/spanien/barcelona/forum/14688.aspx/spanien/barcelona/forum/14688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cobain
2010-07-06 22:42
Varför prata om Guldbollen nu? Det är väl en ny "variant" där även landslagskaptener får rösta? Alltså mer röster på Messi ;)
Barcelona VizzlA^^
2010-07-06 22:39
En sak jag inte fattar är att alla bedömer en spelare efter hur långt laget går, stor fördel att vara född i ett annat land eller spelar i en topp klubb..med de sagt tycker jag att individuella priser ska bedömas till största del av sina fotbolls egenskaper, och inte efter ett VM. Vinner en spelare som Sneijder guldbollen så är det bara att lägga ner skiten (cannavaro vann pågrund av vm, men det är fel) Messi redan spikad, presterade bättre än förra säsongen då han vann den..
Barcelona el Maestro!
2010-07-06 22:32
Ämne: Pissholland. Cavani ....
Jag tycker inte heller att Holland förtjäner men de har dock den där lilla flyten som man ska ha som ett lag om man ska gå hela vägen och vinna turneringen.
Barcelona DM1982
2010-07-06 22:30
Ämne: Sneijder är inte vär....
Måste nog säga att Sneijder är en het kandidat till Guldbollen.

De allra flesta åren brukar vinnaren vara självklar, det brukar vara en spelare som är bättre än alla andra och lyser igenom. I år har det varit lite sämre men visst finns Messi och Ronaldo också med där. Ronaldo åkte ut för tidigt med Real i CL för att vara med ordentligt.

Sneijder är viktig för Inter och för Holland och jag tror att han kan vinna i år. Och det känns helt ok om han gör det även om han inte har varit särskilt mycket bättre än andra spelare.
Barcelona petersays
2010-07-06 22:27
Pissholland. Cavani felaktigt avblåst två gånger, Boulahrouz skulle haft gult för hands och Van Bommel gult för stämplingen i första. Dessutom tveksamheter kring hollands 2-1 mål. Fy fan vad jag ogillar dom. Dom förtjänar absolut inte att spela final i detta VM..
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-06 22:27
Ämne: ponta p

Jodå ;)....
Njaa, guldbollen och fifa world player of the year har gått ihop och heter nu; Fifa ballon d'or.. Så ni båda har rätt :P
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-06 22:26
Tråkigt att ett offside mål avgjorde,

holland får ännu ett beslut med sig
Barcelona petersays
2010-07-06 22:20
Vilken snygg variant!!
Barcelona Barca4eva
2010-07-06 22:20
ponta p

Jodå ;)
Barcelona petersays
2010-07-06 22:19
Vidrigt att se den jävla idioten Van Bommel försöka sparka efter Uruguayanen när dom båda ligger ner.
ponta p
2010-07-06 22:15
Guldbollen finns inte längre.
Barcelona petersays
2010-07-06 22:13
Nu får vi bara hoppas att Tyskland kör över Holland i finalen!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-06 22:11
Ska bli kul att se Busquets plocka bort Sneijder i finalen!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-06 22:11
Ämne: Petersays/

"....
Klockrent av Ekwall!

Sen så har TV4 non stop sändningar på deras studiesnack UTAN reklam, bara byta dit direkt efter halvtid, efter match och sådant istället för att gå in på ett forum och gnälla över reklamen..

Men ett tips, gå in på fotbollskanalens stream cirka 2 min innan då de har 1,30 mins reklam innan klipper drar igång.. ironsiskt nog.

Sen känns det lite onödigt att skriva det här då TV4 bara har bronsmatchen kvar att sända :P
Barcelona Pedrito
2010-07-06 22:10
Tyska maskinen kör nog över spanien tyvärr. Vilket jävla lag,känns ostoppbara.
Spanien känns inte ihopspelat.. I ett Katalanskt landslag hade bollen bara gått tiki-taka-tiki-taka som när de rulla ut Argentina!
Barcelona Barca4eva
2010-07-06 22:08
Sneijder är inte värd Guldbollen. Punkt slut. =)
Atlético addeh
2010-07-06 22:07
Hoppas Spanien kör över Holland fullständigt i finalen. Med Heitinga-Mathijsen som mittlås lär det va rena paradiset för David Villa & co. Äckliga Holland.
2010-07-06 22:07
Hahaha tycker inte vi Barcelona fans ska snacka om dåliga affärer, när idag klubben gick back 10 mille pga chygrynskiy värvningen

Pedrito

Kan inte svälja holland i detta VM vet inte varför, hoppas Uruguay vänder detta
Barcelona Pedrito
2010-07-06 22:06
Ni cules måste ju hålla på Holland! CRUYFF!

Sneijder kan vinna guldbollen.
Barcelona Barca4eva
2010-07-06 22:05
Pedrito

Ta för guds skull inte upp sånt där snack snälla.
Barcelona Rambla~
2010-07-06 22:05
Pedrito

Om jag vore du så hade jag hållt en låg profil när det gäller att göra dåiga affärer. Barcelona har haft sin beskärda del av den varan de också.
Atlético addeh
2010-07-06 22:04
Holland äcklar mig. Så jävla orättvist detta är. Solklart att van Persie är delaktiv i spelet och försöker toucha bollen. Domarnivån sjunker för varje match som går. Herregud.
Barcelona el Profete
2010-07-06 22:03
Petersays/

"Alltså TV4. Typ en minuts studiosnack mellan halvlekarna, resten reklam."

Jag håller med dig, det är väldigt irriterande. Känns knappt värt att ha studion ibland. Jag brukar sällan hålla med Ekwall, men i detta avseende har han rätt.

"Men vad är alternativet här? Mindre reklam? Ja, varför inte. Men mindre reklam=mindre intäkter. Är högst sannolikt lika med inget fotbolls-VM. I svensk TV. Överhuvudtaget. Sanningen är ju att licensfinansierade Sveriges Television inte skulle ha råd/möjlighet att köpa ett fotbolls-VM på egen hand. Därför delar de med TV4, som i sin tur kan finansiera ett totalköp med hjälp av – reklam.

Lite hårddraget kan vi ju då hävda att alla i Sverige kan se alla matcher i VM tack vare reklamfinansieringen och för det får TV4 ta skiten (eftersom reklamhatet kring våra VM-sändningar bara verkar växa, jag har ju inte sett sändningarna själv eftersom jag är här men jag kan ju läsa anonyma kommentarer, om jag vill).

SvT kunde självklart liera sig med exempelvis Viasat för att få hem ett VM, men det hade ju inte direkt förändrat reklamsituationen.

Och ett annat alternativ hade kunna vara en såkallad premiumkanal (Canal+, Viasat Fotboll med flera) och då hade du fått pröjsa rätt mycket extra för att köpa hem dina VM-matcher.

Förmodligen är det väl också så att de som räknar pengarna på TV4 skiter fullständigt i om tittare rasar över “för mycket reklam” såvida det fortfarande sitter tillräckligt många tittare och ser både matcherna, studion och reklamen (vilket det gör, har jag förstått)…det kan jag tycka vad jag vill om, men så är det eftersom money talks."
Barcelona Barca4eva
2010-07-06 22:03
Herrå Uruguay...Jahapp..då får man väl hoppas att Spanien/Tyskland vinner VM, de enda som jag tycker förtjänar den även om jag hejade på Argentina...
Barcelona Pedrito
2010-07-06 22:02
Tror ni Real ångrar sig att de släppte Sneijder Robben eller?? Konstigt att de guldbollen vinnare de köper in underpresterar och spelare som de släpper kan vinna den. Sneijder är absolut en konkurrent till messi.

PINSAMT ÄR ORDET!
Barcelona Rambla~
2010-07-06 22:02
Jävla flyt Holland har haft i detta VM med alla domslut. Spelar ju skit mest hela matchen och ett offsidemål tar dom till final.
Barcelona C.A.K
2010-07-06 22:01
Ämne: Offside mål blir äck....
Är väl inte deras "fel" att målen blir godkända? Själv är man äcklad av domarinsatsen...
2010-07-06 21:59
Offside mål blir äcklat mer och mer av holland

dom har ju fan fått ALLA domslut med sig
Barcelona Barca4eva
2010-07-06 21:57
Fel fot där Robben.
Barcelona Barcaista10
2010-07-06 21:44
grabbar va tror ni om spanien imoron
Annons: