/spanien/barcelona/forum/14737.aspx/spanien/barcelona/forum/14737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - R.I.P MJ!
2010-06-26 13:13
Andreas

Jo, självklart. Men han är så pass ung och har fortfarande mycket kvar att lära sig. Det finns mycket mer i honom som inte har visats upp ännu.

När han gör en dålig insats så jämförs han med spelare som är större än honom, t.ex som Yaya Toure.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-06-26 13:13
Rambla

Jag håller med dig i det du säger. Men det känns ofta som att många ska sitta o leta fel på Busquets när han gör så mycket bra också. Man kan hitta olika små fel på alla spelare. Dessutom så spelar han på en väldigt svår position som kräver mycket rutin och erfarenhet. Jag kan inte komma på någon i hans ålder på den positionen som är i närheten av honom.
Atlético addeh
2010-06-26 13:09
Skönt att se att Barcelona är det klubblag vars spelare gjort flest mål i VM hittills. :D
2010-06-26 13:07
H.Alavi - R.I.P MJ!

Jag vet inte hur du definierar världsspelare men om man är ordinarie i ett av världens bästa klubblag och i ett av världens bästa landslag så bör man ändå räknas som en världsspelare.
Barcelona Rambla~
2010-06-26 13:05
Andreas

Japp! Annars är det en av hans brister. Alltså, han är duktig och teknisk med sina tvåfotare, det är inte det men ibland så tenderar han att ha en övertro på sig själv. Istället för att skicka iväg bollen när han inte hunnit hitta ett passningsalternativ kan han ibland få för sig att lösa det hela med en tvåfotare eller tunnel. Det är inte så lämpligt att försöka sig på sådana nummer i mittcirkeln och dina två mittbackar står brett isär. Jag antar att det har och göra med hans ungdom och brist på rutin.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-06-26 13:04
Jag skulle inte vilja sitta bredvid honom när han kollar på en film, vem vet hur han skulle reagera om han såg en actionfilm. Man skulle antagligen gå hem med blåmärken.

Terry försökte göra myteri mot Capello men ingen i laget vågade prata när det väl gällde. Jag kan förstå varför..
Barcelona H.Alavi - R.I.P MJ!
2010-06-26 12:58
Capello var verkligen rosenrasande under matchen mot Slovenien.

Titta bara på 1:15, älskar gubben! Han lever för bollen.

----

Andreas

Busquets har visat upp sina dribblingsnummer tidigare, men vi åker på nya överraskningar varje match vad det gäller hans egenskaper. Busquets förtjänar inte kritiken som han åker på, och oftast när han gör det, så jämförs han med världsspelare. Och det är fel.
2010-06-26 12:46
La ni märke till Busquets grymma dribblingsnummer igår?
Barcelona Rambla~
2010-06-26 12:28
När ett lag inte spelar bra och lever upp till förväntningarna så är det alltid de spelare som är minst spektakulära som sågas först och mest. Busquets sitter inte inne med värsta krossbollarna, sätter inte de hårdaste tacklingarna, står inte för tantastiska framspelningar i djupled som Xavi eller Cesc. Han gör bara sitt jobb, stressar skiten ur motståndarna när de försöker få kontroll på bollen, täcker upp ytor när Xavi eller Xabi gått bort sig. Han gör helt enkelt ett jobb i det tysta som man populärt kallar det och gör samtidigt de andra spelare brevid sig ännu bättre. Jag kan garantera att Xabi Alonso utan Busquets jobb brevid hade fått ett helvete.
2010-06-26 12:06
Tyvärr så kommer aldrig Busquets få det erkännande han förtjänar i fotbollsvärlden pga. att han är rätt så färglös och han filmar/förstärker titt som tätt.

Men jag skulle inte byta honom mot någon def. mittfältare i världen (jo, mot Essien eller De Rossi), jag tycker att han gör det jobbet som ingen i ett lag vill göra. Om han bara kunde lägga av med Oscar filmningarna så skulle han bli älskad av ännu fler.
Barcelona el Maestro!
2010-06-26 11:50
Busquets får det högsta betyget även av La Roja fansen som har röstad i Marca.
Han får betyget 8 tillsammans med Villa och Iniesta.
Se länken.

Så visst är Busquets prestation uppskattade högt av fansen i Spanien. Tycka vad man vill i det lilla Sverige. Jag skulle bli förvånad om Vicente bänkar honom i de viktiga matcherna när allt står på spel.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-06-26 10:22
Lite sent men här är en mycket bra intervju med Martin Ingvarsson om filmningar. Notera hans synpunkter om att Christina Ronaldina är "en av de värsta". Det vet vi sedan länge men det är bra när en domare säger det.
Barcelona Cúles
2010-06-26 02:38
Haha dem snackar så mycket skit om Busquets när han skulle ta en plats i deras startelva alla dagar i veckan.
Barcelona ElTriplete
2010-06-26 01:11
Canaletes

Sparas i favoriter, kan komma upp i argument med madridistas. Tack!
Barcelona Alvés
2010-06-26 00:38
*länktips* Iniesta fick Man of the match priset.
Barcelona Barca4eva
2010-06-26 00:33
Soran, skön han är hahaha
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-26 00:13
Canaletes

Hahaha. Chockerande, kan marca skriva bra om barca spelare :o?
Canaletes
2010-06-26 00:08
IN YO FACE!!! för alla som kritiserar Busquets, speciellt Puertan!

När tom en Madrid-tdning som MARCA skriver det.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-25 23:49
DM1982 //

Min farfar gick bort för 1 vecka sen, var också sjuk sen en tid tillbaka och därav förbered på det men det är väl olika från person till person, vissa tar det hårdare än andra medan vissa tänker att det är livets gång :)

Det jag menar, alla ska vi dö någon gång och om hon var sjuk sedan tidigare så kanske det var lika bra? Tyckte så synd om min farfar, var bara skelettet och skinn kvar av gubben, han har det bättre där han är nu :)

::Lusnos
adil,
2010-06-25 23:43
Inte många som kan låta bli att charmas av Chile. Hur många lag skulle ens komma på tanken att spela så våghalsigt och offensivt mot Spanien?

Samtidigt får vi en demonstration i vad som sker om man väljer att satsa på eget offensivt spel mot La Seleccion och i samma veva Fc Barcelona. Nämligen att man förr eller senare tappar greppet och åker på förödande kontringar.

Nu förstår man varför Brasilien anställt tråkiga Dunga och numer spelar mer statiskt och på säkerhet. Jo, hungriga La Furia Roja är i krokarna och det är inte smart alls att utmana dem på sambafotboll!

Skämt åsido. ;)
Barcelona Pep the King
2010-06-25 23:41
Lite nytt om Zlatan.
Barcelona DM1982
2010-06-25 23:25
Ehh...ok. Gör så du, mig kvittar det.
Barcelona ★Sami★
2010-06-25 23:16
DM1982
Klart man blir ledsen när nån går bort. Ok jag kännde inte henne. Men man visar juh för fan Respekt!
Barcelona DM1982
2010-06-25 23:10
Ämne: Tråkigt......
Det står att hans farmor hade varit sjuk en längre tid, blir man verkligen chockad då eller är det något väntat?
2010-06-25 22:42
Rambla

That's the point! Han är en komiker, han ska göra roliga inslag, inte banbrytande analytiska inslag :P
Barcelona ★Sami★
2010-06-25 22:39
Tråkigt..
Barcelona Rambla~
2010-06-25 22:38
Var har de hitat den där tomten Zoran. Vad är vitsen att skicka runt honom när han inte behärskar något språk?
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-25 22:38
Soran (?) är ju stört skön! Jag älskar hans inslag :P

Jag håller med, hur resonerar lagen? De kan ju inte maska till sig till finalen, så varför inte släppa tyglarna och hoppas på det bästa? Se på hur det går för Chile och Japan :P
Barcelona Rambla~
2010-06-25 22:31
När så mycket står på spel, vem vågar spela propagandfotboll då? Den spelare som gör bort sig som kostar avancemanget lär ju inte kunna åka hem till sitt land på någon månad eller två. Fullt förståeligt att de rullar runt bollen i slutet. Ingen kan påstå att inte lagen startade matchen med fullständig inställning och var ute efter vinst. Det visar de gula korten och utvisningen inte minst.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-06-25 22:29
*Ställer mig upp och applåderar Chile* Det är dem värda. Och dem visar också att även om dem inte har det mest stjärnspäckade landslaget, så går det och spela offensiv fotboll. Hoppas detta inspirerar dem mindre lagen som Schweiz och Grekland t.ex, att börja lira lite mer offensiv fotboll i framtiden. Ta död på catenaccio skiten.
Annons: