/spanien/barcelona/forum/14725.aspx/spanien/barcelona/forum/14725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2010-06-28 17:59
Bara jag som tror att Chile slår ut brasilien idag? Är det ett VM som brasilien lär åka ut i åttondelen så är det i år.
barca#1
2010-06-28 17:52
Matchen slutar 2-1 till Holland!
Atlético addeh
2010-06-28 17:51
Imponerad av Kuyt som återigen gör en riktigt bra match. Viken slitvarg alltså.
Tror dock inte detta holländska spelet kommer hålla i en kvartsfinal mot Brasilien/Chile, dom måste höja sig ett par snäpp annars är det tack & adjö.
Aléx
2010-06-28 17:45
Ämne: Kom igen Chile, jag ....
Du är inte ensam att ogilla Brasilien, Dunga har förvandlat den fina samba fotbollen till en parodi på italiensk fotboll.
Hatar den mannen
barca#1
2010-06-28 17:41
2-o till Holland:)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-06-28 17:39
Kom igen Chile, jag håller tummarna att Chile går vidare mot Brasilien som jag har börjat att ogilla enormt.
Aléx
2010-06-28 17:16
Tråkig match, är det verkligen Holland som spelar?
Barcelona ★Sami★
2010-06-28 17:09
Robben är så jävla bra! Real Madrid gjorde dumt misstag!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-28 17:05
Ämne: Någon som vet när fö....
Rambla la ju upp en artikel från Barcelonas hemsida som förklarar ALLT om försäsongen..

"Preparations for next season will begin on 19th July when Pep Guardiola will hold the first training session of the close season for those members of the squad not involved in the World Cup."

"The first friendly of the summer will take place on 29th July in Oslo against Valerenga. "
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2010-06-28 16:43
Någon som vet när försäsongen börjar och vilka vi möter?
barca#1
2010-06-28 16:21
JAAAA! 1-0 Robben
barca#1
2010-06-28 16:21
JAAAA! 1-0 Robben
Atlético addeh
2010-06-28 16:20
1-0 Holland, fint mål av Robben.
Aléx
2010-06-28 16:19
Hoppas Perez ser matchen, Robben är stora matchernas man. Vackert mål
Barcelona Pep the King
2010-06-28 15:49
Rambla~
Tackar. Då åker jag till Barcelona och ser Barca träna. Mäktigt:)
Barcelona Rambla~
2010-06-28 15:38
Ämne: Rambla /

Vet du v....
Matchen mot Valerengen är ju 10 dagar senare så det är uppenbart att VM-spelarna inte kommer att åka med till Norge. De har ledigt några veckor efter VM.
Atlético addeh
2010-06-28 15:34
Rambla /

Vet du vilka spelare som åker på träningsläger i Norge? Är det dem spelarna som inte spelat VM och dem Pep väljer från Atlétic?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-28 15:24
Ämne: Ämne: Det när....
Mäktigt att läsa cruyff säga det om Chile :)
Barcelona Rambla~
2010-06-28 15:17
Du letade inte tillräckligt bra då. Pep drar igång träningen 19 juli på La Ciudad Deportiva Joan Gamper. Det gäller de spelare som inte deltagit i VM och de Pep väljer att ta med på försäsongen från Atlètic.
Barcelona Pep the King
2010-06-28 14:39
Hej!
Tänkte fråga om någon här inne vet när Barca spelarna börjar träna? Ska till Spanien och kommer hem den 8 Augusti. Tänkte se när dom tränar. Försökte leta på Barcelonas hemsida men hittade inte.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-06-28 13:40
Jag var i Paris och såg Brasiliens först match där framför Eiffel tornet. Dem hade en storbilds-tv och en massa aktiviteter runt omkring. Fifa FanFest kallades det för o dem har det i typ 4-5 städer runt om i världen. Och där spelade dem den låten, Waving flags varje gång det blev mål. Riktigt mäktigt var det!

Förresten så är Shakiras tagen från en annan afrikansk låt, se länktips för den officiella låten.
Barcelona el Profete
2010-06-28 13:18
Heywood Jablome - Xaviniesta/

"Vem är det som väljer den officiella VM-låten?"

Det är FIFA tillsammans med Sony som valde ut den officiella VM-låten.

"VM spelas i Afrika för första gången och K'naan kommer från Afrika (Somalia). Lite känsla kan man gå på tycker jag. Istället väljer det en superkändis som omsätter flera miljoner kronor."

Co-sign. Money talks.
Barcelona ★Sami★
2010-06-28 13:09
Hoppas!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-06-28 12:58
Den här låten borde Guardiola ha som låt nästa säsong, tycker jag.

Man blir ju glad av att lyssna på K'naans - Waving flag. Den här är en annan version med David Bisbal på spanska.

En annan grej också. Vem är det som väljer den officiella VM-låten? K'naan - Waving Flag är ju inte den officiella VM-låten, utan Coca-Cocas officiella VM-låt. FIFA eller vilka det är nu som väljer valde Shakira - Waka Waka.

VM spelas i Afrika för första gången och K'naan kommer från Afrika (Somalia). Lite känsla kan man gå på tycker jag. Istället väljer det en superkändis som omsätter flera miljoner kronor.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-28 12:27
Ämne: Det närmar sig för R....
På tal om Rosell så sade Johan Cruyff i en intervju med Catalunya Ràdio att han hade ringt upp Rosell efter presidentvalet, men att denne inte svarade tillbaks på telefonen.

Cruyff, som befinner sig i Sydafrika just nu, passade även på att hylla Pep Guardiola och berömma det chilenska landslagets prestationer så här långt i VM. El flaco sade att la Roja är det laget som han har tyckt om mest att kolla på och som har stått för den bästa fotbollen under gruppspelsfasen.

Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-28 12:21
Rosell kan skippa londonturen och åka till Tyskland istället
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-28 12:15
Det närmar sig för Rosell att ta över efter Laporta.

Enligt Sport så är första prioritet att förlänga Guardiolas kontrakt.
Zubizareta verkar vara den som kommer ta över efter Txiki som sportchef.
Rosell kommer personligen åka till London för att försöka komma överens med Arsenal om Cesc.
Vidare ligger det också på Rosells agenda att stärka truppen med en spelare i varje lagdel.

Allt ovan enligt Sport.

På onsdag kommer ekonomichefen Sala i Martin att presentera bokslutet för 09/10. Det verkar vara positiva siffror som kommer visas upp med en rejäl ökning på intäktssidan.
Barcelona ★Sami★
2010-06-28 12:07
Lite nytt om Zlatan.
Barcelona Kimmen
2010-06-28 12:00
Snackas mycket om både Juan Mata och Torres, hoppas verkligen Barca håller i plånboken och inte blir ett nytt Real Madrid eller Chelsea. Ärligt talat vad ska man med dem två till när man har Messi, Ibra, Pedro, Henry, Bojan och nu Villa där framme. Ska någon värvas är det en mittfältare och isåfall Mesut Özil, som kommer bli världens bästa spelare.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-06-28 11:29
Hetfield

Självklart inte, jag om någon har varit emot en värvning av Cesc. Mellan Cesc och Özil så är den sistnämnda det givna valet.

Precis, och just därför jag inte skulle ha något emot en värvning av en offensiv mittfältare (dock inte Cesc, klarar inte av honom). Barca kan inte vänta med värvningar för att se om Thiago blir så bra. Jag säger bara att jag tror, vem det än är som värvas, att Thiago kommer slå sig in i A-laget och ha en viktig roll.

Nej till Cesc, nej till Ribéry. Ja tack till Özil eller Honda. Den sistnämnda är väl inte så troligt, men men. :)
Annons: