/spanien/barcelona/forum/14700.aspx/spanien/barcelona/forum/14700.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-06-30 02:01
Haha. Vet inte om ni har sett det här. Nån snubbe frågar Messi om vad han tror om Danmarks chanser i VM. Detta var tydligen under någon Adidas grej där Villa också var. Messi verkar ju tro att dem skojar med honom. :D
Atlético addeh
2010-06-30 01:42
Ämne: Alla klagar på att s....
Rambla

Att spela med så defensivt tänkande mittfältare och istället ha en spelare som Fabregas på bänken försämrar bara Spaniens offensiva spel.

Inte behöver man två defensiva mittfältare med det försvaret? Kom igen.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-06-30 01:29
Rambla~

Det jag syftar mer på är att Spanien känns så otroligt tempofattigt och att spelare inte kommer upp i den standarden de är vana vid. Spaniens offensiva mittfältare är beroende av att bollen spelas snabbt och att rytmen inte förloras.

Spanien är vidare, givetvis. Men då har de mött Schweiz som de förlorade mot, Honduras som de vann emot, Chile som de hade problem med inledningsvis och Portugal som de vann mot utan att egentligen spela bra i första halvlek och mitten av andra halvlek.

Jag tänker främst matchen mot Chile då Spanien inte kunde få någon rytm i deras spel. Jag tror att Spanien kommer att få det svårt i senare skede i turneringen. Jag tror att Spanien kommer att få det svårt mot t.ex Tyskland som spelar en snabb och kontringsstark fotboll. Xabi Alonso kom fel i flera situationer för att han spelar 4-5 meter längre upp än vad han är van vid.
Atlético addeh
2010-06-30 01:18
Ämne: addeh

I Spanien s....
Frodo /

Jag vet att Villa är väldigt stor i Spanien. Det jag menar är att med ett bra VM-slutspel i ryggen och en fin höstsäsong i Barcelona med Champions League spel kan göra han till en av kandidaterna till Guldbollen, åtminstone utmana de allra främsta.
2010-06-30 00:52
Rambla

Japp. Missade det dock under matchen och trodde faktiskt att han filmade lite. Men solklar, yes.
--------
Jag är en av dem som gärna ser Spanien spela med en pivote. Men jag tror inte att dem kommer misslyckas bara för att dem spelar med två.
Varken Busquets eller Alonso är lika bra i defensiven som Senna (var). Det kanske är något sånt Del Bosque tänker på.
Givetvis spelar fler faktorer in, men jag tror att saknaden av Sennas defensiva spel är större än vad man (jag) trodde.

Men som du säger, dem vinner. Och spelet kanske inte ser lika bra ut som i EM, i alla fall inte i början av matcherna. Men efter de första målen så brukar även det släppa och man ser tecken på tiki-taka.

Med detta sagt, så kan jag också tillägga att jag saknar Senna. Utan tvekan den bästa defensiva mittfältaren i EM och med Xavi, den bäste spelaren. Som att se Essien och De Rossi, tillsammans. Senna var mäktig.
Barcelona Barca4eva
2010-06-30 00:47
Frodo

Jättefina resultat ;P
Barcelona Frodo
2010-06-30 00:46
Var det bara jag som störde mig enormt mycket på att kommentatorerna och de i studion tyckte att långbollar var lösningen för Spanien då det var mållöst. "Pumpa in bollar i straffområdet", sa Ingesson. Sen försökte de dra en parallell till Barcelona. Hur korkat är inte det? Vi har ju lyckats bra med den filosofin och Spanien gjorde likaså i EM.

Men det är väl bara att göra som Sverige som försöker ta efter England. Skicka en massa långbollar och hoppas på det bästa. Det har ju visat sig ge resultat.
Barcelona Rambla~
2010-06-30 00:41
Bluered

Domaren rusar direkt dit och är tvärsäker på sin sak. Costa smyger in bakom ryggen på Capdevila och tar sig sen framför honom. Just i det momentet måttar han en armbåge i tinningen på Capdevila. Den är solklar.
Barcelona Frodo
2010-06-30 00:40
addeh

I Spanien ses Villa som en av världens bästa. Alla vet att han är nummer ett som striker och inte Torres. Men globalt är han inte lika stor. Det är på grund av all den publicitet som PL får som många tror att exempelvis Torres är bättre.
Barcelona Rambla~
2010-06-30 00:39
Alla klagar på att spela Busquets och Xabi tillsammans kommer att bli Spaniens fall. Hur kan alla vara så säkra på det? Är inte Spanien vidare kanske?

Del Bosque kanske känner att han får den balans på mittfältet han är ute efter. Speciellt i defensiven. Det alla retar sig på är nog mer att Spanien inte spelar lika underhållande vilket automatiskt och blir mer riskfyllt utan denna blans på mittfältet.
2010-06-30 00:38
Rambla

Missade den faktiskt. Hittade den här efteråt och såg det.
2010-06-30 00:37
Rambla~

Jag såg faktiskt samma repris. Märkligt att ingen i studion märkte den reprisen. Där visas det tydligt att Capdevila får en armbåge av Costa.
Atlético addeh
2010-06-30 00:34
Heywood Jablome /

Tror också att Alonso-Busquets kommer bli Spaniens fall. Idag spelade dom enbart på Villas kant, inget spel överhuvudtaget till höger, förutom när Ramos avancerade några gånger. Ut med Alonso, sätt ner Iniesta brevid Xavi och plocka in Silva så man får en renodlad kantspelare.
Tror dock att Paraguay kommer klaras av utan större problem.

---

Gör Villa en bra höst i Barcelona, vilket han förmodligen kommer göra, lär han rankas bland de absolut bästa i världen.
Barcelona Rambla~
2010-06-30 00:30
Alla tycks ha missat armbågen på Capdevila. Ovanligt dåliga repriser på kvällens match. Dock så fanns det en repris högt ovan snett bakifrån. Där ser man hur Costa sätter in armbågen på Capdevila.
2010-06-30 00:24
Spaniens två defensiva mittfältare kommer att bli Spaniens död. Busquets spelar på sin position som han är van vid, Xabi Alonso gör det inte, Xavi är för högt upp och Iniesta har en fri roll.

Vad kan man säga om Villa som inte redan har sagt? Vi som följer spansk fotboll vet hur jäkla bra han är och det är nästan förvånande att han inte nämns bland de bästa i världen. Ska verkligen status behöva betyda så mycket. Kolla på killens målsnitt för helvete.
elbraco
2010-06-30 00:21
fattar inte Ronaldodiskussionen, klart grabben blir sur när det inte är han som får filma.

Hela Portugal är enligt mig ett äckligt lag. Kom ihåg matchen mot Sverige i kvalet då hela Portugals lag spelade fult och dessutom filmade som stryk hela högen.
Ronaldo och Pepe behöver inga presentationer, kommer även ihåg när Bosingwa sparkade Benayoun i ryggen helt oprovocerat.
(Kollade på det nu, så jävla äcklig spelare. länktips). Skönt att det laget är ute, nu kan dom gråta hur mycket dom vill.
Barcelona Messidinho_10
2010-06-30 00:16
Vinner Argentina mot Tyskland så tror jag dom går till FINAL!!
Barcelona Rambla~
2010-06-30 00:11
Xavi var ju knappast matchens spelare, långt ifån. Det står mellan Sergio Ramos eller David Villa enligt mig. Ramos var grym efter det att Llorente kom in. Då vände matchen helt.

Precis som Klinsmann är inne på. Portugal har ingen plan B. Spanien har skaffat sig en plan B med en spelartyp som Llorente. De kan även sätta in vassa yttrar i Mata, Navas och Pedro.

Aja, de måste höja sitt spel väsentligt om de ska förbi Paraguay. De är säkra i defensiven och stenhårda, de lägger inte fingrarna emellan i närkamperna. Fast vadå då, har Holland imponerat på någon? Även de är i kvartsfinal. De undkommer helt kritik.
Barcelona Barca4eva
2010-06-30 00:09
Messidinho_10

Jag vet att det är sant, jag sade aldrig emot honom på något sätt...menade att Villa för 400mil är en stöld från Valencia, men för oss Cules är det ju ett kap =P
Barcelona Messidinho_10
2010-06-30 00:05
Barca4eva

Men det är ju sant det han skriver jämnfört med Zlatan köpet som var ett rån. Kan fortfarande inte fatta hur Laporta tänkte där Eto+ 450mkr haleluja vi kunde ha köpt 2 David Villa till för dom pengarna.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-29 23:59
Barca4eva

hahaha det tror jag säkert,

Denne lundh verkar inte ha alla hästar i stället,ibrahimovic köpet var däremot ett rån
Barcelona Barca4eva
2010-06-29 23:57
FC Barcelona en Mi Corazón

Nej då ;) Om ni kollar texten ser ni att det är andra ord än Italia man oftast sjunger , bara låter som att de säger det om och om igen =P

Hehehe

"Lundh: Villa för 400 miljoner – rena stölden"
Och för oss betyder det:
Villa för 400 miljoner - rena kapet!
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-06-29 23:56
Ämne: Vidrigt!....
Inte för att jag har något emot Portugal men det känns klart skönt att filmaren Ronaldo får fara hem. Dagens domare gav honom ingenting, det var pinsamt att se den fåfänge ligga där och vädja om frispark.

Dålig förlorare är han också.
2010-06-29 23:55
★Sami★

hahaha jag har också märkt det, måste nog vara en väldigt lätt sång att komma ihåg
Barcelona ★Sami★
2010-06-29 23:50
Men dom som sjunger är väl Italienska laget. Dom sjunger juh bara. Italia Italia 1000 gånger:)
2010-06-29 23:45
Barca4eva

Vet faktiskt inte, men nu när jag tänker på det så öppnar ingen argentinare heller munnen så du kanske har rätt :)
Barcelona Barca4eva
2010-06-29 23:41

Argentina har väl ingen text? Eller är jag fel ute?

EDIT: Jag var nog helt fel ute =P

Verkar som att texten är för sen när sången spelas innan matcherna, endast melodin hinner spelas.
Barcelona el Maestro!
Tränaren berömer Busquets, Capdevilla och Ramos i intervjun efter matchen. Han menar att de tre spelarna som ofta inte får beröm i media har gjort ett otroligt bra försvarsarbete. Kan hålla med honom utifrån hur jag själv såg matchen.
Atlético addeh
Piquénbauer /

Spelschemat brukar komma någon gång i mitten av Juli. Det kommer garanterat stå på den officiella hemsidan direkt när spelschemat är släppt. Klart är det i alla fall att ligan drar igång 28 & 29 Augusti.
Barcelona Piquénbauer
2010-06-29 23:39
Ahh, trist ..är väl det jag tror också men hade varit skönt att ha den ute i tid för planerings osv.

Vad säger ni om Villa då? Jag är sjukt nyfiken på hur Barca ställer upp i anfallet till hösten, hur det än blir kan det bli åka av för alla motståndare.

Backup till Busi måste väl också dyka upp ganska snart? Iofs har jag inget emot att Marquez hoppar in där vid behov. Tycker han fortfarande håller ganska så bra nivå. Varför slösa när man kan använda de resurser som finns :)
Annons: