/spanien/barcelona/forum/147.aspx/spanien/barcelona/forum/147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2016-10-22 19:11
Enligt MD blir Iniesta borta två månader. Om det stämmer är det trots allt goda nyheter, kunde vara värre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-10-22 19:07
Ja vad ska man säga? Otroligt, otroligt skön vinst mot ett Valencia som alltid är bra och taggade till tusen mot oss på Mestalla. Tro inte att den här knappa segern säger såpass jättemycket om vår form. Sådana här matcher ska det tas tre poäng i, hur spelet ser ut spelar naturligtvis roll men är försumbart jämfört med hur sköna poängen är. Att vi håller det lilla avståndet till till Madridklubbarna intakt var vitalt för vår fortsatta kamp om guldet.

Messi gör två mål och är fullkomligt briljant. Hittar passningar p djupet ur ingenting, kommer trots att han enligt mig tappat en del speed förbi sin motståndare varje gång och skspar chans på chans för laget. Skytteligaledning i både CL och ligan trots flera matchers skadefrånvaro talar sitt tydliga språk.

Spelare som måste rycka upp sig är Busquets, Mascherano, Digne och Andre Gomes. De två sistnämnda är delvis ursäktade då de fortfarande acklimatiserar sig men har idag rätt stora problem när de väl sätts under press. Digne har problem i försvarsspelet medan Gomes inte riktigt sätter tekniken. Han känns väldigt alibi, löper visserligen mycket men tar inget eget iniativ och spelar för enkelt, och det på ett negativt sätt. Det går att spela enkelt på ett positivt sätt, Busquets i sin prime är kanske det bästa exemplet, men Andre Gomes segar ner spelet, saktar ner tempot och spelar tillbakapassningar när vi väl vunnit yta och kan gå framåt med laget. Vad gäller de mer rutinerade herrarna förtjänar de starkare kritik. Busquets är helt under isen. Gör fortfarande mycket rätt men i hans roll kan man inte slarva såpass mycket som han gör. Kunde och kanske till och med borde åkt ut idag, det är inte acceptabelt. I hans fall är jag dock rätt så säker på att han kommer ta sig i kragen och att detta bara är temporärt. Med Mascherano är det dock en annan femma. Det blev idag hur tydligt som helst att han inte längre är startelvamaterial, långt ifrån. Från och med nu är han back up på mittfältet(kanske snart behövs där) och i försvaret.

Nästa helg väntar Granada hemma, några dagar innan vi beger oss till Manchester. Jag ser gärna att man bänkar Busquets i båda matcherna. Mot City kan Mascherano testas som pivote för att se vad han går för och mot Granada har vi råd med ett något mer offensivt balanserat innermittfält. Digne och Andre Gomes kan få fortsatt förtroende mot Granada, en perfekt match att spelas in ännu mer i laget. I övrigt är jag nöjd just nu. Vi hänger trots en dålig start på i ligan och kan redan nästa omgång säkra gruppsegern i Champions League.
Barcelona MrKnowledge
2016-10-22 19:06
Såg inte matchen idag hur kan man se i repris?
Flavia
2016-10-22 19:05
@Gabriel:

Fortfarande finns det en överhängande risk att Suárez mycket väl kan bli avstängd ifall om uruguayanen blir inbytt, något som mycket väl kan ge med tanke på att Paco ej har varit något vidare i sina framträdande för oss.
Barcelona Kröjff
2016-10-22 19:05
@Iniesta70:
Låt mig säga så här: För mig blir det till en sorgens dag när supportrar till Barca slår sig i bröstet och är själaglada över att vårt lag "gjort en Real". Allvarligt. Ärligt talat
Barcelona Gabriel
2016-10-22 18:58
Enkel fixat med att man bänkar Suarez nästa hemma match.
Flavia
2016-10-22 18:56
Luis Suárez skulle verkligen ha tagit ett gult kort idag.

Om uruguayanen får ett gult kort mot Granada nästa vecka, så blir han automatiskt avstängd inför matchen mot Sevilla på Pizjuan.
Barcelona koeman92
2016-10-22 18:52
Hola!
Baren vid mitt universitet valde att visa rugby istället för vår match. Kan någon ge mig en kort uppdatering om matchen/spelarna?
Barcelona Iniesta70
2016-10-22 18:47
Kröjf

Du var väl ironisk ?
Med tanke på ditt namn och tidigare inlägg ..
Gillar ditt sätt och skriva så jag hoppas på ironi. :)
Barcelona Iniesta70
2016-10-22 18:43
Först och främst så vill jag bara säga : Busques mitt tålamod är slut ! Hur många indianare kan man slå under en och samma match.? du är ju för fa ........en husgud i mitt hem!!!!
Hur kan Messi hich fiva med spelaren som fick Iniesta skadad i 4 månader ?
Tack och lov för 3 ....
Är det så man ska känna när Barca spelar nu för tiden...?

Ni kan dra upp hur mycket gamla meriter ni vill , det är pga sån inställning man inte vinner nya titlar , att ursäkta sig med vad spelare eller tränare gjort förra säsongen eller säsongen innan.
Men ibland är måttet rågat...det här fortfarande inte det Barca jag föll för.
Det börjar bli långt mellan tillfällena man kan säga att man är nöjd , ja , visst man ska ha tålamod och ge spelare tid och alla klyschor som finns.

Celtic hemma , sure , nice , kul match , men när höll vi i taktpinnen i 90 minuter senast ?
Tryggheten på mittfältet ,? Att vi ens låter ett lag som Valencia komma till såna kontringar att skandalöst dåligt !
Ja, jag är kräsen , ja jag har höga krav , jag är ju för i hel..en Barca supporter !

Barcelona DM1982
2016-10-22 18:35
Otroligt skön seger, den var mycket viktig. Bra spel efter en CL-match, det är starkt det också Sistasekunden målet idag och flaskorna som haglade påminde om en förrförra bortamatchen mot dem. Och alla vet ju hur den säsongen slutade.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-10-22 18:30
[QUOTE=Shanghai]Tänk på att han är inte ens 100%. Läskig tanke. [/QUOTE] Verkligen. Om Ronaldo var självklar Balon D'or vinnare för 1 månad sen kan man definitivt säga att trots att det är som upplagt för att CR ska vinna så hotar Messi på riktigt och kan faktiskt vinna det om han levererar sådana insatser i 1 månad till. Tro inte att jag tycker CR förtjänar det, GUD NEJ. Messi är inte ens från samma planet som MR bäst senaste 20 åren. Jag är inte naiv och vet att media och Ronaldos PR team är världsklass och får det att se ut som att det var han som vann CL och EM åt sina lag. I min värld ska Messi vinna VARJE år. Får hoppas att folk har minsta lilla vett i skallen och röstar på Leo. Om inte så är det ju synd men det ändrar ingenting, Messi är tidernas bästa fotbollsspelare och sportsman och inget kan ändra på det.
Barcelona Barclasico
2016-10-22 18:27
@BARCA-més que un club:

Borta 4 månader tyvärr.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2016-10-22 18:26
Nu blire en seger-whiskey, trots att jag avskyr det. Sist jag tog det vann vi CL, känner att denna vinst är lika unik.

Vänder 2-1 och gör mål på straff i 94:e, när hände något liknande sist för oss ? Mot Diego Alves med, straffkungen. WOW säger jag. VAMOS !
Flavia
Undiano Mallenco var fruktansvärt usel med sina felaktiga domslut åt bägge hållen.
Barcelona gulu
[QUOTE=Smogen]Härligt med vinst, men fan vad jag saknar gentlemän som Puyol och Iniesta i sådana här stökiga matcher! [/QUOTE] Kan inte annat än hålla med. Tänkte själv tanken under matchen att framförallt Puyi hade behövts i den här matchen. Iniesta är min stora favorit men är inte en lika stor ledare som Puyol var. Hoppas han repar sig och kommer tillbaka i storform. Såg illa ut :(
Barcelona Kröjff
2016-10-22 18:24
Ännu en storartad taktisk triumf, tar Barcelona till en i sin helhet odiskutabel seger.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-10-22 18:22
Tråkigaste idag iniestas skada nån som har hört nåt mer om det?
Barcelona Corazon
2016-10-22 18:21
Äckligaste av allt måste vara 2 minuter tillägg såå fult å korrupt
Barcelona Fuerza
2016-10-22 18:19
Är tårögd. Vi var David och blev sönderslagna av Goliat. Goliat hade domaren på sin sida dessutom.

71% bollinnehav men vi fick 4 gula kort - Valencia 5 gula kort

Vi gjorde 13 fouls - de gjorde 15. Även här får vi fler kort per foul.

Vi har vunnit FAIRPLAY-priset 6(!) år i rad men ÄNDÅ vägrar de skydda våra spelare!!! Blir så jävla arg.
Barcelona 5puyol5
2016-10-22 18:18
Munir kunde inte ens trycka in ett enkelt boll mot Madrid borta i 4-0 vinsten men idag satte han distansskott! Jag ser framemot att hemmamatchen mot Valencia! Skön vinst idag Visca
Barcelona Shanghai
2016-10-22 18:17
Gabriel

Du skall bara se vad som hände med mig när vi fick straff, jag ville inte ens se jag stack därifrån, men sen hör jag kommentatorn säga "Goaaaaaaaaal" vilken glädjerus, gick i extas. Började hoppa runt som en apa. Och du anklaga mig för att jag inte älskar FC Barcelona hermano? :(
Barcelona Shanghai
2016-10-22 18:15
@Lionel "Rey" Messi:

Tänk på att han är inte ens 100%. Läskig tanke.
Barcelona Umtiti
2016-10-22 18:14
Dags för lite popcorn och Puertan.
Barcelona Acrobat
2016-10-22 18:14
Så underbart att vinna matchen när det bara blev två tilläggsminuter! Real hade fått Minst 5 minuter.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-10-22 18:13
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Håller med. Det är såna segrar som boostar moralen på hela laget, tränarna, fansen. Efter den här matchen så vill man gå och göra upp med några .
Barcelona Shanghai
Nu kan Valencia fortsätta sälja sig på gatan som vanligt. Smutsigt lag med smutsiga fans.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
6 mål på 210 minuter för Messi sedan han kom tillbaka från skadan och då har City och Valencia varit 2 av motståndarna. Snittar 1 mål var 35e minut. D10S!
Barcelona Smogen
Härligt med vinst, men fan vad jag saknar gentlemän som Puyol och Iniesta i sådana här stökiga matcher!
Barcelona neymar JR
2016-10-22 18:12
Den här segern är så viktig, oerhört bra för lagmoralen att vinna såhär.
Annons: