/spanien/barcelona/forum/14668.aspx/spanien/barcelona/forum/14668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-07-10 19:11
Uruguays lagkapten Diego Lugano är spelklar och kommer starta kvällens match. Jorge Fucile och Luis "Guds hand" Suárez är tillbaka från avstängningar. Det lär inte bli någon Cáceres från start ikväll.

Lahm & Podolski är febersjuka och beordras att ligga till sängs ikväll. Detsamma gäller förbundskapten Joachim Löw.

Hm, vi får se hur mycket av detta som stämmer när det gäller de tyska spelarna. Kommer inte Lahm och Podolski till start har dem i alla fall något att skylla på om de missar medaljen.
Barcelona Blå Stjärnan[LFC]
2010-07-10 18:40
Mojito:

Tack för fina svar, uppskattas mycket!

Jag lurade med på det där gällande Iniesta och skadorna. Jag förstår med att han passar väldigt bra in i bilden, och kanske just defensivt kan han nog tillföra något mera än Iniesta tror jag, det ska dock sägas att jag kanske ser max 10 Barcelona matcher per år, förutom när CL då.

Det jag dock funderat över är hur mycket bänk Cesc skulle vara beredd att nöta. Xavi och Iniesta är väl så givna man kan bli, Busquets är väl katalan också? Men, bredden och rotations möjligheterna blir ju enorma, med tanke på en lång säsong finns det nog plats med trotts allt, mycket hänger väl på vad man har bakom dessa herrar i de egna leden?

Aja, ha en fortsatt fin lördag nu!
MF Doom
2010-07-10 18:39
Ämne: Blå stjärnan

Vi s....
Nu har ju Barca spelarna och ledningen pushat så hårt för att Cesc ska komma så det är bara jobbigt för honom att återvända tillbaka till Arsenal. Varför har man gjort det egentligen och varför hela denna desperation efter Cesc? Visst en av dom bästa, fostrad i Barca och Katalan men han behövs ju inte just nu. Och bänka en sådan spelare som Cesc är ju inte ok för min del. Varför kunde man inte ha skött det hela snyggare och jobbat snyggare med Arsenal så hade man fått Cesc till ett bra pris om 2 eller 3 år. För det är då han behövs. Inte nu. Nu behöver man förstärka på mittfältet med en etablerad spelare och en ny mittback. Rosell säger att man har 89 miljoner euro till värvningar och sedan har man inte råd att betala löner så man tvingas att ta lån på 1,5 miljard. Fattar mig inte på detta. Är det skit Rosell vill kasta på Laporta och säga till folket att allt är inte frid och fröjd som ni trodde?
elbraco
2010-07-10 18:39
Det har säkert diskuterats om Gai Assulin men jag missade det så jag tänkte ändå kolla lite om varför man släppte honom. Vad jag har förstått så har han varit skadebenägen och inte utvecklats jättemycket senaste året, men killen är bara 18-19 år.
Dessutom så har han gjort, enligt Wikipedia, 10 mål på 37 matcher vilket inte är fy skam enligt mig. Även om han inte platsar i Barca så är det väl ingen anledning till att inte behålla honom 2-3 år och sedan kanske sälja honom?
Både Arsenal och Chelsea har ju visat intresse och Wenger brukar ju vara en jävel på att fånga upp the leftovers från La Masia?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-10 18:30
Blå Stjärnan

Som svar på din senaste fråga;

Keita är en två-vägsspelare som oftast spelar i positionen bredvid Xavi.
Han har dock i vissa matcher agerat vänsterytter, men då använts mer till att trycka ner motståndarnas mittenförsvar, snarare än en som slickar kanten och utmanar en mot en.

Att han var dyr beror på att han köptes från en toppkonkurrent, då brukar priset stegras en aning.
Särskilt som Barca samtidigt köpte Alves från samma klubb - Sevilla.

Frågan innan;

Ett köp av Cesc är kanske något onödigt, men det som Cesc framför allt kan bidra med, och som Barca ibland kan sakna, är en spelare som drar iväg i djupled från mittfältsposition.
Det är också tydligt att Pep (och klubben) insett att spelare måste passa in i spelidén i stort för att tillföra något, och det gör ju Cesc definitivt, samtidigt som han då också tillför något nytt.

Med tanke på hur skadebenägen Iniesta varit/är så är det inte helt fel med en riktigt bra back-up på mittfältet, samtidigt som spelaren själv ifråga också vill till Barca.

Priset är väl klämfrågan.
50-60 mille är lite väl mycket enligt Rosell.
Och Wenger kommer mjölka, lita på det.

Tror det blir som med Filipe förra säsongen.
Hoppas bara inte Cesc bryter benet...
Atlético addeh
2010-07-10 18:30
Blå stjärnan

Vi supportrar vill inte se Cesc i den blåröda tröjan, åtminstone inte än. Han får gärna stanna i Arsenal ett bra tag till. Som sagt, vi har absolut ingen användning för honom och jag tror bara han skulle stanna upp i sin utveckling genom att sitta på bänken i Barcelona. Punkt.
Barcelona tikitaka
2010-07-10 18:29
Kolla länktips. Hade missat det. Stort fail! haha
2010-07-10 18:26
Du får ursäkta, men jag är inte någon Arsenal supporter.

Jag bara förundras över hur flera nyckelspelare i barcelona har uttalat sig i frågan, hur ledningen av allt att döma gör allt de kan för att "få hem cesc".

Är det genomgående bland Barca fansen att Cesc ska stanna i London? Hur skulle han då mottagas om han väl kom ned till Spanien?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-10 18:19
Blå Stjärnan[LFC]

Vi behöver inte honom, slut diskuterat. Du får gärna, tillsammans med andra Arsenal fans, åka ner till Barcelona och klaga. Vi, eller åtminstone jag, står på er sida. Fabregas ska stanna i Arsenal, FCB behöver inte honom.
2010-07-10 18:04
Förutom det uppenbara att investera en massa pengar i en spelare.

Är inte Keita en mittfälts spelare med, eller ingår han i treudden längst upp?

Känns ju som en oerhört dyr värvning.
Barcelona Barca4eva
2010-07-10 17:50
Blå Stjärnan[LFC]

Fråga Barcelonas ledning :S
Barcelona Islam Bosna
2010-07-10 17:33
Bänka honom. Eller ha honom i reservlaget.
2010-07-10 17:26
Barcelonito / Lucho Enrique 21;

Du säger det själv, och här kommer min fråga till er.

Vad ska ni med Cesc Fabregas till?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-10 17:06
MF Doom

Jag har inte läst att Zlatan har tackat nej till Milan, men jag är däremot bombsäker på att en flytt till Man C är helt uteslutet då Zlatan vill vinna CL, och han ogillar regnigt väder.

Barcelonito

Zlatan är en magisk spelare, man han är helt fel för Barcelona.
But hey, Guardiola försökte utveckla Cruyffs gamla filosofi, och det gick åt skogen. Men han vågade i alla fall, det är värt en applåd.

Blå Stjärnan

Jag tror att 9/10 här inne vill att Cesc ska stanna där han är, så det som Rosell vill göra representerar inte vad de flesta tycker.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-10 16:59
Henry lämnar nästa vecka.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-10 16:58
Zlatans problem börjar likna Yaya Toures. Barca kan inte bänka en egen produkt som är i spanska landslaget. Busquets har äntligen bevisat för alla idioter som har kritiserat honom att han är en världsklass spelare och platsar i Barcelona och Spanien.

Zlatan är en stor spelare. Men Pedro är också en egen produkt som är landslagsspelare numera. Det blir väldigt svårt att peta en sån spelare som även passar perfekt i Barcas system. Jag gissar på Pedro, Messi, Villa i de flesta viktiga matcherna och det förtjänar han mer än någon annan spelare.

Zlatan och hans agent måste ha förstått att han aldrig kommer bli så stor som han var i Italien. Barca är inte Inter eller Juventus. Barca kan göra sig av med vem som helst. De har innan gjort sig av med Maradona, Schuster, Romario, Rivaldo, Ronaldinho, Deco, Eto'o osv. Zlatan kan drömma om att vara i närheten av deras status i klubben.

Därför bör han söka sig till en annan klubb annars så blir han en rotationsspelare.

Allt det här säger jag trots att jag vet hur bra Zlatan kan bli med en anfallare som Villa bredvid sig. Villa är en spelare som ligger närmare Zlatan än vad Henry och Messi kunde göra och utnyttja Zlatans bästa kvalitéer som bollmottagningar och skarv och passningsspel.
Barcelona Davids3
2010-07-10 16:46
Ämne: Ämne: Varför ....
det är ju bara dummt att tro att barca behandlar utlänningar illa, okej det är ingen hemlighet att de siktar på att ha hela startelvan från katalonien, men det har inget med de o göra, de tar den som är bäst helt enkelt. Zlatan har jag ogillat o vetat att han ska lämna väldigt snabbt sen dag 1, barca är det laget han minst passar i.
Sen tycker jag bara synd om Pato om en affär sker och han hamnar i barca, eftersom han kommer hamna i bänken då och kommer inte att utvecklas då.
Han kommer och kan aldrig peta Pedro !! men så klart hellre ha honom på bänken än zlatan..
Barcelona san Andrés
2010-07-10 16:45
Jag tror Pato skulle kunna tänka sig en flytt till Barcelona, beroende på om Milan gör en satsning eller inte. Om de köper in några klasspelare, vilket inte är så troligt pga. Berlusconi, så är jag övertygad om att han vill stanna. Han är en av stjärnorna i laget, och säker på en startplats. Om däremot satsningen uteblir, och Milan saknar slagkraften att konkurrera om titlar så tror jag att han skulle komma hit om han fick chansen.

Men nej, jag vill inte heller ha Pato till Barcelona, även om det kanske lät så på mitt tidigare inlägg. Jag menade bara att han skulle kunna göra det bra i Barcelona.

Vi har redan Bojan och Pedro, vars spelstilar inte är helt olika Patos. Det skulle bara bli ett onödigt överflöd. Jag tycker att de anfallarna vi har just nu räcker gott och väl. Startelvan behöver inga förstärkningar enligt mig, men en högerback och en eller två mittfältare till bänken vore bra.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-10 16:44
ponta p

Oj! Första gången jag ser själva klippet, Alves var ute och cyklade! Maravilla.

----

addeh

Felipe i FCB? Nej tack. Om han köps in så lär han inte få någon startposition då Abidal har en, och ska ha en, ordinarie plats i startelvan. Dessutom så begär Depor flera säckar med pengar för en spelare som lär sitta på bänken i Barca, så jag är negativ till en sådan affär.
Barcelona Barca4eva
2010-07-10 16:42
Den där Amunt killen i Valenciaforumet är fan patetisk lol...kommer in hit skriver en negativ mening och drar tillbaka till deras forum där han snackar skit...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-10 16:31
MF Doom

Förklara gärna hur du menar när du skriver;

"Och varför skulle Pato gå till Barca då han och många andra spelare ser klart och tydligt hur utlänningarna behandlas i Barca just nu."

När det gäller Zlatan är det tydligt att hans spelstil inte passar 100 i Barcelona, därför är det ju för båda parter positivt om han kan hitta en klubb som passar bättre.

När det gäller Torué är det han själv som haft viljan att lämna med för lite speltid som argument. Att Busi gjort det bättre handlar väl snarare om konkurrens än om att behandlas illa.

Att Marques är på väg ut beror ju på att han inte visat på någon som helst form under säsongen.

Så att utlänningar behandlas illa ställer jag migtvärt emot. Alves och Messi då? Och Keita och Abidal, hur har dessa "behandlats illa"?

MF Doom
2010-07-10 16:21
Ämne: Varför ska vi ta in ....Det hela hänger ju inte på om Milan gräver fram stålar eller inte. Det spelar inte heller någon roll vad Berlusconi vill eller har råd med eller vad Milan erbjuder för spelare + pengar. Allt hänger ju bara på Ibra och vart han vill spela. Han har redan nekat till Man C & Milan. Agenten hans säger att han blir kvar i Barca och vid det här laget så vet vi att ha försvinner. Det hela kommer att sluta med att Ibras prislapp hamnar på cirka 10 till 15 miljoner. Ibra går och väljer lag och det nya laget tar över hans kontrakt. Och varför skulle Pato gå till Barca då han och många andra spelare ser klart och tydligt hur utlänningarna behandlas i Barca just nu.
Atlético addeh
2010-07-10 16:08
Deportivo har värvat en ny vänsterback. Hm, hur ska vi tolka detta? Är Felipe på väg bort?

Klubben menar bestämt att Stopira bara än tänkt som en backup åt Felipe och förnekar också att den sistnämnde skulle vara på väg till Barcelona.
Atlético addeh
2010-07-10 16:02
Delarocha

Jo precis. Skulle en klubb vilja köpa Neymar vänder sig Santos till Barcelona för att se så inte dem är intresserade.

Kort och gott, Barcelona har förtur på Neymar och skulle en annan klubb vara intresserad av att köpa honom kommer dem få betala en bra slant.
ponta p
2010-07-10 16:02
Hehe skön video jag hittade. Tror ni Villa kommer påminna Dani på träningarna sen eller?
Delarocha
2010-07-10 15:55
addeh

Är det inte även så att om andra klubbar vill köpa Neymar kommer man först se om Barcelona vill det, dvs man vänder sig till dem och ser om Barcelona vill matcha budet typ. Eller något i den stilen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-10 15:38
Varför ska vi ta in ytterligare en kvick anfallare när vi har Pedro, Bojan och även Jeffren som konkurrerar om platserna?

Jag tycker att Pato är en väldigt bra spelare, men han är så pass skadebenägen att jag blir lite skeptisk om han kan ta steget till att bli en världsklass anfallare.

Nej Berlusconi, antingen betalar du med cash eller så får du spela med Huntelaar.
Atlético addeh
2010-07-10 15:29
Ämne: Ämne: Enligt ....
Antonio Puerta

"Kan du beskriva lite nogrannare hur det ligger till med köpoptionen"

Precis som Hetfield var inne på tror jag det innebär att Barcelona har förtur att köpa Neymar. Skulle flera klubbar vara intresserade av honom har Barcelona rätten att köpa honom.
Barcelona san Andrés
2010-07-10 15:00
Allendinho

Varför har inte Pato ''barca stilen''?

Jag håller med om att Villa är optimal som en nia i Barcelona, men jag tror definitivt att Pato också skulle klara det galant. Han har alla kvalitéerna för att lyckas, och killen är bara tjugo år. Han har potentialen att bli en av världens absolut bästa anfallare när han peakar, helt klart.
Barcelona Allendinho
2010-07-10 14:30
Ämne: Är det bara jag som ....
Pato har inte barca stilen. David villa är perfekt, zlatan ut på bänk, david villa in på CF. han löper ständigt, och med xavi och iniesta bakom sig så gör han säkert flera mål närmaste säsongerna
Annons: