/spanien/barcelona/forum/14713.aspx/spanien/barcelona/forum/14713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Im back
2010-07-03 03:57
Gött att gnällspiken Yaya sticker. Förstår inte varför så många personer här verkar avguda honom här. Yaya var verkligen inte bra under säsongen som gick, såg ni inte det? Utöver det är han alldeles för stor för att kunna spela särskilt många säsonger till på toppnivå. Kolla hur hans rygg redan börjat kollapsa, det kombinerat med ett förskräckligt löpsteg talar för ett Patrick Vieira scenario; men flera år tidigare jämfört med åldern när Vieira tappade alla kvalité.
Barcelona haeger
2010-07-03 03:04
En sak som aldrig verkar diskuteras i Yaya vs Busi debatten är defensiven.
Ingen kan ju förneka att Yaya är så mycket bättre än Busi defensivt sett. För defensiven är ju en hög prioritet som pivote.

Enligt mig är Busi endast bättre på en sak, och det är att fördela bollen vidare till Xavi/Iniesta så snabbt som möjligt, med endast en eller två touch. Han är kvick i spelet på det sättet. Och det är väl just därför Pep hellre har honom från start än Toure.

Aja, vill inte starta/fortsätta en ny onödig diskussion mellan de två.

Gjort är gjort, Yaya valde att lämna, riktigt synd enligt mig för han var en liten favorit hos mig. Jag har inget emot Busi och jag skyddar alltid honom när mina vänner pratar skit om honom.

Bara inte Mascherano kommer överhuvudtaget eller för det pris som Toure såldes för så är jag nöjd. ;-)
Atlético addeh
2010-07-03 02:48
Jag tillhör en av få ( i alla fall här inne) som gillar Busquets. Han har alla kvalitéer en duktig pivoté skall ha.

Del Bosque har ju även gått ut och sagt att om han fick vara en spelare i laget skulle det vara Busquets. Han har någon speciell dragningskraft som gör att tränarna gillar honom. :)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-03 02:39
Jag tycker det är intressant med hur många som faktiskt kritiserar Busquets. Guardiola och Vicente del Bosque måste ha missat något för att alla andra verkar ha hittat något negativt om Busquets.

Ska jag vara ärlig så är jag faktiskt nöjd med Busquets. Han kan spela på ett och två tillslag, han täcker ytor bra och han vet precis hur man "går in fel i en duell" för att stoppa en kontring eller ett anfallsförsök.

Tack, Yaya för allt. Lycka till i Premier League.
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-07-03 01:30
Sörjer verkligen att Yaya lämnar. Jag tror Pep kommer att inse misstaget när Busquets åker på en skada eller underpresterar. Jag har inget emot Sergio men han är bara inte Barcas DM enligt mig.
barca#1
2010-07-03 01:19
Först och främst:YAYA! tack för dina underbara år i FCB. Sorligt att du försvinner pga den mediokra Busquets, men lycka till i framtiden.

Stort grattis till Holland. Mina favolag i VM åker ut på löpande band, men Holland är kvar. Skönt att Brasillien åkte ut. Kaka, Robinho, Fabiano och Dunga är inga man önskar lycka precis.

Till sist: Jag lider oerhört med Ghana. Så nära men ändå så långt borta. Synd för dem och för hela Afrika. De var värda en plats i semifinalen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-03 01:08
Dani alves=the king

Oj glömde länka videon..

Men kolla på den här vinkeln. Pausa vid 0:02 så ser du en ghana spelare i offside läge. Han påverkar inte spelet just då, men senare nämligen vid 0:04 då den andre ghana spelare nickar bollen till honom.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-07-03 01:06
Gonzalez_Barca //

Vaaah hur får du det till offside!!
2010-07-03 01:02
Delarocha //

hehe ingen väljer att missa en straff, men chansen att den missas finns hur liten den än må vara.
Att uruguay vann på att Suarez utnyttja ett pissigt dommar system är synd.

Som sakt fusk eller inte bollen skulle in men handen var där istället. Det får en straff men de missar och i det läget spelar de ingen roll för Ghana om Suarez är utvisad eller inte. Det som spelar roll är att bollen inte gick in.

Så de rättvisa vore om den bollen hade dömts till mål.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-03 01:02
Dani Alves=The King

Det var offside ändå på Ghana spelaren.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-03 00:51
Rambla

That's not the point, han avgick väl runt 2004.
Poängen är att jag försöker visa hur Atletic Bilbao funkar som klubb, jämfört med Barcelona.

Vet inte varför jag trodde att det var han som värvade Toquero då han kom in rätt så nyligen.
Hjärnan har tydligen slocknat :P

Men poängen kvarstår, titta på the track record:
01/02 : 9:e plats
02/04 : 7:e
03/04 : 5:e
Inte helt illa? :P
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:49
Hetfield:

Har Zubi varit där tills nu? Hm, har jag verkligen missat detta? :P
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:48
Äh, hur orkar ni älta detta. Det är knappast första gången en spelrare räddar ett mål med handen när han står på mållinjen. Det är en ren reflex. Ghana fick en straff. Sätt straffen och ni är i semifinal. Nu satte han straffen i ribban. Taskiga nerver? Tough luck, deal with it and move on.
2010-07-03 00:47
Rambla

Precis, det handlar mer om personlig sak. Sen är det ju fel att Laporta bara ger en titel sådär till Cruyff utan att prata med någon (även om Cryff förtjänar titeln, men det är en helt annan femma).

Atletic Bilbao slutade 8:a i år, med lite mer flyt så hade de knipit EL platsen. Samtidigt så har man pressat fram talanger som Javi Martinez och Munain (som är riktigt bra).

Dessutom har han fingerkänsla när det gäller att värva spelare som ingen vill ha. Titta på Toquero, han är ingen Messi direkt, men man har fingertoppskänsla och satsar på honom.

Slutsatsen är att Zubi har jobbat med småmedel, han har dessutom fått värva inhemskt. Nu får han värva med stora pengar och scouta runt om i världen, jag hoppas bara att behåller filosofin: Ungt och inhemskt.
Delarocha
2010-07-03 00:46
Dani Alves=King

Men lägg av. De fick ju en straff som de sedan väljer att missa. Straff är ju typ givet mål i vanliga fall. Herregud.

Hur kan det vara fusk när Ghana får både en straff och Suarez blir utvisad? Fusk hade väl varit att muta en domare. Men lite svårt att kalla det fusk när inte Urugay lyckas komma undan med.
2010-07-03 00:42
Delarocha //

Du är fan i med skämmig, Ghana skulle ha vunnit matchen om de inte vore för en hand. Händer får man inte använda visst fusk eller inte men bollen skulle ha gått in.
Hade bollen gått in eller de hade vart som ide flesta sporter dömts mål så hade Uruguay alldrig i livet fått det till ett straff avgörande.

Du får tycka att Uruguay förtjäna att vinna matchen be my guest. Men försök inte få oss andra som tycker annat att se dumma ut. För Ghana borde ha vunnit macthen!

Att få en straff är inte samma ska som att få ett mål glöm inte de. Visst en straffa ska bara sättas men chansen att missa finns alltid till hands.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:38
Hetfield

Cruijff är Laportas och Rosells största idol sen barndomen. När Rosell avgick fick han kritik av Cruijff. Sen den dagen kan inte Rosell glömma detta. Tänk dig själv, att få rejäl kritik av din idol. Det svider nog rejält. Detta är den största anledningen att Rosell ogillar Cruijff, åtminstone sägs det så.

När det gäller hederpresident så tror jag inte ens att Barcelona har något sådant inom klubben. Det är en typisk Real Madrid-grej. Oavsett vilket, så ska styrelsen lägga fram det som ett förslag så att medlemmarna får säga sitt och rösta om det. Klubbens stadgar säger att det ska gå till på det viset, så Laporta gjorde fel när han tog saken i egna händer.

Jag vet inte, Zubi känns inte klockren precis. Så överdrivet bra gjorde han väl det inte i Athletic?
Delarocha
2010-07-03 00:34
Berndt Schuster som hederspresident hade varit något.
2010-07-03 00:32
Rambla

Jag tror att det är för att Cruyff är väldigt "Pro-Rosell", och delvis pga. att Sandro säger att man ska rösta fram hederspresidenten, inte bara välja en bara för att man gillar personen. Makes sense to me.

Why not Rambla likey Zubi? ;)
Jag tycker att han har gjort ett grymt jobb med Atletic Bilbao, med Zubi så kan vi räkna med att han kommer att fiska upp en hel del ungdomar.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:24
addeh

Jo det kan han, han är ju president. Dessutom så gjorde Laporta fel när han utnämnde Cruiff som hederspresident. Det ska inte han göra utan det göras av medlemarna på en stämma.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:22
Zubi ny sportdirektör. Me not like.

Dessutom så har Alexanco blivit utbytt som chef för ungdomslagen. En annan fd storspelare i Barcelona Guillermo Amor tar över hans jobb. Alexancos jobb med La Masia kan väl ingen klaga på? Varför byta ut något som fungerar bra?

Aja, vi får hoppas på det bästa och at allt får fungera som tidigare.
Atlético addeh
2010-07-03 00:20
Ämne: Jag tror att Suarez ....
Rambla /

Suarez kommer ju garanterat inte få spela semifinalen. Dom kan ju inte stryka alla röda kort inför semifinalerna. Då skulle ju båda lagen kunna spela hur fult som helst i en kvartsfinal.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-03 00:19
Varför gillar inte Rosell Cruyff? kan det vara att Cruyff stod Laporta nära ?
Atlético addeh
2010-07-03 00:16
Rambla

Skämtar du med mig? Även om inte Rosell och Cruyff är bästa vänner kan han ta mig fan inte göra så. Idiotiskt.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:16
Jag tror att Suarez bara får en match. Förresten, stryks inte alla varningar och röda kort till semifinalerna?
Atlético addeh
2010-07-03 00:15
Hetfield

Ah, okej. Uruguay får väl försöka klara sig utan Suarez i fortsättningen då.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:13
Rosell, första dan på jobbet och det första han gör är att ta bort Cruijffs hederspresident-titel. Bra jobbat Alexandre. :(
2010-07-03 00:08
Ämne: Någon som vet säkert....Som H.Alavi sa så resulterar ett direkt rött kort i att man blir avstängd i 2 matcher.
Det innebär att Suarez missar semifinalen och final/bronsmatchen.

DM1982

Classic Simpson, synd att de är så dåliga nu.
Barcelona DM1982
Ämne: Delarocha

UruGAYS....
; )
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Tyck vad man vill om Suárez & Uruguay men fy fan vad Asamoah Gyan måste lida, han var helt otröstlig efteråt, även om jag höll på Uruguay så lider jag verkligen med Asamoah Gyan
Annons: