/spanien/barcelona/forum/14721.aspx/spanien/barcelona/forum/14721.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-07-02 14:56
Tottenham sägs vara intresserade av Zlatan. Men dom har väl inte pengarna?
Barcelona Essienesque
2010-07-02 14:54
Hetfield- Megan Fox is a dude - 30 miljoner€ för Özil, en bra investering när personen i fråga har ett år kvar på sitt kontrakt och vägrar förlänga? Knappast. 15 miljoner max, annars får Bremen tappa honom gratis nästa sommar.
Atlético addeh
2010-07-02 14:54
Hetfield

Håller med dig att köpa in en backup åt Alves nödvändigtvis inte behövs. Puyol i all ära, men jag föredrar om vi flyttar upp Bartra till A-truppen kommande säsong.
Barcelona petersays
2010-07-02 14:50
Ang Luis Enrique - först om 3-4 år kommer vi kunna hissa eller dissa honom för att Iago Falque och Gai Assulin lämnade Barca.

-----------------------

Ang Touré - jag tror vi alla kommer bli negativt överraskade när vi ser prislappen på honom. Inga direkta belägg för det, men när en spelare vill lämna Barca är det sällan några stora summor inblandade. Var förberedda!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-02 14:48
Eto'o är säkert inte oskyldig, men det är fan brist på respekt att säga man vill inte ha en spelare pga av "feeling"

Och nu 1 år senare med facit i hand så kan man säga att hans "feeling" kom och bet honom i arslet
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-02 14:46
addeh

Det behövs ingen backup åt Dani Alves då Puyol kan spela där, och hur ofta är det som Alves vilar? Lägg till att både Bartra och Jeffren kan spela som högerbackar.

När det gäller en ersättare för Yaya så är det ju knappast smart att lägga alltför stor summa när Pep har visat klart och tydligt att Busquets är nr.1.

Och sist men inte minst, Özil är väl bara runt 22 år, så om man betalar 30 miljoner för honom så är det en bra investering för framtiden.
Barcelona san Andrés
2010-07-02 14:45
Yaya är alltså borta, oerhört stort misstag enligt mig. :(

Får väl hoppas att Busquets bevisar mig fel, om han bara lägger på sig lite vikt så kan han säkerligen bli en riktigt bra pivote. Han har längden, tekniken och är inskolad i Barcelonas spelsystem, men är smal som en sticka. Alldeles för klen i närkamperna.
Barcelona petersays
2010-07-02 14:45
Håller med om i allt i artikeln. Ronaldo är en usel lagkapten!

Flyttar länken in i länktips, så inga problem med sidan uppstår. /Mod
Barcelona AzizWaysi
2010-07-02 14:44
Ämne: The Reporter

så l....
Så vadå menar du att Etoo var oskyldig och ALLT var Guardiolas fel?..
Atlético addeh
2010-07-02 14:43
Får tacka Yaya för 3 finfina år i klubben. Mitt största minne från honom måste helt klart vara 1-1 målet mot Atletic Bilbao i Cupfinalen förra året. Magiskt!
2010-07-02 14:42
The Reporter

så länge guariola är tränare kommer Eto'o inte sätte sin fot i FC Barcelona, jag menar varför gå tillbaka till tränaren som behandlade dig som skit?
Barcelona The Reporter
2010-07-02 14:39
Hur stor är chansen tror ni att Eto kommer tillbaka nångång?

Saknar R-E-M !
Barcelona ★Sami★
2010-07-02 14:34
Tack för 3 fina år Yaya. Du är bäst!
2010-07-02 14:33
Då vart det officiellt att Yaya lämnar, Tack för 3 fina år, han gav alltid 110% spelade ingen roll vart han spelade, lycka till i Manchester City.

Intressant att för engångsskull guardiola inte fick som han ville, han ville att Yaya skulle ruttna på bänken och agera back up, Yaya är för bra för att vara back up spelare så jag förstår hans val att lämna.

Nu måste Barcelona agera snabbt och smart, bara tänken att Df positionen hänger på busquets alltså en skör tråd bokstavligen, får mej att darra, om inget ny pivote köps in kommer FC Barcelona få stora stora problem nästa säsong, kommer vara öppen gata som i semifinalen mot Inter i Italien
Atlético addeh
2010-07-02 14:19
Joan Gamper 1899 /

Jag skrev: "Bara tanken att Özil drar på sig en barcatröja får mig att dreggla. Tyvärr är vi inte i något jättestort behov av en sådan spelartyp som Özil."

Vilket betyder i klarspråk att jag tycker Özil är en fantastisk spelare men eftersom vi inte är i något behov av honom eller en spelare av hans typ (etc Fabregas) tycker jag inte vi ska köpa honom.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-02 14:16
addeh

Varför hämta en superstjärna i Mesut Özil som skulle platsa i vilket lag som helst och när vi hämtar honom så blir han petad. Han har tidigare sagt att han gillar Barcelona skulle vara stort o spela med Messi.

Om jag hade fått bestämma i Barca skulle ja säga...

Fabregas - NEJ TACK!

Özil - NEJ TACK!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-07-02 14:16
Japp, då var det färdigt.. :(
Atlético addeh
2010-07-02 14:09
Ämne: addeh

Varför inte....
Hetfield /

Jag tror mycket väl att Özil skulle slå sig in i Peps startelva. Det jag menade var att det är bättre att lägga de pengarna på att köpa in en ersättare för Yaya & en backup åt Dani Alves istället för att lägga pengarna på en spelare som vi absolut inte är i behov av.
Atlético addeh
2010-07-02 14:06
el Flaco /

Resonerar likadant. Varför köpa en sådan dyr spelare när han ändå kommer få agera backup. Pep bestämde sig förra säsongen för att Busquets kommer vara nummer ett, och så kommer det att förbli.
2010-07-02 14:03
Ämne: Ämne: Tack fö....
Håller fullständigt med dig. Senna är naturliga ersättaren till monstret Toure. Han har ju allt och skulle verkligen acceptera bänken och rotera med Busquets.

addeh

Skulle dreggla för Senna än Özil.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-02 14:01
På Man Citys hemsida har man redan lagt upp en bild på där man presenterar Touré. Det vara vara officiellt nu.

*Länktips.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-02 13:53
Hetfield: "Jag tror inte på Mascherano ryktet, om man nu köper honom så är det "fail" av episka proportioner".

Håller med att ett köp av Mascherano hade varit obegripligt på samtliga nivåer.

Varför ta in defensiv mittfältare för 20-30 miljoner euro när denne ändå kommer agera back-up till Busquets?

Och om nu tanken är att Mascherano ska vara startspelare istället för Busi, varför övertalade man inte då Touré att stanna med löftet om vara ordinarie i laget?

Man säljer Touré för ca 30 miljoner euro och köper in en ersättare för nästan lika mycket pengar. Ett klockrent fail. Föredrar en pivote med en betydlig lägre prislapp och som kan acceptera sitta på bänken. Allt annat vore obegripligt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-02 13:51
Ämne: Tack för dom tre åre....
Ja lite vemodigt är det ändå. Men spelare kommer och gå, det är något man får accptera. Hoppas nu verkligen Barcelona går efter Senna, tycker han vore en perfekta back-up till Busquets. Billig, erfaren, kan spanska, kan kulturen, fortfarande skicklig samt att han har spelat med många Barça-spelare i sin tid med landslaget.
2010-07-02 13:40
addeh

Varför inte? Även om vi räknar med att Özil blir bänkad, så är det ju betydligt bättre att ha Özil som supersub än Keita.
Inget illa om Keita, men han har på sistone blivit helt medioker.

Lägg till att Özil kan spela som center, offensiv mittfältare, kantspelare och jag tror att man skulle kunna placera honom som anfallare om det skulle behövas.
2010-07-02 13:37
Tack för dom tre åren du va här Yaya Toure. Kommer alltid att minnas ditt solo mål mot Bilbao i cup finalen 2009.
Atlético addeh
2010-07-02 12:54
Hetfield

Bara tanken att Özil drar på sig en barcatröja får mig att dreggla. Tyvärr är vi inte i något jättestort behov av en sådan spelartyp som Özil.
2010-07-02 12:45
Jag tror inte på Mascherano ryktet, om man nu köper honom så är det "fail" av episka proportioner. Varför ska man köpa en destruktiv mittfältare som inte behärskar "tika-taka" spelet?

Senna har ju däremot varit klockren i landslaget, han är dessutom i den åldern att han accepterar en mer tillbakadragen roll i laget.
Men nåja, om man köper Özil så är jag nöjd.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-02 12:30
Stämmer det att Senna är till salu för €3m så köp för i helvete!

Säljer man Yaya för ca €30m gör man alltså en vinst på €27m utan att försvagas nämnvärt på planen. Sennas problem har ju varit skadorna men i Barcelona skulle han ändå rotera med Busquets vilket skulle minska slitaget på Senna vilket i sin tur förhoppningsvis skulle minska hans skadeproblem. Kommer ni ihåg senaste mötet mot Villarreal när Senna hoppade in i andra halvlek och helt enkelt dominerade? Gubben kan än!

Det ger också Oriol Romeu tid att utvecklas i lugn och ro med Barça Atlètic för att förhoppningsvis kunna flyttas upp till A-laget inom en till två säsonger.
Barcelona Essienesque
2010-07-02 12:20
Köper man Mascherano för 30+miljoner€ tror jag knappast han skulle sitta på bänken...Vilket inte han borde heller.
Atlético addeh
2010-07-02 12:08
Barca el rey /

Jag tycker det vore fel att köpa Mascherano. En sådan bra spelare ska inte behöva sitta på bänken Barcelona när han är given i vilket annat lag som helst. Dessutom kostar han för mycket. Det finns många bättre alternativ som inte är lika dyra.
Sedan finns även Oriol Romeu som tagit en startplats i Barca Atlétic under våren. Mycket intressant spelare.
Annons: