/spanien/barcelona/forum/14722.aspx/spanien/barcelona/forum/14722.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona hassan hernandes
2010-07-02 21:20
Själv så tycker jag att det var ett misstag att sälja Yaya Toure. Enligt mig så är han nog den bästa Defeniva Mittfältaren i världen. Det var helt enkelt ett bra köp av City och dåligt gjort att sälja honom. Själv så tycker jag också han han är värd mer än 25 M pund.

Någon som håller med Mig?
ponta p
2010-07-02 21:20
Haha vafan, Sulley! Bra bössa
Barcelona el Maestro!
2010-07-02 21:13
J*kla vad jag blir så glad!
Nu kommer det jag har väntat på länge, Gamper-matchen i augusti.
Barca möter AC Milan i Gamper.

Alltid trevlig att vara på plats när säsongens trupp ska presenteras och dessutom den nya presidenten för denna gång. Extra kul blir det.

Vad vore det bättre än att få se Ronnie komma tillbaka på Camp Nou om han får spela matchen? Han ska givetvis hyllas stort.

Jag åker naturligtvis till Barcelona och ser matchen. Hoppas bara att Super cupmatchen också spelas närmare den matchen så att man få se bägge matcherna.
Atlético addeh
2010-07-02 21:12
Lugano utbytt pga skada. Nu har Uruguay båda sina ordinarie mittbackar borta, inte bra alls. Får hoppas dem tar tag i spelet och slipper försvara allt för mycket nu.
Deportivo McLaren
2010-07-02 21:08
Jo du har helt rätt jag undervärderande honom något, han är en bra mittfälltare men inte tillräckligt bra när ni har xavi och Iniesta

Jag vet inte hur stor skillnaden i pengar det var mellan Silva till City mot Yayas

lite synd att dom köpte honom också annars hade ni kunnat köpt Silva för Yaya pengar i princip
Barcelona Hyder
2010-07-02 21:05
McLaren

Du blandar antingen ihop Yaya med M.Diarra i Real Madrid eller så har du aldrig sett Touré spela fotboll.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-02 21:00
McLaren

Yaya inte värd mer än 10 mille? du måste vara borta
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-02 20:52
McLaren

Snarare tur att det var Man City som var intresserade, andra klubbar skulle inte lägga upp den summan.

Yaya är nog värd mer än 10 mille, nånstans kring 20-25 med tanke på hur marknaden sett ut den senaste tiden. (då snackar jag EURO)
Deportivo McLaren
2010-07-02 20:49
Jäklar vad bra betalt ni fick för Yaya Tourè,hade han tex spelat i deportivo hade dom inte fått mer än 10 miljoner euro,och i ärlighetens namn är han väl inte värd så mycket mer?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-02 20:48
Trist att Yaya lämnar.. det är bara att gilla läget men förstår fortfarande inte hur i all världen Toure inte varit förstaval i Barca eller åtminstone spelat lika mycket som Sergio!

Hoppas inte vi värvar Mascherano för 300 milj, tycker han är sämre än Toure och inte värd de pengarna. Köp en ersättare för max 150 om vi nu behöver någon
Barcelona Hyder
2010-07-02 20:22
Rosell var även den som tog hit Deco från Porto. Quarsema gick i motsatt riktning.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-02 20:15
Ämne: Txiki var en av de s....
Txiki har gjort många kloka saker, men hans sista år var som sagt rena bilolyckan.
Rosell tog ju hit Ronaldinho, så lite mer beröm förtjänar han trots allt.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-02 19:50
Guillermo Amor har fått rollen som sportchef för ungdomsfotbollen inom klubben. Amor, en förre detta blaugranaspelare, har sedan tidigare erfarenhet av att arbeta inom Barças ungdomsfotboll. Under 2003 till 2007 var han den högste ansvarige för akademin.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-02 19:50
el Flaco

På det hela taget har Txiki gjort ett riktigt bra jobb. Värvningar som Hleb, Caceres och Chyg får Pep stå för. Jag var emot Txiki förr, men tänkte efter lite och insåg att han faktiskt har gjort ett bra jobb. Han är ingen Monchi direkt, men fortfarande duktig. Det enda som saknades var ju som Hetfield skrev, kommunikation mellan honom och Pep. Detta kan ju givetvis inte bara Txiki klandras för.
---------
addeh / Alvés / FC Barcelona en Mi Corazón

Zubi it is! :) Tänkte bara så alla är överens, så det inte blir som med Chygrinskiy, alla kom ju med olika smeknamn på honom. Tog någon dag tills dem flesta kom överens om att Chyg är det bästa.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-02 19:46
BlueRed - I’m with Coco

SPORT har redan kommit på ett, Det blev "Zubi"

den mest misslyckade värvningen måste nog vara chygyrynski, och det var inte Txiki
2010-07-02 19:45
Txiki var en av de som insisterade med att behålla Rijkaard under de första tunga månaderna när en massa människor inom styrelsen ville avskeda holländaren, *host Rosell *host*, och Txiki var även den som föreslog Pep Guardiola som ersättare efter säsongen 07/08. Enbart de två besluten överväger alla andra tabbar som Begiristain har begått.
Atlético addeh
2010-07-02 19:44
BlueRed - I’m with Coco /

Det räcker väl med "Zubi"? :D
Barcelona Alvés
2010-07-02 19:43
BlueRed - I’m with Coco

Tror han kallas för Zubi hehe;)
Barcelona Cúles
2010-07-02 19:43
Var Kaka ens med? hahaha
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-02 19:40
Alvés

Hleb var ju Peps värvning, detsamma gäller Caceres(?). K9 däremot var Txikis.

Hursom. Jag hoppas också att Zubizaretta (någon måste komma på ett smeknamn) gör ett bra jobb. Precis som Hetfield säger så hoppas jag på bra kommunikation mellan Pep och honom.
Barcelona Alvés
2010-07-02 19:37
Hoppas bara han inte gör några onödiga värvningar som Txiki gjorde(Caceres,Keiriesson,Hleb)..
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-02 19:36
Tack och lov, Txiki var rena bilolyckan på sistone. Noll kommunikation mellan Pep och Txiki, jag hoppas att Zubizaretta gör ett bättre jobb.

Men tack för allt!
Atlético addeh
2010-07-02 19:32
Alvés /

Ingen större överraskning. Hoppas han gör ett bra jobb.
Barcelona Alvés
2010-07-02 19:22
Då har vi fått en ersättare till Txiki, Det blev Zubizaretta

*länktips*
Atlético addeh
2010-07-02 19:22
el Flaco /

Diego Forlán är en utav de spelare jag gillar allra mest, trots att han aldrig spelat i klubben i mitt hjärta och dessutom sänkt oss ett antal gånger.

Så för mig är det självklart att jag håller på Uruguay i kvällens match. Hållt dem som en liten joker i turneringen och så länge dem inte stöter på Argentina eller Spanien håller jag stenhårt på dem. Sedan att dem spelat sådan trevlig fotboll och bjussat på så många fina mål är bara ett plus.

Forlán kommer sänka Afrika ikväll.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-02 19:19
"Angående Brasilien är jag glad över att de åkte ut. De har sålt ut sin själ under Dungas ledning och jag hoppas verkligen att han får sparken nu, även om jag har en äcklig känsla av att han kommer få fortsätta."

Dunga har avgått redan :)

Sen så håller jag även med dig. Äckligt att se det brasilien jag blev kär i VM 2002, spela på detta sätt..

Sen hoppas jag att Uruguay tar sig vidare ikväll också :)
2010-07-02 19:12
Sitter här och är faktiskt lite positivt överaskad över hur pass många som vill att Uruguay ska gå vidare. Jag trodde att de flesta av de neutrala åskådarna hellre ville se Ghana avancera eftersom VM spelas i Afrika.

Hur som helst så är jag jättenervös inför matchen ikväll. The Black Stars känns som en långt ifrån enkel motståndare. Synd för de bara att de kommer sakna några viktiga pjäser.

Angående Brasilien är jag glad över att de åkte ut. De har sålt ut sin själ under Dungas ledning och jag hoppas verkligen att han får sparken nu, även om jag har en äcklig känsla av att han kommer få fortsätta. Holland har även de svikit sin ideal, men jag bryr mig inte lika mycket om de som jag gör med Brasilien.
Barcelonistas
2010-07-02 19:09
el maestro!

de mest orättvisa resultat i fotbollens historia. brasilien borde ha gått vidare! helt sjukt vilket flyt holland hade..
Barcelona el Maestro!
2010-07-02 19:06
Ämne: fan att Touré gick :....Det var väl ingen överraskning!
Vi visste ju att han skulle dra.

Härligt, härligt att Brassarna är borta från VM. Gillar inte den något överhyppade Dunga gänget och hans kontringstaktik som inte alls har gått hem hos fotbollsälskarna!
Det var lite chockerande att se Brasilien spela bara kontringar.

Jag har inte sett matchen men jag antar att Kaka & Company inte hade mycket att komma med i matchen.
Canaletes
2010-07-02 18:53
fan att Touré gick :(
Annons: