/spanien/barcelona/forum/14691.aspx/spanien/barcelona/forum/14691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-07-06 20:23
Nesto

Cáceres tillhör fortfarande Barcelona. Det är upp till Pep om Martín kommer få nogon andra chans i klubben.
Barcelona petersays
2010-07-06 20:22
Kom igen nu U R GAY!
Även om ni är i semi oförtjänt (Suarez hands) så hoppas jag ni knäpper träskofolket på näsan!
Barcelona Nesto
2010-07-06 20:10
Sami

Ska bli riktigt roligt o se, synd att Cáceres inte fått spela mer under VM. Han imponerade 10 gånger mer på mig än vad Chigry gjorde synd att han inte fick en andra chans.
Barcelona Smogen
2010-07-06 19:58
länken till aftonbladet
Barcelona Smogen
2010-07-06 19:58
Det som Aftonbladet och Goal skriver i sina artiklar om Barca och problemet med att betala löner är ganska olika. Dessutom har jag en stark känsla av att det mest är Rosell som försöker smutskasta Laporta lite extra.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-06 19:50
Lycka till i framtiden Dmytro Chygrynskiy. Jag som trodde du skulle bli vår nya Puyol när ja såg dig i debut matchen mot Getafe. Vem ska ta Chygs plats nu ? själv så vill jag ha tillbaks Martin Caceres. Han påminner mycket om Sergio Ramos (glidtacklingar) och spelstil.
Barcelona Tibidabo
2010-07-06 19:49
Ämne: Caceres kommer start....
Trevligt!
Barcelona Tibidabo
2010-07-06 19:49
Torres får starta för att han är Torres, inte för att varit bra under VM.
Lite samma sak...jaja.
Llorente gjorde ett bra inhopp, hoppas på han imorgon=)
Ha det cules!

-Més que un club-
Barcelona ★Sami★
2010-07-06 19:46
Caceres kommer starta matchen mot Holland. Härligt! Då få vi se duellen Robben Vs Caceres:)
Barcelona Tibidabo
2010-07-06 19:37
Henry-affären var ingen spelmässig succé, det kan väl de flesta skriva under på.Tror många "billigare" spelare hade kunnat göra det minst lika bra.Eller?

En dyr spelare får ju fler chanser känns det som, men kritiseras hårdare när prestationerna uteblir.
Sedan investerar man ju till viss del i "Stjärnstatus" när man värvar dyrt, Chygy hade inget av dessa, tyvärr.
Barcelona Hyder
2010-07-06 19:24
addeh

Med det resonemanget skulle Henry kastats till hundarna redan efter en halv säsong.
Barcelona Tibidabo
2010-07-06 19:21
Skål för det Chygy! Hans svammel vid säsognsavslutningen var ju ändå värt några spänn i underhållning;)

Nu är det bara att skaffa en sponor på tröjan så är ekonomin safe...nämen det är bra att man inte strör pengar allt för enkelt och snabbt.
Kan man gnälla på sin lön som Barca spelare egentligen?
Passar det inte(eller om man inte passar), får man gå.

Més que un club
Atlético addeh
2010-07-06 19:17
Hetfield

Där håller jag med dig. Prislappen var väldigt stor och man hade skyhöga förväntningar på honom. Pep gjorde en felbedömning av Chyg och har förhoppningsvis lärt sig en läxa av detta.

Hyder

Jag tycker han fick tillräckligt många chanser i höstas, hade han förvaltat dom bättre hade han garanterat fått mer speltid under våren. Att göra 1-2 godkända matcher duger inte om man ska spela i världens bästa klubblag.
Barcelona Hyder
2010-07-06 19:11
addeh

Då missade du matcherna mot Getafe och Bilbao. Överlag har han ju varit helt katastrofal, det är det inget snack om. Däremot fick han ju knappt några riktiga chanser att anpassa sig.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-06 19:06
addeh

Problemet var prislappen. Om Chyg hade köpts för 2-3 miljoner så hade ingen klagat på honom och spytt galla så fort han spelade. När man betalar 25 miljoner för en mittback så höjs ribban så högt att det är orättvist för en 22 åring att motsvara kraven.

Jämför det med Thiago Silva, han köptes för en liten summa, och ingen hade större förväntningar på honom. Titta på honom nu, han är i dagsläget en av de bästa mittbackarna i världen.
Atlético addeh
2010-07-06 19:04
Hyder

Har sett Chyg slå några fina cross, knappast något mer. I defensiven har han inte varit bra alls, det är min åsikt.
Atlético addeh
2010-07-06 19:03
Hetfield

Såvitt jag minns startade han ganska många matcher i höstas, men underpresterade gång på gång. Under våren har han inte fått alls lika mycket speltid, ett fåtal inhopp och från start mot Xerez.

Jag tycker vi har sett tillräckligt, han har inget i Barcelona att göra.
Barcelona Hyder
2010-07-06 19:01
addeh

Du sa att han inte visade sin kapacitet i ens någon enstaka situation. Ville bara påvisa att han visst gjorde det. Att det gick ett sus genom publiken när han fick bollen i matchen mot Xerez tillhör en helt annan diskussion.
Atlético addeh
2010-07-06 18:58
Hyder

Det klart han slog några passningar till rätt adress. Debuten mot Getafe var han helt okej, men sedan gick det bara utför. Jämför den matchen mot den sista han spelade mot Xerez där han var katastrofalt dålig. Gick ett sus genom publiken på Camp Nou varje gång han rörde bollen.
2010-07-06 18:55
addeh

14 matcher är väldigt missvisande, för att man får intrycket av att han fick spela många minuter. Som sagt, han fick för det mesta hoppa in när det var ett par minuter kvar. Det är lustigt att ingen ifrågasätter hela köpet just nu, det är väldigt tyst.

Barcelona Smogen
2010-07-06 18:49
Jag tror Chyg kommer finnas i en ny storklubb inom några år och där bli en riktig klippa. Lite synd att han aldrig lyckades här och att han bara fick en säsong på sig, men bättre att ge Fontas och Muniesa chansen.
Barcelona Hyder
2010-07-06 18:33
addeh

Chyg gjorde två riktigt bra matcher i mitt tycke. Hans första match, borta mot Getafe samt bortamatchen mot Bilbao. I den förstnämnda matchen var han bara äckligt stabil och säker i passningsspelet. Mot Bilbao var bjöd han på riktiga delikatesser i form av långbollar och var även mycket bra defensivt. Kanske ska stå till svars lite för baklängesmålet om jag inte minns fel, men ändå en överlag bra insats. Så enstaka situationer där man kan hitta potential finns det enligt mig.

Atlético addeh
2010-07-06 18:21
★Sami★

Det är väl inte hundra än att Cáceres kommer spela från start, beroende på om Lugano kommer spela eller inte. Men visst vore det än härlig drabbning dem emellan. Robben hade säkert filmat till sig ett antal farliga frisparkar.
Barcelona ★Sami★
2010-07-06 18:17
Kommer bli en härlig duell idag. Robben Vs Caceres.
Atlético addeh
2010-07-06 18:06
Hetfield

"Han fick väl bara ett par matcher där han fick spela fullt ut"

Totalt spelade han 14 matcher, tyvärr har jag ingen info på exakt hur många han spelade från start men det var fler än två.

Spelar man 14 matcher i FC Barcelona och inte visar ens kapacitet i någon enstaka situation finns enligt mig ingen anledning att ge honom ytterligare chanser.
Barcelona ★Sami★
2010-07-06 18:04
Äh jag är glad att Chyg lämnar Barca.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-06 17:59
Ämne: Vad menas med VILLA ....
Villa villa villa underbara villa..

Låter lite dåligt om man direkt översätter det till svenska..
Barcelona The Reporter
2010-07-06 17:49
Vad menas med VILLA VILLA MARAVILLA ?
2010-07-06 17:49
addeh

Ganska många chanser? Han fick väl bara ett par matcher där han fick spela fullt ut, sen fick han ett par minuter här och där.
När man har betalat 25 miljoner för någon så säger priset "Han är här för att stanna".

Han är dessutom så pass ung att man kan ge honom en andra chans. Det är inte för att jag gillar honom, men det är löjligt av Pep att gå in helhjärtat för det här, sen bara ge upp.

Otroligt löjligt.
Barcelona petersays
2010-07-06 17:45
Om det är som Sandro säger, att kluben inte har så bra ekonomi som vi trott, och att vi dessutom haft problem med likviditeten (typ cash alltså) och inte kunnat betala ut spelarnas löner - ja då jävlar gör vi rätt i att skicka Chyg, Hleb och Henry all världens väg.
Annons: