/spanien/barcelona/forum/14679.aspx/spanien/barcelona/forum/14679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-07-06 15:04
På tal om Cáceres. Är det någon som vet exakt hur hans namn uttalas? Jag har hört så många olika uttal. Alla verkar vara överens om att det första bokstaven uttalas som ett K i vilket fall.

Kátcheres
Kákeres
Káseres

Vad är rätt? :D
Man UTD
2010-07-06 15:02
Verkar som alla drömvärvningar och löner börjar göra ont i penningpåsen, även i Spanien.

Atlético addeh
2010-07-06 14:52
★Sami★ /

Jag skulle gärna se att Cáceres fick chansen igen. Vore kul om han fick spela mot Holland ikväll och göra en bra match, Pep sitter ju garanterat och kollar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-06 14:49
Sami,
Jag ser gärna att Caceres blir kvar, han är ung och förtjänar en chans till :)

Länkar en video om en annan ung spelare - Gerard Deulofeu
Barcelona KtoorBaloor
2010-07-06 14:45
Fan nu har vi sålt Chyg. Saknar honom redan :(

IRONI!
★Martin★
2010-07-06 14:44
Tjena grabbar. Jag säljer min Spanien tröja som är signerad av David Villa. Kolla länktips om ni är intresserade.
Barcelona ★Sami★
2010-07-06 14:40
Undra vad som kommer hända med Caceres. Han kanske kommer tillbaka till Barca?
Delarocha
2010-07-06 14:28
MF Doom
Är väl bäst för Chyg också dock att få dra, uppenbarligen var han inte vad Pep ville ha och jag tvivlar på att CHyg hade fått många chanser den här säsongen. Då känns det rätt ruttet av Barcelona att ha kvar Chyg när han är en såpass bra back som behöver utveckling.
Barcelona NoGo™
2010-07-06 14:27
Alltså seriöst, vilken jävla fail värvning Chyg var. Är väl Pep som får ta på sig den värvning och jag hoppas att han lärt sig en läxa nu och börjar tänka igenom sina värvningar bättre för det går inte att hålla på att köpa in spelare på en "feeling" man har och sen kasta ut dom bara sådär.

Ibland kan man ju undra vad Pep tänkte på när han köpte in Chyg? För det var ju inte för en billig summa heller så han måste ju ha sett någon talang annars skulle väl han inte ha velat haft han.

Nej bakläxa på sådana värvningar!
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-06 14:13
Det är nu officiellt; Chyg återvänder till Shakhtar Donetsk för 15 miljoner euro.
MF Doom
2010-07-06 13:58
Förstår mig verkligen inte på Pep/Barca. Att köpa Chyg och sedan kasta ut honom som en hund. Killen flyttade hit, bodde på hotell, lärde sig språket och klagade aldrig. Nu ska han plötsligt kastas ut för halva summan man köpte honom för. Han fick aldrig en ärlig chans och killen är bara 22 år.
Som Hetfield skrev här, 10 minuter här och där under en säsong skulle ge en bättre bild av honom som spelare.

190 milj + Robinho är endast nonsens. Inga konkreta bud har kommit in och i slutändan är det Ibra som bestämmer vad han vill göra och ingen annan. Han väljer klubb och sin egen lön. Barca kan bara ge han och hans agent förslag på klubbar som betalar det Barca vill ha.

Btw hoppas verkligen det går bra för Spanien imorgon och att Xavi vinner guldbollen i år. Är det någon som är värd det så är det han.
Atlético addeh
2010-07-06 13:54
Angel Di Maria !Hombre! /

Det finns ingen som petar Busquets startplats. Annars var det väldigt korkat att göra sig av med Yaya, Pep kunde lika gärna övertalat honom att han skulle få sin startplats kommande säsong.
Pep har redan valt, Busquets är nummer ett.

Nej tack, Mascherano.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-06 13:51
Pep the King

Om det där stämmer så tycker jag 200 miljoner är alldeles för lite, ManCity Shejken måste dubbla det där och plus Robinho.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-06 13:51
Jag har en obehaglig känsla av att Chyg kommer göra braksuccé i Europa om ett par år, haha
Atlético addeh
2010-07-06 13:48
Blev nog det bästa för båda parter att Chyg återvände till Shaktar. Lycka till!
Barcelona Abbe.
2010-07-06 13:45
Ämne: Abbe.

Så du menar....
"Abbe.

Så du menar att ifall Macherano värvas till barca så skulle ha han agera reserv till Sergio B?"

Framgick inte det ganska klart i mitt inlägg?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-06 13:42
Man får väl innerligt hoppas att den som presterar bäst får spela..
Real Madrid Angel Di Maria !Hombre!
2010-07-06 13:40
Abbe.

Så du menar att ifall Macherano värvas till barca så skulle ha han agera reserv till Sergio B?

Jag undrar hur vill Pepe ersätta Toure tror ni?

Tror ni han hämtar en spelare med liknande egenskaper som konkurrerar ut Sergio eller en reserv till Sergio?
Barcelona Pep the King
2010-07-06 13:27
Dagens Zlatan: Till City mot Robinho och 200 miljoner.
Barcelona Abbe.
2010-07-06 13:24
Ämne: Hörni, Mascherano, ä....
Kan bara tala för mig själv, och jag är inte intresserad av Mascherano. Prislappen är på tok för hög för en spelare som antagligen ändå hade fungerat som back-up till Busquets. Dessutom så snittar han väl ett gult kort per match i England (lätt överdrift), vilket innebär att det snittet lär dubblas i den spanska ligan.
Real Madrid El Nisse
2010-07-06 13:21
Hörni, Mascherano, är det någon här som vill ha honom?
Barcelona Jax12
2010-07-06 13:04
Själv tycker jag Chyg var grym i Shaktar de matcher jag såg honom. Synd att han inte kom upp i den nivån i barca! Trodde faktiskt mycket på honom och hade gärna sett honom stanna minst en säsong till!

Samtidigt känns det som att barca har förlorat lite kontinuitet på sistone där man handlar in spelare för att nästkommande säsong sälja dom till reapris. Hoppas den nya ledningen inte fortsätter på detta sätt och att sammarbetet mellan Pep och Zubi blir bättre än det mellan Txiki och Pep!

Är trött som faan på alla misslyckade värvningar!
Barcelona Barcaholic
2010-07-06 12:58
Då är det bara att ringa till Guardiola och berätta om det förslaget ju.
Barcelona san Andrés
2010-07-06 12:52
Skönt att Chyg försvinner, nu slipper man hjärtklappningen som uppstod när han var på planen, eller bänken för den delen också.

En usel affär, både sportsligt och ekonomiskt. Vi gick back tio miljoner euro (mer om man räknar in lön mm.) och han var en enorm säkerhetsrisk när han spelade.

Kommer aldrig förstå vad Pep såg i honom...
Barcelona Rambla~
2010-07-06 12:49
Senna hade varit ett klockrent köp för den summan OM han han bibehålla någorlunda fitness under sin kontraktstid. En kontrakt på 2 år hade ju varit perfekt som jag ser det. Under den tiden hade Oriol Romeu även fått chansen att utvecklas i Barca B.
Barcelona Jax12
2010-07-06 12:46
Förutom Mexes, vilka mittbackar ser ni som intressanta för barca? Verkar ju som att just denna position är extra svår att anpassa sig till, vilket inte minst har märkts då Pep inte gett förtroende för de som handlats in under hans ledning.
Barcelona Barcaholic
2010-07-06 12:44
Rambla~

Du brukar ha koll på det mesta så, vad tycker du om Barca hade köpt Senna som ersättare för Toure? 3 miljoner är ingenting ju så det är jävligt billigt. Guardiola älskar Busquets så jag tror inte han vill köpa någon för att peta honom.

Men är Senna verkligen så dålig just nu så att han inte ens kan vara bra att ha på bänken? Har inte så bra koll på honom längre men du kanske har bättre koll.
Barcelona Barcaholic
2010-07-06 12:35
Oj då Chyg redan borta, känns jävligt skönt. Man var alltid orolig när killen gick in i en jämn match. Att vi förlorar 10 miljoner på honom gör inget så länge vi får bort honom.

Chyg, Henry, Marquez bort med alla dom och få in lite pengar.

Hoppas Barca verkligen inte köper Mascherano eller Fabregas för så dyrt det är helt onödigt ju. Tycker en värvning av Özil vore det bästa som kunde hända nu, mycket billigare än Fabregas och känns ungefär minst lika duktig som Fabregas. Killen löper och löper hela tiden det är just det barca behöver, dessutom kan han spela på kanten och så kan man flytta ner Iniesta med Xavi på mittfältet där han SKA vara.

Edit: Glömde Ibra också. Sälj honom så snabbt som möjligt 35 miljoner är okej för han med. Ersättare till honom kanske behövs men det får ledningen klura ut vem. Men ingen hemlighet att Zlatan stannar upp vårt spel och även om han gör en bra match så känns det fortfarande som att han bara stör.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-06 12:32
Det finns redan många spelare av samma karaktär som Robinho i Barca (små och tekniska), men vi har ingen som är ens lite lik Ibra. Behåll honom OM han är beredd att nöta en del bänk, för Pedro måste också få speltid brevid Villa och Messi.

Så länge alla gillar läget ser jag bara det som positivt med det materialet Barca har i anfallet. Tänk att kunna vila Messi och istället sätta in en spelare som Zlatan, brevid Villa och Pedro, för att i andra halvlek byta in Bojan..
Barcelona ★Sami★
2010-07-06 12:25
Jax12
Jag skulle vilja se Mexes:)
Annons: