/spanien/barcelona/forum/14684.aspx/spanien/barcelona/forum/14684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2010-07-25 18:15
"Zlatan missade träningmatcherna med Sverige för att han saknade motivation"

Tror du zlatan ska komma ut till media och säga det så som det är eller ? det är klart att han ska säga att han saknar motivation eller något liknande..

Jag märker att det är många som är emot mig, men i slutändan är det bara pep och bl.a. milan som avgör om han lämnar eller ej, och jag hoppas från hela mitt hjärta att han lämnar.

Pedro - Villa - Messi
Iniesta - Busq - Xavi
abidal - pique - puyol - alves

seriöst kan det bli bättre än så här ? förstår verkligen inte vafan ni tycker om zlatan så mycket för, vad har han gjort för oss ??
många snackar om att han avgjorde världens viktigaste match osv.. det är ju så han ska göra i alla matcher han spelar, men det gör han inte !
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-07-25 18:14
Ämne: rivaldo_gudarnas gud....
Denyo//. Kanske går det att jämföra med Torres. Men drogba är klasser bättre än Zlatan. Zlatan må ha fin tecknik men inte ens nära så effektiv tecknik som drogba. Drogba dribblar för att ta sig förbi motståndare. Zlatan dribblar för dribblandets skull. Zlatan är ett fysiskt monster ändå blir han fullständigt utklassad om
man jämför med drogba som alldrig förlorar bollen i en närkamp eller får en massa frisparkar mot sig. Zlatan borde va bra på huvudet med tanke på hans längd. Drogba är förmodligen världens bästa huvudspelare med konkurans av klose möjligtvis. Zlatan har ett grymt skott. Drogba har ett effektivare mer välplacerat. Att jämföra Zlatan med drogba är som att jämföra Robinho med Messi. Där Zlatan får stå för Robinho. Det är två spelare med liknande fysiska förutsättningar och roller på plan. båda med odiskutabel talang. Med skillnaden att den ena parten (drogba/Messi)är en smartare effektivare spelare som vet hur han ska använda sin kropp och sina medfödda attribut till Max. Medan den andra parten (Robinho/zlatan) inte är spelinteligent nog för det.
Barcelona Frodo
Det finns en anledning till att Eto´o kunde bränna tre bra chanser per match men ändå alltid göra mål. Han löpte. Och löpte. Och löpte.
Barcelona Denyo
hyder//

du kan inte jämnföra två olika spelar typer
zlatan kommer aldrig springa lika mycket som eto och etoo kommer aldrig göra lika eleganta framspelningar som zlatan.

sen att du tycker zlatan är dålig, okej men du måste kunna ta att andra har åsikter också.
Barcelona Denyo
2010-07-25 18:11
el flaco

håller med dig att hans attityd och ovilja att löpa förra säsongen retade gallfeber på många, dock så hade han intentioner på att göra de men när bollarna endast gick via messi så klart att han tappar tålamodet även om de ingår i hans jobb att ta löpningarna men fortfarande han har aldrig varit den spelar typen som gör dem där Etoo löpningarna. finns även 5-6 klara chanser förra året som messi kunde passat en fri zlatan men väljer att gå själv vilket iofs är okej om man heter messi.

men man måste också ta hänsyn till hans acklimatisering osv.. den här säsongn tror jag han kommer panga in minst 20 liga mål om han lirar kvar. riktigt frusterande me dem här ryktena kring han hela tiden. undra hur han känner själv. tycker de är dåligt av pep och klubben att inte bara sätta punkt så truppen får lugn och ro det är just alla dem här ryktena som får fansen att skapa negativ energi.
Barcelona Giggity
2010-07-25 18:09
Samtidigt som det finns gränser för hur mycket man kritisera en spelare som har presterat som honom
Barcelona Hyder
2010-07-25 18:06
basaric

"match efter match" är mer ett uttryckssätt, ta det inte ordagrant.

Skulle jag välja ett av dina två alternativ skulle det utan tvekan bli den senare av dem. Eto'o har nog bevisat detta faktum.

"Eller.. Zlatan är så jävla egoistisk, han är så jävla lat, och springer alldeles för lite vilket gör att Xavi eller Iniesta inte kan hitta honnom, Zlatan suger!!!"

Lejonet sprang på allt, kämpade och visade sin enorma arbetskapacitet i princip varje match. Då fick han självklart bollar att jobba på från Xavi och Iniesta. Är du inte rörlig som ensam central anfallare i en anfallstrio, då har du redan förlorat.
Är man 5:e valet i ett lag om vi pratar anfall, då har man nog bevisat att det inte har gått så jävla bra och bör inte hyllas till skyarna som den bästa centertanken i världen. Bojan bevisade ju under hela våren vad rörlighet och kyla innebar. Pedro, Messí och Villa går ju även dem före svensken.

Om Zlatan nu är så komplett och kan assistera i dem matcher han inte gör mål undrar jag vad ett Zlatan-fan säger om att han var ordagrant bedrövlig spelmässigt och målmässigt under hela andra halvan av säsongen. Ett par assists väger inte upp sådana dåliga prestationer. Tyvärr.

Sedan var ju Zlatan oerhört bra under hösten. Men likt väldigt, väldigt många nyförvärv (rent allmänt, alla klubbar räknade) är dem otroligt bra i början av sina sessioner för att sedan dala neråt. Se exempelvis Sneijder under Real Madrid-tiden.

Jag är klar med den här debatten. Vi kommer aldrig komma överenns. Tycker bara att det finns vissa gränser för hur mycket man kan hylla en spelare som presterat likt Zlatan.
Barcelona el Flaco
2010-07-25 18:04
I slutändan ser jag på Zlatan som en humörspelare, vilket delvis förklarar hans ojämna form. Det finns anfallare som är nyttiga för sina lag även om de har en dålig dag och inte kan hitta målet. Zlatan är, i mina ögon, inte en sådan typ av spelare.

Det som dock upprörde mig mest under våren var hans slappa attityd och ovilja. Han såg helt ointresserad ut. Man kan inte begära att spelare ska göra mål i varje match, men det minsta man kan begära är inställning och när det gäller den aspekten var Zlatan en besvikelse.

Men även om Ibra inte kom in i Barçaspelet under förra säsongen så svarade han för en godkänd målskörd och borde kanske ges en andra chans. Problemet är väl den att det finns en risk att han kan spridda dålig stämning nu när hans plats i startelvan inte är garanterad. Dessutom existerar risken att hans agent börjar komma med fler idiotiska uttalanden som stör arbetsron i Can Barça.
Barcelona Denyo
2010-07-25 17:57
summan av kardemumma alla tycker olika
jag föredrar zlatan iaf!
Barcelona basaric
2010-07-25 17:52
Zlatan lyckades hitta målet 21 gånger med Barcelona trots att han inte fick någon hjälp ifrån världens bästa passningspelare.. vad säger det dig? Att Zlatan är så jävla grym!

Eller.. Zlatan är så jävla egoistisk, han är så jävla lat, och springer alldeles för lite vilket gör att Xavi eller Iniesta inte kan hitta honnom, Zlatan suger!!!

Man kan vrida och vända på det här gangska länge, men jag tror inte att vi kan komma överens.
Barcelona el julio
2010-07-25 17:48
Ämne: Det är väl knappast ....
:)

Rätt kul inlägg men inte helt korrekt. Ja, under slutet av säsongen var han rätt orörlig. Fram till jul var det verkligen inte så men inte många bollar slogs tyvärr i löpningarna. Jag såg även en match på plats under hösten och såg tyvärr detta tydligt.

Hur eller hur så trodde jag att Ibra köptes för att utveckla Barcelonas spelidé ytterligare eller åtminstone ge laget fler alternativ. Så har inte skett så det KAN diskuteras om Ibra var rätt att köpa sett till systemet.

Om vi tittar på Ibras kvaliteter som spelare så skulle dessa passa betydligt bättre i lag som bygger på honom som mottagare och spelfördelare (högt upp i plan). Dessutom tror jag att han hämnas av att inte få all sol på sig... :)

el julio
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-25 17:43
Det är väl knappast Xavi och Iniestas fel att Zlatan var så bedrövlig mot slutet. En anfallare i Barcelona MÅSTE röra på sig för att Xavi ska kunna få utrymme att slå in bollar.

Zlatan rör sig lika mycket som en död ekorre.
Barcelona basaric
2010-07-25 17:40
Hyder

Nu får du ta och lugna dig.. det finns inte en enda fotbollspelare som leverar gång på gång, match på match..

Vart var Droba mot Inter i år? Vart var Forlan då Atletico åkte ut ur gruppen i Champions Leauge?

Alla spelare har svackor, exakt alla.. vissa längre än andra men fotfarande alla har det!

Barcelona el julio
2010-07-25 17:39
Ämne: Ämne: Hyder
....
Ett till exempel: Ligan 2008. Ibra kommer in i andra halvlek efter två månaders skadehelvete och avgör ligan med två mål på bortaplan. Innan dess har Inter gått som skadeskjutna kråkor i serien utan Ibra i laget. Hade Ibra någon betydelse? I Champions Leauge finns en poäng dock.

el julio
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-25 17:39
Hodgson säger att Torres känner sviken av Liverpool och att han inte kan göra något mer åt saken.

Då finns det inget mer i världen jag önskar mig än att Torres tar Zlatans plats i Barcas startelva.

Kanske inte världens trovärdigaste scenario, men det är min drömscenario.

Jag har mycket hellre Torres i Barca än Cesc just nu. Han är en spelare som är rakt på mål och det behöver Barca mer av. Cescs växer på träd i La Masia.
Barcelona Barca o Mort!
2010-07-25 17:38
basaric

Att de bara gjorde 2 assister bevisar väl bara hur många lägen Zlatan brände av deras passningar eller ? :)
Barcelona Hyder
2010-07-25 17:32
Ämne: Hyder

hur menar d....Titta på saker som CL-statiskt, jämför vilket motstånd Drogba har presterat världsklass mot och titta sedan på Zlatan. Spelare som Eto'o, Forlán och Diego Milito är anfallare som kliver fram när det som mest gäller. Visst, Zlatan gjorde 2 mål mot Arsenal samt avgjorde El Clasico. Det är bra, till och med riktigt bra, men ta bort det, vad har Zlatan presterat under sina år i Inter exempelvis om vi pratar CL? Stora spelare blir större i stora matcher. Stora matcher är CL. För mig har Zlatan mycket kvar att bevisa för att hamna i samma kategori som Eto'o, Drogba, Forlán och resten av grabbarna. Du tycker annorlunda men det är väll inget fel med det antar jag.

EDIT: Med "resten av grabbarna" menar jag resten av anfallarna som levererar i stora matcher, gång efter gång, match efter match.
adil,
2010-07-25 17:21
David3

Om du tror att anfallarens enda uppgift är att "bomba in mål" kanske du ska ta och läsa en bok om vad fotboll egentligen handlar om, istället för att försöka förlöjliga mitt inlägg och på så sätt göra narr av dig själv istället.

Jag vet inte om det är första gången du skriver på forum men fjortisaktigt msn-språk uppskattas inte.

Det finns flera typer av anfallare men bara en vars enda uppgift är att bara göra mål. Jag pratar om Inzaghi typen. Boxspelaren som är den typiska måltjuven. Zlatan är långt ifrån den typen av spelare. En stor del av hans uppgift i Barca är spelet utan boll, som är minst lika viktigt som målskyttet. Många andra av hans attribut än just att göra mål är orsaken till varför jag anser honom som den bästa anfallaren. Och jag hoppas han kan nå den nivå alla vet att han är kapabel till så snart säsongen drar igång.

För övrigt behöver Ibra ändå knappt bekymra sig över att göra mål längre med Villa och Messi bredvid sig. ;)
Barcelona basaric
2010-07-25 17:12
Davids3

Haha, herregud.. vad tänker du med när du skriver? arslet?

Zlatan missade träningmatcherna med Sverige för att han saknade motivation efter att ha missat VM-spel med sitt landslag, han kände att han behövde ta en liten paus ifrån det svenska landslaget.

Nu är han tillbaka för att ge allt för Sverige och jag hoppas att han gör succe.

Sedan så vill jag bara säga att det är dumt att prata om saker som man inte vet ett skit om.. tex vet du hur många assist Zlatan fick ifrån Xavi & Iniesta? Nej, det gör du inte.. men jag ska berätta det för dig.. Xavi assisterade Zlatan endast två gånger förra året och både gångerna i Champions Leauge (borta matchen mot Arsenal & hemma matchen mot Rubin Kazan).. Iniesta assisterade Zlatan hela.. 0 gånger.

Så stoppa upp.. "när man har xavi och iniesta bakom sig som ger en så jävla perfekt passning de går o ge, då kan man bara inte missa, snälla använd hjärnan"

Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-25 17:11
Äntligen går de rykten om min favorit spelare utanför Barcelonas trupp givetvis Marcos Senna. Jag hade pekat på honom tidigare som ersättare till Toure. Han kommer inte vara länge i klubben, men 2 säsonger minst tills Oriol Romeu tar ansvaret. Han var på väg till Dubai.

Ledningen måste vara smarta. Vi ska inte köpa spelare som är jämnårig med Busquets. Värva en erfaren spelare istället för en talang precis som Busquets vill spela i elvan.
Barcelona el julio
2010-07-25 17:01
Ämne: basaric snälla sluta....
Du får nog förtydliga dig med vad du menade nu.

el julio
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-25 17:01
Davids3

Ta det lugnt, du behöver inte hota "el julio", det visar bara brist på intelligens att göra så.

Zlatan är mer spektakulär än Drogba och Torres, men båda herrarna är betydligt mer effektiva och mer av lagspelare än Zlatan.
Barcelona Davids3
2010-07-25 16:57
basaric snälla sluta :)

vet du ens varför zlatan inte ville vara med i swe landslaget från början, han ville inte avslöa att sverige inte kommer någonstans i vm oavsett om han är med eller inte.

han är ett skämt !

el julio
försöker du vara rolig eller, vi kan mötas öga mot öga så kan du försöka vara det :)
Barcelona basaric
2010-07-25 16:53
Davids3

Det som är så bra med Zlatan är att när han har mål-torka så gör han massor med assists, det gör tex inte Drogba eller Torres.

Zlatan har finare teknik än dom två och kan slå oerhört vackra passningar, sen så gör han minst lika mål som båda två per säsong

Det jag vill säga är att Zlatan har fler ess i ärmen, och darför tycker jag att han är en bättre anfallare än dom två.
Barcelona el julio
2010-07-25 16:53
Ämne: basaric,
seriöst a....
Hej

Kan du inte anstränga dig lite när du skriver i alla fall?

el julio
Barcelona Davids3
2010-07-25 16:50
basaric,
seriöst asså, sätt vem fan du vill i anfallarplatsen i barcelona och han gör mål, när man har xavi och iniesta bakom sig som ger en så jävla perfekt passning de går o ge, då kan man bara inte missa, snälla använd hjärnan
Barcelona Davids3
2010-07-25 16:47
"Inte den bästa målgöraren, men den bästa anfallaren."
asså..hahaham vet inte ens om det är lönt att skriva, en anfallares roll är att bomba in mål, gör man inte det är man dålig anfallare :S

Och en världsspelare ska fan vara i top form i åtminstone mer än 5 matcher :S annars är man inte världsspelare om han är urform 24/7 ???

joan gamper 1899, innan du postar ett inlägg, läs den först !

"En Zlatan i topform är den bästa centern. De va nån som nämnde Torres. Han gjorde ingenting under VM och större delar av den föregående säsongen."

Torres kanske själv inte var i form, så som ni snackar om zlatan om att han inte var i form o bla bla bla...
Barcelona basaric
2010-07-25 16:46
Joan Gamper

Torres missade ju många av Liverpools matcher pga skada.. Han kom till VM urform och kunde inte prestera som han brukar att göra.

Barcelona basaric
2010-07-25 16:40
Under sitt första år med Barcelona så startade Zlatan 23 matcher i la-liga och gjorde 16 mål.. han startade 9 gånger i Champions Leauge och lyckades näta 4 gånger.. 2 matcher 1 mål i spanska cupen.

21 mål och 9 assits första året är klart godkänt, dessutom så avgjorde han världens största match.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-25 16:40
En Zlatan i topform är den bästa centern. De va nån som nämnde Torres. Han gjorde ingenting under VM och större delar av den föregående säsongen.
Annons: