/spanien/barcelona/forum/14699.aspx/spanien/barcelona/forum/14699.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés
2010-07-04 01:33
Alonso och busquets har varit lika bra enligt mig i detta mästerskap men det känns överflödigt med båda på plan, kvittar vilken av dom som får bänka bara man spelar med en pivote. Xavi har gjort ett ok mästerskap men vi ska komma ihåg att han inte har samma roll i år som han hade i EM 2008 då han jobbade längre ner i banan och styrde spelet, här får han vara precis bakom anfallarna som en trequartista och då får han inte styra spelet så som han gör i Barcelona och det är då han är som bäst och det är min åsikt iaf.

Godnatt!
Zzidane
2010-07-04 01:33
Addeh
Jag har inte missat ett enda match från vm.i första matchen fick han 7.5 i betyg xavi fick 6
Barcelonistas
2010-07-04 01:24
Iniesta och villa har varit bäst. xavi har varit ok inte i sin topform.
Barcelona älskabarcelona
2010-07-04 01:23
Alonso va bedrövlig idag . Han passade ofta fel när man skulle sätta igång kontringar . Det du säger är absolut inte rättvist , även om xavi inte har kommit upp till hans kapacitet så har han presterat bättre än xabi .
Atlético addeh
2010-07-04 01:20
Zzidane /

Har du överhuvudtaget sett Spaniens matcher?
Zzidane
2010-07-04 01:19
Adil

Alonso har gjort bättre ifrån sig än Xavi och Busqi tillsammans jag säger det inte för att jag hjear på madrid,utan man ska va rättvist.
Atlético addeh
2010-07-04 01:02
adil /

Ett Spanien med Silva skulle dessutom få en större variation i sitt kantspel. I nuläget går det mesta genom Villa på vänstekanten. Dom få gångerna det händer något på högerkanterna är när Ramos avancerar.
Barcelona Koeman_4
2010-07-04 01:01
Känner bara att jag måste gråta ut lite...
Argentina ute, Messi ute, tjejen lämnade mig och våra 2 barn....
Just nu känns inte ens spaniens seger rolig längre,
FAN TA ALLT!!!!!
adil,
2010-07-04 00:45
addeh

Håller med, känns överflödigt med Alonso på plan. Vad tjänar det till liksom? Busquets städar på mittfältet och Alonso blir någon slags playmaker och balansspelare tillsammans med Xavi. Peta hellre Alonso i förmån för Silva som garanterat gör livet surare för motståndarna. Det enda nyttiga Alonso bidrar med är hans farliga bössa han kan avlossa vid frisparkar eller bollar som studsar ut i banan vid hörnor.

Del Bosque har inte övertygat särskilt mycket som coach i mina ögon. Spanien är inte samma lag som i EM 08.
Barcelona 9kluivert
2010-07-04 00:00
Sjuk match, tycker dock riktigt synd om paraguay, och även ghana igår (mest Ghana då ;) )

Busi gör en bra match idag, även ifall jag inte är nåt större fan som flera här säkert redan vet.

Yaya, tack så jävla mycket... vilken jävla klippa du har varit på alla sätt, och vilken färg du har satt på Barca och fotbollsvärlden.
Tyngsta förlusten ihop med Dinho och och Eto'o.

Lycka till så sjukt mycket, hoppas vi ses i en ev CL-final inom nåt år.
City blir riktigt tunga nu... nya chelsea.

Tack!
Atlético addeh
2010-07-03 23:49
Nu måste alla (t.o.m Real-supporters) inse att Busquets är ett bättre alternativ än Alonso. Visst, Xabi spelar lite högre upp i banan än vad han normalt sett gör i klubblaget. Men för mig är det självklart att det är Alonso som ska petas. För det första har han varit mycket sämre än Sergio under mästerskapet och för det andra är Busquets van att spela med Xavi & Iniesta.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 23:36
Jag vill se Tyskland våga vara lika offensiva som i starten av matchen mot Argentina. Gör de det och Spanien kommer igågn, så blir Tyskland massakrerade. Jag tror dock inte att de vågar det utan de kommer att backa hem, täcka ytor, ligga i press och satsa på sina omställningar.

Om inte VDB fattar att han måste ha ett passningsskickligt mittfält mot tyskarna, minst en av Cesc eller Silva inne förutom Iniesta och Xavi, så vet jag inte vad som krävs för att han ska inse det. I dagslägt bidrar Torrés knappt med någonting. Han tar ju knappt några löpningar, joggar mest omkring ute på planen känns det som.
Barcelona Smogen
2010-07-03 23:35
Jupp, dags att bänka Torres och bara låta en av Alonso/Busquets spela. helst då Busquets såklart. ;)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-03 23:31
Jag tror att Tyskland kan bli ett lag som inte passar Spanien så bra. De kontrar blixtsnabbt och kontrar med bredd. De använder press och understöd över hela planen och de har ett bra passningsspel och behöver inte tjonga bollen när de känner sig pressade.

Spanien måste visa mästarklass. Bänka Torres!
Barcelonistas
2010-07-03 23:27
Iniesta är kung! :)

Tyskland blir svår spanien måste spela mycket bättre.

Kör me xavi--Busi/alonso--Iniesta så blir de mycket bättre.

dags o slå ut johanas lila tyskland! blir äcklad hur hon hela tiden berömer dom.
2010-07-03 23:26
el Flaco.

Där slog du huvudet på spiken. Han har mer status för att han spelar i Premier League och i ett mer klassiskt lag.

Jag föredrar Villa. Han har vunnit skytteligan i EM 2008 och är ensam i skytteligan i VM.
2010-07-03 23:24
Tänk om vi hade försökt värva Villa efter sommaren?
Barcelona true_barca_fan
2010-07-03 23:19
Kommer bli tufft mot tyskland om spanien spelar som dom gjorde ikväll.

Casillas you are the best

Barcelona Smogen
2010-07-03 23:19
jösses, är helt svettig efter den här matchen. phu...vilken otrolig lättnad.

men jag antar också att Spanien åker ut mot Tyskland om man inte ändrar startspelare. Inget ont om Alonso och Torres, men tycker verkligen man borde spela som i slutet av matchen.

Iniesta-Villa-Pedro--
---Xavi---Fabregas---
------Busquets-------

Det för enkelt att stoppa Spanien så som dom spelar nu, Torres är ur form och då kan man helt enkelt se till att stänga bort Iniesta o Xavi från att spela fram Villa och får han inga bollar blir det inga mål.
Atlético addeh
2010-07-03 23:17
Amunt /

Håller med dig till fullo. Ligan tappar en av sina största profiler dem senaste åren till en utav konkurenterna. Samtidigt går Valencias andra stjärna till Manchester City, vilket gör det svårt för Valencia att ens kunna utmana om Champions League platserna kommande säsong.

Det enda laget jag ser ska kunna utmana Barcelona eller Real Madrid är Atlético Madrid. Lyckas man behölla Forlán, Tiago & Agüero samtidigt som deras yngre talanger etc Jurado, Dominguez blommar ut på riktigt kan dem bli en svår nöt att knäcka.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-03 23:17
Ämne: Ämne: Amunt ....
Jag har alltid tyckt att Villa är bättre än Torres och anledningen till att el Niño får mer uppmärksamhet beror nog på att han spelar i Premier League och att Liverpool är ett mer klassisk lag än Valencia. Trots det har el Guaje vunnit fler klubblagstitlar än Torres.

Menar inte att Torres är kass, tvärtom, men jag tycker bara att Villa känns mer komplettare. I mina ögon har Villa varit en av de fem bästa anfallarna i världen sedan många år tillbaka.
Valencia Amunt
2010-07-03 23:08
Ämne: Amunt /

Vi som f....Helt korrekt. Sedan 05/06 har skytteligan stått mellan Villa, Forlan och Etoo varje säsong. Men dem 1-2 senaste åren har Barcelona och Real blivit så dominanta att Zlatan, Messi, Ronaldo, Higuan, ja flera spelare från varje lag varit där.

Nu kommer ligan förlora sin glans enligt mig. Ligan kommer bara vara vit och blåröd överallt. Mycket tråkigt då det behövs fler ikoner för varje lag istället för att alla samlas på en plats.
Atlético addeh
2010-07-03 23:06
Amunt /

Vi som följt La Liga de senaste åren vet mycket väl att David Villa är en utav världens främsta målskyttar. Jag tycker Villa tillsammans med Eto'o & Forlán varit de bästa målskyttarna de senaste fem åren. Drogba ligger även där och nosar.
Valencia Amunt
2010-07-03 23:01
Ämne: Ämne: Vad är ....Ja, för "världen" innefattar bara Barsa och Real i dagens läge. David Villa har varit världens bästa målskytt i flera år. Började redan 2004 när Valencias scouter var i Zaragoza och scoutade honom. Men okunskap och brist på intresse från diverse medieaktörer i TV och media har gjort att David Villas dominans missats/underskattats.

Barcelonarevolutionen har blivit så dominerande att ni inte heter Barcelona längre, ni heter Barca. Barca, Barca, Barca. Fler medgångssupportrar, mer uppmärksamhet, mer pengar.

Detta är inte på något sätt fansens fel - det är media som drar nytta av detta. Men det är fett jobbigt som supporter för en mindre klubb att uppleva underskattning mot spelarna från media - och sedan månaden efter är han världens bästa. Enligt Kåmark. Enligt Perlskog. Och alla andra amatörer för den delen.

Ni måste väl ändå erkänna att ni känner er som "favoritklubben" världen över?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-03 22:55
Det Iniesta gjorde var helt magiskt, nästan lite "synd" att han får spela i samma lag som Messi, annars skulle han vara nr.1 i vilket lag som helst.
Atlético addeh
2010-07-03 22:51
H.Alavi /

En Iniesta i matcherna mot Inter skulle helt klart gjort skillnad. Han har extremt hög lägsta nivå.
2010-07-03 22:48
Det är nog välbehövligt med en paus. Ghana - Uruguay igår och nu Paraguay - Spanien. Herregud.

Vad kan man säga om David Villa?
Barcelona älskabarcelona
2010-07-03 22:42
Varken Villa eller Casillas var utröstad till matchens lirare . Istället var det DON ANDRES!!!:D han förtjäna det
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-03 22:42
Grym match av Iniesta! Länge sen man såg honom briljera som han gjorde idag. FCB hade nog kunnat göra bättre ifrån sig under säsongen om vi hade haft en frisk och formstark Iniesta.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-03 22:41
Ämne: Vad är det med spela....
Vi insåg att vi hade köpt världens vassaste målskytt sekunden han klev in i Laportas gamla kontor för att skriva på kontrakten :)
Annons: