/spanien/barcelona/forum/14723.aspx/spanien/barcelona/forum/14723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-15 11:53
Enligt MARCA så har Real Madrid köpt Sami Khedira för 100 milj, succé mittfältaren från Tyskland.

----

Och så rullar det på ang. Zlatan, nu skriver Sport att Milan och FCB kan bli överens ang. prislappen på svensken under Joan Gamper matchen som spelas i augusti.

Sedan tidigare så är de flesta medvetna om att Ronaldinho kanske lämnar Europa för att spela i Flamengo. Nu skrivs det vidare ang. den andra brassen i laget, nämligen Pato. En bytesaffär som inkluderar Zlatan och Pato? No way.

Berlusconi är rent sagt korkad om han väljer att sälja flera spelare bara för att få in en. Fail stämpel på honom i så fall.

Maybe it´s just me.
Barcelona ★Sami★
2010-07-15 11:51
Tack Henry för allt! Kolla (Länktips)
elbraco
2010-07-15 11:42
Nu har en hyllningskrönika till Henry kommit upp, bra jobbat!
Barcelona Barcadinho.
2010-07-15 11:35
Jag kommer ihåg att vi snackade flitigt om Rosells uttalande ang skulderna.
Ingen vet hur stora skulder klubben har (åtminstone inte vi vanliga supportrar).
Klubben meddelande nyss att man har svårt med likvidation för att betala skulder.
Man är tvungen att låna 155 milj euro från olika banker för att betala olika räkningar.
Konstigt nog så betyder inte alltid sportliga framgångar också ekonomiska framgångar.
Bland annat på grund av att spelarna har extra bonus vid titlar och sånt.
Skönt att vi slipper en bänkare som Henry som kostade skjortan varje månad. Risken är dock att vi får samma situation med Zlatan. Alltså, spelare som sitter mycket på bänken, men som tjänar alldeles för mycket.
För resten – vi tackar Henry för trippeln. Det som jag gillade mest med honom var hur han tog hand om Bojan. Det var rent av far och son relation på gräsmattan. Jag gillade också dans firanden med Samu som ni säkert kommer ihåg.
elbraco
2010-07-15 11:03
Blir spännande att se om Barca värvar Javi Martinez som backup till Busquets. En bra spelare som nog kan acceptera att han får vara bänkad till en del.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-15 11:02
Gonzalo

Varken Iraola eller Arbeloa är kapabla att ta över högerbacksplatsen om Ramos går in som mittback.
Azpilicueta kommer säkert att utvecklas mycket i Marseille, och jag tror att han är ett bättre alternativ att satsa på.

Själv ser jag dock Ramos hellre som ytterback och Albiol som mittbacksalternativ bredvid Piqué.

Hur som helst ska det bli intressant att se hur del Bosque väljer att hantera situationen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-15 11:02
Gonzalo

Varken Iraola eller Arbeloa är kapabla att ta över högerbacksplatsen om Ramos går in som mittback.
Azpilicueta kommer säkert att utvecklas mycket i Marseille, och jag tror att han är ett bättre alternativ att satsa på.

Själv ser jag dock Ramos hellre som ytterback och Albiol som mittbacksalternativ bredvid Piqué.

Hur som helst ska det bli intressant att se hur del Bosque väljer att hantera situationen.
Barcelona Frodo
2010-07-15 11:00
Jag skulle precis som BarcaBarca också spela med Pique och Ramos i mittförsvaret. Det känns som att det paret inte skulle kunna misslyckas. "Problemet" är att Ramos är så ruskigt bra på högerkanten också men det säkraste hade varit att spela med Pique och Ramos.

Spaniens enda problem är ju att landet inte får fram så bra ytterbackar. I alla andra positioner finns det ett överflöd av klasspelare. Azpilicueta kan vara ett framtidsnamn på högerbacksplatsen men det återstår att se hur han lyckas i Marseille.
Barcelona ★Sami★
2010-07-15 10:18
Lite nytt om Zlatan.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-07-15 10:02
Barca Barca

Ja det är möjligt, men vem ska då spela högerback?
Iraola eller Arbeloa är sämre som högerback än vad Albiol är som mittback, Arbeloa eller Iraola kommer inte heller bli bättre på 2 år medans Albiol lär bli det.

Så mycket spel som har gått via Ramos kant i landslaget skulle varken Arbeloa eller Iraola aldrig klara av.
Barcelona Barca Barca
2010-07-15 09:51
Ämne: älskabarcelona

Ja....
Sergio Ramos vore ett bra alternativ. Han påminer mig mycket om Puyol, fast mycket bättre tekniskt. Helt klart VM:s bästa högerback, men han är minst lika bra som mittback.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-07-15 09:42
älskabarcelona

Jag håller med dig där, riktigt tråkigt att trollet man hatar (förutom 11 juli 2010) lägger ner, han är ruskigt vass.

Albiol är den enda jag kan komma att tänka på, då han spelade bredvid Puyol när Pique spelade i United.
Albiol kan bli riktigt bra om RM inte värvar backar så att han får starta bredvid Pepe.
Barcelona The Reporter
2010-07-15 09:28
Hoppas verkligen att Zlatan stannar och visar kritikerna att de har fel.
Saknar matcherna, jag vill att ligan ska börja nu!

Villa-Zlatan-Messi

Vi har alla olika typer av en forward.
Barcelona älskabarcelona
2010-07-15 09:19
Tråkigt att Puyol lägger av redan med landslaget . Han skulle ju kunna spela EM 2012 . Undrar vem som kommer nu bli Piques partner i försvaret till EM . Albiol må man tro ?
Barcelona HolmOslo
2010-07-15 05:32
FörlängAr? Haha :)
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-07-15 05:00
barcafan86

Haha nej nu får du fan ta och lägga ner. Vem fan trodde och sa att han skulle göra 25 mål+ i sin första säsong och krossa rekord och grejer? Visst, det började onekligen bra och om man fortsatte så där bra så skulle han ha satt utan tvekan 25 ligamål men till slut gissade t.e.x jag och de flesta med lite vett i skallen att han skulle göra runt 15-18 baljor i sin första säsong och han gjorde väl 16?

Zlatan gjorde 4 mål i CL, dessutom alla viktiga borta mål. Utan dom hade ni INTE gått vidare från CL. Visst han hade inte en supersäsong, men vad fan visa lite respekt för en Barca spelare han är trots allt en del av laget och representerar Barca visa då fan respekt, eller visa respekt för vilken spelare som helst i laget.

Han gjorde trots allt mål mot lag som Atletico, Sevilla, Real Madrid, Arsenal, (missa båda Valencia mötena) så han gjorde väl mål mot alla storlag förutom Inter som va äckligt defensiva men med lite tur kunde han ha gjort något mål mot de.

Som sagt botten; helt godkänd första säsong men det är nu den 2:a säsongen som räknas. Nu har han fått stanna ett tag och sett allt! Nu denna säsong om han gör en sämre säsong än sin första spelmässigt och målmässigt ja då kanske han ska röra sig men jag tvekar det. Zlatan är lite små arg nu och han har aldrig varit så "uträknad" som han är nu utan han har alltid varit högt uppe nu är han inte riktigt där. Zlatan är som bäst när han ska motbevisa sina kritiker.

Jag tror att han kommer blomma ut på riktigt nästa säsong, tillsammans med Villa och Messi kommer ni klara er oerhört bra där framme. Hoppas bara inte topptrion där framme presterar för bra när vi spelar mot er ;) pizzz
Barcelona barcafan86
2010-07-15 03:32
för dom pengarna men mest av allt för allt tjafs om hur bra Zlatan är och hur Barcelona är var Zlatan ska vinna Champions League så var han en flopp. Folk prata ju för tusan om honom som om han skulle vinna skyteligan och han gjorde mindre mål än messi, eto, henry gjorde 2008/2009
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-15 03:05
Ämne: det här kanske låter....
Äh ge er.. Zlatan floppa inte nånstans, han kanske inte var i klass med Messi och Cristiano men han avgjorde el clasico, satte två bollar på Arsenal samt en viktigt mål mot Stuttgart. Han gjorde sin målmässigt tredje bästa säsong. Vi var en tveksam handssituation från att spela CL-final och vi vann ligan.

Vad mer begär du av Zlatan? Han kanske inte passade in i vårt spelsystem, men han gjorde det jävligt bra för att vara vara så vilsen som ni flopp stämplare säger..
Barcelona barcafan86
2010-07-15 02:50
det här kanske låter dumt men man undrar ju om det är en bättre taktik att köpa in några 5-9milj€ spelare om tranfermarknaden är dålig ge dom chansen än att tillslut lägga 50 milj€ på en spelare som kan floppa...zlatan
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-15 02:39
Ämne: Jag tyckte barca bor....
Varför ska vi satsa på att köpa in talanger när vi har våra egna la masia talanger som Ruben Rochina, Andreu Fontás?

Ta en titt på spelarna vi värvat de 3 senaste åren, hur många av dom är under 20? Inte många, varför? jo för att vi har en av europas 5 bästa ungdomsakademier.
Barcelona Davids3
2010-07-15 02:34
Jag tyckte barca borde satsa lite mer på köpa "talanger" och sätta dom på bänken och vänta tills de blommar ut så som pedro gjorde.
exempel är balloteli och obertan, va tycker ni :)
Barcelona VizzlA^^
2010-07-15 01:11
OT
Thiago som spelade i atletico förra säsongen var bara på lån från juventus..vilket jag helt missat..blev besviken.
elbraco
2010-07-15 00:54
ag hade aldrig orkat med allt drägg som släntrar in här och slår på sitt tangentbord och tror att de ska bli välbemötta.

Hehe, var tvungen att co-signa denna klockrena mening.
Barcelona Wellington
2010-07-15 00:44
Ämne: Någon som ska till O....
Det är ju givet att man ska till Oslo :D
Delarocha
2010-07-15 00:39
adil,

Tja, vi är ju ett av få forum som är öppna för alla bland de stora klubbarna på Svenska fans. Cred till redaktionen som orkar. Jag hade aldrig orkat med allt drägg som släntrar in här och slår på sitt tangentbord och tror att de ska bli välbemötta.
adil,
2010-07-15 00:37
Delarocha

Ja jag undrar varför de tar ut allt på oss. De kanske är så dumma att de tror att vi är styrelsen för att Barca ägs av medlemmar?

Skämt åsido men någonstans måste de små glinen ta ut sin aggression och vad passar då bättre än Barcelonas egna klotterplank Les Rambles? :D

Det roligaste av allt är ju hur lite de litar på sin älskade kapten. Annars hade de bara hållit truten.

Och vilken klubb har en kapten som är blott 23 år förresten? Tror de gjorde honom till kapten bara för att de är så angelägna att behålla honom. Edit: Kom just på att medelåldern i laget ligger på 12 men ändå.
Delarocha
2010-07-15 00:32
Alla dessa lurkar som tror på allvar att vår ekonomi är körd i botten är ju helt galet. De har ingen koll på hur ekonomi fungerar alls verkar det som. Vem lät dem surfa på internet?
Barcelona Messidinho_10
2010-07-15 00:30
Någon som ska till Oslo när Barca kommer dit??
Barcelona westinho
2010-07-15 00:28
Delarocha

Håller med dig helt om SF. Vad är det som händer? Förr kunde man skriva här utan problem, nu är det alltid någon hater som smutskastar klubben och beter sig odrägligt. Antagligen beror det på framgången Barcelona haft de senaste två åren, alla vill slå mästaren.

Jag vet att ett stängt forum inte är aktuellt och jag tycker det ska vara öppet, men nog hade det varit skönt att slippa alla dessa fjortisar som kommer in och klagar utan att ha någon koll i ämnet.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-15 00:28
adil, / Delarocha

Lika trött som er på Cesc-historian. Men jag ser hellre att det fortsätter hela hans karriär, än att det faktiskt slutar och att han slutligen skriver på.

--------
Delarocha

Ang; Forumet. Jag håller med, det ökar för varje dag som går. Som /Mod så kan jag erkänna att vissa dagar känns det hopplöst att sitta och sätta spärrar. Antingen så skapar dem nya användare eller så kommer det in nya.
När säsongen drar igång så ska vi (jag i alla fall) se till att det blir lite mer strikt tillämpning av reglerna. Silly Season hämtar inte bara galna och jobbiga rykten, utan en hel drös jobbiga medlemmar in hit också.
Annons: