/spanien/barcelona/forum/14703.aspx/spanien/barcelona/forum/14703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cob
2010-07-04 12:55
hetfield

Schweinsteiger är överlägsen Messi i rollen han har.
Messi är överlägsen i den rollen han har i barca

Vinner tyskland vm så har Schweinsteiger vunnit allt utom CL där det blev en andraplats

Att utses till världens bästa handlar inte bara om att göra många mål, det får man väl guldskon för?
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-04 12:51
Ämne: Hehe, roligt att hör....
Om Piqué verkligen har sagt de uttalanden är det bara en tidsfråga innan Arsenalsupportrarna stormar forumet och skyller på oss här inne.

*tar fram popcorn och väntar*
Atlético addeh
2010-07-04 12:45
Skadeproblemen fortsätter för Uruguay. Nu har mittfältaren Lodeiro skadad sin högerfot och kommer inte till spel i onsdagens semifinal mot Holland. Lagkaptenen Diego Lugano som utgick i kvartsfinalen pga skada är också tveksam till spel.

Uruguay kommer även sakna vänsterbacken Fucile som är avstängd, precis som Luis Suarez som fick syna rött kort.

Det ser tungt ut för sydamerikanerna, jag sätter mitt hopp till Diego Forlán.
Barcelona el Maestro!
2010-07-04 12:01
Hehe, roligt att höra Gerard Piques uttalande om Cescs framtid. Klockrent sagt. Se citatet nedan:

"The World Cup has not been a good thing for Arsenal. It has meant that he[Cesc] has been spending every day with myself, Xavi, Andres Iniesta and Victor Valdes - and he has made his feelings very clear to us. He is keeping his mind focused on Spain but his heart is in Barcelona.
I think already in his heart he is wearing a Barcelona shirt next season."

Jag antar att det är ett uttalande som ökar Arsenal-fansens frustration ännu mer:-).

Skyll på Cesc säger jag. Det är han som borde klargöra var han står.
Atlético addeh
2010-07-04 11:57
Ämne: Yaya Toure blir den ....
"Varje gång laget tar sig till Champions League kommer han att få en bonus på 823 000 pund"

Yaya du kommer bli en rik man.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-04 11:55
Det är riktigt lågt att folk ska helt plötsligt börja diskutera om vem som ska vinna guldbollen när innan VM så var det glasklart vem som förtjänar priset. Det finns ingen (INGEN) som når upp till samma nivå som Messi i dagsläget, även om det finns personer som snuddar då och då (C.Ronaldo, Rooney, Xavi osv.).

Sen så spelade Messi som CM, hur lätt är det att göra mål när man måste börja från mittcirkeln hela tiden? Det är otroligt klumpigt att slösa en spelare som Messi på det sättet, om han hade låtit Messi få spela strax bakom Tevez och Higuain, och låtit Mascherano och Cambiasso få städa bakom så hade det gått betydligt bättre.

Ang. C.Ronaldo så är det löjligt att säga "Jag hatar hans personligt". Hur vet ni hur han är när han är hemma? Jag har läst att han är en mycket trevlig och artig person, han är dessutom väldigt bra med barn. Bara för att man filmar på plan så betyder det inte att man är en dålig person, det är bara fotboll i slutändan.

I slutändan så grundas mycket av hatet på avundsjuka. Han är en ung man som tjänar otroligt mycket, och får de vackraste kvinnorna, det irriterar många. Jag säger bara: Good for him.
Enough said.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-04 11:47
Yaya Toure blir den bäst betalda spelaren i Premier League - någonsin!
MF Doom
2010-07-04 10:30
Vad tror ni om endast katalaner/spanjorer i Barca om 1/2 år kanske? Alves har inte förlängt och kan gå till City då pengarna är bra där. Abidal är alldeles för skadebenägen nu. Så byter man ut Alves och Abidal så är det endast katalaner och spanjorer kvar + Messi då.
Barcelona ★Sami★
2010-07-04 09:59
Ronaldo har blivit pappa? Vi får hoppas han mognar till nu.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-07-04 04:53
Gonzalez_Barca

Japp det är sant! Jag tror att du syftar på samma dokumentär som jag precis kollade klart som är indelad i 3 delar eller hur? Typ en dokumentär om hans liv, familj, Real Madrid, hur han är som person och vad han sysslar med och så. Helt ärligt så har jag alltid älskat spelaren han är och personen men lackat lite på honom för att han varit lite sämre som person och spelare som han skulle kunna undvika.

Efter den här dokumentären så ser man en annan sida av Ronaldo, den riktiga sidan som jag redan visste existerade. Media är en sådan jobbig sak som kan bygga upp vad som helst om en person och få alla att tro att det är sant men det är en del av kändiskapen helt enkelt! Nu syftar jag inte på hans attityd på plan och så för där måste han förbättra sig men jag menar allmäna bilden som stämplats på honom att han är player, inte har bra hjärta, inte bryr sig och så men om man kollar på dokumentären så märker man.

Jag tror bara att han kan vara lite arrogant och divig när det endast kommer till fotbollen (på plan och fotbollsrelaterat) för helt ärligt talat annars så tror jag inte att han är så. Det är som han själv sa de som känner mig vet hur jag verkligen är och allt är inte som det verkar utifrån (från oss) och jag känner igen det där för jag har varit i exakt samma situation. Har blivit kallad player och en massa från avunsjuka personer men till slut bryr man sig inte för de närmsta vet hur man är :)

Jag tror att Cristiano har haft en svår och lång väg likt Zlatan att nå toppen där de är nu och därför är de också väldigt stolta och stolta över det. De båda har lite gemensamma saker som sagt.

Nu börjar det bli lite långt här vänner men kände att jag ville skriva av mig. Man tänker för en stund att han kanske besökte sjukhusen för PR men efter ett tag känner man den naturliga känslan att han verkligen gick dit för han har hjärta, och sen att han var beredd att bli donator för blod eller ben eller var det var så lämnade det mig utan tvivlan.

Som sagt alla har sidor man inte sett speciellt för kändisar så man ska inte dra allt för stora slutsatser apropå det vardagliga skvaller man ser.

Tack för mig Cules! :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-04 04:06
Sjutton | Milanista

Haha what?? Det kom som en chock..

Grattis Cristiano i alla fall, att bli pappa förändrar många människor, hoppas han slutar med sitt gnäll och sådant på planen. Tror knappast han vill att sin dotter/son ska se honom så :)

Han tar för övrigt bra hand om barn, finns en dokumentär med honom där man ser honom leka med sin systerson och där han besöker ett barnsjukhus där han ger dom hopp osv. Hoppas på en annorlunda människa nu för man älskar hans fotbollstalang, men avskyr hans personlighet..
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-07-04 03:17
Det sägs att CR har blivit pappa. Han har fått en son! Ska bli intressant att se hur CR utvecklas som person och fotbollsspelare efter detta. Man blir oftast mycket mognare och sansad och så vidare :)
Barcelona Frodo
2010-07-04 02:31
Det var bara en tidsfråga innan Argentinas cinderella-story skulle ta slut. Först var det en märklig uttagning av truppen där flera klasspelare lämnades hemma och sedan var det ingen struktur i spelet. Mascherano var den enda riktiga centrala mittfältaren laget spelade med vilket givetvis inte räcker mot bättre lag. Di Maria och Maxis roller var väldigt otydliga, var det meningen att två yttra skulle spela på det centrala mittfältet?

Messi fick spela som mittfältare och gjorde det bra, men idag fick han nästan spela som defensiv mittfältare! Han var tvungen att hämta bollen från den egna planhalvan för att Mascherano inte klarade det själv (inte för att jag klandrar honom). Att han spelar 60 meter från mål är knappast till Argentinas fördel men samtidigt är han den enda kreativa i startelvan. Argentinas försvar ska jag inte ens gå in på...

Jag tycker att Messi överlag gjort det bra under det här mästerskapet. Han har helt klart varit Argentinas bästa spelare. Jag struntar i hans guldbollen-placering vilket diskuterats tidigare här i forumet. Killen är flera mil bättre än alla andra spelare i världen och även ödmjuk som få. Individuella priser spelar ingen roll, killen hade flera spelare som markerade honom i VM, vilka andra spelare får den respekten eller uppmärksamheten av andra lag? Han är fortfarande utan tvekan nummer ett. Hussfelt och andra pajasar kan gå och lägga sig.

Det var förvånansvärt många som trodde att Spanien skulle köra över Paraguay. De kan knappast ha sett Paraguay spela de senaste veckorna. Ett lag med ett kompakt försvar och spelare som är hyperaggressiva i markeringen på motståndarna. Jag var inte förvånad att de bjöd på kamp i en VM-kvartsfinal.

Villa, Iniesta och Ramos har varit Spaniens bästa spelare hittills i mästerskapet. Busquets kommer strax därefter. Folk bara hoppas på att han ska göra bort sig men jag tror att det är förgäves. Han gör det han ska och det är snarare Xavi och Xabi folk ska oroa sig mer över. Xavi måste visa mästerklass för att Spanien ska vinna vilket jag även tror att de kommer göra.

Allt som allt tycker jag att det spelats fyra riktigt bra kvartsfinaler varav tre har varit riktiga nagelbitare. Känslorna som visas av spelarna (och även övriga) nu i utslagsrundorna är det som gör VM så magiskt.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-04 02:27
Spanska är medvetna att dom åker ur VM mot Tyskland. Bäst för dom att packa väskorna och ge Tyskland en gratis biljett till VM finalen. På de sättet dom spelade så säger jag "hej då".
Atlético addeh
2010-07-04 01:59
Zzidane /

I de två senaste matcherna har Alonso tillsammans med Torres varit klart sämst i Spanien. Xabi kommer fel i de flesta situationer och han känns väldigt obekväm i sin roll så högt upp i plan.

Jag har aldrig påstått att Xavi spelat bättre än Alonso. Dock att Busquets spelat bättre, vilket han har gjort. Xavi blir bättre med en spelare som Iniesta/Fabregas intill sig istället för en klumpig Alonso.
Barcelona Alvés
2010-07-04 01:33
Alonso och busquets har varit lika bra enligt mig i detta mästerskap men det känns överflödigt med båda på plan, kvittar vilken av dom som får bänka bara man spelar med en pivote. Xavi har gjort ett ok mästerskap men vi ska komma ihåg att han inte har samma roll i år som han hade i EM 2008 då han jobbade längre ner i banan och styrde spelet, här får han vara precis bakom anfallarna som en trequartista och då får han inte styra spelet så som han gör i Barcelona och det är då han är som bäst och det är min åsikt iaf.

Godnatt!
Zzidane
2010-07-04 01:33
Addeh
Jag har inte missat ett enda match från vm.i första matchen fick han 7.5 i betyg xavi fick 6
Barcelonistas
2010-07-04 01:24
Iniesta och villa har varit bäst. xavi har varit ok inte i sin topform.
Barcelona älskabarcelona
2010-07-04 01:23
Alonso va bedrövlig idag . Han passade ofta fel när man skulle sätta igång kontringar . Det du säger är absolut inte rättvist , även om xavi inte har kommit upp till hans kapacitet så har han presterat bättre än xabi .
Atlético addeh
2010-07-04 01:20
Zzidane /

Har du överhuvudtaget sett Spaniens matcher?
Zzidane
2010-07-04 01:19
Adil

Alonso har gjort bättre ifrån sig än Xavi och Busqi tillsammans jag säger det inte för att jag hjear på madrid,utan man ska va rättvist.
Atlético addeh
2010-07-04 01:02
adil /

Ett Spanien med Silva skulle dessutom få en större variation i sitt kantspel. I nuläget går det mesta genom Villa på vänstekanten. Dom få gångerna det händer något på högerkanterna är när Ramos avancerar.
Barcelona Koeman_4
2010-07-04 01:01
Känner bara att jag måste gråta ut lite...
Argentina ute, Messi ute, tjejen lämnade mig och våra 2 barn....
Just nu känns inte ens spaniens seger rolig längre,
FAN TA ALLT!!!!!
adil,
2010-07-04 00:45
addeh

Håller med, känns överflödigt med Alonso på plan. Vad tjänar det till liksom? Busquets städar på mittfältet och Alonso blir någon slags playmaker och balansspelare tillsammans med Xavi. Peta hellre Alonso i förmån för Silva som garanterat gör livet surare för motståndarna. Det enda nyttiga Alonso bidrar med är hans farliga bössa han kan avlossa vid frisparkar eller bollar som studsar ut i banan vid hörnor.

Del Bosque har inte övertygat särskilt mycket som coach i mina ögon. Spanien är inte samma lag som i EM 08.
Barcelona 9kluivert
2010-07-04 00:00
Sjuk match, tycker dock riktigt synd om paraguay, och även ghana igår (mest Ghana då ;) )

Busi gör en bra match idag, även ifall jag inte är nåt större fan som flera här säkert redan vet.

Yaya, tack så jävla mycket... vilken jävla klippa du har varit på alla sätt, och vilken färg du har satt på Barca och fotbollsvärlden.
Tyngsta förlusten ihop med Dinho och och Eto'o.

Lycka till så sjukt mycket, hoppas vi ses i en ev CL-final inom nåt år.
City blir riktigt tunga nu... nya chelsea.

Tack!
Atlético addeh
2010-07-03 23:49
Nu måste alla (t.o.m Real-supporters) inse att Busquets är ett bättre alternativ än Alonso. Visst, Xabi spelar lite högre upp i banan än vad han normalt sett gör i klubblaget. Men för mig är det självklart att det är Alonso som ska petas. För det första har han varit mycket sämre än Sergio under mästerskapet och för det andra är Busquets van att spela med Xavi & Iniesta.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 23:36
Jag vill se Tyskland våga vara lika offensiva som i starten av matchen mot Argentina. Gör de det och Spanien kommer igågn, så blir Tyskland massakrerade. Jag tror dock inte att de vågar det utan de kommer att backa hem, täcka ytor, ligga i press och satsa på sina omställningar.

Om inte VDB fattar att han måste ha ett passningsskickligt mittfält mot tyskarna, minst en av Cesc eller Silva inne förutom Iniesta och Xavi, så vet jag inte vad som krävs för att han ska inse det. I dagslägt bidrar Torrés knappt med någonting. Han tar ju knappt några löpningar, joggar mest omkring ute på planen känns det som.
Barcelona Smogen
2010-07-03 23:35
Jupp, dags att bänka Torres och bara låta en av Alonso/Busquets spela. helst då Busquets såklart. ;)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-03 23:31
Jag tror att Tyskland kan bli ett lag som inte passar Spanien så bra. De kontrar blixtsnabbt och kontrar med bredd. De använder press och understöd över hela planen och de har ett bra passningsspel och behöver inte tjonga bollen när de känner sig pressade.

Spanien måste visa mästarklass. Bänka Torres!
Barcelonistas
2010-07-03 23:27
Iniesta är kung! :)

Tyskland blir svår spanien måste spela mycket bättre.

Kör me xavi--Busi/alonso--Iniesta så blir de mycket bättre.

dags o slå ut johanas lila tyskland! blir äcklad hur hon hela tiden berömer dom.
Annons: