/spanien/barcelona/forum/14675.aspx/spanien/barcelona/forum/14675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-08 13:07
Pedro förtjänar en startplats i finalen, allt annat vore ett tjänstefel från förbundskaptenen. Pedro snurrade bort tyska försvaret gång efter gång och var nära att sätta dit en själv. Han kunde också ha spelat fram den till Torres som var fri. :P

Precis som Hetfield säger, att slänga in Torres när motståndarnas backlinje är tröttkörda är bättre än att starta med honom då han bara står i vägen för sina lagkamrater.

----

Drilon Pollozhani, är han på riktigt? Han ser vuxen ut på bilden, men skriver som en 13-åring.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-08 12:46
Seriöst, är det verkligen så svårt för maränger att förstå att Busquets är före Xabi i landslaget?

Så fort man pratar om det så ska det komma en del maränger som ska slå sig för bröstet och helgonförklara Alonso. Det är inte det att Xabi är en sämre spelare, det är bara att han är överflödig i landslaget.

Man har redan en dammsugare (Busquets) och en balansspelare (Xavi), vad ska Xabi kunna göra för skillnad? De behöver då en spelare som kan utmana och gå på djupled (som Iniesta gör i Barcelona).

Torres är en perfekt spelare att slänga in när man leder och motståndaren anfaller med många spelare. Då är det bara för någon att tjonga upp bollen till Torres och hoppas att hans snabbhet räcker som vi såg igår.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-08 12:45
Rykte: City vill använda Hollands VM-spelare Nigel De Jong och Leo Messis nära vän, Paolo Zabaleta som delbetalning vd en ev. Zlatan affär
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-08 12:42
Heywood Jablome/

Med Torres på plan hittills under mästerskapet känns det som att Spanien har spelat med en man mindre. Han är långt ifrån matchform och det syns. I dagsläget känns vem som helst (Llorente, Silva, Pedro, Cesc...) mer lämpad att få spela finalen.

Men den säkra gissningen vore nog att Torres får lira från start på söndag ändå. Får hoppas att han hittar tillbaks tills dess.

Angående Holland håller jag absolut med dig. Tycker inte de känns som det "gamla" Holland när det gäller själva spelet. De är inte lika offensiva och underhållande att kolla på som förr. Kommer verkligen hålla tummarna för Spanien i finalen.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-08 12:35
el Flaco. Lite fegt kan jag tycka faktiskt att spela med Torres från start i finalen. Spanien spelade en fin fotboll igår och Pedro var, som du säger, en injektion till anfallet.

Jag har alltid tyckt om holländsk fotboll, men jag börjar avsky Holland nu. Jag har sett värre fotboll spelas än den som Holland har spelat, men Holland tråkar ut mig. Hoppas Spanien kör över Holland med Cryffs filosofi
Barcelona Messias_10!!
2010-07-08 12:33
Kan någon skicka en länk där det står att hur många assister Messi hargjort under detta VM.
Tacksam för svar!
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-08 12:33
Är det någon som har läst framsidan på AS idag? "Visca España!". Hehe, det verkar råda katalansk feber även i huvudstaden.

Angående matchen igår tycker jag det var Spaniens överlägset bästa hittills under turneringen, rent spelmässigt. Betydligt bättre rörlighet och passningspel än tidigare matcher. Pedro var en välbehövlig injektion och gjorde en stormatch.

Frågan är nu om han får chansen i finalen, eller om Del Bosque hellre väljer mer rutinerade alternativ som el Niño Torres eller David Silva. Känns som att det blir Torres trots allt.

Sen att Puyol fick göra målet igår var lika oväntat som häftigt. Alltid lika kul när el Tiburon vräker sig fram och stänker in bollen i nätet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-08 12:31
Det är mycket större chans att Alonso petas än Busquets. Busi är Spaniens första pivote.
Barcelona ihefsu
2010-07-08 12:29
Jag ämnar bara inflika med att jag avskyr uttrycket att en spelare ger "en ny/extra dimension till laget".
2010-07-08 12:12
"Granero y Higuain"

Han spelar ju med Busquets för att Busquets är en renodlad defensiv mittfältare. Det är inte Xabi Alonso. Xavi har hamnat för högt upp i banan för min smak. Jag tyckte att det var avgörande att Busquets och Xabi spelade tillsammans igår. Tyskland har snabba omställningar, de kontrar med många man, de breddar på sitt lag när de anfaller. Hur mycket såg vi att det igår? Samma spel som körde över Argentina och England rådde knappt på Spanien.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-07-08 12:09
westinho

Det du säger stämmer men en Fabregas istället för Bosquets hade gett Spanien en extra dimension i anfallsspelet. Jag menar inte att Xavi på något sätt gjorde en dålig match igår.Men när han har fått rollen som offensiv mittfältare ska han inte ner och hämta bollen och styra spelet. Utan det hade Xabi Alonso fått i uppgift att göra men när Xavi kom ner i plan och gjorde det stall han i stort sett Alonsos uppgift, och när Alonsos offensiva löpningar inte är de vassaste hamnade alla tre centrala mittfältare på linje. Man såg ju igår tendenser till att det gick riktigt segt på mitten ibland.

Just därför tror jag att en Fabregas hade gjorde väldigt mycket nytta i gårdagens match, Spanien hade fått en extra dimension i anfallspelet och hade säkerligen vunnit med större siffror.

Detta är ju självklart inget som kommer att ändras till finalen men i framtiden tror jag La Selección skulle ha stor nytta utav det.
2010-07-08 12:02
För några dagar sedan säger Rosell att klubben har skulder och inte har betalat av lönser, nu pratar han om att klubben har 89 miljoner att spendera för. Kan nog komma att säljas en hel del spelare.

Däremot när jag läste intervjun så kändes han väldigt ärlig, klok och snabbtänkt.
Barcelona westinho
2010-07-08 11:39
Jag minns att jag igår i stundens hetta klagade högljutt på Alonsos bolltappande och felpassningar, man är inte van vid såna simpla misstag som barcelonasupporter.

I andra halvlek spelade han upp sig rejält dock, och gjorde en bra insats. Tror ändå det hade fungerat bättre med Fábregas istället för Xabi, teknik istället för kraft.

Top 3 igår enligt mig var:

1. Pedro
2. Xavi
3. Puyol

Tyckte även Ramos och Busquets gjorde bra insatser. Busquets gjorde ju inte ett enda misstag i hela matchen (som jag kan minnas). Han spelar enkelt och snabbt, därför får han starta i världens bästa lag.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-08 11:32
hade varit ganska grymt om Iker fick avgöra, om jag ska vara ärlig
2010-07-08 11:23
Jag bryr mig faktiskt inte vem som blir hjälten i VM-finalen så länge Spanien vinner VM. For all I care så kan Casillas göra ett mål, vem bryr sig?
Barcelona Rambla~
2010-07-08 11:11
Ämne: Det är lite för myck....
Japp, dryg attityd har han också. Dessutom vågar han inte ta en diskussion utan kommentatorfältet är endast öppet för maränger.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-08 11:04
Tyskland hade koll på Spanien-fick stryk av Barca

*LÄNKTIPS*
2010-07-08 10:56
Det är lite för mycket Min-blogg-jag-skriver-vad-jag-vill-passar-det-inte-läs-inte-stilen över La Voz Blanca.

Så klart att det är lite roligare om en Barcelonaspelare gör mål, men det spelar ingen roll vem som avgör matcherna eller vem som slår den häftiga assisten. I landslaget bär spelarna samma tröja. Inte ens de tänker på det, inte ens media tänker på det som är de största hycklarna i fotbollsvärlden.

Alla har ju en egen åsikt. Hans åsikt är att Xabi är bättre än Xavi... EFTER EN MATCH I VM

Barcelona Gabriel C
2010-07-08 10:46
Är det någon som har koll på vad bandet heter som spelade när Barcelona vann ligan? De spelade saxofon och hoppade runt, tyckte dem var jättebra. Skulle vara fint om någon kunde fixa en länk.
Barcelona DM1982
2010-07-08 10:34
Det är lite pajasvarning på den där Drilon Pollohani. Varför spä på tjaffset om Barca v Real i landslaget?

Antingen hejar man på Spanien eller så gör man inte det.

Nåväl, kul att Spanien kom upp till bra standard igår och hela laget spelade bra. Dock kan jag undra vad Capdevila gör på planen, finns det inte någon bättre back i Spanien? Han är inte snabb och hans inlägg är inte speciellt bra.

Tror att det blir en riktigt bra final och det vore kul om Barce...nej förlåt Spanien vann ; )
2010-07-08 10:22
Äh, Pedro är en lagspelare, han blev bara ivrig. Det är så lite som skiljer sig mellan att vara lagets idiot och lagets hjälte.
Han dribblade ju förbi, och han var så nära på att bara rulla in bollen, om bollen hade gått in så hade alla pratat om Pedro runt om i världen.

Visca Pedro!
Barcelona Suñol
2010-07-08 09:53
Jag kommer aldrig kunna ta Drilon Pollohani på allvar när man har en så överdimensionerad dressman slips att Jakob Dahlin antagligen spinner som en syspole i sin grav...
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-08 03:35
Frank De Boer och Phillip Cocu som assisterande tränare till Bert Van Marwijk. Giovanni Van Bronckhorst (C) och Mark van Bommel är i startelvan i de Holländska landslaget. Alla har tillhört FC Barcelona mycket stort enligt mig.

Spanien kommer att få de tufft. Den där Sneijder är ute efter nåt och han är riktigt farlig. Hoppas på massiv press av Spanjorerna så dom kan fixa första VM triumfen någonsin.
Peshmerge
2010-07-08 03:24
Haha tror Schweinsteiger upplevt det här idag igen :P
Barcelona Barca el rey
2010-07-08 02:43
Kolla länken!

Hoppas de blir en liknande stämning på bussen efter vinsten mot Holland :P
Barcelona Frodo
2010-07-08 02:27
Don Pelayo

Pedro brukar allt som oftast ta väldigt bra beslut. Jag tror han blev tagen av stundens allvar och såg sin chans att bli hjälte helt enkelt. Det är knappast något att vara orolig över i framtiden.
Barcelona JonasH
2010-07-08 02:24
Någon snackade om att Busquets fick sitt eleganta genombrott förra säsongen och Pedro fick sitt den senaste. Ja visst skulle dos Santos gärna kunna få sitt genombrott kommande säsong! Min favorit är dock Thiago som också har fått göra några få inhopp i A-truppen. Man ser att han har talang och väldigt fin bollkontroll och kontroll runt om sig överhuvudtaget. Är det bara jag som har lagt märke till honom? Han är i alla fall väldigt intressant för mig. (Mittfältare i b-laget)
Spanien Don Pelayo
2010-07-08 02:14
Försöker smälta kvällen. Helt tagen. Sova är inte att tänka på.

Håller med om att Pedro var den där injektionen som behövdes och fick det "gamla Spanien" att vakna igen. Men herregud, är han alltid så här omständig? Höll på att gå upp i falsett när han inte spelade.

Ungdomligheten så klart, han såg sin möjlighet att bli hjälte.:)
Barcelona KtoorBaloor
2010-07-08 02:11
Pedro är så grym alltså, tänk er att han fick 1 säsong på sig att ta sig in i både Barcas Startuppelva och landslaget. Och han har gjort det så bra! Undra vart detta kommer sluta. Eftersom Busquest fick sitt genombrott förra säsongen, Pedro fick sitt genombrott denna säsong. Vem får sitt genombrott nästa säsong? Får vi hoppas på Dos Santos?
Barcelona El Ilusionista
2010-07-08 01:40
Lyssna på länktips. Underbart. :)
Annons: