/spanien/barcelona/forum/14682.aspx/spanien/barcelona/forum/14682.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Angel Di Maria !Hombre!
2010-07-06 13:40
Abbe.

Så du menar att ifall Macherano värvas till barca så skulle ha han agera reserv till Sergio B?

Jag undrar hur vill Pepe ersätta Toure tror ni?

Tror ni han hämtar en spelare med liknande egenskaper som konkurrerar ut Sergio eller en reserv till Sergio?
Barcelona Pep the King
2010-07-06 13:27
Dagens Zlatan: Till City mot Robinho och 200 miljoner.
Barcelona Abbe.
2010-07-06 13:24
Ämne: Hörni, Mascherano, ä....
Kan bara tala för mig själv, och jag är inte intresserad av Mascherano. Prislappen är på tok för hög för en spelare som antagligen ändå hade fungerat som back-up till Busquets. Dessutom så snittar han väl ett gult kort per match i England (lätt överdrift), vilket innebär att det snittet lär dubblas i den spanska ligan.
Real Madrid El Nisse
2010-07-06 13:21
Hörni, Mascherano, är det någon här som vill ha honom?
Barcelona Jax12
2010-07-06 13:04
Själv tycker jag Chyg var grym i Shaktar de matcher jag såg honom. Synd att han inte kom upp i den nivån i barca! Trodde faktiskt mycket på honom och hade gärna sett honom stanna minst en säsong till!

Samtidigt känns det som att barca har förlorat lite kontinuitet på sistone där man handlar in spelare för att nästkommande säsong sälja dom till reapris. Hoppas den nya ledningen inte fortsätter på detta sätt och att sammarbetet mellan Pep och Zubi blir bättre än det mellan Txiki och Pep!

Är trött som faan på alla misslyckade värvningar!
Barcelona Barcaholic
2010-07-06 12:58
Då är det bara att ringa till Guardiola och berätta om det förslaget ju.
Barcelona san Andrés
2010-07-06 12:52
Skönt att Chyg försvinner, nu slipper man hjärtklappningen som uppstod när han var på planen, eller bänken för den delen också.

En usel affär, både sportsligt och ekonomiskt. Vi gick back tio miljoner euro (mer om man räknar in lön mm.) och han var en enorm säkerhetsrisk när han spelade.

Kommer aldrig förstå vad Pep såg i honom...
Barcelona Rambla~
2010-07-06 12:49
Senna hade varit ett klockrent köp för den summan OM han han bibehålla någorlunda fitness under sin kontraktstid. En kontrakt på 2 år hade ju varit perfekt som jag ser det. Under den tiden hade Oriol Romeu även fått chansen att utvecklas i Barca B.
Barcelona Jax12
2010-07-06 12:46
Förutom Mexes, vilka mittbackar ser ni som intressanta för barca? Verkar ju som att just denna position är extra svår att anpassa sig till, vilket inte minst har märkts då Pep inte gett förtroende för de som handlats in under hans ledning.
Barcelona Barcaholic
2010-07-06 12:44
Rambla~

Du brukar ha koll på det mesta så, vad tycker du om Barca hade köpt Senna som ersättare för Toure? 3 miljoner är ingenting ju så det är jävligt billigt. Guardiola älskar Busquets så jag tror inte han vill köpa någon för att peta honom.

Men är Senna verkligen så dålig just nu så att han inte ens kan vara bra att ha på bänken? Har inte så bra koll på honom längre men du kanske har bättre koll.
Barcelona Barcaholic
2010-07-06 12:35
Oj då Chyg redan borta, känns jävligt skönt. Man var alltid orolig när killen gick in i en jämn match. Att vi förlorar 10 miljoner på honom gör inget så länge vi får bort honom.

Chyg, Henry, Marquez bort med alla dom och få in lite pengar.

Hoppas Barca verkligen inte köper Mascherano eller Fabregas för så dyrt det är helt onödigt ju. Tycker en värvning av Özil vore det bästa som kunde hända nu, mycket billigare än Fabregas och känns ungefär minst lika duktig som Fabregas. Killen löper och löper hela tiden det är just det barca behöver, dessutom kan han spela på kanten och så kan man flytta ner Iniesta med Xavi på mittfältet där han SKA vara.

Edit: Glömde Ibra också. Sälj honom så snabbt som möjligt 35 miljoner är okej för han med. Ersättare till honom kanske behövs men det får ledningen klura ut vem. Men ingen hemlighet att Zlatan stannar upp vårt spel och även om han gör en bra match så känns det fortfarande som att han bara stör.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-06 12:32
Det finns redan många spelare av samma karaktär som Robinho i Barca (små och tekniska), men vi har ingen som är ens lite lik Ibra. Behåll honom OM han är beredd att nöta en del bänk, för Pedro måste också få speltid brevid Villa och Messi.

Så länge alla gillar läget ser jag bara det som positivt med det materialet Barca har i anfallet. Tänk att kunna vila Messi och istället sätta in en spelare som Zlatan, brevid Villa och Pedro, för att i andra halvlek byta in Bojan..
Barcelona ★Sami★
2010-07-06 12:25
Jax12
Jag skulle vilja se Mexes:)
Barcelona Rambla~
2010-07-06 12:23
Jax12

Jag hade ju gärna sett att Henrique fått chansen men vet att det inte kommer att hända. Pep delar inte den åsikten om Henrique. Så ja, jag anser nog att vi bör värva in en ersättare för Chyg. Speciellt med tanke på att det osäkert om Rafa stannar. Även om han stannar, så litar jag inte på att han bibehåller fitness och form när han får så lite speltid.
Barcelona Jax12
2010-07-06 12:20
Vill verkligen inte se Robinho i Barca, vilket jag inte heller tror att spelarna i truppen vill. Om jag inte minns fel frågade Guardiola spelarna i laget va dom ansåg om Robinho redan förra året vvarpå han fick som svar att de inte ville att han skulle ansluta till truppen.

Skulle någon forna maräng ansluta sig till barca skulle jag helst se att det var robben! Men det bästa alternativet är nog att behålla den anfallsuppsättning som vi har i dagsläget och förstärka på andra positioner i stället.

Troligtvis lär väl en defensiv mittfältare köpas och om möjligt Fabregas. Jag skulle gärna se Wilson Palacios i barca. Tror att han skulle kunna komplettera Busquets väldigt bra samtidigt som han skulle acceptera bänken i högre utsträckning än Mascherano troligtvis.

Vad anser ni om backuppsättningen? behöver en mittback inhandlas i och med Chygs uttåg?

Barcelona Rambla~
2010-07-06 12:18
el Flaco

Läs artikeln från hemsidan. Rosell säger att man behöver få in kapital, då man har cash flow problem för tillfället. Det innebär alltså att ha pengar tillgängliga för in och utbetalningar under en kortare period. Jag läste någonstans att man funderar på att ta ett banklån (checkkredit) just pga av detta.

En utbetalning som snart förfaller är nog slutbetalningen till Arsenal för Henry. Han lär ju med säkerhet lämna och honom kommer man inte att få någon transfersumma för.
Barcelona ★Sami★
2010-07-06 12:14
En Fail bild till Chyg värvningen.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-06 12:12
Ämne: Ämne: Ämne....
Det svenska språket tar en fail eftersom den är inkapabel att beskriva hur pass misslyckad Chyg-värvningen var.

Rambla/

"megaflopp-värvning" duger inte heller som definition. Step your definition-game up. :)

Annars håller jag med dig. Bättre att göra sig med Chyg, ta förlusten på 10 miljoner euro and move on. Det kändes ganska givet att vi skulle göra en ekonomisk förlust oavsett, men om vi nu får 15 miljoner euro bör vi vara lyckliga.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-07-06 12:08
Robinho plus 190 milj mot Zlatan! Hoppas på det..
Barcelona Rambla~
Abbe & el Flaco

Visst är det en megaflopp-värvning, men samtidigt kan man försöka se det positivt. Istället för att dra ut på lidandet så försöker man rätta till "misstagen" som gjorts. Förhoppningsvis så lär man sig något på köpet så att man ej gör sådana här korkade investeringar i framtiden.
Barcelona Abbe.
Ämne: Ämne: Chygry&....
Korrekt. Ibland räcker helt enkelt inte det svenska språket till.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-06 12:05
Ämne: Chygry's övergång....
Att kalla Chyg-värvningen för en flopp är alldeles för generös. Det krävs ett nytt ord eller uttryck för att beskriva hur pass misslyckat det köpet var.
Barcelona Abbe.
2010-07-06 12:03
Chygry's övergång från Barça till Shakhtar är bara detaljer från att slutföras, enligt Rosell.

Det här kan vi kalla flopp-värvning. Som jag skrev tidigare, jag blir irriterad på den här historien.
Barcelona Pep the King
2010-07-06 12:03
Zlatan nytt.
Barcelona Rambla~
2010-07-06 11:43
Aldrig Robinho!

Han kan i vissa matcher vara helt magisk och allt kan verka frid och fröjd. Fast hur ofta är det så? Kontinuitet vet han inte vad det innebär. Dessutom så verkar han vara en gnällig person på planen. Nästan lite Ronaldo-varning där. I alla klubbar, åtminstone i Europa, han varit i så hamnar han ofta i trubbel och skapar turbulens.

I Barcelona, en klubb där det verkligen inte behövs mycket för att saker och ting tar enorma proportioner över minsta lilla. Tänk bara på alla får i olika färger som tidigare fanns i truppen enligt Edmilson. Samus frispel i Villafranca när Rijkaard och Ronaldinho sågades. Det känns som om klubben har haft nog av sådant.
Barcelona C.A.K
2010-07-06 11:25
Ämne: vilka värvningar tän....
Hleb...
Delarocha
2010-07-06 11:24
Mascherano kommer ju få så mycket gula och röda kort i spanska ligan. :P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-06 11:20
vilka värvningar tänker du på när du säger misslyckade värvningar?

Chyg, K9, Henrique, Caceres.. någon mer?

Nesto,

Är inne lite på samma linje som dig. Ge Ibra lite tid! Han är en klasspelare och har inte varit en flopp. Det är lätt att man glömmer bort hans första halvår i klubben
Barcelona Nesto
2010-07-06 11:15
Sami

Skulle vara intressant och se hur Robinho skötte det i Barcelona och lite ögongodis är aldrig fel men ja säger nej. Man kan ju undra hur bra han är för Barça utanför planen.
Ibra förtjänar nog en till säsong. Men om nu Pep redan har tröttnat på Ibra så bör vi kunna få åtminstonne 25+Ibra.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-06 11:14
Abbe

Jag med. Ganska trött på alla misslyckade värvningar som har gjorts. Har blivit en del dem senaste två säsongerna.
Annons: