/spanien/barcelona/forum/14705.aspx/spanien/barcelona/forum/14705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barçainfluensa
2010-07-06 10:12
vad säger ni om min länktips.
seriöst jag skulle gå med på det..
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-06 06:36
Vad säger ni om den här killen ?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-06 03:59
Har en fråga. Varför spelar inte Martin Caceres från start i Ururguay ? han var ju bra i Juventus och många av deras fans var nöjda med honom. Jag tror att han är skadad eller vad tror ni ?
Barcelona DaniAlves
2010-07-06 03:00
Messi var den sista som fick Guldbollen, nu är det klart att den läggs ner och istället heter den nu "Fifas Guldboll", Checka länk!
Barcelona DaniAlves
2010-07-06 01:46
addeh

Du har rätt i början så skrevs det som ett självmål för felipo melo, men 3 dagar senare så tog fifa beslutet att Sneijder skulle få målet.

Det kanske beror på att Melo styrde inte den så mycket han fick bara en liten touch på bollen.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-06 00:56
Har jag missat något? Såvitt jag vet så finns det inte ens något rykte om att Zlatan ska till Real? Varför skulle dem ens vilja ha Ibra?
-------
När Pep blev utnämnd som Barças tränare så hoppades jag på att han skulle vara den som bestämde vilka som skulle värvas, helt och hållet. Med facit i hand (för han fick ju i stort sett bestämma helt och hållet vilka som skulle in) så känner man att det kanske inte var så bra.

Jag hoppas nu verkligen på att Zubi och Pep lyckas få ihop bra kommunikation och därmed bra värvningar. Även om ekonomin verkar vara ganska stabil så verkar det som om klubben har förlorat en hel del pengar på misslyckade värvningar, om man räknar ihop allt. Förvisso har vi sålt spelare också, men scoutandet/värvningarna kunde ha skötts bättre.

Edit: Tänk er om Monchi hade varit en del i Barças styrelse. Ingen garanti på att det hade funkat, men jädrans vad bra han gör det i Sevilla. I mitt tycke är Sevillas ledning (Monchi & del Nido) den bästa bland fotbollsklubbar. Dem har tagit Sevilla långt, väldigt långt.
Atlético addeh
2010-07-06 00:40
Ämne: Hade Zlatan gått til....
Precis, Ibra kommer aldrig skriva på för Real men han är precis en sådan person som skulle kunna göra det.
Barcelona Smogen
2010-07-06 00:19

Är det klart att Chyg lämnar eller bara rykten från Sport? Borde man inte slänga in en återköpsklausul om man nu ska göra sig av med honom efter en säsong?

Barcelona Smogen
2010-07-06 00:14
Hade Zlatan gått till Real hade han garvat hela vägen till el Clasico. Tror han gillar att göra sådana saker, men nu lär han inte gå dit, så ingen idé att diskutera.

Barcelonistas
2010-07-06 00:05
özil är barcafan en perfekt värvning, ung + riktigt bra en spelare kan bli hur bra som helst!

nu får vi hoppas att spanien ger en fotbollslektion till dom aroganta tyskarna.
elbraco
2010-07-05 23:58
Helt galet att Yaya Toure blir bäst betald i PL!

På tal om Ibra-diskussionen tror jag knappast att han hade lämnat Barca för Real...han är tillräckligt smart för att förstå relationen mellan lagen och med tanke på hur ödmjukt han har uppträtt i Barca jämfört med den kaxige stjärna han egentligen är så har jag vääääääldigt svårt att se det hända.
Barcelona ★Sami★
2010-07-05 23:55
Imorgon när jag vaknar så vill jag läsa att Özil är klar för Barca:)
Det hade varit något!
Barcelona Rambla~
2010-07-05 23:44
Ämne: Rambla,

tack! Ren....
Ja men det fick man ju också. Hela €6m till. City får ju betala €30m och inte €24m, sen att pengarna fördelas mellan angent och klubb är ju en annan sak.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-05 23:39
Rambla,

tack! Rent spontant kan jag känna att man borde kunnat få mer än 240 milj för honom.. men å andra sidan är det inte fy skam för en spelare som den gågna säsongen mest har fått nöta bänk!
Barcelona Rambla~
2010-07-05 23:31
Ämne: Ledsen om jag avbryt....
Nja, 30m plus 0,5m om City kvalificerar sig till CL. Av de 30m så går 6m till agenten eftersom han har avtalat att få 20% av transfersumman. Allt står i länktipset.
Atlético addeh
2010-07-05 23:31
Rambla & Hetfield.

Kan dock inget annat än att hålla med om vad ni säger. Puyol börjar åldras och en skada på honom betyder att Milito är den som i förstahand tar platsen brevid Piqué. Han känns inte 100 procent, även om jag varit överraskad att han hållit en sådan hög klass som han ändå gjort efter sin skada.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-05 23:28
Ledsen om jag avbryter Chyg-diskussionen, men fick barca 32 milj euro för Yaya..?
Atlético addeh
2010-07-05 23:26
Hetfield

Men att köpa in två nya mittbackar är för mycket. När vi redan har Piqué, Puyol, Milito samt spelare som Fontás & Bartra som förmodligen kommer få mer speltid i A-laget kommande säsong.

En ny mittback vore perfekt, om nu Marquez försvinner dvs.
Barcelona Rambla~
2010-07-05 23:24
Hetfield har rätt. När det verkligen gäller och det ska spelas tunga matcher så tvekar även Pep på att låta ungdomarna få chansen. Han vill skydda dem och det är helt rätt för de är verkligen väldigt unga ännu och det är lätt att bränna ut talanger om de skulle göra mindre bra ifrån sig i viktiga matcher. Det kan ta hårt på självförtroendet. Vi måste ha säkra kort i truppen som är redo att kastas in i hetluften direkt. En värvning måste nog göras, men det räcker med en.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-05 23:20
Rambla

Då kan man väl lika gärna behålla Chyg om nu ska betala 40 miljoner för två bra mittbackar?
Ja, om Pep vill bli av med Chyg så är han väldigt barnslig, det är trots allt en människa vi pratar om (han är också väldigt ung). Jag vill att Chyg ska stanna, ge honom 10 minuter och 10 minuter där så får vi se.

Men det här är inte Narnia, vi måste tänka realistiskt. Puyol är ingen duvunge längre, han kommer att drabbas av slitningar och skador, då har men en G.Milito som fortfarande är ljummen. Man kan inte lita alltför mycket på ungdomarna, men jag skulle inte klaga om vi köpte en till mittback och hade Muniesa som 5:e mittback.

addeh

Fair enough, men som jag skrev , det är inte Narnia. Vi måste vara realistiska och tänka på alla möjliga situationer. Enligt mig så är det alldeles för tidigt för Muniesa att ta steget till A-laget, han är alldeles för grön. 1-2 år till i Atletic, sen kan han komma lagom till då Puyol får mindre speltid.
Atlético addeh
2010-07-05 23:15
Hetfield /

"Problemet som uppstår här är att om man väljer att sälja Chyg så måste man köpa 2 nya mittbackar"

Varför måste vi köpa in två nya mittbackar bara för att två försvinner? Utnyttja möjligheterna som finns istället och låt talangerna från Barça Atlétic få chansen i A-laget. Med de nya reglerna nu när Atlétic spelar i andradivisionen kan Pep låna spelare till hur många matcher som helst, inte begränsat som när laget befann sig längre ner i seriesystemet.
Barcelona Rambla~
2010-07-05 23:15
Hetfield

Just i det här fallet så stör jag mig på Pep. Hur många gånger har han inte försvarat Chyg, inget fel i det utan helt okej, och sagt att det hela kommer att sluta bra för Barcelona och att Chyg kommer att stanna här i många år. Hur jävla snabbt ger egentligen Pep upp? Fast det kanske är Chyg som verkligen vill lämna nu?

Köpa nya mittbackar blir inga problem, det finns en del där ute, problemet är väl bara att klubbar ser till att ta rejält betalt när det handlar om Barca och speciellt när de vet att klubben verkligen behöver värva. Fast nu kan ju faktiskt talangerna få chansen under säsongen. Det skulle inte förvåna mig. Fan, vi skulle tagit hem Botiá trots allt. :P

Ge Cáceres eller Henrique chansen nu, det förtjänar dom. Fast vi vet alla att så kommer det inte att bli.
2010-07-05 23:08
Rambla

15 miljoner är ju väldigt bra, men jag tror att det till slut hamnar runt 10 miljoner.
Men det är så löjligt och snudd på barnsligt av Pep att vilja ha något, sen bara kasta iväg honom. Det är som när en liten barnunge inte bryr sig om leksakerna, men så fort en annan unge rör de så vill han plötsligt ha de.

Problemet som uppstår här är att om man väljer att sälja Chyg så måste man köpa 2 nya mittbackar (jag räknar nästan med att Marquez försvinner till Juventus). Då gräver man bara hålet djupare och djupare.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-05 23:07
Rambla: "Om vi ser positivt på detta då. Det måste väl innebära att spelare som Bartra, Fontás och Muniesa helt plötsligt ligger väldigt bra till för att få några chanser denna säsong?"

Det hoppas jag verkligen. Med tanke på att vi har många mittbackar i Barça B som verkar riktigt lovande samtidigt som vi har ett par mittbackar i A-laget som är på väg ut (Chyg och Rafa Marquez) så vore det en perfekt lösning, både sportsligt och ekonomiskt.
Barcelona Rambla~
2010-07-05 23:00
Hetfield

Om vi bortser från vad vi själva betalade för Chyg så verkar den nya styrelsen faktiskt klara av att sälja spelare och få bra betalt för dem. Är det något som retat mig med Txiki och Laporta så är det just mesigheten när det gäller att sälja spelare. Kolla bara Yaya tex. Även om kanske den affären redan var klappad och klar. Att få 15m för Chyg i dagsläget är faktiskt riktigt bra.

Om vi ser positivt på detta då. Det måste väl innebära att spelare som Bartra, Fontás och Muniesa helt plötsligt ligger väldigt bra till för att få några chanser denna säsong?
Atlético addeh
2010-07-05 22:59
Enligt SVT är Sneijder uppe på 4 mål. Är detta något jag har missat, för visst skrevs hollands 1-1 mål som ett självmål av Felipe Melo?
Barcelona Rambla~
2010-07-05 22:52
Chyg var säkert tänkt som en framtida kapten i Shakhtar. Egen produkt och allt. Vill man ha en sådan spelare så kostar det även om vi anser att det kostade alldeles för mycket. Det skiter som sagt Akhmetov i.
2010-07-05 22:50
Mojito

Det var knappast en fråga om pengar här, det var en fråga om att de vill visa att de är en stor klubb, de låter inte Barcelona få ta deras spelare bara sådär.

Rambla

Nej som sagt, de är väldigt stolta, det var aldrig en fråga om pengar, det var en fråga om ego.
Det visar ju också hur immun Pep är mot all kritik, om en annan tränare hade slösat 25 miljoner på en mittback så skulle de ha lynchat honom utanför stadion

Presidenten i Shaktar (Rinat Akhmetov) är en av världens rikaste män, så han har verkligen inte behov av de pengarna.
Barcelona Rambla~
2010-07-05 22:48
Hetfield

När det gäller Chyg är det väl knappast brist på kommunikation mellan Pep och Txiki? Snarare tvärt om. Pep var väldigt bestämd och tom övertydlig med att han ville ha igenom den värvningen. Nästan lite besatt skulle jag vilja påstå.

När det gäller Henrique och Keirrison så är jag helt inne på din linje. Pep är ju lite så där. Precis som det var med Samu så litar han på sin "feeling". Samtidigt som han väldigt tydligt erkänner att han kan ta helt fel. Han är inte rädd för att ta risker om man säger så.

Fy fan, 10m back bara på ett år. Snacka om att kasta bort pengar. Fast vi ska trots det vara glada att vi fick så mycket som 15m. Ny ledning som antagligen resonerar så här: Låt oss ta den smällen och rädda så mycket det går. Nu vill man ju investera i andra spelare och då behövs antagligen kapital. Det är bara att glömma och gå vidare.
Barcelona Frodo
2010-07-05 22:38
Cob

Du gör en massa antaganden. Messi är inte min idol. Han är inte ens min favoritspelare i Barcelona. Däremot spelar han för oss och när korkade individer som bara kollar på vilka som gjort mål och assist kommer in hit och spyr galla över honom kommer jag att reagera.

Jag har inte påstått att han varit den bästa spelaren i VM. Men han var däremot Argentinas bästa spelare och låg bakom det mesta. Du säger att han var där bara för att göra mål vilket är långt ifrån sanningen. Titta på hans position på plan under samtliga matcher så ser du att han snarare spelade som en mittfältare.

Jag lägger ingen större vikt vid individuella priser för våra spelare så Messi kan lika gärna sluta som nr 100 i guldbollen-placeringen så länge han spelar för oss.
Annons: