/spanien/barcelona/forum/14701.aspx/spanien/barcelona/forum/14701.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-03 14:03
På tal om forna storspelare så yttrade vicepresidenten Josep Maria Bartomeu sin önskan om att Migueli, Rexach och Fusté ska få uppdrag att agera som representanter för FC Barcelona.

Bartomeu har samma roll inom klubben som Rosell själv hade emellan 2003 till 2005, det vill säga vicepresident med ansvar för den sportsliga aspekten.
Barcelona Barca4eva
2010-07-03 13:53
Hederstitel eller ej, Cruyff kommer alltid vara lika stor. Rosell gör rätt ändå, medlemmarna ska verkligen vara medlemmar.
2010-07-03 13:13
Ett tips om Rosell; läs aldrig artiklar om honom i EMD, sättet som de fjäskar och slickar den nye presidentens röv är äcklande. De vinklar alla nyheter om honom till det positiva, samtidigt som de dagligen kastar skit på Laporta och Cruyff. Sport känns betydligt mer neutrala i sin rapportering.
Barcelona Sam
2010-07-03 13:13
Fail.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-07-03 13:11
Patetiskt hur vi kan släppa Iväg yaya. Det var uppenbart redan förra säsongen vilket kvalite tap vi gjorde med honom på bänken. Essien är den enda spelaren i hela världen som ens kommer i närheten av att kunna ersätta honom. Så vad händer nu då? Mascherano (noll bollkontroll)? Gubben Senna eller medelmåttiga Alou Diarra? K-A-T-A-S-T-R-O-F!

Spelare som Yaya och föregångaren Vieira växer inte på träd. I vilken annan klubb som helst hade Yaya vart den givna motorn på mittfältet och den stora stjärnan. Vi kommer alla märka det nästa säsong när han dominerar i england.

Pep alltså. Ibland undrar man. Han har f*n inte gjort ett enda rätt när det gäller versig spelarköp eller försäljningar. Han borde inte ha något mer att säga till om i den avdelningen. Låt mer kunnigt folk ta hand om den biten och låt Pep koncentrera sig på träningar och dirigera i matcherna. Han kan komma in till Zubi med en begäran på vilken spelartyp ha vill ha och låta Zubi sköta resten sen.

Det är nog med Chygrinskys och Ibrahimovicar nu för flera 100 miljontals kronor.

Ps: Suarez är ett fuskande svin och Uruguay förtjänar semifinal lika lite som Juventus förtjänar att få fortsätta driva sin verksamhet.
Real Madrid Armin [Kaká - the elegant one]
2010-07-03 13:06
Helt rätt av Rosell, klubben byggs runt demokrati, då ska det banne mig röstas om man ska tilldela en titel till en specifik person. Imponerande start, tagit mycket initiativ.
2010-07-03 13:05
Taget från artikeln om Zubizarreta som ny sportchef: "Han jobbade inom FC Barcelona mellan åren 2003-2007 och hade hand om ungdomsfotbollen".

Det var Guillermo Amor och inte Zubi, som var ansvarig för ungdomsakademin under de åren. Zubi har aldrig arbetat inom klubben förrut.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-03 12:58
Men värst vad folk har hakat sig upp på hederstiteln. Cruyff kommer alltid vara klubbens gudfader, och han är avgudad nere i Barcelona, resten spelar ingen roll.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-03 12:54
För att Barcelonas är medlemmarnas klubb.

Nummer 1: Medlemmarna ska rösta om det ska finnas något hederspresident.

Nummer 2: Medlemmarna ska rösta om vem som ska få priset.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-03 12:47
Vad håller Rosell på med ? hur kan man ta hederspriset från Cruyff ?
2010-07-03 12:43
Jag tycker att han har ledarskap som inspirerar. Bara att frånta Cruyffs hederstitel efter en dag som president är för mig ledarskap och när han sedan pekar på en av klubbens stadgar bevisar det att han är en person som menar allvar.

Däremot anser jag att Cruyff borde vara hederspresident, om nu vi ska ha något sådant i klubben. Om inte han hade valt oss (Real Madrid var också ute efter honom) hade inte vi spelat den fotboll som vi gör i dag.
Barcelona el Maestro!
2010-07-03 12:41
Ämne: Jag vet inte varför,....Ha må vara ett geni men karisma är precis det han inte har. Han ger snarare ett blekt intryck.
Barcelona el Maestro!
2010-07-03 12:39
Ämne: Men ärligt talat, Ro....Laporta la bara fram förslaget. Det var styrelsen som valde johan Cruyff enhetligt. Men som president är han som har haft sista ordet.

Jag tycker att det är mycket småsint av Rosell att ge sig på Cruyff. Som en hederspresident är Cruyff bara en symbol och inget annat. Cruyff är värd att få ha den symboliska utnämningen som han har fått.
2010-07-03 12:38
Jag vet inte varför, och jag vet att jag var emot Rosell från början. Men han börjar att växa hos mig. Han verkar ha en strålande karisma och han verkar veta av vikten av vad Barcelona betyder.

Allt kan förändras på en dag, men jag börjar tycka om honom. Han kommer att fortsätta på framgångsvågen som Laporta bäddade upp tror jag. Han kommer också att förbättra ekonomin och diverse annat som inte har med fotbollen att göra.

Sjukt vilken status Guardiola har egentligen. Under valet så lovades ingen spelare av respekt till Guardiola. Rosell vill ha kvar honom i sex år och det hade varit en dröm. Tänk om Guardiola hade avslöjat vem han hade lagt sin röst på. Det hade förändrat valet.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-03 12:30
Men ärligt talat, Rosell har ju rätt när det gäller hela hederspresident grejen. Man kan ju inte bara göra en person till hederspresident utan att prata med någon, eller låta folk få rösta fram en hederspresident.

Jag gillar Cruyff, men hela hederspresident titeln är ju bara löjlig, det är lika löjligt som att Sverige har en dum kung som lever i lyx när han gör absolut ingen nytta.

Sen är det inte heller rätt av Laporta att anklaga Rosell för sådana saker utan bevis, jag kan förstå att Rosell är sur för det.

Nåja, nu ska vi inte bli alltför negativa. Det är två helt magiska matcher idag. Jag får rysningar i kroppen när jag tänker på vad en het Klose och Özil skulle kunna göra med Demichelis.
2010-07-03 12:22
JohannaA.

Var du på semester sista halvan av förra säsongen? Med en Ibrahimovic i en apatisk form fick Bojan täcka upp för honom och spelade bra och gjorde viktiga mål.

16 matcher från start, 19 matcher inbytt.
2010-07-03 12:19
I en bok som Laporta publicerade skrev han att Rosell ville sälja Ronaldinho och att han och Laporta skulle ta en del av vinsten i egen ficka. Rosell bad Laporta att ta tillbaka anklagelserna annars skulle han skicka sina advokater på honom. Det hela har lagts på is och nu verkar det som att Rosell kommer att fullfölja sin stämning mot den förre Barcelona-presidenten om han inte tar tillbaka det han har påstått.
Real Madrid JohannaA
2010-07-03 12:18
Ämne: Ämne: Har Boj....
Jaha synd att han inte får spela så mycket då
Atlético addeh
2010-07-03 12:11
Smogen /

Haha, den är svår. Det är sådana här dagar man är glad över att inte vara fotbollsspelare, om man inte heter Forlán då.
Barcelona Smogen
2010-07-03 12:10
Rambla~

Det är väl för förtal va? när Laporta gick ut och sa att Rosell försökte övertala honom till att sälja Ronaldinho eftersom dom kunde bli rika på affären. Var väl (enligt Laporta) Chelsea som försökte muta Laporta och Rosell?
Fast känner jag dessa två herrar rätt är det mer än så...
Barcelona Rambla~
2010-07-03 12:04
Ämne: Har Bojan lämnat er?....
Påstår vem?

Det är väl klart att han inte har. Han är där han helst vill vara i hela världen.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 12:03
Smogen

Jo, det verkar så. Har inte läst i detalj vad det handlar om, men något om rättsliga rådgivare handlade det om.
Barcelona Smogen
2010-07-03 12:03

Vem av dessa två vill du helst vara idag,

Felipe Melo eller Asamoah Gyan?

den är rätt svår...
Real Madrid JohannaA
2010-07-03 12:02
Har Bojan lämnat er?
Barcelona Smogen
2010-07-03 12:01
dubbel
Barcelona Smogen
2010-07-03 11:57
Rambla~

Enligt Sport har han väl redan satt igång med det?
Barcelona Smogen
2010-07-03 11:55
förresten, angående Uruguay och Suarez patetiska vidriga fusk som han borde skämmas för resen av livet (jag hade gjort samma sak alla dagar i veckan).
jag har för mig att det finns/fanns en regel inom fotbollen som säger att om man på ett otillåtet sätt förhindrar ett givet mål kan det ändå dömas som mål.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 11:54
Smogen

Sandrusco är på häxjakt känns det som. Småsint är rätta ordet. Nästa steg kommer vara att ge sig på Laporta. Han kommer att skicka sina advokater på Laporta för att hitta något fel.
Barcelona Smogen
2010-07-03 11:40

"!HURRA, jag är NY president i Barcelona, alla mina drömmar har slagit in, vad ska man hitta på nu då, kanske värva någon spelare?
njae...se över ekonomin? jag har ju ändå sagt att den är i total kris...njae, något viktigare måste det finnas jag kan göra.
hmmm....
Jag vet! Jag avsätter den där jävla Cruyff, jag har ju ändå inget bättre för mig. Det är det viktigaste och bästa jag kan hitta på, visa alla cules att jag är en patetisk småsint jävel. Nu känns det mycket bättre, eller nej, inte riktigt, jag passas på att avsätta Alexanco också, han har förståss gjort ett fantastiskt jobb med La Masia, men han har aldrig kysst mina fötter eller sagt att han älskar mig och då ska han BORT!"

Jag har haft riktigt svårt för Rosell de senaste 6 månaderna, jag har en känsla av att vår relation inte kommer förbättras.
Atlético addeh
2010-07-03 11:34
Rambla /

Zlatan får ju 9/10 domslut emot sig när han ska agera bollmottagare.
Annons: