/spanien/barcelona/forum/14670.aspx/spanien/barcelona/forum/14670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2010-07-07 19:33
" 6 Barca spelare från start.. Mäktigt. "

Sju om man räknar Villa.
Barcelona Pedrito
2010-07-07 19:32
6 Barca spelare från start.. Mäktigt.
Barcelona ★Sami★
2010-07-07 19:25
Chipsen är framme Colan är i kylen. Bättre kan det inte bli. Kom igen nu Espana!!
Villa Villa Maravilla:)
Barcelona Pep the King
2010-07-07 19:14
Pedro startar för Spain!!!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-07 19:09
Mina damer och herrar, dagens startelva:

Casillas; Sergio Ramos, Puyol, Piqué, Capdevila; Busquets, Xavi, Xabi Alonso; Iniesta, Pedro y Villa.

Startelvan är bekräftad av det spanska fotbollsförbundet, och som ni ser så är Torres petad och Llorente spelar inte utan PEDRO! Vad händer med honom om han sänker Tyskland ikväll? Odödlig.
Barcelona ★Sami★
2010-07-07 18:58
Imorgon så ska Pep Guardiola avgöra Marquez framtid. Om han stannar eller lämnar. Vad tror ni?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-07 18:52
Ämne: Hefield

Visst är ....
Hehe, han kallas ju för Real Madrids bästa president ;).

8 som Iniesta

Jag tror inte att någon talang kommer att flyttas upp permanent, men vi kan räkna med att Thiago och JDS får mer speltid (om nu inte Cesc anländer).
Barcelona Rambla~
2010-07-07 18:49
Hefield

Visst är det så. Varför tror du Gaspart är så poppis i Madrid? :D

Förresten, angående ekonomin och behovet av likvida medel. Barcelona har ännu inte fått pengarna för TV-avtalet. Det rör sig om stora pengar. Fortfarande tvistar konkurrerande tv-bolag om rättigheter så alla utbetalningar har tills vidare frysts. Enligt Rosell så ska de komma runt den 15:e denna månad. Där är nog en av anledningarna till krediten klubben ansökt om.

8 som Iniesta:

De spelare som Pep tidigare låtit deltaga under försäsongerna. Thiago, Jonatahn Dos Santos, Fontás, Muniesa, Romeu och denna säsong lär det väl bli även Bartra och kanske även Sergi Roberto.
Barcelona 8 som Iniesta.
2010-07-07 18:48
Ursäkta om den här frågan har kommit upp någon gång tidigare. Men vill veta vilka barca-talanger som har talangen eller bättre sagt Peps förtroende att komma upp till A-laget.
2010-07-07 18:45
Ämne: Hetfield

Juventus....
Tack, då vet man. Jag och en person som bor nere i Madrid hade en diskussion när han kom till Sverige, och han var väldigt "pro-Nuñez".
Men, du vet ju vad man säger "The enemy of my enemy is my friend".

Jag antar att Nuñez är "the enemy of my enemy" , eftersom att han förstörde så mycket för Barcelona.
Barcelona Rambla~
2010-07-07 18:33
Hetfield

Juventus köpoption på Cáceres har gått ut. Oavsett vilket, vi vet alla att han inte har Peps förtroende och kommer garanterat att lämna.

När det gäller Nuñez. Först och främst var han en diktator som lyckades klamra sig fast vid makten i hela 22 år. Socis hade inget att säga till om. Det där med Cruijff är precis som el Flaco var inne på bara ett sätt att ställa sig in hos socis när han insåg att han inte skulle bli återvald.

Det var ju han som på ett vidrigt sätt jagade bort Cruijff från tränarjobbet, precis om han även gjorde med Sir Bobby Robson. För att inte tala om hur han vände allt och alla mot Jordi Cruijff när Johan hade fått sparken. Sonen hade kontrakt, ville själv stanna av kärlek för klubben men det blev till slut omöjligt efter Nuñez alla intriger.
2010-07-07 18:24
Touché, Aftonbladet - Alavi 1-0.

Delarocha

Han skrev ju varför längst ner i inlägget. :)
Delarocha
2010-07-07 18:24
nevermind.
tarrak
2010-07-07 18:09
Inte för att spela djävulens adbokat, men hur man väljer att översätta namn från det kyrilliska alfabetet skiljer från olika språk och Aftonbladets exempel är korrekt för det svenska. På länktips kan ni exempelvis se hur den katalanska ser ut (Txigrinski). Vi på Barcelona-red har däremot bestämt oss för att för enkelhetens skull använda oss av den stavning som finns på tröjan.

(Får använda den här varianten då det är något fel på min inlogg)
2010-07-07 17:59
Ämne: Hetfield

Och jag ....
Aftonbladet kopierar och klistrar in vad andra tidningar skriver, måste vara väldigt tufft att jobba där.
Om man väljer att läsa Aftonbladet för att bli mer kunnig i sport så kan man lika gärna läsa Harry Potter för att bli bra på astrofysik.

(Niva och Bank är undantagen).
2010-07-07 17:51
Hetfield

Och jag tror att det var Aftonbladet som skrev "Barcelonas tränare José Mourinho" för ett par dagar sedan, rätta mig om jag har fel.

Har för mig att någon skrev det i Ramblan för några dagar sedan.
2010-07-07 17:45
Ämne: Jag är imponerad öve....
Aftonbladets "stjärna" Johanna Fränden trodde att Thiago Motta spelar i Barcelona.
Enough said.
2010-07-07 17:32
Jag är imponerad över att Sport hittar en ny bild till varje Zlatan artikel, man skulle kunna tro att bilderna skulle tagit slut för länge sen. :P (syftar på att det dyker upp en artikel varje timme om Zlatan)

----

Någon som vet varför svensk media inte kan stava ukrainarnas namn? Förr var det Sjejchenko och nu Dimitro Tjygrynskij. Inte ens förnamnet på Chyg är rättstavat.

Ska inte vara för petig nu, men tycker fortfarande att svensk media ska kunna stava rätt till namnen på spelarna. :)
Atlético addeh
2010-07-07 17:10
haeger /

Så länge det inte är slutsålt klart det går att få tag på biljetter. När jag var nere för några år sedan och såg Barcelona - Levante köade vi sisådär tre timmar för att få tag i biljetter. Mitt råd är att var ute i tid.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-07 17:09
Ämne: länkar till ett skön....
Hahaha fan vilken revensch lust han måste känna ikväll!
2010-07-07 17:06
Ämne: länkar till ett skön....
Haha! Casillas "hey hey" dödar ju! Bastian orkade inte prata efter att spelarna hade skuttat förbi, stackarn.

Hoppas att historien upprepar sig ikväll.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-07 17:02
Haeger,

Såvida det inte är slutsålt bör det inte vara några problem. Själv slogs jag av hur lätt det var att få tag på biljetter bara timmar innan avspark när jag var nere och såg Barca-Malaga i våras
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-07 17:00
länkar till ett skönt klipp efter Em finalen 2008 :D
Barcelona haeger
2010-07-07 16:57
Någon här som vet om det är lugnt att köpa biljetter på plats när Barcelona möter Sevilla i Spanska supercupen senare i Augusti? Vi är två personer.

Jag har endast köpt paketresa annars när jag åkt ner.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-07 16:57
Ribery verkar vara lika dum i huvudet som han är ful
Barcelona Barca el rey
2010-07-07 16:47
Hoppas Spanien vinner ikväll. orkar inte med Holland- tyskland i final. Förstår inte varför alla vill se dem spela i final? 2 skit lag som mötts...Viva espana!
2010-07-07 16:46
Ämne: Ämne: Ja, Abi....
Precis, Gourcuff var en av de som blev "mobbad" av Ribery och gänget.
Gourcuff var en av de som brydde sig om laget, han brukade snacka om taktik osv. medan de andra apade sig.

Det sägs att Blanc ska dumpa hela gänget som startade tumulten (Evra, Anelka, Ribery, Abidal osv.)
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-07 16:39
elbraco

Av det man har läst så är Gourcuff bland dem 'oskyldiga'. Ribéry däremot... Han är inte frisk.

Det är ju galet vad Domenech har gjort med Frankrike. Och att spelarna fortsätter på samma spår.

Aja, vi har diskuterat Frankrike innan. Tycker bara lite synd om Gourcuff och dem andra yngre spelarna som får lida.
elbraco
2010-07-07 16:32
Ämne: Ja, Abidal och Evra ....
Ja förfan. Släng med Gourcuff, Riberý med och så behåller vi Henry. Helfestligt gäng ju. Inget, INGET, kan gå fel då!
Delarocha
2010-07-07 16:29
Ja, Abidal och Evra funkar ju bra ihop. Varför inte Anelka och Gallas också. Vore grymt att ha alla dem sköna killarna i omklädningsrummet samlade.
Annons: