/spanien/barcelona/forum/14687.aspx/spanien/barcelona/forum/14687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Koeman!!
2010-07-02 23:42
Tack för allt Yaya Toure. Det är en tung dag för alla Barca-Fans idag.
Atlético addeh
2010-07-02 23:41
Ämne: tikitaka

Suarez ä....
H.Alavi /

Visste faktiskt inte att det var två matchers avstängning. Det blir ju garanterat två matcher till eftersom det är bronsmatch också. Tråkigt för Suarez.
Barcelona Dinho, Messi
2010-07-02 23:40
Men sluta!! Det kan omöjligt bli fusk per deffinition eftersom att han inte kom undan med det. Att uttnyttja regelboken eller whatever går jag med på men aldrig fusk.
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne: Har Tv4:s textmaskin....Ja, SVT har även de haft problem med texterna..
Barcelona Hyder
Tror nog att alla håller med mig när jag säger att Suarez gjorde det han behövde för att ge sitt land ett avancemang. Hur kan man kalla det fusk när han faktiskt blir bestraffad personligen med ett rött kort och Uruguay som lag får en straff emot sig.

Fusk är Calciopoli inte att ta bollen med handen och leva konsekvenserna.
Barcelona Hyder
2010-07-02 23:39
Dubbel.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-02 23:39
Förstår inte varför dagens fotbollsspelare går på kraft på straffar, det finns ju en stor risk att man träffar bollens undersida allt för mycket, och då flyger bollen högt över. En Ghana spelare gjorde så, och ni såg själva hur det gick.

Hur sexigt o fint det än är att skjuta upp en boll i krysset så är det bättre om man bara enkelt lägger bollen i det ena hörnet som Forlan gjorde idag, och som vår egen Messi gör.

----

Hetfield

Uruguays mål från första början var inte att gå hela vägen och ta guldet utan att ta sig så långt som möjligt. Åker laget ut i semifinalen så är det fortfarande en fantastisk prestation från spelarna.
Barcelona Rambla~
2010-07-02 23:38
Har Tv4:s textmaskin fungerat någon gång under detta VM?
Delarocha
2010-07-02 23:37
Sen är det ju som Hetfield säger. Ghana tog inte sin chans. Om de nu var så jävla förtjänta av att ta sig till semifinal kunde de gjort följande.
1: vunnit på ordinare tid (för Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare).
När inte det gick kunde de.
2: Vunnit på övertid. (För Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare.)
När inte det gick kunde de.
3: Satt straffen de fick, det sista som hände på övertiden. (För Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare)
När inte heller det gick kunde de.
4: Vunnit på straffarna.
(För Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare
När inte det gick man istället kalla Suarez för en äcklig fuskare trots att Ghana återigen fick en chans att gå vidare.(För Ghana var ju galet förtjänta av att gå vidare).
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Dinho, Messi

And boom goes the dynamite. Co-sign!

H.Alavi

Jag glömde helt bort att man får 2 matcher utvisning, det är inte särskilt roligt för Suarez. Men han är verkligen hjälten idag.
Barcelona tikitaka
Delarocha

Man skämmer ut sig själv och klubben genom att göra sådär. Jag skulle inte vilja att barca får ett smeknamn som fuskare genom att fuska till sig en CL titel. Så nej!
Barcelona Rambla~
2010-07-02 23:36
Men herregud, vilket korkat resonemang. Vadå fuskare? De flesta spelare, även de mest ärliga som aldrig fuskar (finns ingen sådan spelare iofs) hade nog tagit upp händerna där i en ren reflex. Han fick dubbel bestraffning för sitt tilltag. Straff och utvisning. Ja, ett tredje straff tom eftersom han nu är avstängd.
Barcelona Dinho, Messi
2010-07-02 23:35
Fusk?! Det finns ett straff för att ta med handen vid målsituation. Det är straff och utvisning. Med din logik är varenda spelare fuskare. Säg att du drar någon i tröjan och stoppar en kontring. Är du fuskare då också?
Barcelona tikitaka
2010-07-02 23:35
Aja ifall spelare hade straffats för det där, så hade det inte skett. Hade Suarez vetat att han skulle straffats med avstängning så tror jag inte han skulle gjort det. Och då hade vi fått se ärlig fotboll framöver.
Delarocha
2010-07-02 23:34
Jag beundrar din idealistiska syn på fotbollen och världen men jag är realistisk och inser att fotbollen inte varit ren sen den uppstod. Därmed är det bara att acceptera att fusk fortfarande existerar och att vara så hänsynslös i din bedömning kommer bara hämma ditt egna fotbollstittande.

Du hade alltså hellre förlorat en CL-final än att säg, Pique gjort samma sak och vi hade gått och vunnit likt Urugay idag? Det är isåfall beundransvärt och otroligt rakryggat av dig.
tikitaka

Suarez är nu avstängd i nästa match och en eventuell final om Uruguay tar sig hela vägen fram. Han fick ett rött kort direkt, alltså två matchers avstängning.

Han kommer inte att åka på ytterliggare en avstängning då detta inte gäller någon slags attack mot någon annan spelare eller något sådant.
Atlético addeh
Samtidigt hade Uruguay inför straffläggningen ett mentalt övertag på Ghana. Man såg hur lugn Muslera verkade efter att Gyan drog sin första straff i ribban, redan där kändes det som att han hade övertag på motståndarna.

När Ghana tilldömdes straff i sista sekunden såg man Mensahs vilda glädjereaktion. När sedan Gyan brände straffen tror jag han inte riktigt kunde ställa om, därav missen i straffläggningen.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-07-02 23:33
H.Alavi - Magico!

De är ingen som hatar fuskare i det egna laget men att vinna med fusk vill man inte.

Men i Vm så är de en annan mentalitet. Men jag som är rätt så neutrala äcklas utav Uruguays vinst idag. För den skulle de inte ha haft om inte Suarez hand va där.
2010-07-02 23:32
tikitaka

Fusk? Han fick ju trots allt rött kort och Ghana fick en straff. Det är deras fel att straffläggaren ville leka "fancy" genom att bomba in det i krysset.

Ghana hade chansen, men de tog inte det. Period.
Barcelona tikitaka
2010-07-02 23:32
Jag hatar inte dem, men ogillar att dem fuskar helt klart.

Och de borde straffas för det
2010-07-02 23:31
Dani Alves=The King

Ja, det är enkelt och säga så när det inte gäller ett landslag du hejar på. Men hade en spelare i tex FCB gjort samma sak så skulle du, med största sannolikhet, ha sagt att han var en hjälte.
Barcelona tikitaka
2010-07-02 23:30
Hetfield

Du får det att låta som att hands ingår inom fotbollen? Det är fusk, det finns inte med i regelboken. Du är väldigt löjlig just nu
Delarocha
2010-07-02 23:30
Tikitaka

Då kan du ju sluta titta på Barcelona då. Vi har flera fuskare i vårt lag. Eller är filmningar och dylikt detsamma? Du hatar Messi och Dani Alves mfl då förmodar jag?

Messi gjorde ju en "guds hand" mot Espanyol för ett par år sedan. Är han en äcklig fuskare eller? Jag antar att du inte tycker det. Hycklare.
Delarocha
2010-07-02 23:29
tikitaka

Och din poäng är? Uruguay vill vinna. Varför ska de bry sig om Ghana. Är du på riktigt? Suarez vill vinna matchen därmed gör han så. Allt annat hade varit ett mysterium och desto mer klandervärt enligt mig. Är man i en VM-kvartsfinal tror jag samtliga spelare är beredda att ta med hands för sin nation för att ta sig vidare. Annars har man nog inte i VM att göra om man inte är beredd att uttnyttja en sådan situation. Visst, det är väl en aning skumt att ta med hand kan vändas till något så positivt men jag tror du måste inse att alla spelare i alla lag hade gjort samma sak.
Barcelona tikitaka
2010-07-02 23:29
Delarocha

Han är fortfarande en fuskare och det borde inte finnas inom fotbollen! punkt slut. Hur kan ni tolerera fusk? Jag skulle aldrig vilja se barca vinna med fusk aldrig!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-07-02 23:28
H.Alavi - Magico!//

Vadå han gav dom en chans att vinna matchen. De skulle ha vart mål. Ghana skulle ha vunnit matchen att göra mål i sista minuten på straff är ingen lätt uppgift!

Suarez är en fuskare punkt slut, men va gör man inte för sitt land!
Barcelona tikitaka
2010-07-02 23:27
Jo men hade han inte fuskat, så hade det blivit mål till 100%, inte lika stor chans att han gör mål på straff. Därmed vinner Uruguay orättvist och suarez borde straffas!!!!
2010-07-02 23:27
tikitaka

På vilket sätt är han en fuskare? Han tog den med handen för att han visste att straff är betydligt bättre än ett givet mål.
Bra av Suarez!

Jag lider med Afrika idag, men sanningen är att Uruguay spelar mer underhållande.
Delarocha
2010-07-02 23:26
tikitaka

Men herrejävlar. Du tror inte Ghana hade gjort detsamma? Allvarligt talat. Det där är ju så givet att varenda spelare hade gjort så det är löjligt att vara upprörd. Jag hade varit förbannad på Pique eller Puyol om de INTE gjort samma sak i ett sånt läge i en CL final elelr dylikt.
Atlético addeh
2010-07-02 23:25
Heywood Jablome /

Haha, helt sjukt att Suarez ändå blir någon sorts hjälte i det hela. Hade inte Suarez stoppat bollen med handen hade Ghana varit i semifinal.

Blir tråkigt att inte kunna se Luis i semifinalen men får Uruguay tillbaka åtminstone Lugano kommer Holland få en tuff match.

Jag njuter! Mot final URUGUAY!
Annons: