/spanien/barcelona/forum/1469.aspx/spanien/barcelona/forum/1469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-08-08 14:23
@neymar JR:

Nej inte pga en match utan pga må ganska sådana. LE började även ifjol med en Bilbao förnedring med 4-0. Han nästan gjorde jätte kollaps att släppa en given ligasegern. I CL gick det också åt h...e och cupen vann vi pga Real deltog inte. Det var nära en katastrof säsong. Så går det när spelarna är mätta och det finns ingen som kan motivera dig. Han åker till London och låter en medelmåttig Liverpool förnedra världens största klubb inför 90 000 på plats !
Barcelona neymar JR
2016-08-08 14:17
Emery kunna hantera Barcelona? Haha! Inte nog med att man vill ha en tränare sparkad efter en träningsmatch men att föreslå emery som den rätta tränaren för Barcelona är komiskt. Minns jag rätt så ville du sparka lucho efter supercupen mot Bilbao med för att sedan fira ligatiteln i december :).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-08-08 14:14
På tal om titlar så hoppas jag mest på ligan nästa säsong. Att vinna den 25 ligatiteln vore mäktigt. Cl är jag inte så orolig över den här trion som vi har kmr vinna Cl under Lucho ännu en gång.
Barcelona enkos
2016-08-08 14:14
@Junta Dimision:

Missade att du skrev tillgänglig.
Barcelona Junta Dimision
2016-08-08 14:12
@enkos:

Hur är Emery tillgänglig när han precis skrev på för PSG?
Barcelona enkos
2016-08-08 14:11
@Barcelonistas:

Zlatan har fullt koll men han är bitter för att han fick foten från Barca därför kommer även Malmö att bli större klubb för honom.
Barcelona enkos
2016-08-08 14:10
Junta

Emery
Barcelona Barcelonistas
2016-08-08 14:09
Zlatan verkar ha dålig koll på historia. Barcelona är historisk större än både Man United och Bayern. United har 3 Cl titlar och runt 20 ligatitlar Milan 7 Cl men bara 18 ligatitlar Barca har 5 Cl och 24 ligatitlar.
Barcelona Thierry Henry
2016-08-08 14:03
@enkos:
Haha. Du pratat om tränaren som åkte till Rom och bänka Francesco Totti under sitt första tränaruppdrag på den högsta nivån. En tränare som trots fansens ilska roterade friskt sin första säsong i barca. Du kan anklaga Enrique för mycket. Men att han inte har kulor? Där är du helt ute och cyklar Luis Enrique är en av få tränare som hade vågat ta det tuffa beslutet ett peta någon i MSN om dom har dålig form. Som gammal legend i barca så åtnjuter han statusen och självförtroendet nog att kunna ta ett sånt beslut. Och en av få som kan komma undan med det. Det hade vart Koeman och Pep isf som hade kunnat åtnjuta liknande status. Thats it. Vill du ha kulor så borde du be att vi behåller Enrique inte tvärtom
Mascherano#14 el Jefecito
2016-08-08 14:01
@enkos:

Tycker du att det är helt otroligt? Utveckla gärna :)
Barcelona Rambla~
2016-08-08 13:57
Jesé som går till PSG. Han och Deulofeu kan väl anses vara likvärdiga talanger eller hur? Båda var stjärnor i spanska U19 och U21. Jämför vad Barca lyckas få ut vid en försäljning med vad Jesé kostar PSG.

Helt otroligt hur det kan skilja i värdering av likvärdiga spelare.
Barcelona Junta Dimision
@enkos:

Kan du ge förslag på tränare som skulle vara bättre att ha än Luis Enrique som dessutom är tillgängliga i dagsläget?
Barcelona enkos
Helt otroligt att folk stör sig på vad det står på tröjan. Tröjan i och för sig är med Barcas färger och det är nummer 1.
Barcelona Rambla~
2016-08-08 13:41
Diego Alves har av Valencia blivit tillsagd att hitta ny klubb innan fönstret stänger. Detta enligt MD. Han ingår inte i tränarens Pako Ayestarans planer. Anledningen har nog lite med hans lön och göra. Ryan och Jaume blir truppens målvakter. Alves är ju den målvakt som ryktats som ersättare till Bravo eller ter Stegen om någon av dem lämnar.
Barcelona Rambla~
2016-08-08 13:36
@Tiki-Taka:

Han är ju inte ens värvad än. Frågan är om ryktet ens stämmer? MD har åtminstone inte skrivit något om det.
Tiki-Taka
2016-08-08 13:30
Helt obegripligt att värva en okänd brasse från Gremio!? Varför köper man inte M Gomez för, en erkänd och beprövad striker ute i Europa, samt att han har en fantastisk säsong bakom sig i Besiktas. Helt obegripligt !!!
Barcelona enkos
2016-08-08 13:28
@El Pistolero #9:

För att han är en svag tränare som ingen lyssnar på och alla skiter i. Barca behöver en "man" som kan höja laget och få spelarna motiverade att ta varje match på största allvar. Kom inte bara och påstå att han vann trippel för även jag hade gjort det med det laget. Spelarna behöver en ny röst. Just nu har inte LE pungor att bytta ut någon av MSN något som behövs för att få de att inse att de måste höja sig och inte tro att de kan göra vad de vill och ändå spela varenda minut i tävlingsmatcher.
Barcelona funB
2016-08-08 13:26
@El Pistolero #9:

Och vi spelade direkt inte lika dåligt som Inter gjort? Mycket slarv individuellt och missar, men laget i helhet va inte dåligt!
Du får gärna hata LE, men han ska bli kickad den dagen han förtjänar det! om den nu kommer
2016-08-08 13:25
@El Pistolero #9:

Du förstår att han förlorade ju en träningsmatch med 4-0 och då sk man sparkas och helst halshuggas offentligt! Det vet du väl? ;)
2016-08-08 13:25
Blaugrana91

Du får det att låta som att vi får miljardvis av euro för tröjreklamen. Om vi säger så här, och nu kopplar jag det direkt till spelarköp för att det blir tydligast så, hade vi skitit i att köpa Andre Gomes så hade vi gått ca plus minus noll om vi även hade skitit i tröjreklam. Är vi chanslösa i CL och ligan utan Andre Gomes? Knappast va?

Jag hade köpt ditt argument om man hade kunnat få en MSN för summan man får för tröjreklamen, men nu är det en Andre Gomes man får och i min värld så är varken han eller Mathieu+Vermaelen värda "priset" av att bli tvungna att bära tröjreklam. Man hade kunnat ge Rafinha/Suarez mer speltid istället för Gomes och behålla en ren tröja. Eller bara skitit i att köpa Arda och gå för Gomes ändå. Man hade kunnat satsa mer på Bartra istället för att köpa Mathieu och Vermaelen.

Visst, vi hade blivit lite sämre om vi hade kört med Bartra istället för Mathieu vissa matcher och truppen hade blivit lite tunnare utan Arda eller Gomes. Men vi hade varit en mycket finare klubb utan Qatar och vi hade framförallt fortfarande varit en speciell klubb utan tröjreklam överhuvdtaget. Och min åsikt är att det hade varit värt det minst 10 ggr om.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-08 13:19
[QUOTE=enkos]Inter blev förnedrade av Tottenham och Mancini fick sparken. LE får sitta kvar. [/QUOTE] Inte för att jag är LEs största fan men varför skulle han få sparken?
Barcelona Barclasico
2016-08-08 13:17
@enkos:

Den italienska storklubben har meddelat beskedet på sin hemsida, där de skriver att att det rör sig om en ”ömsesidig överenskommelse” och att de är därför Mancini lämnar klubben.
Barcelona enkos
2016-08-08 13:11
@Barclasico:

Man får inte 2 miljoner euro i skadestånd om man lämnar själv.

Barcelona Barclasico
2016-08-08 13:08
@enkos:

Fel, Mancini sa upp sig
Barcelona enkos
2016-08-08 13:06
Inter blev förnedrade av Tottenham och Mancini fick sparken. LE får sitta kvar.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-08 12:57
[QUOTE=Smogen] Jag vill helst ha en reklamfri tröja, inget annat. Och ja, kostar det oss en CL titel så får det vara så. Tyvärr fattar jag att det är en utopi, tröjsponsor är här för att stanna. Men vi kanske inte behöver gå från UNICEF till diktatur. Det finns grader i helvetet. [/QUOTE] Fast en tröja utan en sponsorer innebär knappast bara utebliven CL-titel, utan även utebliven Liga-titel, hela vår ungdomsakademi skulle fallera än mer (tro det eller ej men det kostar att driva), vi skulle ha svårt att behålla våra stjärnor. Samt att Camp Nou skulle stå kvar som den är och inte generna tillräckligt med pengar då den börjar bli omodern Många verkar indirekt koppla tröjsponsorn till värvningar, men som sagt är knappast bara det som kostar.... Vad gäller Qatar Airways så ja man ägs av staten, men fortfarande är det flygbolaget som vi har på tröjan och flygbolaget har inget med landets politik att göra. Vart pengarna inom diverse företag egentligen kommer ifrån vet man aldrig, SAS ägs av svenska staten, vem vet vilka pengar som rullar i statens kassa? Hade jag fått välja hade jag också hellre sett något annat företag på tröjan, men jag tror att många hänger upp sig på just Qatar, hade flygbolaget hetat något annat men fortfarande ägts av Qatars stat så hade det knappast varit lika mycket tjafs.
Barcelona enkos
2016-08-08 12:55
Vermaelen alltså bara en läkarundersökning från att skriva på för Roma ? Vad får Barca ?
Barcelona Barclasico
2016-08-08 12:41
Sport: "Barca wants Luan to sign before the Supercopa of Spain begins"
Barcelona Barclasico
2016-08-08 12:40
@Blaugrana91:

Hoppas!!
Barcelona Smogen
2016-08-08 12:35
[QUOTE=Mascherano#14 el Jefecito]Fast nu är det ju inte så att Qatar Airways råkar vara ett företag som "oturligt" nog ligger i diktaturen Qatar. Nej, det är ett statligt bolag och vi gör alltså reklam åt och tar emot pengar av staten Qatar, något som får frasen "Mes que un club" att bli helt innehållslös och som snarare kan liknas vid hyckleri än att vi skulle vara mer än en klubb. Det är fan pinsamt! Speciellt med tanke på vår egen historia av att göra motstånd och förenas tillsammans mot diktatur och fascism. Hade vi slutat att ge bort våra spelare eller slutat köpa skitspelare som Song, Vermaelen och Douglas så hade vi kunnat ha rena tröjor. Eller om våran skitstyrelse hade haft någon jävla skam i kroppen så hade dom bestämt sagt nej tack till diktaturreklam på tröjan och istället letat efter en bättre sponsor som i alla fall nästan förtjänar att bli förknippade med FC Barcelona. Det har hänt så mycket skit i våran klubb sedan 2010 då den här ledningen tog över att jag till och med har förlorat en del av min passion för hela sporten. Jag fattar att alla supportrar inte tycker, tänker eller reagerar exakt som mig, men jag har så svårt att förstå hur man ens bara litegrann kan försvara "Qatar Airways" på våra tröjor. Jag längtar mer till nästa presidentval än vad jag längtar efter att vi ska vinna nästa trippel. [/QUOTE] Du svarade ju mycket bättre än mig. cosign på den!
Annons: