Anledningen till att jag nu skriver här är för att jag kommer sätta med ned och prata med Canal+ under juli angående deras La Liga-satsning till nästa säsong. Jag har redan tagit kontakt med Jonas Dahlquist som lovat att svara på alla frågor med sin chef när han kommer tillbaka från Sydafrika VM.

Jag har själv skissat fram en mängd frågor som jag kommer att ställa men om du känner att du har en fråga som du vill ställa så maila mig alavi_hassan@hotmail.com. Vad vill du helst få svar på från Canal+ angående La Liga-sändningarna?

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med Vänliga Hälsningar
Hassan Alavi
Barcelona KUNG MESSI
2010-06-25 11:10
Kära cule bröder
nu finns hela dokumentären om grymma kära legendariske lagkapten Puyols Historia på youtube

kolla länktipset

http://www.youtube.com/watch?v=VH45_4F53Cc
Barcelona Rambla~
2010-06-25 10:53
Ángel Torres i Getafe vill ha Bojan till nästa säsong som ersättare för Soldado. Om det krävs så är han tom beredd att betala hela Bojans lön.

Oh! Vad väntar vi på? Vilken givmildhet han visar.

Skall tilläggas att Pep sagt att det kommer inte på fråga. Bojan stannar i Barcelona.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-06-25 10:19
Kixer//

I samma intervju med Ona FM radio station så sa Cesc även:

"[Josep] Guardiola has always been my idol since childhood. I played in his position and I noticed him," he told the Ona FM radio station.

"My coach even gave me a shirt signed by him."

Fabregas also spent some time in Barcelona last season recovering from injury, and he was delighted with the way in which he was treated by the locals.

"The treatment the people in Barcelona gave me when I was there for two months recovering from my injury was good," he added.

"People treated me very well."

Det känns som så fort en nyhet kommer upp som är till Arsenals "fördel" om Cesc så är du inne här snabbt som fan och visar oss men är det till Barças "fördel" så ser man inte röken av dig. Du kan väl åtminstone delge oss all relevant information av artikeln istället för bara det som du vill ha sagt.

Faktum kvarstår att Cesc själv hade kunnat göra slut på alla spekulationer och säga "jag stannar i London" men han gör inte det. Dessutom så skulle aldrig Barça lägga så mycket tid på Cesc om han själv inte givit Barça klara indikationer på att han vill lämna.
Barcelona Sempre Culé
2010-06-25 05:35
Ämne: Ämne: Ämne....
Så sant så sant!
Barcelona Sempre Culé
2010-06-25 05:31
Med både Villa och Torres, vart tar Pedro då vägen?
Barcelona haeger
2010-06-25 01:53
Messidinho_10

Laporta har ju själv gått ut och sagt att en övergång innan 30:e Juni är nästan en omöjlighet.
Så hoppas inte för mycket på det.
Barcelona Messidinho_10
2010-06-25 01:16
Laporta kommer göra allt för att värva Fabregas innan han lämnar posten. Så jag räknar iskallt med att allt blir klart den 30:e juni.
Barcelona westinho
2010-06-25 01:11
Ämne: Kixer

Kom ihåg de....
Större chans att han blir det efter 30 juni. Arsenal gillar inte Laporta någonstans.
Barcelona Messidinho_10
2010-06-25 01:07
Kixer

Kom ihåg det här Fabregas kommer vara en Barca spelare senast den 30:e juni.
elbraco
2010-06-25 00:43
Ämne: The Special One is m....
Klockrent SMogen.
Barcelona ★Sami★
2010-06-25 00:35
Kixer
Fabregas får gärna komma till Barca. Men inte nu! Han får komma när Xavi börjar komma till åldern.
Fabregas är Xavis ersättare.

Hetfield. Fabregas gick ut igår och sa att hans idol är Guardiola:)
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-25 00:33
Vem snackar dåligt om chefen?
Han lär säga exakt samma sak om Guardiola (om han nu kommer). Vad är alternativet?

"Jag hatar den där grodätande fransmännen, jag hoppas att han drunknar"

?
Kixer
2010-06-25 00:33
BlueRed - I’m with Coco//

Ja, förhoppningsvis. Eftersom båda lagen vinner på det. Han är en nyckelspelare för oss och kan bli en stor legend om han fortsätter några år till (Helst hela karriären ;) och dessutom behöver ni inte honom när ni har Xavi.
Annons: