/spanien/barcelona/forum/1474.aspx/spanien/barcelona/forum/1474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2015-12-28 12:21
Översätter från RAC1.

"Cesc Fàbregas anländer idag till Barcelona på lån säsongen ut. Detta då Villarreal vill behålla Denis Suárez och Luis Enrique insisterar till Bartomeu att förstärkning behövs omedelbart." [RAC1].
Barcelona enkos
2015-12-28 11:50
Pajasbladet drömde om att hitta ett fel om Pep och nu tror idioter att de har hittat det, skriver att Pep lämnar Bayern efter bråk bara för att rättfärdiga Zlatans misslyckande och skylla på just Pep.. idioter borde veta att om bråk hade legat bakom hade Pep lämnat redan nu men vill vidare fter nya utmaningar och dessutom högre lön...
Barcelona BlueRed
2015-12-28 10:26

@Barcelonismo:

Lol.
Barcelona ElRaval
2015-12-28 08:35
Denis Suarez insats mot Real Sociedad i länktips, där han gjorde två mål.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-28 00:58
Ronaldo (ex-PSV -Barcelona -Real Madrid): "Messi or Cristiano? Difficult, but I choose Messi. He's an alien. He's a more complete player."

Ronaldo (ex-Barcelona): "I love Messi, I like him more than any other player. He's spectacular. He's very good ànd very effective." [clarin]
Barcelona Barcadinho.
2015-12-28 00:48
Dubai soccer award - nu får det räcka med sånt, Alltså,jag ger upp snart..
Barcelona DM1982
2015-12-27 22:47
[QUOTE=enkos]Despite the absence of Leo Messi, currently in Dubai for the 2015 Globe Soccer Awards, Barça trained for the first time since winning the FIFA Club World Cup in Japan. All available first team players worked out on Tito Vilanova Field at the Ciutat Esportiva Joan Gamper Finns risken att Messi missar Betis? [/QUOTE] Finns nog ingen sådan risk, han sitter nog på planet hem nu. Tränar säkert imorgon.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-12-27 22:32
Barca4life98 Ja det gör dom. Edit: såg att BlackCop var före :).
Barcelona BlackCop
2015-12-27 22:31
[QUOTE=Barca4life98]Jag har en fråga som jag funderade på när jag var på Camp Nou för 2 veckor sen. Jag var och kollade på alla bucklorna i museet och såg basket-, handbolls- och bandylagets titlar. Heter även dom lagen "Fútbol Club Barcelona"? [/QUOTE] Ja det gör dem, spanska kommentatorn sa idag under basketmatchen Fútbol Club Barcelona Lassa, (Lassa är sponsornamnet på basket laget). Sen skiljer man väl på dem typ: Fútbol Club Barcelona Basquet, Fútbol Club Barcelona Handbol osv.
Barcelona Lion24
2015-12-27 22:31
Aleix Vidal är en av de mest spännande köpen för mig. Jag kan knappt vänta på att se han spela och då är han inte den mest prestigefulla värvningen men jag älskar en sån där spelare. En spelare som alltid är rörlig, intensiv, energisk, aggressiv, god teknik och ställer i princip alltid frågor till motståndarens vänsterback genom att hota med löpningar. En spelare som nästan aldrig står still (om han inte får dom instruktionerna).

Ska också bli intressant och se Ardas roll i truppen, vilken position han får. Har tänkt en hel del på det men inte kommit fram till något. Det som jag tror mest är att han tar Iniestas roll eftersom vi sett Rafinha väldigt många gånger på Rakitics position. Eftersom mittfältarna i dagens Barca har väldigt mycket boll på kanten så tror jag att Lucho vill ha spelare som viker inåt från kanten.

the cameroonians

Håller med. Jag personligen är mycket orolig över Neymar-Messi. Det har egentligen ingenting med dom och göra utan framförallt Neymars pappa, sponsorer (Nike) och även styrelsen som inte är 100% tight med Messi känns det som. Att Neymar ska välja och spela för Real Madrid tror jag inte på, för jag litar på Neymar. Kontraktsförhandlingarna med Neymar har enligt vissa medier stoppats och skjutits fram några månader, efter Ney så skulle Messi stå på tur. Om man har stannat i kontraktsamtalen med Ney, varför pratar man inte då medans med Leo?

Jag har bara den känslan att Neymars pappa gör allt för att Ney ska få vara den största stjärnan i ett lag och därmed vinna Balon D'Or. Som du säger är det väldigt svårt när han får spela med Messi i Barcelona. Därför väntar man på vad Messi ska göra i sommar och jag har en känsla att det kan bli en orolig sommar där Pep förmodligen hamnar i City och där man även kan locka med Kun, Zabaleta och även Demichelis och Caballero (vet inte hur nära dom sistnämnda är med Messi men dom är ändå landsmän). Stannar Messi kvar så tror jag Neymars pappa kan få för sig en hel del galenskaper. Sorry för ''bad energy''.
Barcelona Barca4life98
2015-12-27 22:22
Jag har en fråga som jag funderade på när jag var på Camp Nou för 2 veckor sen. Jag var och kollade på alla bucklorna i museet och såg basket-, handbolls- och bandylagets titlar. Heter även dom lagen "Fútbol Club Barcelona"?
Barcelona enkos
2015-12-27 22:16
Despite the absence of Leo Messi, currently in Dubai for the 2015 Globe Soccer Awards, Barça trained for the first time since winning the FIFA Club World Cup in Japan. All available first team players worked out on Tito Vilanova Field at the Ciutat Esportiva Joan Gamper

Finns risken att Messi missar Betis?
Barcelona enkos
2015-12-27 22:13
I EL clasico vann Barca mot Real i Madrid med 91-84
Barcelona BlackCop
2015-12-27 20:53
100% AntiMadridista Japp, lite oväntad enkel och imponerande vinst...
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-12-27 20:31
BlackCop Det är inte bara fotbollslaget som blir utklassad mot Barca :)
Barcelona the cameroonians
2015-12-27 19:53
[QUOTE=Barca4life98]Vet någon när den bästa manliga idrottaren presenteras i år? Messi var nominerad till det. Kvinnliga priset är redan utgivet till Serena Williams. [/QUOTE] Stephen Curry (NBA) blev det.
Barcelona Barca4life98
2015-12-27 19:35
Vet någon när den bästa manliga idrottaren presenteras i år? Messi var nominerad till det. Kvinnliga priset är redan utgivet till Serena Williams.
Barcelona Mdawg
2015-12-27 19:21
Messi wins 'Best Player of the Year 2015' award. Barcelona wins 'Best Team' and 'Best Media Attraction' and Bartomeu wins 'Best President' #GlobeSoccer Awards 2015
Barcelona BlackCop
2015-12-27 19:12
Basketens "el clasico" har börjat 19.00.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-27 19:06
@Globe_Soccer: Best President of the Year goes to @jmbartomeu of #FCBarcelona #GlobeSoccer #Awards #2015 #DubaiSC HAHAAHAHA
Barcelona Liunil Masse
2015-12-27 19:00
Aleix Vidal vs Basque Country. För er intresserade :)
2015-12-27 18:46
Ikväll återsamlades truppen för att återgå till träning inför matchen på onsdag mot Betis. Den enda som saknades var Messi som är i Dubai tillsammans med Bartomeu för att närvara vid en gala.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-27 18:45
Perez... Haha snacka om Att lida av mindervärdeskomplex.
Barcelona Ali G
2015-12-27 18:38
Madrid president Perez is obsessed with Neymar and keeps on calling his dad asking for a meeting. Player rejects all approaches. [sport

Perez har tagit desperation till en helt annan nivå.. Släpp Neymar du kommer aldrig få honom, han är en framtida Barca legendar och Baloon D'or vinnare. Du får helt enkelt nöja dig med träbenet Bale.
2015-12-27 18:25
Gällande Neymar så är den stora frågan om han, eller snarare hans entourage kanske, kan hantera att brassen får fortsätta stå i skuggan av Messi ännu några år. Det var det som Cruyff menade när han pratade om svårigheten i att ha två av de största i samma lag. Båda spelarna har hittills satt laget framför jaget på ett fantastiskt sätt. Fotbollsmässigt har de motbevisat honom och övriga som hade sina funderingar. Men Neymars stora dröm är att vinna Balon D'or och det kommer bli svårt med Messi bredvid sig - i alla fall så länge Messi själv har viljan kvar att vara bäst. Personligen tror jag dock inte att la Pulga egentligen har några problem att se Neymar passera honom på plan om ett par år, vi har ju redan sett tendenser på hur argentinaren mer än gärna serverar andra i stället för att alltid vara den som lyser mest. Frågan är dock hur långt han kam tänkas ta den rollen, särskilt som han ff bara är 28 år. Men Messi är inte den som tar beslutet, det är i princip Neymars pappa som kommer att bestämma sin sons öde. Och jag tvivlar på att han INTE ser Real som en potentiell destination i framtiden.
Barcelona Amo.38
2015-12-27 18:06
Jag kan förstå hur Neymars pappa resonerar kring att dom vill få ut så mycket pengar som möjligt av Neymars karriär och det med all rätt, hans son är typ det största som hänt Brasilien på länge och klubbar bara radar upp för hans signatur. Men går han till Real så åker jag personligen till Bernabeu och lobbar grishuvudet emot honom. Figo var min spelare i Barca och hans betydelse för laget Barcelona var större än Neymars. Om Figo kunde göra det så kan fan Neymar göra det också.
Barcelona NoGo™
2015-12-27 17:58
@Junta Dimision:

Tackar för denna!
Barcelonismo
2015-12-27 17:56
@Flavía:

Nog för att Pelé är världens bäste fotbollsspelare genom alla tider, men det är jäkligt synd att han kommer med felaktigheter om både Messi och Neymar....
Barcelona DM1982
2015-12-27 17:31
[QUOTE=LeoMessi]Dm1982 Dom hade typ 7 solklara målchanser. Haha hur gamla är dom egentligen? För i samma ålder i Sverige så springer ungarna fortfarande i klungor efter bollen. Spelar moget och kreativt. [/QUOTE] Xavi Simons är -03 så 12 år är de. Grabbarna är löjligt bra, de har sjukt mycket fotboll i sig. Tvekar på att något -03 lag i Sverige skulle ha en chans mot dem.
2015-12-27 17:24
Länk till info-sidan.

Följ annars @Youngcules på twitter för mer rapportering. Jobbar själv så...
Annons: