/spanien/barcelona/forum/14697.aspx/spanien/barcelona/forum/14697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona10Messi
2010-09-21 22:31
Det är ju pinsamt fan på sättet dem gör mål, ingen straff för helvete!
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-09-21 22:31
Lyssnar på arabiska komentatorn och han tror inte sina ögon!
hans ord: Real får en present :D
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-21 22:30
Förvånad över att Cristiano får sin första mål på en straff?? I'm not.
Barcelona VizzlA^^
2010-09-21 22:30
En madridistas glädjestund..när det blir straff, så vackert!
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-09-21 22:29
Hahaha vilken billig straff real får t.o.m. domarna vill att ronaldo ska näta det är ju så synd om han :(

VILLARATO!!!!!
Barcelona ElTriplete
2010-09-21 22:28
Klart som fan man får straff, haha.
AndreD
Straff!?!??!?! SKämtar han???
Barcelona -=FCBarcelona=-
REA på straffsparkar i madrid?
Typiskt som sagt!
Hhahaha amen för helvete :(
Barcelona Abbe.
2010-09-21 22:27
Så jävla larvig straffspark.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-21 22:23
Gonzalez_Barca

Skulle de sluta? Hehe troligare att grisar börjar flyga. :P
Barcelona Espanaboy
2010-09-21 22:23
Tänk att vissa bara orkar tjafsa om Ujfalusi-Messi än idag. Ujfalusi har fått sitt straff. Självklart borde han ha fått en längre avstängning, men det var ju inte första gången spanska förbundet inte reagerar på ett bättre sätt, än man gör, så vi är ju inte själva om detta. Vi ska samtidigt vara glada att Messi inte blir borta längre än ca en månad. Om det hade varit Van Persie skulle han ju inte kunna stå upp resten av livet. Vad borde inte min favorit Dani Alves då få för denna kapningen:http://www.youtube.com/watch?v=vSHrAuxSyQQ. Och självklart snackas det extra mycket om denna händelsen pga att det är världens bäste fotbollspelare. Annars vore det ju konstigt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-21 22:21
Hands på Carvalho mot Espanyol som borde slutat i straff för Espanyol.

Edit: Eller vilka var det ens straffsitutation för?? haha för att vara ärlig så satte jag på stream nyss och jag såg en handssituation, var det i Madrids straffområde eller Espanyols?

btw, whats up med Bernabeus gräsmatta? Vill Mourinho bevara gräsmattan han vann CL med Inter med eller?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-21 22:19
Radical

Med ditt resonemang borde Roberto Carlos, chansbrytningarnas & glidtacklingarnas kung, inte fått beträda en plan över huvud taget.

Kanske har något med de brasilianska generna att göra, att de tenderar att ha bättre koll och känsla för spelet än, låt säga, en spelare från Tjeckien.
AndreD
2010-09-21 22:18
Konstigt att streamsen aldrig hackar när det är real, men när det är barca hackar de flesta.

Reals gräsmatta, vad hände där? Har de ingen planskötare?
Barcelona DM1982
2010-09-21 22:17
Ämne: Ämne: Jag hål....Om du hade läst här på forumet när det där skedde så skulle du har sett att många här tyckte att det var onödigt av Alves. Alves chanser och nuddar bollen lite men det blir fel ändå. Ujfalusi är inte ens i närheten av bollen, så där sen kan man inte vara om man ska spela i högstaligan.

Jag säger inte att Ujfalusi gör det med flit men det verkar inte som om han bryr sig särskilt mycket om hur det kommer att träffa. En normal människa hade även tittat till en spelare som man har skadat, han står mest och tjaffsar med domaren om kortet. Sympatisk kille det där.

För övrigt verkar inte Deion må särskilt bra, större hattext får man nog leta efter. Vi vet om att du hatar Barcelona, släpp det där nu.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-21 22:16
Bara råd, men skippa Real matcherna, man kan lika gärna stirra på väggen.

Det spelas derbyt mellan Tottenham-Arsenal just nu, det står 1-1. Om ni går in i myp2p.eu och väljer sopcast streamen så finns det med engelska kommentarer (Fox soccer plus).
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-21 22:14
Ämne: Frodo

Det är ju e....
Tack. Jag hoppas att sådana tacklingar blir straffade. Ramos borde blivit utvisad typ 1/3 (jag kanske är lite snäll nu, färgad som jag är) av matcherna p.g.a. sådana onödiga, råa tacklingar.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-21 22:12
Frodo

Det är ju enormt korkat att rättfärdiga det Ujfalusi gjorde genom att dra upp Alves exemplet. Det är som att ursäkta någon som mördar en jude genom att säga "Ja, men Hitler dödade ju 6 miljoner judar". Samma dumma logik.

Å andra sidan så ligger det en viss sanning i att om Ujfalusi hade gjort samma tackling på en spelare från bottenlagen så hade ingen uppmärksammat det på samma sätt. När Messi blev skadad så var det rena "vakan", samma sak på C.Ronaldo.

Fult var det, men det blåstes ju upp rejält.

Radical

Ingen påstår ju att det Alves gjorde var rätt, jag skulle inte ens bli glad om han träffade C.Ronaldo. Det är fel att göra så, och det är otroligt korkat av Alves att göra så. Ingen ursäkt för det.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-21 22:11
Messidinho_10

Det går att förstora, håll in CTRL och tryck på + till höger på tangentbordet.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-09-21 22:06
nära..
Barcelona Abbe.
2010-09-21 22:06
Oh, så nära 1-0.
Barcelona Frodo
2010-09-21 22:02
Hetfield

Jag är inte emot att alla ska få samma behandling. Jag är en av de som tycker att brutala tacklingar ska straffas hårt oavsett lagtillhörighet. Men det Deion gör är att han försöker rättfärdiga Ujfalusis tackling med att säga att Alves har gjort likadant förut och att Barcelona förtjänar det. Han har i sitt forum skrivit att tacklingen är klockren och att Ujfalusi borde ha gjort om den om han fått chansen.

Han skriver att han hatar media medan han själv bedriver en hatkampanj mot Barcelona med en massa lögner.

Att media uppmärksammar spelare som Messi och Ronaldo mer är inget han bör grina över. De större profilerna, oavsett sport, får en större bevakning.

Istället för att attackera media så attackerar han istället klubben Barcelona. Ujfalusi träffade bollen? Jo, tjena. Killen har bevisat flertalet gånger att han inte kan ta en debatt utan att använda sig av lögner. Han tar upp en massa irrelevanta saker som inte har med diskussionen att göra och det är främst det jag reagerar över.

Han är ytterligare en i raden av sensationsskribenter som alltmer börjat härja på Svenskafans.
Barcelona Messidinho_10
2010-09-21 22:02
Jag streamar på bet365 riktig bra kvalite, det enda negativa är att skärmen inte går att förstora :(
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-21 22:00
Ämne: Jag håller med om at....
Jag vill nu endast diskutera Dani Alves tackling, inget som har med avstängningar och liknande att göra. Personligen anser jag att Dani Alves tackling inte heller på något sätt är acceptabel. Att komma med full fart och chansbryta på det sättet som Alves gör i det läget är ren och skär idioti. Man ser ju själv hur Racing-spelarens ben håller på gå itu.

Tacklingar av sådant slag bör inte förekomma i fotboll.

Samma sak med Diawaras tackling på Ronaldo förra säsongen. Ja, han träffade bollen först men han träffade också Cristianos fotled med en sådan fart och kraft att Cristiano missade 10 matcher.
Barcelona ★Sami★
2010-09-21 21:58
s.eto
Okej tackar:)
Barcelona Messidinho_10
2010-09-21 21:56
Mojito

Okey, själv har jag inte nån koll på Espanyol iår alls vet inte ens vad dm har värvat osv..
s.eto
2010-09-21 21:53
Sami

Såg att du fråga om streams. Jag streamar alla matcher i stort sett, tycker att veetle har bättre bild fast det hackar i rörelser och kan lagga ibland. Sopcast flyter på bättre fast med lite sämre bild. Du kan köra med vanliga VGA kabel från dator till tv.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-21 21:53
Messidinho

Med tanke på Espanyols skadeproblem och det faktum att de inte ens gjort mål på Real de tre senaste mötena så ska du inte ha några större förhoppningar.
Lägg därtill att det oftast känns som att de inte kämpar mot Real för att de vill göra livet surt för Barca och inte hjälpa oss på vägen.
Annons: