/spanien/barcelona/forum/14669.aspx/spanien/barcelona/forum/14669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-10 23:37
L.A.M Nr 10

Exakt, vi tänker precis likadant! Jag vill inte ha en backlinje där inte någon kan slå en passning rätt. Inte heller en backlinje där alla ska slå perfekta passningar. En kombination av dessa ska det vara, precis som det är nu med Piqué - Puyol.
Barcelona Rambla~
2010-07-10 23:20
L.A.M Nr 10

Puyi är ingen vidare passningspelare han heller. Han är dessutom inte speciellt bra på att ta bollen ut från försvarsområdet upp till mittfältet. Det är det vi har Piqué till och tidigare även Marquez. Cáceres blir väl lite nervös med bollen när han sätts under press. Sådant går att slipa bort.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-07-10 23:19
Bluered

Det är där Pique och Puyol passar så perfekt. Puyol är den vilda aggressiva killen som bara rensar medan Pique är lugn, slår perfekta passningar och försöker spela sig ur varje situation.

Håller med dig om att det behövs en krigare i backlinjen, men eftersom vi nästan alltid försöker spela oss ur även när motståndarna pressar högt så behövs det att man har en någorlunda bra passningsfot.
Barcelona Islam Bosna
2010-07-10 23:17
Caceres är ju en kopia av Puyol typ men Uruguayansk då. Dem är ju alltid stenhårda och bryska. Jag gillar faktiskt Caceres.
2010-07-10 23:09
L.A.M Nr 10

Och det är kanske den biten jag stör mig mest på när det gäller Pep. Att han ska bygga en backlinje med spelare som ska ha "världens bästa" passningar. Jag vill en krigare i backlinjen, speciellt när Puyol ska lägga av. En som i värsta fall faktiskt vågar rensa och skjuta iväg bollen, istället för att spela sig ur situationer. En som går in 100% i varenda närkamp.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-10 23:04
Nu när chygrynskiy är (äntligen) borta, och Márquez på väg bort också, så är det ju perfekt att ta hem Cáceres, och dessutom sparar man pengar eftersom han kan spela på alla positioner

Hoppas att guardiola inser detta och inte är så barnsligt trångsynt

it's my way or the highway är ett skräddarsydd ord språk för guardiola
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-10 23:03
L.A.M,

Varför ska Pep vara så trångsynt? Ibland beter han sig som en lite unge:P
2010-07-10 22:55
Angående Caceres, jag har för mig att han inte har något vidare passningsspel. Det måste han bli bättre på. Förutom det en talang som mycket väl kan bli en av de bästa om han får spela i rätt klubb och få chansen. Tyvärr tror jag inte Pep harm någon tanke på att ta tillbaka honom.
Barcelona Islam Bosna
2010-07-10 22:52
Caceres glidtacklingar är ju världsklass. Generellt är ju hans fysik helt lysande. Det är mer tänket och att han är rätt opolerat som är problemet.
2010-07-10 22:52
Uruguay har verkligen varit riktigt roliga att se i detta VM. Kul att ett lag med bara tre miljoner invånare kan nå en fjärdeplats. Helt klart största överraskningen!

Tyskland har ju annars spelat väldigt bra och förtjänar bronset. Det var helt sjukt när de spelade ut både Argentina och England.

Är det bara jag förrseten som tycker det är lite sorgligt att VM snart är slut. I och för sig det bästa kvar... Men efter det? Då får man vänta en och en halv på att ligorna ska börja. Inte kul:(

2010-07-10 22:44
H.Alavi - Magico!

Håller med 100%, hoppas det blir i FCB,

Barcelona Rambla~
2010-07-10 22:43
Det som stör mig med Cáceres är hans vilda chansbrytningar där han ofta går bort sig. Sådant kan självklart slipas bort av en bra tränare. Vi ska komma ihåg att han fortfarande är ung. En mittback peakar strax innan 30-års ålder. Pep borde verkligen ge honom chansen. Dessvärre är jag säker på att han inte kommer att göra det.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-10 22:43
Okej, det låter ju bra. Hoppa klubben behåller honom! En fullt god backup för både mittbackar och ytterbackar. Dessutom spar man lite pengar. Eller, vad skulle Barca få vid en ev. försäljning?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-10 22:38
FC Barcelona en Mi Corazón

Ja, håller med i så fall. Han förtjänar att få en plats i truppen då han har imponerat under VM. Har alltid sett Cáce som en lovande spelare, och han lär bli en stor spelare, om det blir i FCB får vi se. Men stor kommer han att bli.
2010-07-10 22:35
H.Alavi - Magico!

Truppen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-10 22:33
FC Barcelona en Mi Corazón

Hur menar du? En plats i startelvan eller själva truppen?

----

Caceres var grym idag!
2010-07-10 22:31
1.70-ligan.

Juventus har inget att säga till om längre de tackade nej till köpoptionen pga att Cáceres var för dyr för dem
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-10 22:29
Ämne: Det är tjänstefel om....
Men kan de bara ta hem honom då? har inte Juve förtur om de vill behålla honom?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-07-10 22:27
Ghazza

Haha, där fick du mig. Missade den, men men är glad att du är ironisk, för det är en kvalitets spelare. ;)
2010-07-10 22:25
Det är tjänstefel om gaurdiola inte ger Cáceres chansen den kommande säsongen, kanske t.o.m något personligt
Atlético addeh
2010-07-10 22:24
Lider med Uruguay att dem missade medaljen. Dem hade inte turen på sin sida ikväll.

Sett till hela turneringen var Tyskland värda en bronsmedalj.
Barcelona Ghazza
2010-07-10 22:22
Gud är störst! - Pep el rei,

Nu får du lugna dig lite, för jag hoppas att du såg min ironiska smiley :)
Barcelona Barca4eva
2010-07-10 22:13
Ghazza

Oj...den missen var..katastrofal haha XD Men som Pep el Rei sade kan du inte utgå från den missen, han är hur grym som helst fan.
2010-07-10 22:12
Det är synd att Uruguay är så ineffektiva, de kunde ha gjort ett par mål till och avgjort matchen i stort sett.
2010-07-10 22:10
faaan äckliga tyskland och äckliga khedira
Barcelona Barca4eva
2010-07-10 22:09
Goaaaaaaaal
2010-07-10 22:07
Ghazza

Eto'o gjorde ju likadant, fast typ 3 gånger per match, i slutet av "trippel" säsongen. Han hade chansen att ta guldskon, men en viss Forlan kände för att göra typ 4 mål per match den säsongen...

Underskattad spelare, helt klart.
2010-07-10 22:03
Ghazza

Haha sluta nu. Du kan inte utgå från en miss och påstå att han inte är så bra, lägg därmed till att det där var för flera år sen och hans utveckling har gått spikrakt uppåt. Han blommade ut på riktigt rätt så sent.
Barcelona Barca4eva
2010-07-10 21:59
Gud är störst! - Pep el rei!

Tro mig om det inte var för hans ålder, som trots allt inte spelar någon roll om ni ser honom spela, så skulle vem som helst vilja ha honom..
ponta p
2010-07-10 21:50
Oj vad jag hoppas att Cáceres får chansen i Barca nästa år, har varit en personligt favorit sen jag såg honom första gången och han imponerar nu i VM. Stort + att han kan lira på varenda position i backlinjen!
Annons: