/spanien/barcelona/forum/14698.aspx/spanien/barcelona/forum/14698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-03 01:02
Dani Alves=The King

Det var offside ändå på Ghana spelaren.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-03 00:51
Rambla

That's not the point, han avgick väl runt 2004.
Poängen är att jag försöker visa hur Atletic Bilbao funkar som klubb, jämfört med Barcelona.

Vet inte varför jag trodde att det var han som värvade Toquero då han kom in rätt så nyligen.
Hjärnan har tydligen slocknat :P

Men poängen kvarstår, titta på the track record:
01/02 : 9:e plats
02/04 : 7:e
03/04 : 5:e
Inte helt illa? :P
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:49
Hetfield:

Har Zubi varit där tills nu? Hm, har jag verkligen missat detta? :P
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:48
Äh, hur orkar ni älta detta. Det är knappast första gången en spelrare räddar ett mål med handen när han står på mållinjen. Det är en ren reflex. Ghana fick en straff. Sätt straffen och ni är i semifinal. Nu satte han straffen i ribban. Taskiga nerver? Tough luck, deal with it and move on.
2010-07-03 00:47
Rambla

Precis, det handlar mer om personlig sak. Sen är det ju fel att Laporta bara ger en titel sådär till Cruyff utan att prata med någon (även om Cryff förtjänar titeln, men det är en helt annan femma).

Atletic Bilbao slutade 8:a i år, med lite mer flyt så hade de knipit EL platsen. Samtidigt så har man pressat fram talanger som Javi Martinez och Munain (som är riktigt bra).

Dessutom har han fingerkänsla när det gäller att värva spelare som ingen vill ha. Titta på Toquero, han är ingen Messi direkt, men man har fingertoppskänsla och satsar på honom.

Slutsatsen är att Zubi har jobbat med småmedel, han har dessutom fått värva inhemskt. Nu får han värva med stora pengar och scouta runt om i världen, jag hoppas bara att behåller filosofin: Ungt och inhemskt.
Delarocha
2010-07-03 00:46
Dani Alves=King

Men lägg av. De fick ju en straff som de sedan väljer att missa. Straff är ju typ givet mål i vanliga fall. Herregud.

Hur kan det vara fusk när Ghana får både en straff och Suarez blir utvisad? Fusk hade väl varit att muta en domare. Men lite svårt att kalla det fusk när inte Urugay lyckas komma undan med.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-07-03 00:42
Delarocha //

Du är fan i med skämmig, Ghana skulle ha vunnit matchen om de inte vore för en hand. Händer får man inte använda visst fusk eller inte men bollen skulle ha gått in.
Hade bollen gått in eller de hade vart som ide flesta sporter dömts mål så hade Uruguay alldrig i livet fått det till ett straff avgörande.

Du får tycka att Uruguay förtjäna att vinna matchen be my guest. Men försök inte få oss andra som tycker annat att se dumma ut. För Ghana borde ha vunnit macthen!

Att få en straff är inte samma ska som att få ett mål glöm inte de. Visst en straffa ska bara sättas men chansen att missa finns alltid till hands.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:38
Hetfield

Cruijff är Laportas och Rosells största idol sen barndomen. När Rosell avgick fick han kritik av Cruijff. Sen den dagen kan inte Rosell glömma detta. Tänk dig själv, att få rejäl kritik av din idol. Det svider nog rejält. Detta är den största anledningen att Rosell ogillar Cruijff, åtminstone sägs det så.

När det gäller hederpresident så tror jag inte ens att Barcelona har något sådant inom klubben. Det är en typisk Real Madrid-grej. Oavsett vilket, så ska styrelsen lägga fram det som ett förslag så att medlemmarna får säga sitt och rösta om det. Klubbens stadgar säger att det ska gå till på det viset, så Laporta gjorde fel när han tog saken i egna händer.

Jag vet inte, Zubi känns inte klockren precis. Så överdrivet bra gjorde han väl det inte i Athletic?
Delarocha
2010-07-03 00:34
Berndt Schuster som hederspresident hade varit något.
2010-07-03 00:32
Rambla

Jag tror att det är för att Cruyff är väldigt "Pro-Rosell", och delvis pga. att Sandro säger att man ska rösta fram hederspresidenten, inte bara välja en bara för att man gillar personen. Makes sense to me.

Why not Rambla likey Zubi? ;)
Jag tycker att han har gjort ett grymt jobb med Atletic Bilbao, med Zubi så kan vi räkna med att han kommer att fiska upp en hel del ungdomar.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:24
addeh

Jo det kan han, han är ju president. Dessutom så gjorde Laporta fel när han utnämnde Cruiff som hederspresident. Det ska inte han göra utan det göras av medlemarna på en stämma.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:22
Zubi ny sportdirektör. Me not like.

Dessutom så har Alexanco blivit utbytt som chef för ungdomslagen. En annan fd storspelare i Barcelona Guillermo Amor tar över hans jobb. Alexancos jobb med La Masia kan väl ingen klaga på? Varför byta ut något som fungerar bra?

Aja, vi får hoppas på det bästa och at allt får fungera som tidigare.
Atlético addeh
2010-07-03 00:20
Ämne: Jag tror att Suarez ....
Rambla /

Suarez kommer ju garanterat inte få spela semifinalen. Dom kan ju inte stryka alla röda kort inför semifinalerna. Då skulle ju båda lagen kunna spela hur fult som helst i en kvartsfinal.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-03 00:19
Varför gillar inte Rosell Cruyff? kan det vara att Cruyff stod Laporta nära ?
Atlético addeh
2010-07-03 00:16
Rambla

Skämtar du med mig? Även om inte Rosell och Cruyff är bästa vänner kan han ta mig fan inte göra så. Idiotiskt.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:16
Jag tror att Suarez bara får en match. Förresten, stryks inte alla varningar och röda kort till semifinalerna?
Atlético addeh
2010-07-03 00:15
Hetfield

Ah, okej. Uruguay får väl försöka klara sig utan Suarez i fortsättningen då.
Barcelona Rambla~
2010-07-03 00:13
Rosell, första dan på jobbet och det första han gör är att ta bort Cruijffs hederspresident-titel. Bra jobbat Alexandre. :(
2010-07-03 00:08
Ämne: Någon som vet säkert....Som H.Alavi sa så resulterar ett direkt rött kort i att man blir avstängd i 2 matcher.
Det innebär att Suarez missar semifinalen och final/bronsmatchen.

DM1982

Classic Simpson, synd att de är så dåliga nu.
Barcelona DM1982
Ämne: Delarocha

UruGAYS....
; )
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Tyck vad man vill om Suárez & Uruguay men fy fan vad Asamoah Gyan måste lida, han var helt otröstlig efteråt, även om jag höll på Uruguay så lider jag verkligen med Asamoah Gyan
Atlético addeh
2010-07-03 00:05
Någon som vet säkert om Suarez kommer bli avstängd båda de återstående matcherna eller bara en? Tråkigt för honom i sådana fall att missa en final/bronsmatch.
Barcelona Dinho, Messi
2010-07-03 00:02
Jaja låt oss gå vidare från allt snack om fusk.

Tråkigt att Yaya ville röra på sig men kan samtidigt förstå att han inte accepterar så lite speltid som han har fått detta år. Samt att det faktiskt är riktigt bra betalt för en "bänkspelare".

Dock så gillar jag Busquets stil att sätta prestige i att göra sitt jobb i det tysta och alltid se till lagets bästa före att själv synas. Plus att han e ung och lovande talang från la masia. När allt kommer om kring så tror jag att det var en bra affär att sälja Yaya även om det smärtar. Vi har inte plats för 2 defensiva mittfältare och backupspelare till Busquets och Marquez går att hitta till ett bättre pris. Bara det inte blir Macherano.
2010-07-03 00:01
Delarocha

UruGAYS? Låter nästan som "U R GAYS= You are gays"
Hehe. Skyller dåliga humorn på sena tiden.
Delarocha
2010-07-02 23:58
ma ma titty

Straffen som följer är inte en chans eller? Eller ska Urugays målvakt släppa den med mening så några forumtroll inte ska behöva bli ledsna?

Barcelona Rambla~
2010-07-02 23:57
Ämne: Många verkar glömma ....
Det där skäms jag för än idag. Jag skyller på ungdomligt oförstånd av Messi. :)

Så här i efterhand är jag glad att man inte vann ligan på det målet.
2010-07-02 23:56
Många verkar glömma bort att blyge Messi gjorde mål med handen mot Espanyol för ett par år sen, ingen sa något då för att vi var nära titeln.

Maradona är avgudad runt om i världen trots att han tog bollen med handen.
Men det lustiga är att människor var nära på att korsfästa Henry när han gjorde likadant för sitt land.

Dubbelmoral från fotbollsvärlden?

Barcelona Rambla~
2010-07-02 23:54
Det enda rätta vid en solklar hands på mållinjen är att man borde ändra reglerna till att domaren godkänner det som mål. Då hade personer som tikitaka sluppit bli så upprörda.

Det sista jag tänker säga om saken. Och nej, jag förespråkar inte fusk. Jag tycker bara det är så fånigt naivt och ädelt att tro en spelare endast tänker på att fuska i den situationen. I ett sådant läge finns det bara en tanke i skallen. Bollen ska bort, bort så långt åt helvete det bara går. Det är allt som oftast en ren reflex att handen kommer upp.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-02 23:51
Ämne: Ämne: tikitak....
straffen som kom efter kanske? Bättre läge att sätta får man inte..
Barcelona Hyder
2010-07-02 23:51
tikitaka

Skillnaden min vän är att dem försökte, och till en början lyckades med, att mörka hela grejen. Suarez utnyttjade sina befogenheter av att ta bollen med handen för att ta de förmodliga konsekvenserna. I Calaciopoli ville man systematiskt fuska i både sportsliga och rättsliga bemärkelser. Lite skillnad, så get the magnitude of the situation.

En spelare som tar ett gult kort och fäller någon i en kontring, bör per automatik vara en fuskare i dina ögon? Han förstör väll fotbollen? Tycker att du ska sluta envisas med att kalla saker för fusk när inte en enda person håller med dig.
Annons: