/spanien/barcelona/forum/14712.aspx/spanien/barcelona/forum/14712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-07-01 12:03
Oj...en halvkram mellan Laporta och Rosell, kändes lite stelt men ändå ;). Kan någon översätta vad Laporta sa om Rosell (el flaco)? Om någon kollar..
Barcelona Hyder
2010-07-01 12:02
Viera_Marcelo

Iniesta är inte katalan. För att svara på din fråga: Vill spelarna i Spanien vinna VM och EM gör dem det lättast tillsammans. Vill man inte svälja stoltheten som katalan vill man spela under Cruyff i det katalanska landslaget. Om så skulle vara fallet blir helt plötsligt det spanska landslaget inte speciellt attraktivt längre medan Katalonien har bra spelare men inte riktig spjutspets.

Spelare som Xavi, Fabregas, Busquets, Bojan, Puyol, Pique, Valdés, Sergio Garcia och Capdevilla hade höjt standarden i det katalanska landslaget avsevärt medan det spanska landslaget hade tappat åtminstone 6 eventuella startspelare.
Barcelona Hyder
2010-07-01 11:55
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag tycker att Abidal bevisade åtskilliga gånger förra säsongen vilken nytta han är kapabel till i offensiv väg. Vore det inte för dessa återkommande skador hade han nog fått ett starkare erkännande av många Culés. Jag tillhör dock dem som redan tycker att han är riktigt bra som vänsterback. Han är både bra på att städa upp bakom mittbackarna och hans löpsteg är underbart. Inläggen ser man väldigt sällan men han har en riktigt bra passningsfot, den saken har han visat flera gånger. Men som du säger börjar han komma till åren. Fick jag välja att köpa en ny vänsterback hade jag skeppat iväg Maxwell (som ändå gjort det bra) och köpa in Taiwo då det alltid är bra med fysiska spelare i vårt småväxta lag.
Viera_Marcelo
2010-07-01 11:54
Omformulerar min mening

Tycker ni att Katalonien ska ha eget officielltt landslag i vm och Em och separera spelare som Puyol, Fabregas, Pique, Andres Iniesta, från spaniens landslag?
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-01 11:53
westinho/

Tack för länken.

Viera_Marcelo/

Visa ursprungskällan. Tills jag får läsa det från en mer konkret källa än wikipedia kan jag inte tro att FIFA har gått med på att Kataloniens landslag ska få ställa upp i officiella turneringar.
Viera_Marcelo
2010-07-01 11:48
Hej, appropå något helt annat och jag skulle gärna vilja höra er åsikter
Jag läste på wiki:

"FIFA accepterade att Katalonien skulle få ett officiellt landslag som ska delta i VM och EM-kval fr.o.m. 2012."

Tycker ni att Katalonien ska ha eget landslag och separera spelarna från spaniens landslag?

Börjar bli mer och mer seperation från Spanien
Barcelona westinho
2010-07-01 11:46
Här kan man följa när Rosell blir president.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-01 11:42
Rambla

Jag håller tummarna att Cesc affären går åt skogen, det är så enormt korkad att betala så mycket för honom.

Jag vet att Keita en bra truppspelare som är enormt lojal, men han är inte den typen som ändrar på matchbilder. Hellre att man ger den chansen till en ung spelare som har en framtid.

Sen vet jag att många kommer att bli sura nu, men jag skulle vilja köpa in en vänsterback. Maxwell är en duglig spelare och Abidal börjar bli rätt så gammal och han är helt bedrövlig offensivt sätt.

Jag skulle vilja se t.ex: Coentrão (Benfica), Bastos (Lyon), Taiwo (Marseille), Clichy (Arsenal) osv.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-01 11:41
Vad tycker ni andra här inne om att Pep vill försöka övertala Yaya Touré att stanna?

Jag måste säga att jag tycker om Man City verkligen erbjöd €32m så säger jag sälj! Inte pga av att Yaya är en dålig fotbollspelare men för att Busquets ändå är Peps förstaval. Det känns som vi bara börjar om allting nästa säsong med en missnöjd Touré samt hans otroligt jobbiga agent. €32m är trots allt en jävla massa pengar för en defensiv mittfältare som trots allt inte är ordinaire i sin klubb.
Barcelona Rambla~
2010-07-01 11:08
Hetfield

Jag tänkte precis det samma. Keite ännu en säsong. Låt sen Thiago och JDS få känna lite på hetluften också. Det optimala hade ju varit om nu Yaya stannade samtidigt som det skiter sig helt med värvningen av Cesc.

Det är ett perfekt förhandlingsläge när det gäller Özil. Han har endast ett år kvar på sitt kontrakt. Om han nu verkligen vill till Barca och de vill ha honom, behöver han bara säga sälj mig nu annars så går jag som Bosman nästa sommar.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-01 11:05
Lite lustigt att italienare är bombsäkra på att Özil är mer eller mindre klar för oss när spanjorerna är helt tysta.

Vore det inte perfekt att köpa Özil och låta honom få spela i Werder Bremen, sen tar man in honom nästa år , samtidigt som Keita får byta klubbadress.
Barcelona Rambla~
2010-07-01 10:58
Det där med Sivla är inte hans egna påhittade ord. Ni vet väl att alla klubbar har PR och mediafolk som skriver tal och officiella uttalanden. Tror ni tex att alla spelare som presenteras på Camp Nou de senaste säsongerna själva kom på att kyssa klubbmärket?

Intressant med Özil. Helt klart ligger det någonting i det men jag tror heller inte att det redan skulle vara klart. Jag tror att man ser till att ha Özil som en backup om man misslyckas med Cesc (vilket det faktiskt ser ut i dagsläget). Perfekt om Özil dessutom får spela ännu en säsong i Werder.
Atlético addeh
2010-07-01 08:50
Tråkigt att David Silva blivit klar för City. Ytterligare en profil fattigare & Valencia ser inte ut att kunna utmana nåt vidare kommande säsong. Snart drar väl Mata också.
Canaletes
2010-07-01 03:46
westinho

Tro mig. Alla spelare i världen har alltid drömt om att spela för City.
Barcelona westinho
2010-07-01 01:12
Eftersom det inte går att skriva på Valencias forum tar jag det här.

"Silva säger i en intervju att han alltid velat spela för City". Wtf? Inte en chans att han velat spela för City när de var ett mittenlag och Valencia var ett topplag. City har blivit ett storlag det senaste året.

Jag tror ändå han ser fram emot flytten. City är en framtidsklubb, de kan gå långt. Valencia är döende. Han tjänar massor, han får spela fotboll på världens största scen - PL. Jag tror han kommer lyckas. Gillar honom, men tycker det är kul att han går till PL och inte till Barca, hade varit lite _för_ bra om han gick hit.

Hoppas förövrigt Özil-ryktena är sanna. Vet inte om det är speciellt logiskt eller bra om han värvas, det enda jag vet är att jag gillar hans spelstil grymt mycket, och det räcker för mig.
Barcelona haeger
2010-07-01 00:12
Joe Kurr

Äh, Sky Italia.. Om det hade varit sant så skulle det stått över alla spanska tidningar.

Som Gonzalez nedanför sa så är det inte så troligt att det redan är klart.

Vi får vänta och se om någon Barcelona representant går ut och bekräftar att han är klar(föga troligt) eller om han ens intresserar Barca.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-01 00:03
Joe Kurr

Underbart om så är fallet! :)

Dock inte så troligt att det har skett så snabbt
Joe Kurr
2010-06-30 23:38
Enligt SKY ITALIA så är Özil klar för Barcelona. Vad tycker ni om det?
Barcelona Trippeln
2010-06-30 23:32
X.Alonso - 3 (3,75)

Styrde inte spelet som han brukar göra, men var fortfarande en stark bollvinnare. Hade problem med sin ena fot, men av detta syntes inget. ÖVERGLÄNSER SIN KOLLEGA BSUQUETS PÅ ALLA SÄTT OCH VIS.
ÄVEN UTSEENDEMÄSSIGT.

Jag förstår inte varför han måste flika in det där sista,det är inte Busquets som ser ut som en pungråtta..

Madristas är helt enkelt madristas och de förblir madristas.
Andre_D
2010-06-30 23:28
Villa/Silva och Rambla

Är ni medvetna om att ni skrev kommentarer vid den sjuka tiden 13.37?
Barcelona Smogen
2010-06-30 21:34
spoiler på spelare spelet:

Tog 64 spelare, trodde jag skrev in Giuly och Mendieta vilket jag tydligen totalt missade. Annars var det ju trist att missa ungdomar som Abraham, Xavi Torres, Vazquez och Oier.
Var dessutom grymt nära att glömma Pique och Larsson (hade jag glömt dom två hade jag inte skrivit det här) och lyckades dessutom missa Deco, Litmanen och Pep (!!!).

annars var Garcia ett bra namn att slänga in som chans... :)

och fick hyfsat resultat tack vare att jag fuskade när det gäller stavningen på ett par namn...inte fan kommer man ihåg hur Rochemback stavar.
Barcelona Larsson1333
2010-06-30 20:27
Kunde 56 av de barcaspelarna från 00-09, dock borde jag haft 2 till, datorn tog innte chyg eller vasquez.

Pinsamt att man glömde spelare som sylvinho, mendieta, figo(!), motta, reiziger, ezquerro, van brockhorst, davids för att nämna de grövsta :P
Barcelona Smogen
2010-06-30 20:18

Intressant rykte om att Pep vill ha kvar Toure, men känns väl knappast troligt. Då skulle en tidslinjal över vårens händelser se ut ungefär så här.

1. Toure tycker han fått spela för lite under säsongen han vill därmed få löfte om mer speltid nästa säsong, annars vill han lämna. Något sådant löfte tänker Pep inte ge honom.

2. Då Pep vägrar gå med på detta krav, bestämmer man tillsammans att man ska försöka hitta en ny klubb till Toure.

3. Under våren försöker Toures minst sagt frispråkiga agent, Seluk, att övertala både Pep, Laporta, Txiki och Rosell om att Toure borde bli lovad mer speltid och därmed kunna stanna i Barca. Han tvekar inte hellar att använda medierna till sin hjälp och Toure själv säger att han trivs bra i Barcelona men vill inte sitta på avbytarbänken.

4. Klubben vägrar fortfarande gå med på Toures och Seluks krav, Pep anser Busquets vara först som Pivote och man kommer till slut överens med Man C om en försäljning.

5. Just när försäljningen ska slutföras upptäcker plöstligt Pep vad som håller på att hända, han har inte fattat någonting av de tidigare månadernas förhandlingar utan inser tidigt en morgon "Va!? Toure!? Säljas? Varför då? Det här kommer som en blixt från en klar himmel! Han ingår ju i mina planer! Varför har ingen sagt något till mig om det här??? Detta måste stoppas!".

6. Pep gör nu allt för att förhindra denna "plöstliga" försäljningen.

Någon som tycker händelseutvecklingen brister i sin logik?
Barcelona tikitaka
2010-06-30 19:44
Hetfield- Megan Fox is a dude

Kolla länktips, kanske anledning till han inte gillar honom haha :D

Barcelona ★Sami★
2010-06-30 19:39
VILLA VILLA MARAVILLA!!
Barcelona Pep the King
2010-06-30 18:34
addeh
Ja dom var riktigt roliga. Men dom var svåra tycker jag:)
Atlético addeh
2010-06-30 18:28
Rambla /

Tack för alla de olika quizen, uppskattas. :D
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-30 17:46
Kommer ni ihåg våren 2008 då en bärbar data som tillhörde Joan Laporta blev stulen? Den stals under tiden Barcelona spelade mot Man United.

Hur han kunde komma förbi säkerhetsvakterna är något som borde ifrågasättas, var det verkligen så enkelt att gå in i Laportas kontor och ta datorn?

Nu har klubben släppt bilderna som övervakningskameran fångade när tjuven stal datorn. Tjuven är ju hur lugn som helst, han går bara in, tar datorn och promenerar ut. :P

*Länktips!
Barcelona Barca4eva
2010-06-30 16:20
Delarocha

Exakt! hahaha =P
Delarocha
2010-06-30 16:08
Eller coola tecken till alla kids på läktarna och roliga leenden.
Annons: