/spanien/barcelona/forum/14689.aspx/spanien/barcelona/forum/14689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haeger
2010-07-06 23:43
Kaptenen

"men varför pratar ingen om David Villa?"

För att han har spelat i Valencia. Om han hade spelat i Barcelona innan VM och presterat som han har gjort i Valencia så skulle han garanterat vara med i snackat om världens bästa spelare. Det är jag hundra på.

Jag hoppas verkligen att han får ett stort internationellt erkännande nu, eller efter han har lyckats i Barca, som jag är säker på att han kommer göra.

BlueRed - I’m with Coco

Henrique.

Men jag hoppas att Caceres får ännu en chans i Barcelona, men det lär tyvärr aldrig hända.
Jag gillar hans spelstil, bara han utvecklas mer (positionsspelet t.ex.) och får mer erfarenhet så tror jag att han kommer bli en grym back någon gång i framtiden.
Men tyvärr verkar inte Pep ha tålamodet för honom.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-06 23:41
Trevligt. Nu är det väl bara två misslyckade värvningar kvar att ta hand om i form av Hleb och Caceres. Den förstnämnda bör säljas så fort som möjligt. Har jag glömt någon?
Barcelona Rambla~
2010-07-06 23:38
Keirrison på väg till Santos på lån. Det blir en säsong och Santos betalar hans lön på ca 2m. Det blir nog klart inom kort.
Barcelona Barca el rey
2010-07-06 23:37
Holland har inte imponerat på mig ett dugg! Har ens någon blivit imponerad av holland!? holland äcklar mig eftersom att de inte spelar bra fotboll. De har fan haft mest tur av alla lag i VM. deras försvar är kass och de ända som gör nånting framåt är robben och den fula sneijder. Tyskland/spanien kommer köra över holland i finalen och de hoppas jag ,vill inte se dem vinna.
---------------------
Att lyssna på Robert Perlskog och Jens Fjellström på tv4 måste vara det tråkigaste som finns! Den där robert kan INTE kommentera en fotbollsmatch. man vill bara flippa ur. han pratar så tyst att inte ens Jens kan höra vad han säger. Och han uppfattar inte när det blir en målchans. han skriker mål efter 10sek när det blir mål. Tack för att det finns SVT!
Barcelona Kaptenen
2010-07-06 23:34
Det är helt otroligt att Van Bommel inte har blivit varnad mer än en gång i den här turneringen. I varenda match är han där och skaver på hälsenor, stämplar, armbågar osv, men domarna låter det gå. Nästan lite impad av hur han lyckas..
I övrigt gör han ju en bra turnering för att vara en ganska medioker fotbollsspelare.

Ett jäkla tjöt om att Sneijder eller Messi ska vinna guldbollen, Xavi har nämnts, Rooney var het innan VM, men varför pratar ingen om David Villa? Han har burit Spanien på sina axlar, leder skytteligan, och jag tror att han kommer att göra dundersuccé i höst, eller rättare sagt, jag är bombsäker på det.
Barcelona Rambla~
2010-07-06 23:31
petersays

Rosell är överdramatisk nu. Innan valet gick han ut med att klubben hade skulder. Nähe? Vilken storklubb har inte skulder? Nu när han blivit vald till president måste han leva upp till sitt påstående under valkampanjen.

När en ny ledning tar över, det gäller även inopm politik, så vill den alltid påvisa vad den gamla ledningen gjorde fel och dåligt. Nu ska vi reda upp det den gamla ledningen ställde till med.

Hur kan man ena stunden beklaga sig över ekonomin, för att i nästa stund sätta sig ner och förhandla om dyra värvningar (Cesc tex)? Det är ett spel för galleriet, ingenting annat.
Barcelona Rambla~
2010-07-06 23:28
Ämne: Rambla

Är du gaml....
Same person, different name. :P

Mr Andres

Alla företag och även alla fotbollsklubbar har skulder. Även privatpersoner. Dock finns det en gemensam nämnare. Tjänar man in mer pengar än vad man har i utgifter så klarar man av att betala av sina skulder.
Barcelona petersays
2010-07-06 23:28
Ämne: Hur mycket sanning ä....
Ingen förvånar mig när det gäller ekonomi. Det går att med en handvändning få siffrorna att se ut som man vill, och beroende på lag i olika länder kan det vara väldigt svårt att få insyn i vilka transaktioner man gjort. Periodiseringsfonder och reavinster och goodwill och avskrivningar mm mm. Kreativ bokföring kallas det. Självklart kan man dock kolla på vissa nyckeltal för att försöka tolka hur det "egentligen" ser ut. Men om det är som Rosell säger, att vi saknar likvida medel - så får man ändå anta att det kanske inte är lika bra ställt som det sett ut. Men det kan nog ingen av oss veta säkert. Kan vara Rosells sätt att få oss att lite mer på honom istället för Laporta.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2010-07-06 23:22
Hur mycket sanning är det att vi har skulder?
För låter väldigt lustigt i mina öron att vi helt plötsligt skulle vara i den situationen.
Barcelona Ordem e Progresso
2010-07-06 23:20
Rambla

Är du gamla La Rambla eller? Blir förvirrad... Du skriver som honom.
Barcelona Barcaista10
2010-07-06 23:17
haha vissa av er pratar som om tyskland är klara för final och vissa att spanien är klara... vänta tills imoron sen snacka :)
Har känsla spanien vinner imoron 2-0 !
Barcelona Rambla~
2010-07-06 23:06
Frodo

Jag har varit imponerad av Perez sen dag ett. Vilken otrolig arbetskapacitet den killen har. Där har vi en som aldrig viker ner sig.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-06 23:03
Ämne: Väldigt positivt öve....
Caceres ska tillbaka till Barcelona annars är Guardiola bara konstig om inte han låter Martin vara kvar i truppen. Han mörda Robben.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-06 23:02
Vilken tur den där Snejider har. Han skjuter från ingenstans och den går in. Kolla på Messi han sköt 10000 och 0 mål. Jessös vilken tur man kan ha om heter Snejider.
Barcelona Ordem e Progresso
2010-07-06 23:01
Väldigt positivt överraskad av Cacéres den här matchen!
Atlético addeh
2010-07-06 22:58
Ämne: Ska bli kul att se B....
Mojito /

Håller med, Busquets & co lär vara ganska revanschsugna. Att låta Sneijder vinna ännu en turnering vore bara pinsamt. Men som sagt, kommer njuta av att se Sergio ta bort Sneijder totalt.
Barcelona Frodo
2010-07-06 22:56
Är det bara jag som tycker att Diego Perez varit riktigt bra för Uruguay under turneringen? Mycket av strålkastarljuset har riktats mot Forlan, Suarez och deras mittbackspar (med all rätt ska det tilläggas också) men Perez är en riktig köttare med bra spelsinne. Jag hade dålig koll på honom innan turneringen men han har varit en positiv överraskning för mig.

I övrigt måste man säga att Forlans rörelsemönster är något utöver det vanliga. En otroligt intelligent spelare med en enorm arbetskapacitet. Det är inget nytt för oss som följer la liga men det är bra att han fått visa upp sig på den stora scenen.
Barcelona Rambla~
2010-07-06 22:47
elbraco

Alla klagar på att Spanien och Italien bara filmar. Studera lite klipp de visade efter matchen så ser du hur Robben konstant lägger sig, van Persie ett par gånger och även Sneijder. Det var samma sak i matchen mot Brasilien. Det enda svåra motstånd Holland har mött i detta VM innan semifinalen. Holland imponerar knappast på mig. De har mött lag där de har haft bollinnehavet och därför ser de bättre ut än vad de är. Får de möta ett passningsskickligt lag som Tyskland eller Spanien gissar jag att de kommer att se mediokra ut.
Barcelona petersays
2010-07-06 22:44
Om Sneijder får en enda internationell utmärkelse under hela sin karriär så äter jag upp min hatt!
elbraco
2010-07-06 22:42
FÖrvånande hur många som ogillar Holland här inne?
Själv tycker jag dom är okej, det är Urugay som spelar tråkigt. Den enda som är rolig att titta på är ju Forlan, om inte han hade varit med hade ju Uruguay varit precis som Paraguay eller Chile...
Barcelona Cobain
2010-07-06 22:42
Varför prata om Guldbollen nu? Det är väl en ny "variant" där även landslagskaptener får rösta? Alltså mer röster på Messi ;)
Barcelona VizzlA^^
2010-07-06 22:39
En sak jag inte fattar är att alla bedömer en spelare efter hur långt laget går, stor fördel att vara född i ett annat land eller spelar i en topp klubb..med de sagt tycker jag att individuella priser ska bedömas till största del av sina fotbolls egenskaper, och inte efter ett VM. Vinner en spelare som Sneijder guldbollen så är det bara att lägga ner skiten (cannavaro vann pågrund av vm, men det är fel) Messi redan spikad, presterade bättre än förra säsongen då han vann den..
Barcelona el Maestro!
2010-07-06 22:32
Ämne: Pissholland. Cavani ....
Jag tycker inte heller att Holland förtjäner men de har dock den där lilla flyten som man ska ha som ett lag om man ska gå hela vägen och vinna turneringen.
Barcelona DM1982
2010-07-06 22:30
Ämne: Sneijder är inte vär....
Måste nog säga att Sneijder är en het kandidat till Guldbollen.

De allra flesta åren brukar vinnaren vara självklar, det brukar vara en spelare som är bättre än alla andra och lyser igenom. I år har det varit lite sämre men visst finns Messi och Ronaldo också med där. Ronaldo åkte ut för tidigt med Real i CL för att vara med ordentligt.

Sneijder är viktig för Inter och för Holland och jag tror att han kan vinna i år. Och det känns helt ok om han gör det även om han inte har varit särskilt mycket bättre än andra spelare.
Barcelona petersays
2010-07-06 22:27
Pissholland. Cavani felaktigt avblåst två gånger, Boulahrouz skulle haft gult för hands och Van Bommel gult för stämplingen i första. Dessutom tveksamheter kring hollands 2-1 mål. Fy fan vad jag ogillar dom. Dom förtjänar absolut inte att spela final i detta VM..
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-06 22:27
Ämne: ponta p

Jodå ;)....
Njaa, guldbollen och fifa world player of the year har gått ihop och heter nu; Fifa ballon d'or.. Så ni båda har rätt :P
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-06 22:26
Tråkigt att ett offside mål avgjorde,

holland får ännu ett beslut med sig
Barcelona petersays
2010-07-06 22:20
Vilken snygg variant!!
Barcelona Barca4eva
2010-07-06 22:20
ponta p

Jodå ;)
Barcelona petersays
2010-07-06 22:19
Vidrigt att se den jävla idioten Van Bommel försöka sparka efter Uruguayanen när dom båda ligger ner.
Annons: