/spanien/barcelona/forum/14720.aspx/spanien/barcelona/forum/14720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-08-22 18:29
Rambla - ta det lugnt, det kommer inte hända. Rosell sitter i en styrelse och är inte ensam om att bestämma om sådana saker. Calderon "skrattade" i ansiktet på Laporta när Robinho kom upp på snacket om flytt till Barca.
Samma sak med Sneijder förra sommaren.
Real har inte heller 50-70 milj att spendera den här sommaren.
Barcelona Rambla~
2010-08-22 18:25
Hetfield

Vi kan också göra Laporta till skurken. Vad fan tänkte han när han fick för sig att titta in hos Moratti på vägen hem från Ukraina förra sommaren? Hur fan kan man gå med på en sådan affär? Speciellt kontraktet på 5 år och €10m i lön. Jag kan förstå att det var bråttom att bli av med Eto'o och att detta var den enda kvarstående möjligheten för det att ske.
Barcelona el Maestro!
2010-08-22 18:18
Ämne: Kan Rosell vara så k....
Jag delar din rädsla. Jag vet inte riktig var jag har den färglöse Rosell än. Men en sak kan vi vara säker på. Han gräver sin egen grav om han skulle gå med på att sälja Zlatan till Perez.

Jag inbillar mig ändå att Rosell inte skulle kunna göra det. Hur skulle han kunna köra över Pep då jag är säker på(?) att Pep inte skulle tycka att det är ett bra beslut?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-22 18:17
Rambla

Vi kan sitta här och göra Rosell till skurken, men faktum kvarstår att i slutändan så är det faktiskt Pep som måste vilja ha Zlatan. Om Pep väljer att satsa på Zlatan så kommer Z att stanna.

Ja, vi kan ta upp exemplet med Chyg, men man behöver inte vara en psykolog för att förstå att Pep visste att det var "fail" köp och han ville reparera skadan.

Men för att svara på frågan: Jag tror inte att man säljer Zlatan till Real, i alla fall inte för 33 miljoner. Om nu Perez chockar världen med bud på 70 miljoner, då är det en helt annan sak.
Barcelona Rambla~
2010-08-22 18:08
Varsågod del Bosque och Villar. :P
Barcelona Rambla~
2010-08-22 18:04
Kan Rosell vara så korkad att han går med på att sälja Zlatan till marängerna om det visade sig att de är intresserade?

Mardrömscenario. Zlatan säljs till Madrid och vi fortsätter som om ingenting har hänt med -1 i truppen. Vi kan tycka vad vi vill om Zlatan från person till person, jag kunde inte bry mig mindre, men faktum kvarstår att Zlatan i rätt miljö och spelsystem är en crack och världsstjärna som kan vara magisk i vissa stunder. Det såg man om inte annat under hans tid i Inter.

Händer detta så ska Rosell jagas ut ur staden Barcelona och portas på livstid. Då kan han lika gärna teckna ett medlemskap i Florentinos klubb och jobba i hans styrele.

Vad tror ni, är Sandro så pass oberäknelig att han faktiskt skulle gå med på en sådan affär om summan hamnar runt 35-40 miljoner? Personligen är jag rädd för att han skulle kunna tänka sig en sådan affär.
Barcelona tarrak
2010-08-22 17:51
Ämne: Var på matchen igår,....
Längs Ramblan och tvärgatorna, framför allt in mot Barri Gotic, finns det en hel del brittiska pubar som visar sport dagarna i ända. Vet inte om de är så inne på fransk fotboll, men om det inte krockar med cricket eller något annat spännande borde du kunna se matchen.
Barcelona haeger
2010-08-22 17:40
Var på matchen igår, helt sjukt vad skönt det var. En overklig känsla och en skön stämning även fast det inte var fullsatt.
Skillnad på upplevelsen när jag satt längst upp för fyra år sedan mot valencia och nu när jag satt på rad 27.
Öronbedövande när publiken visslade när messi blev tacklad haha. Grymt roligt att få se Villa göra sin debut också.
En oslagbar upplevelse att se 8arca spela live.

På onsdag ska man även gå på Milan matchen, det kan inte bli mycket bättre.

Någon som vet någon sportbar runt pl. Catalunya eller någonstans i närheten? Tänkte kolla på psg mot bordeaux ikväll om de visar.
Aléx
2010-08-22 17:31
Jag förstår inte varför Zlatan har Raiola kvar som agent!! Raiola är bara ute efter pengar, en riktig judas.
Jag har hört att båda är bra polare alltså Ibra och Raiola därför Ibra säger inte emot Raiolas idiotiska uttalande.

Jag tror att det blir bäst för båda klubben och Ibra om han byter klubb snart.
Barcelona V7
2010-08-22 17:04
Jag kan fortfarande inte fatta att David Villa spelar för oss. Helt otroligt att han debuterade igår. Jävligt kul att ha honom i Barca!
Barcelona tano
2010-08-22 16:49
Ämne: Sorgligt tycker jag,....
Fast då är det enbart du som är envis och har skygglapppar på! Gör en spelare en kanonsäsong bör man kunna gilla personen, åtminstone för det den ger klubben. Men det verkar finnas många i Sverige som nästintill personligt blir förorättade när en svensk lyckas ute i världen. För mig framstår det som man är en osäker person i sådana fall.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-22 16:49
Messidinho_10

Delarocha var ironisk, han menade knappast det där. Han vill nog bara poängtera hur löjligt det är att folk tar hela grejen med att Zlatan blev bänkad på allvar.

el julio

Det argumentet håller inte. Toure är bättre än Busquets (indviduellt) men faktum kvarstår att Busquets är en bättre DM för Barcelona.

Du kan ta hit C.Ronaldo och Robben, men det betyder inte att de kommer att vara bättre än Pedro (i Barcelona förstås).
Barcelona Messidinho_10
2010-08-22 16:21
Ja det kan vara så att pizzabagaren(Raiola) har retat upp Pep ordenligt, och genom att bänka Zlatan vill han visa vem det är som bestämmer.

Zlatan bör ta och byta agent eller iafall sparka Raiola om han ska få Peps förtroende igen.
Barcelona el julio
2010-08-22 16:15
Ämne: el julio

Anlednin....
Tror inte alls på det. Ibra är en större spelare än både Bojan och Pedro, mkt större. Nu handlar det om annat. Kanske sårad stolthet (läs Raiola), pengar (mkt pengar), etc. Hur eller hur kommer Bara att klara sig utmärkt även utan Ibra, givetvis är det så... Men jag tror även att ett Barca skulle kunna bli ännu bättre med en spelartyp som Ibra är...

el julio
Barcelona Messidinho_10
2010-08-22 16:09
Delarocha

Tror absolut inte på det, att Pep skulle ha nåt emot Zlatan för om jag minns rätt så var det Pep som tog honom hit till Barca. Så varför skulle han hata ibra idag?
Barcelona Fille s
2010-08-22 16:00
Ämne: el julio

Anlednin....
va fan hetfield? oktober? skolan börjar ju imorn
AndreD
2010-08-22 15:46
el Maestro

Ctrl och + eller -

+ för förstoring
- för förminskning
Barcelona el Maestro!
2010-08-22 15:43
Fungerar inte!
Delarocha
2010-08-22 15:38
Ctrl + scroll på musen. Upp och ner.
Barcelona el Maestro!
2010-08-22 15:37
Är det någon som vet hur jag kan justera upp texten/inläggen? Texten är så små att jag knappt ser vad som står. Jag har normal syn! Troligen har jag kommit åt en knapp som jag inte vet.
Delarocha
2010-08-22 15:34
Jag tror Pep hatar Zlatan. För igår när Zlatan log så log inte Pep och han hade inte på sig kavaj igår. Zlatan sa en gång i en intervju att han gillar kavajer. Därför tror jag Pep hatar Zlatan.
elbraco
2010-08-22 15:31
Heywood//

haha okej tack :) Tyckte det var lite lustigt bara. Inte för att jag tror att Canal+ (eller Viasat) gör gratisreklam här! Ska läsa artikeln nu...
Barcelona Riiio!!
2010-08-22 15:29
Står på hemsidan att Barca-Milan matchen börjar 19.45.... Börjar matchen då eller är det spelarpresentationerna som börjar då och matchen senare?? Någon som vet...
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-22 15:25
Ämne: Kom igen nu ge er Zl....
Nja, Ibras form är bättre än Bojans. Det visade Ibra i förra matchen mot Sevilla, och Bojan har också bevisat att han är i en formsvacka (förra matchen mot Sevilla + gårdagens match)
Barcelona Alvés
2010-08-22 15:25
¡Barça! - Crèma Catalana

Tror också det kommer likna 08/09, spelet vi såg igår var likt det vi hade då, förra säsongen så spelade vi faktiskt inte lika fint som vi gjorde igår. Och alla spelare är inte i matchform heller;)
Barcelona el julio
2010-08-22 15:19
Ämne: Kom igen nu ge er Zl....
Vad är fel på Ibras form menar du?

el julio
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-22 15:12
Messidinho_10

Ja man får väl lita på Pep han vet vad han gör, Tror denna säsongen kommer likna den 08/09, vi kommer se många titlar :)
Barcelona CuléAndrés99
2010-08-22 15:11
elbranco - även om Canal Plus använder uttrycket "Fotboll är konst" eller dylikt tror jag inte de har äganderätt på det. Inte heller var det de som mytnade det heller. Just saying.

/Fotboll är konst. :)
Barcelona Messidinho_10
2010-08-22 15:00
Kom igen nu ge er Zlatan bänkades thats it, litar ni inte på mannen som har gett oss 8titlar på 2år och slagit Real 4 gånger???

Och kom ihåg Bojan och Pedro petade Zlatan i slutet av förra säsongen oxå. Pep tar ut dem som är i form och ingenting annat.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-22 14:57
elbraco. Det var ett uttryck som faktiskt Viasat använda sig av på tidiga 2000-talet med Henrik Strömblad i spetsen.
Annons: