/spanien/barcelona/forum/14714.aspx/spanien/barcelona/forum/14714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2010-07-02 23:51
tikitaka

Skillnaden min vän är att dem försökte, och till en början lyckades med, att mörka hela grejen. Suarez utnyttjade sina befogenheter av att ta bollen med handen för att ta de förmodliga konsekvenserna. I Calaciopoli ville man systematiskt fuska i både sportsliga och rättsliga bemärkelser. Lite skillnad, så get the magnitude of the situation.

En spelare som tar ett gult kort och fäller någon i en kontring, bör per automatik vara en fuskare i dina ögon? Han förstör väll fotbollen? Tycker att du ska sluta envisas med att kalla saker för fusk när inte en enda person håller med dig.
ma man titty
2010-07-02 23:50
Ämne: tikitaka

Men är d....
sätt era chanser haha? hur fan ska man göra mål när 2 spelare får använda sina händer.
Barcelona Dinho, Messi
2010-07-02 23:48
Tikitaka du får nog höra av dig till fifa och försöka få dom att ändra reglerna för detta kommer aldrig bli en diskussion du har en chans att vinna annars.
Atlético addeh
2010-07-02 23:48
Hetfield /

Ganska stor skillnad på kvartsfinalerna Uruguay-Ghana om man jämför med Tyskland-Argentina. Ska bli mäktigt att se, hoppar Messi tystar dem.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-02 23:47
Rambla~

Som sagt, hade det varit en FCB spelare som varit inblandad i en sådan situation så hade de flesta hyllat honom här inne.

----

Hetfield

Ja, självklart. Jag trodde faktiskt inte på att Ghana kunde ta sig så långt fram, imponerade! I VM 2006 så tog de sig fram till åttondelsfinalen och åkte ut mot Brasilien. VM 2014 kanske Ghana avancerar till semifinalen? ;)

Jag missar tyvärr Argentina matchen då jobbet kommer i vägen, så jävla surt!
Barcelona tikitaka
2010-07-02 23:47
Det är inte tillräckligt, Ghana förlorar på det, mycket! mindre chans att de sätter en straff.. Men aja skitsamma nu orkar inte tjafsa mer. Ganska tragiskt att ni vill nå framgångar med fusk.Ni börjar bli allt mer som Madrid.
Barcelona tikitaka
2010-07-02 23:45
Hyder

Men blev inte de inblandade i Calciopoli bestraffade? Hur kan det då rankas för fusk och inte det Suarez gjorde?? :S
Delarocha
2010-07-02 23:44
tikitaka

Men är du på allvar? Ghana fick ju för i helvete en straff! Är det Urugays fel att Gyan missar den eller? Sätt era chanser eller sluta gnälla på orättvisor för helvete.
Barcelonistas
fyfan va synd om ghana ):

men grattis till uruguay
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
H.Alavi

Samma sak gäller Ghana, de ska vara oerhört stolta över sig själva där lag som Nigeria, Elfenbenskusten och Sydafrika åkte ut så snabbt.
Tänk hur bra Ghana skulle vara med generalen Essien!

Hur mäktigt är det inte med Argentina-Tyskland imorgon? Fyfan säger jag bara. Helt mållös.
Barcelona Rambla~
2010-07-02 23:43
Tar man med handen på mållinjen medvetet eller omedvetet så är man fullt medveten om konsekvenserna och vilket straff det innebär. Straff, utvisning och avstängd i en eventuell semifinal. Vad mer begär ni? Att han även ska ställas inför en civil domstol och åtalas för fusk? Fängelse i 5 år, är vi nöjda då?
Barcelona tikitaka
2010-07-02 23:42
Delarocha

Men herregud, bara för att man är förtjänt av att gå vidare måste man inte vinna med flera bollar. De hade ju vunnit ärligt och rättvist om inte Suarez hade fuskat.
Barcelona Koeman!!
2010-07-02 23:42
Tack för allt Yaya Toure. Det är en tung dag för alla Barca-Fans idag.
Atlético addeh
2010-07-02 23:41
Ämne: tikitaka

Suarez ä....
H.Alavi /

Visste faktiskt inte att det var två matchers avstängning. Det blir ju garanterat två matcher till eftersom det är bronsmatch också. Tråkigt för Suarez.
Barcelona Dinho, Messi
2010-07-02 23:40
Men sluta!! Det kan omöjligt bli fusk per deffinition eftersom att han inte kom undan med det. Att uttnyttja regelboken eller whatever går jag med på men aldrig fusk.
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne: Har Tv4:s textmaskin....Ja, SVT har även de haft problem med texterna..
Barcelona Hyder
Tror nog att alla håller med mig när jag säger att Suarez gjorde det han behövde för att ge sitt land ett avancemang. Hur kan man kalla det fusk när han faktiskt blir bestraffad personligen med ett rött kort och Uruguay som lag får en straff emot sig.

Fusk är Calciopoli inte att ta bollen med handen och leva konsekvenserna.
Barcelona Hyder
2010-07-02 23:39
Dubbel.
2010-07-02 23:39
Förstår inte varför dagens fotbollsspelare går på kraft på straffar, det finns ju en stor risk att man träffar bollens undersida allt för mycket, och då flyger bollen högt över. En Ghana spelare gjorde så, och ni såg själva hur det gick.

Hur sexigt o fint det än är att skjuta upp en boll i krysset så är det bättre om man bara enkelt lägger bollen i det ena hörnet som Forlan gjorde idag, och som vår egen Messi gör.

----

Hetfield

Uruguays mål från första början var inte att gå hela vägen och ta guldet utan att ta sig så långt som möjligt. Åker laget ut i semifinalen så är det fortfarande en fantastisk prestation från spelarna.
Barcelona Rambla~
2010-07-02 23:38
Har Tv4:s textmaskin fungerat någon gång under detta VM?
Delarocha
2010-07-02 23:37
Sen är det ju som Hetfield säger. Ghana tog inte sin chans. Om de nu var så jävla förtjänta av att ta sig till semifinal kunde de gjort följande.
1: vunnit på ordinare tid (för Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare).
När inte det gick kunde de.
2: Vunnit på övertid. (För Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare.)
När inte det gick kunde de.
3: Satt straffen de fick, det sista som hände på övertiden. (För Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare)
När inte heller det gick kunde de.
4: Vunnit på straffarna.
(För Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare
När inte det gick man istället kalla Suarez för en äcklig fuskare trots att Ghana återigen fick en chans att gå vidare.(För Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare).
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Dinho, Messi

And boom goes the dynamite. Co-sign!

H.Alavi

Jag glömde helt bort att man får 2 matcher utvisning, det är inte särskilt roligt för Suarez. Men han är verkligen hjälten idag.
Barcelona tikitaka
Delarocha

Man skämmer ut sig själv och klubben genom att göra sådär. Jag skulle inte vilja att barca får ett smeknamn som fuskare genom att fuska till sig en CL titel. Så nej!
Barcelona Rambla~
2010-07-02 23:36
Men herregud, vilket korkat resonemang. Vadå fuskare? De flesta spelare, även de mest ärliga som aldrig fuskar (finns ingen sådan spelare iofs) hade nog tagit upp händerna där i en ren reflex. Han fick dubbel bestraffning för sitt tilltag. Straff och utvisning. Ja, ett tredje straff tom eftersom han nu är avstängd.
Barcelona Dinho, Messi
2010-07-02 23:35
Fusk?! Det finns ett straff för att ta med handen vid målsituation. Det är straff och utvisning. Med din logik är varenda spelare fuskare. Säg att du drar någon i tröjan och stoppar en kontring. Är du fuskare då också?
Barcelona tikitaka
2010-07-02 23:35
Aja ifall spelare hade straffats för det där, så hade det inte skett. Hade Suarez vetat att han skulle straffats med avstängning så tror jag inte han skulle gjort det. Och då hade vi fått se ärlig fotboll framöver.
Delarocha
2010-07-02 23:34
Jag beundrar din idealistiska syn på fotbollen och världen men jag är realistisk och inser att fotbollen inte varit ren sen den uppstod. Därmed är det bara att acceptera att fusk fortfarande existerar och att vara så hänsynslös i din bedömning kommer bara hämma ditt egna fotbollstittande.

Du hade alltså hellre förlorat en CL-final än att säg, Pique gjort samma sak och vi hade gått och vunnit likt Urugay idag? Det är isåfall beundransvärt och otroligt rakryggat av dig.
tikitaka

Suarez är nu avstängd i nästa match och en eventuell final om Uruguay tar sig hela vägen fram. Han fick ett rött kort direkt, alltså två matchers avstängning.

Han kommer inte att åka på ytterliggare en avstängning då detta inte gäller någon slags attack mot någon annan spelare eller något sådant.
Atlético addeh
Samtidigt hade Uruguay inför straffläggningen ett mentalt övertag på Ghana. Man såg hur lugn Muslera verkade efter att Gyan drog sin första straff i ribban, redan där kändes det som att han hade övertag på motståndarna.

När Ghana tilldömdes straff i sista sekunden såg man Mensahs vilda glädjereaktion. När sedan Gyan brände straffen tror jag han inte riktigt kunde ställa om, därav missen i straffläggningen.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-07-02 23:33
H.Alavi - Magico!

De är ingen som hatar fuskare i det egna laget men att vinna med fusk vill man inte.

Men i Vm så är de en annan mentalitet. Men jag som är rätt så neutrala äcklas utav Uruguays vinst idag. För den skulle de inte ha haft om inte Suarez hand va där.
Annons: